Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä terveysongelmia sinulle tuli 40v jälkeen?

Vierailija
13.08.2018 |

Olen ollut aina pirteä ikiliikkuja. Jaksanut tehdä vaikka mitä ja unentarvekin ollut aika vähäistä.

Viimeisen vuoden aikana olen laiskistunut todella paljon. Kotityöt ei kiinnosta, urheilu ei kiinnosta. Väsyttää entistä enemmän. Kauheat silmäpussit jatkuvasti. Sormia kolottaa, jalkoja kolottaa. Iho ohentunut ja roikkuu. Negatiivinen asenne moneen asiaan tullut entisen positiivisuuden tilalle. Näkö huonontunut huimasti. Silmät kuivat. Säärissä näkyy verisuonet rumasti.

Ikää 44v.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvet vaivaa,jäykät,arat ,turvoksissa ,aaaarrgghh

Vierailija
2/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskiä alkoi kertyä ihan järjetöntä tahtia, makkaroiksi vyötärölle. Jaksaminen väheni vaikka kuinka yritti taistella sitä vastaan kohottamalla kuntoa liikunnalla. Nykyisin kävelykin on hidastas lyllertämistä verrattuna 10 vuoden takaiseen minään. Ja tosiaan henkisesti on myös vanha ja väsy, esim. töissä kaikkeen pitää itsensä pakottaa, ja kaikki tuntuu raskaalta. Sama kotityöt, ruoanlaitto, ei halua ei jaksa mutta pakko.

Nukkumiinen on myös mennyt huonoksi, herään usein klo 4 aikoihin pirteänä kuin peipponen enkä saa nukuttua enää. Sitten kierin levottomana sängyssä klo 7 asti jolloin nousen. Muita pikkuvaivoja: peräpukamat, suonikohjua pukkaa sääriinkin, rosacea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöhikoilut, kuukautiset heittelee.

Vierailija
4/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes.

Vierailija
5/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskiä kertyy jos ei ole tarkkana eikä sitä tietty osannut olla tarkkana kun ei sitä ennenkään ole kertynyt :)

Nivelet ei tykkää jos kylmiltään lähtee lenkille. Muutenkin saa venytellä hullun lailla liikunnan jälkeen tai muuten kolottaa koko seuraavan yön.

Lähinäkö tuppaa huononemaan, samoin hieman hämäränäkö. 

Vierailija
6/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskiä tulee kun katsookin ruokaan päin.

Hikoiluttaa koko ajan.

Kovia nivelkipuja, hermosärkyä.

Vanhat vammat aktivoituvat, esim. polvi nyt kipeänä. 

Unihäiriöt.

Selittämätön väsymys ja kipeä olo koko ajan.

Tympeys, ei kiinnosta enää mikään. 

Vierailija
7/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään erityistä. Ulkonäkömuutoksia en laske terveysongelmiksi. 

Enkä varsinaisesti normaalehin vaihdevuosiin kuuluvia oireitakaan. Eli on ollut yöhikoilua ja kuukautiset muuttuivat ennen loppumistaa runsaammiksi ja tihämmiksi. Loppuivat, kun olin 54-vuotias. 

Nyt olen 57v. 

Liikkunut olen aina paljon ja pysynyt normaalipainossa, se on varmasti tärkeää perusterveyden kannalta. Jotkut asiantuntijat pitävät sitä jopa tärkeimpänä ennaltaehkäisynä useimpiin perussairauksiin. 

Paheeni on tupakointi. Toistaiseksi siitä ei ole ollut haittaa, mutta tiedän kyllä, että se päivä koittaa, jos en lopeta piakkoin. 

Vierailija
8/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajis todettiin, todennäköisesti sairastanut sitä murrosiästä lähtien. Siihen kuuluvat kaikki oireet.

Vierailija
9/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nauroin kun minua 8 vuotta mieheni sanoi 40 täytettyään, että se on kuin kuolema tulisi, kuin olisi kerrasta tullut vanhaksi. Minusta hän oli luulosairas ja psykosomaattisesti tehnyt itsestään nyt muka yhtäkkiä vanhan. EIhän se vanhuus yhdessä yössä tule.

No ei naurata enää. Mulla tosin vasta 41-vuotiaana tapahtui tuo väsähdys. Siihen asti olo oli ollut aika samanlainen kuin kaksikymppisenä, vaikka toki naamasta näkyikin jo ikä. Mutta nyt sitten yhtäkkiä kaikki uuvutti, uni ei enää virkistänyt samoin kuin ennen, käveleminen o nraskasta, työn jälkeen ei jaksa muuta kuin telkkaria töllöttää. Nyt ikää 44 ja tällä tavalla kai sitä sitten elellään kunnes kuollaan.

Vierailija
10/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaselkä aamuisin kipeä, en näe enää lähelle hyvin. Nämä iskivät noin 44v iässä. Nyt 45v. Ei muita vaivoja.

Vierailija
11/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkävaivat tulivat, piti alkaa venyttelemään. Näkö heikkenee todella nopeaa tahtia, ennen 0-näkö ja nyt 49-vuotiaana +4,5 lukemiseen. Kilpirauhanen temppuilee, välillä toimii, välillä ei. Energiatasot sen mukaisesti, välillä riittää potkua, välillä ei.

Hyviä puolia: ikääntyessä ei saa töitä. Stressin vähentyessä olen päässyt eroon verenpainelääkkeistä, happolääkkeistä, ärtyvästä paksusta suolesta, jatkuvista antibioottikuureista tulehtuviin divertikkeleihin, korvatulehduskierteestä ja monista ruoka-aineallergioista. Ennen olisin kuollut kupilliseen kahvia, nyt voin juoda kahvia raakana litran tuntematta mitään polttelua. Prosessia on tukenut aluksi karppaus ja sen jälkeen kotimaisten viljojen välttely.

Vierailija
12/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta, verenpainetauti, liian korkea kolesteroli vaikken ole muuttanut ruokavalioani ainakaan epäterveellisempään suuntaan, pikemminkin päinvastoin oman jaksamisen vuoksi.

Vierailija
13/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, ainoastaan ravinnon kanssa pitää olla tarkempi ettei tule painoa lisää. Optikon mukaan ei vielä tarvetta edes lukulaseille. Jos jotain niin olen energisempi kuin alle nelikymppisenä, olen laihtunut niistä ajoista. 

Vierailija
14/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikänäköä tullut, läski on jymähtänyt ja verenpaineet laukkaa. taivaissa, mutta enempi minä ylipainoa syytän kuin ikää. N45

Vierailija
15/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien vaivat johtuu huonosta ravinnosta. Mutta vinkukaa rauhassa. Tv. 60v. terve ja hyvinsyönyt.

Vierailija
16/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään! Olen paremmassa kuin koskaan aikaisemmin. Treenaan aktiivisesti (sali/jooga) ja syön hyvin (monipuolisesti). Ei se ikä sitä läskiä tee, vaan elämäntavat. ;)

N43

Vierailija
17/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄSKI on mulla muiden terveysongelmien juurisyy. Olin aina liiankin laiha ennen, joten en ollut todellakaan tottunut miettimään kalorimielessä mitä syön. Söin mitä halusin, painoin 48 kg mikä 167-senttiselle ruipelopaino. Aika lailla yhtäkkiä vaatteita ostaessa havahduinkin siihen että kas kummaa, en olekaan ihan pieni tyttö enää kun koon 36 sijaan tarvin 40-42. No, mitä nyt muutama kilo tullut, ajattelin. No painoinkin 73 kg eli oli tullut 20 kiloa! Yritin laihduttaa 60 kiloon, onnistuin, mutta lihoin takaisin ja yli, nyt painoa 80 kg jo.

Luulen että ihan tästä pötsiin keskittyneestä ylipainosta paljolti johtuu että nyt on verenpaine noussut, kolesterolit nousseet, liikuntaa ei jaksa, polvia ja lonkkia särkee jos on pitkään jalkojen päällä jne. 

Vierailija
18/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat, hiukset ja näkö lähtee, läskiä ja kasvaimia pukkaa.

Vierailija
19/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on oma valinta jos sohva kiinnostaa enemmän kuin liikkuminen.

Joogassa näkee todella kauniita ja hyväkuntoisia vanhempia naisia. Ihminen on kokonaisuus, joten ruokavalio +säännöllinen treenaaminen vaikuttaa paljon.

T. Nro 16

Vierailija
20/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LÄSKI on mulla muiden terveysongelmien juurisyy. Olin aina liiankin laiha ennen, joten en ollut todellakaan tottunut miettimään kalorimielessä mitä syön. Söin mitä halusin, painoin 48 kg mikä 167-senttiselle ruipelopaino. Aika lailla yhtäkkiä vaatteita ostaessa havahduinkin siihen että kas kummaa, en olekaan ihan pieni tyttö enää kun koon 36 sijaan tarvin 40-42. No, mitä nyt muutama kilo tullut, ajattelin. No painoinkin 73 kg eli oli tullut 20 kiloa! Yritin laihduttaa 60 kiloon, onnistuin, mutta lihoin takaisin ja yli, nyt painoa 80 kg jo.

Luulen että ihan tästä pötsiin keskittyneestä ylipainosta paljolti johtuu että nyt on verenpaine noussut, kolesterolit nousseet, liikuntaa ei jaksa, polvia ja lonkkia särkee jos on pitkään jalkojen päällä jne. 

Kyllä se ravinnoton ruoka on syy, siihen lihomiseenkin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän