Olisipa kiva löytää matkakohde, jota turismi ei ole pilannut.
Sellainen, jossa on kaunista ja paljon nähtävää, jossa kohdellaan eläimiä hyvin, jossa ei ole tyrkyttäviä myyjiä kaduilla, eikä juuri rikollisuutta.
Kommentit (279)
Uusi-Seelantihan on täynnä turisteja! Esim etelä-saaren länsirannikon tiestö on rakennettu turismia ajatellen. Ja kyllä turistikohteissa nykyään riittää turisteja myös off season. Ainakin Portugalissa ja Espanjassa.
Kokemäellä olen minäkin käynyt. Jos matkailija haluaa siirtymistä kuplastaan toiseen kuplaan, kotimaa riittää hyvin. Päivämatka Orimattilaan tai Hankoon on palkitseva omalla pienellä tavallaan. Turistimaissakin on maaseutua, joten ei aina Pariisiin tai Lontooseen, vaan vaikka Bayeux'hön tai Cornwalliin.
Minä en ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat matkakohteisiin, joita ei ole turistit pilanneet. Ettekö te itse tajua olevanne turisteja? Joka ikinen kohde on sellainen, jossa joku on käynyt ensimmäisen kerran. Jokaisen kohteen pilaa oikeasti se ensimmäinen kävijä. Sitten tyypit itkee, kun turisteihin suhtaudutaan vihamielisesti. Koettakaa nyt itse tajuta, miksi.
Suomen Lapissa on aika kivaa kyllä, ei ole alkuperäisiä eikä turisteja, kun löytää oikeat paikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on paljon ihania matkakohteita ja maisemia jotka monet ovat unohtaneet. Ala suosimaan kotimaan turismia.
Ylihintaisen käristemakkaran jonottaminen vesisateessa ja mäkäräisten syöttinä ei jostain syystä houkuttele.
Etkö osaa itse paistaa makkaraa, kun sitä pitää mennä jonnekin jonottamaan. Viime kesänä oltiin Kolarissa. Ei tarvittu hyttysmyrkkyjä edes illalla, kun kuivuuden takia niitä ei ollut. Ruuat tehtiin itse. Mustikoita poimin mökin pihasta, luvalla, kysyin.
Vähän, kun tutkii kiinnostavaa maata, niin kyllä kaikkialta löytyy sopivia kohteita. Se tietenkin vaatii vähän vaivaa, jos niitä kaikilla turismisivuilla mainostettaisiin, niin rauha muuttuisi turismiksi.
Avaa vaikka googlesta kartta haluamastasi maasta, etsi joku kaupunki ja googlaa se.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat matkakohteisiin, joita ei ole turistit pilanneet. Ettekö te itse tajua olevanne turisteja? Joka ikinen kohde on sellainen, jossa joku on käynyt ensimmäisen kerran. Jokaisen kohteen pilaa oikeasti se ensimmäinen kävijä. Sitten tyypit itkee, kun turisteihin suhtaudutaan vihamielisesti. Koettakaa nyt itse tajuta, miksi.
Suomen Lapissa on aika kivaa kyllä, ei ole alkuperäisiä eikä turisteja, kun löytää oikeat paikat.
Ai ensimmäinen kävijä pilaa paikan? Maailma on pilalla! No ei ole. Suurin osa maailmasta, Euroopastakin, on seutuja, joissa turisteja käy harvakseltaan ja se on kaikille osapuolille ok.
Georgia, maaseutu ja pienet kaupungit.
Eläinten kohtelu nyt saattaa olla vähän niin ja näin..
Olisi kiva löytää matkakohde, jota turismi ei ole pilannut, jotta voisin mennä pilaamaan sen.
Ai sori, en tajunnut heti, että eihän AP tietenkään mitään pilaa, ne on vaan en toiset turistit.
Pitää osata kulkea muutama askel massoja edellä niin saa autenttisia elämyksiä, hinnat on kohdillaan ja paikalliset (vielä) vilpittömän uteliaita ja avuliaita.
Mikä juuri sinusta tekee niin erityisen, että nostat itsesi "turismin" yläpuolelle- etkö koe itse olevasi matkallasi turisti?
Oman. Turisteja on niin vähän, että ne ovat suorastaan nähtävyys paikalliselle. Tööttäilevät autosta kun näkevät ja tulevat juttelemaan. Rikollisuus on niin vähäistä, että autoliikkeeseen murtautuminen oli etusivun uutinen henkilöiden valokuvien kera.
Turvallinen maa mutta harva uskaltaa Suomesta sinne matkustaa koska täällä ei tiedetä maasta mitään. Suomesta on ollut matkoja Omaniin mutta monena vuonna ne on peruttu vähäisen kysynnän takia. Ruotsista on matkoja ollut paremmin koska siellä on pitemmät perinteet ja jo vakioasiakaskuntaa. Itsellä ei muita kuin positiivia kokemuksia. Pari viikkoa olin Salalahissa etelä-Omanissa muutamia vuosia sitten.
Kreetalla Ierapetra, kävin siellä kauan sitten ja tykkäsin.
Musta on ihanaa että jengi ryysii edelleen "trendikohteisiin ja rysiin". Arvatkaa miksi?
Miksi suosituista turistikohteista on alkujaan tullut turistikohteita?
Pohjois-Sentinel