Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Idiootti ex oli ostanut Noidan käsikirjan ja antanut pojan lukea, nyt poika nukkuu vieressäni ja herättää minut saattamaan vessaan !

Vierailija
13.08.2018 |

Ja ex vain naureskelee "lapsuustraumojen siirtämisestä uudelle sukupolvelle". Minua ei kyllä naurata samaan sänkyyn tunkeva isokokoinen 9v, joka pelkää noitia ja kummituksia!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta touhua exältä. Nyt teet exälle pelisäännöt selviksi, ja myös sen että jos hän ei niitä pysty noudattamaan on parempi että hän tapaa lasta valvotusti.

Lasta voi olla vaikea rauhoitella kun pelkää tosissaan :(

Vierailija
2/36 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ounou. Noidan käsikirja tuon ikäisenä saa kyllä kauaskantoisia pelkoja aikaan. 🙈

T: Sen kuvat edelleen elävästi mielessä vielä kolmikymppisenäkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumoja lastenkirjasta?just just*reps*

Vierailija
4/36 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi jutella sen lapsen kanssa? Ei ole sekään normaalia, että 9 -vuotias tolla tasolla säikkyy ja pelkää. Melko pelokkaaksi on lapsi kyllä kasvatettu, ilmeisesti ei ole häntä juuri rohkaistu. Olisi todellakin aika käydä pojan kanssa keskustelu siitä, onko noitia edes olemassa ja sitten kohdata pojan kanssa ne pelot yhdessä. Kokeilla nukkua omassa huoneessa ja keskustella, mitä pelkojen kohtaaminen tarkoittaa. 

Vierailija
5/36 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kiukkuasi, mutta olen samaa mieltä kuin ex-miehesi.

Se kirja on klassikko. Mulla on oma ja alkuperäinen kirjahyllyssä odottelemassa että lapsi vähän kasvaa vielä. Jotkin asiat kuuluu siirtää sukupolvelta toiselle ja tarina verisestä sinisestä leijupäästä on yksi niistä.

Vierailija
6/36 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh hetken jo luulin että kyse oli Nokian käsikirjasta.

Vierailija
7/36 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei sekään ole normaalia..." 

Kyllä on. Me ihmiset ollaan erilaisia, toiset herkempiä kuin toiset. Joojoo kaikissa sitä on ja blaablaa, mutta ihan oikeasti toisilla enemmän. VARSINKIN lapset on sinänsä jo aika herkkiä. Se on TÄYSIN normaalia eikä ole mitään syytä häpäistä ketään sen takia "ei se ole normaalia"... hevon kukkua. Ihan joka ikinen ihminen on yksilö ja on ok olla just sellainen kuin on, ilman ulkopuolisten väheksyntää, pilkkaamista ja tuomitsemista.

Ja en tiedä, sinun pitäisi varmaan neuvotella asiasta lastenvalvojan kanssa tms., mieluummin kuin tällaisella palstalla jossa tietää hyvin jo etukäteen mitä reaktioton.

Vierailija
8/36 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei todellakaan ole mikään pikkulasten kirja

Vierailija
9/36 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi Noidan Käsikirja oli aikoinaan lastenosastolla, sillä lasten kirja se ei ole ! Ne kuvat syöpyivät alitajuntaan ja tulevat monilla vielä aikuisenakin mieleen ,kun sammuttaa valot ja kömpii sänkyyn . Verinen irvistävä irtopää katossa, naista raateleva vampyyrikissa. .

Vierailija
10/36 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin noin 9v kun luin kys. Kirjan ja siitä seurasi valot päällä nukkumista, unettomuutta ja pelkotiloja teini -ikään asti . En voi uskoa , että se kirja on taas lasten saatavilla ! :(Vanhemmat ostavat innoissaan ja jälkikasvu lukee tai katsoo kuvat ellei lukea osaa.

Vierailija
11/36 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi äidin vieressä nukkuminen myös Noidan käsikirjasta. Tämä 80-luvulla.

Vierailija
12/36 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän noi pelit mitä lapset saavat pelata ole vähän haitallisempaa... jo 6vuotiaana pleikassa on jotain K18 kamaa...

Vierailija
13/36 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missa tynnyrissa oikein kasvetaan nykyaan.

Tuo luettiin ekaluokalla minun aikanani. 80 luvun alussa.

Pahin mulle sattunut kokemus oli 4 luokalla elm street 1 ja 2 putkeen.

Se aiheutti pari unettonta yota

Vierailija
14/36 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kirja! Mutta en kyllä antaisi pienen lapsen luettavaksi, enkä herkän isommankaan. Harkinnanvaraisesti voi kyllä antaa lapselle luettavaksi, riippuen lapsen luonteesta. Muistan kun se oli meillä usein kirjastosta lainassa, ja tuli luettua moneen kertaan kannesta kanteen ala-asteiässä. Mutta minä rakastinkin kauhutarinoita, ja rakastan edelleen. Alkuperäinen kirja löytyy hyllystä :)

Auttaisiko jos lapsen kanssa kävisi läpi ei-pelottavaa materiaalia eri kulttuurien uskomuksista ja taruhahmoista?

Vierailija
15/36 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et lapsellesi näytä rumaa asennetta eksääsi kohtaan!

Vierailija
16/36 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli lempparikirja tuossa iässä. Poika karaistukoon.

Vierailija
17/36 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö muistan miten pelkäsin pienenä (4-5) muumilaakson mörköä. Myöhemmin noitia ja muita kirjoista tai lasten(!)sarjoista. Ihan normaaleja nuo pelkovaiheet. Lapsen onkin hyvä oppia käsittelemään pelkoa vanhemman turvallisessa seurassa.

Toivottavasti et kutsu isää idiootiksi lapsen kuullen.

Vierailija
18/36 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin noin 9v kun luin kys. Kirjan ja siitä seurasi valot päällä nukkumista, unettomuutta ja pelkotiloja teini -ikään asti . En voi uskoa , että se kirja on taas lasten saatavilla ! :(Vanhemmat ostavat innoissaan ja jälkikasvu lukee tai katsoo kuvat ellei lukea osaa.

Olitpa nössö penska vielä teininäkin...

Mistäs muusta tuli typeriä pelkoja?

Vierailija
19/36 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luin tuon kirjan tokaluokalla ja tykkäsin ihan hurjasti. En pelännyt yhtään. Ja minua sanotaan pelokkaaksi...

Vierailija
20/36 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei sekään ole normaalia..." 

Kyllä on. Me ihmiset ollaan erilaisia, toiset herkempiä kuin toiset. Joojoo kaikissa sitä on ja blaablaa, mutta ihan oikeasti toisilla enemmän. VARSINKIN lapset on sinänsä jo aika herkkiä. Se on TÄYSIN normaalia eikä ole mitään syytä häpäistä ketään sen takia "ei se ole normaalia"... hevon kukkua. Ihan joka ikinen ihminen on yksilö ja on ok olla just sellainen kuin on, ilman ulkopuolisten väheksyntää, pilkkaamista ja tuomitsemista.

Ja en tiedä, sinun pitäisi varmaan neuvotella asiasta lastenvalvojan kanssa tms., mieluummin kuin tällaisella palstalla jossa tietää hyvin jo etukäteen mitä reaktioton.

Mitä hän sille lastenvalvojalle kertoo 😂😂

Ex-mies antoi lapsen tutustua jännittävään lastenkirjaan 😂😂😂

Ei ihme, että lastenvalvojat ei ehdi toimia oikeitten lastensuojelutapausten parissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi