Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä terveysongelmia sinulle tuli 40v jälkeen?

Vierailija
13.08.2018 |

Olen ollut aina pirteä ikiliikkuja. Jaksanut tehdä vaikka mitä ja unentarvekin ollut aika vähäistä.

Viimeisen vuoden aikana olen laiskistunut todella paljon. Kotityöt ei kiinnosta, urheilu ei kiinnosta. Väsyttää entistä enemmän. Kauheat silmäpussit jatkuvasti. Sormia kolottaa, jalkoja kolottaa. Iho ohentunut ja roikkuu. Negatiivinen asenne moneen asiaan tullut entisen positiivisuuden tilalle. Näkö huonontunut huimasti. Silmät kuivat. Säärissä näkyy verisuonet rumasti.

Ikää 44v.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan on oma valinta jos sohva kiinnostaa enemmän kuin liikkuminen.

Joogassa näkee todella kauniita ja hyväkuntoisia vanhempia naisia. Ihminen on kokonaisuus, joten ruokavalio +säännöllinen treenaaminen vaikuttaa paljon.

T. Nro 16

Tai sitten se mitä näet on harha. Voihan olla, että sinne joogaan tulee vain kauniit ja hyväkuntoiset? Heikkokuntoiset ja rumat eivät ilkeä tulla. Määrällisesti et tiedä kumpia on enemmän.

Olen käynyt eri joogasaleilla ja kyllä aktiivisesti liikkuvat erottaa joukosta. Ikä ei ole este, se oli se pointti. Ärsyttää kun lihavuuteen keksitään tekosyitä kuten lapset ja ikä. Tai ne isot luut.

Edelleen harhaista. Vähän kuin televisiossa et näe lihavia, koska televisioon hakeutuu esiintymään vain kauniit ja rohkeat. Lihavuus ei johdu ihmisestä itsestään. Lihava ei yleensä halua olla lihava. Mikäli haluaisi, pitäisi lihava hoitaa psykoterapialla. Koska niin ei tehdä, ei silloin kyse ole psykologiasta, eli tahdosta riippuvasta toiminnasta, vaan jostain muusta.

Olisi mielenkiintoista kuulla, että mistä se sitten johtuu? 

Naapurin koirasta?

En ole tuo ketä lsinasit mutta olen itsekin vähän sitä mieltä että lihavuus ei johdu ihmisestä itsestään tietoisena olentona. Se johtuu ihmisen alitajuisesta psykologisesta vauriosta, jota ihminen ”hoitaa” syömällä väärin. Siksi juuri kaikki superlaihtunneet yleensä lihovat takaisin. Kun se oikea syy on yhä hoitamatta.

Vierailija
42/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävää luettavaa. Mulla ainoo ongelma on että 2 raskautta yli 40v iässä jätti vähän ylipainoa ja löysää nahkaa. Mutta ei tod väsytä, kiukuta, lameta tai muuta. Voihan se johtua siitä että vauvan ja taaperon kanssa ei vaan voi alkaa uuvuttamaan.

minkä ikäisenä sait lapset?

42 ja 44. Varmaan olin ”mummo” palstalaisten mielestä, mutta olen hyväkuntoinen ja urheilullinen eikä ikä vaivaa. Sen toki ymmärrän että ikä vaikuttaa lisääntymisterveyteen enkä siis niiltä osin väitäkään olevani kuin parikymppinen.

Oliko ongelmia tulla raskaaksi? Minä niin kovasti tahtoisin lapsia, ikää 38.. Tiedän että kiire on jos ei myöhäistä.

Oli ja ei. Mulla oli 2 lasta ennastaan, syntyneet n. 10v aiemmin. Tämä kolmas sitten oli pitkän työn tulos, monta vuotta yritystä, viimein lääketietern apua. Mutta neljäs tulikin sitten luomusti, olin43 kun tulin raskaaksi ja juuri kerkesin täyttää 44 kun syntyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joogassa näkee todella kauniita ja hyväkuntoisia vanhempia naisia. Ihminen on kokonaisuus, joten ruokavalio +säännöllinen treenaaminen vaikuttaa paljon.

T. Nro 16

Niin, koska siellä joogassa käy ne ihmiset, joita sairaudet ja vaivat ei ole väsäyttäneet niin paljon, ettei pysty sellaiseen. Itse esimerkiksi en mihinkään joogaan pystyisi todellakaan, sen verran on vaivoja ja terveysongelmia. Eikä työn jälkeen muutenkaan enää mitään jaksa, ei vaan pysty ei jaksa. [/quote

Itse jaksan paljon paremmin kuin liikun, siitä saa paljon energiaa. Liikunta vähentää myös niitä terveysongelmia, ihan tutkittuja juttuja. Aina voi keksiä tekosyitä, kuten sanoin.

Mulla on vuorotyö ja 3 lasta, hyvin on aikaa liikkua. Töissä jaksaa ja fyysisesti pärjään itseääni huomattavasti nuoremmille.

Vierailija
44/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nro 16

Tai sitten se mitä näet on harha. Voihan olla, että sinne joogaan tulee vain kauniit ja hyväkuntoiset? Heikkokuntoiset ja rumat eivät ilkeä tulla. Määrällisesti et tiedä kumpia on enemmän.

Olen käynyt eri joogasaleilla ja kyllä aktiivisesti liikkuvat erottaa joukosta. Ikä ei ole este, se oli se pointti. Ärsyttää kun lihavuuteen keksitään tekosyitä kuten lapset ja ikä. Tai ne isot luut.

Edelleen harhaista. Vähän kuin televisiossa et näe lihavia, koska televisioon hakeutuu esiintymään vain kauniit ja rohkeat. Lihavuus ei johdu ihmisestä itsestään. Lihava ei yleensä halua olla lihava. Mikäli haluaisi, pitäisi lihava hoitaa psykoterapialla. Koska niin ei tehdä, ei silloin kyse ole psykologiasta, eli tahdosta riippuvasta toiminnasta, vaan jostain muusta.

Olisi mielenkiintoista kuulla, että mistä se sitten johtuu? 

Naapurin koirasta?

Hormonihäiritsijöiden sekoittamasta kylläisyysvasteesta? Sitä ei voi valita itse. Se tulee de fakto.

Vierailija
45/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävää luettavaa. Mulla ainoo ongelma on että 2 raskautta yli 40v iässä jätti vähän ylipainoa ja löysää nahkaa. Mutta ei tod väsytä, kiukuta, lameta tai muuta. Voihan se johtua siitä että vauvan ja taaperon kanssa ei vaan voi alkaa uuvuttamaan.

minkä ikäisenä sait lapset?

42 ja 44. Varmaan olin ”mummo” palstalaisten mielestä, mutta olen hyväkuntoinen ja urheilullinen eikä ikä vaivaa. Sen toki ymmärrän että ikä vaikuttaa lisääntymisterveyteen enkä siis niiltä osin väitäkään olevani kuin parikymppinen.

Oliko ongelmia tulla raskaaksi? Minä niin kovasti tahtoisin lapsia, ikää 38.. Tiedän että kiire on jos ei myöhäistä.

Oli ja ei. Mulla oli 2 lasta ennastaan, syntyneet n. 10v aiemmin. Tämä kolmas sitten oli pitkän työn tulos, monta vuotta yritystä, viimein lääketietern apua. Mutta neljäs tulikin sitten luomusti, olin43 kun tulin raskaaksi ja juuri kerkesin täyttää 44 kun syntyi.

Lohduttavaa kuulla. Mulla ei ole lapsia ollenkaan vielä. Sydän pakahtuu kaipuusta.

Vierailija
46/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikänäkö, vahvan perimän ja painon nousun myötä metabolinen oireyhtymä, nivelrikko.

Paino ei saisi nousta yhtään, koska 2-tyypin diabetes hivuttaa puhkeamistaan.

Liikuntaa vaikea harrastaa nuvelkipujen vuoksi.

Pää onneksi pelaa vielä!😊

Vierailija
47/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkö huonotunut, käsi kipuilee välillä, univaikeuksia.

Vierailija
48/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkö huonontunut. Univaikeuksia, koko ajan väsynyt ja varmaan sen takia mieli usein matalalla, eikä oikein jaksaisi tehdä mitään ja asiat ahdistaa. Fyysisesti ole terve, hoikka ja kohtuukuntoinen. Tosin pitkillä kävelyillä alaselkä kipeytyy. Suonikohjuja ja nekin kipeitä välillä.

Vierailija
49/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voitte olla noin mummoja? Oikeesti ??

Mulla ei ole mitään kremppoja..jaksan baarissakin tappiin asti tanssia vielä.

T. Nro 16 eli N43

Vierailija
50/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty enää juomaan alkoholia, koska pienestäkin määrästä tulee kauhea krapula.

Vierailija
51/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ikänäkö

- Endometrioosi riehaantui

- Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus

ja

- Painoa kertyy, helposti

Vierailija
52/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole kovin kannustavaa luettavaa niille, jotka haaveilevat vielä nelikymppisenä vauvasta. 

Kovin on negatiivinen ketju. 

Sain kuopuksen 41-vuotiaana ja aivan hyvin jaksoin tämän neljännen kanssa siinä missä ennenkin. 

Täältä saa käsityksen, että on jo suunnilleen toinen jalka haudassa nelikymppisenä :D

Mäkin sain kuopuksen 41-vuotiaana. Nyt kun olen 49v, niin odotan vain eläkkeelle pääsyä kuin kuuta nousevaa.

Vähän pitkä aika odotella, 17 vuotta...

TIIIEEEEDÄÄÄÄÄÄN =(

Vierailija
53/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin 7, pahetta myöten. Vain aamuisin kipeytyvät jalkapohjat ylös noustessa, helpottuu puolessa minuutissa. Minäkin olen melkein himoliikkuja, ei todettavissa olevia sairauksia. Syön isot määrät vitamiineja ja pyrin syömään terveellisesti. Ikä 54.

Vierailija
54/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea verenpaine ja kilpirauhasen vajaatoiminta.

Menin lääkäriin rytmihäiriöiden vuoksi. Nuo löytyivät. Ja jompi kumpi lääkitys poisti rytmihäiriöt.

Vierailija
55/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kuin 7, pahetta myöten. Vain aamuisin kipeytyvät jalkapohjat ylös noustessa, helpottuu puolessa minuutissa. Minäkin olen melkein himoliikkuja, ei todettavissa olevia sairauksia. Syön isot määrät vitamiineja ja pyrin syömään terveellisesti. Ikä 54.

Plantaarifaskiitti.

Vierailija
56/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa enää kahta treeniä per päivä . Menee palautumiseen enemmän aikaa.

Vähempi ruoka riittää . Paino pysyy samana.

Vierailija
57/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osteoporoosi löydettiin kun ranne murtui, leikattiin ja laitettiin metallia. Määrättiin luunteiheyden kartoitukseen ja bingo!  Syynä pidetään sitä, että olen laiha ja käyttänyt yli 20 vuotta Thyroxiinia kilpirauhasen vajaatoimintaan.

Lihoa kuulemma pitäisi mutta siihen en suostu. Liikun paljon ja syön raejuustoa ym. kalsiumpitoista. Maitoa en on juonut kymmeniin vuosiin. 

Muuten olen hyvässä kunnossa ja ikäiseksieni erittäin notkea ja hyvä tasapaino. Olen aina ollut varsin liikunnallinen, mm. ratsastan ja harrastan maastojuoksua. Se pitää kropan vetreänä ja mielen hyvänä ja valoisana. Muutenkaan en ole murehtijatyyppiä, ennemminkin päivä kerrallaan-ihminen.

Olen siis jo 63 vuotta, joten vaihdevuodet olleet ja menneet. Nekin meni huomaamatta ja oli helpotus kun kuukautiset loppui. Äidilläni ja siskollani samoin, kai se on geeneissä.

Eläkevuosia odotan todella innolla. Saan aikaa vain ja ainoastaan itselleni! Ei ole lapsia eikä puolisoa, vapaa olen kuin taivaan lintu!

Vierailija
58/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Kaikki ongelmat ovat tulleet ennen sitä ja pysyneet suht samoina. Osa on jopa helpottanut.

Vierailija
59/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäön kanssa tuli ongelmia....

Vierailija
60/63 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikänäköä on tulossa, en ole vielä vaihtanut laseja. Vaivaisenluu tulee oikeaan jalkaan (sukuvika). Kilpirauhaslääkitys vihdoinkin aloitettu koska tukka lähti päästä, sitä on kyllä lähtenyt jo muutaman vuoden ajan. Diabetes- ja sydäntautiriski (sukuvika) nyt konkretisoitunut korkeaan kolesteroliin vaikka syön hyviä rasvoja (tosin tuolla voi olla yhteys myös kilpirauhaseen). Nukkumisongelmia mulla on ollut jo pari, kolme vuotta. Gynen mielestä ei vielä vaihdevuosia joten who knows. Melasma on ollut jo vuosia eikä ainakaan parantunut. Lisäksi aurinkoihottuma on pahentunut.

Muuta: hoikkana pysyäkseni pitää nähdä enemmän vaivaa. Jos syön liikaa tai liikun liian vähän, se kostautuu heti. Lisäksi paino tuppaa tulemaan vyötärölle, joka oli ennen aina kapoinen. Muuten olen kyllä hoikempi kuin vaikkapa kolme vuotta sitten, ja paremmassa kunnosakin. Näytän ikäistäni nuoremmalta, vaikka sitä ei ylläolevan kremppalistan perusteella uskoisi.

Eli höttöhiilarit pannassa, terveellinen ruoka kunniassaan, yritän nukkua tarpeeksi, rentoutua, joogaan ja juoksen seka käyn pilateksessa ja salilla treenaamassa lihaksia. Tavoitteena on päästä vielä kasikymppisenä omin voimin tuolista ylös.

N47

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme