Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisipa kiva löytää matkakohde, jota turismi ei ole pilannut.

Vierailija
13.08.2018 |

Sellainen, jossa on kaunista ja paljon nähtävää, jossa kohdellaan eläimiä hyvin, jossa ei ole tyrkyttäviä myyjiä kaduilla, eikä juuri rikollisuutta.

Kommentit (279)

Vierailija
81/279 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just. Ootteko ajatelleet että aina kun joku turisti menee jstiin sinne missä kukaan ei ole vielä käynyt,  niin sillä siunaaman sekunnilla se turismi alkaa sitä paikkaa pilata.

Jos on pakko matkustella, niin luontoa ja kulttuureja säästävintä on mennä sinne missä on jo valmiiksi turismia suosiva infrastruktuuri majoituksineen ja muine kermapersepalveluineen.

Jopa luontopolkuilu kuluttaa luontoa. Joku jättää aina roskan, kengät kuluttavat maata juurien päältä ja ihmiset lisäksi kusevat ja paskovat.

Jopa Himalajan huippu on täynnä paskaa.

Vierailija
82/279 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko itäinen Suomi tulee ainakin minulla ihan suorilla. Jos olet oikein hard-core matkailija, et mene yli 10 000 hengen kaupunkeihin, ja saat todellakin haluamasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/279 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysytään tätä aika ajoin, koska itse tykkään reissata oudoissa paikoissa. Ikävä kyllä jos ei ole turisteja niin ei ole myöskään turisteille tarkoitettuja palveluja. Jonkun mielestä rannalla kylmiä vesipulloja myyvä paikallinen nuori on häiritsevä kaupustelija, mutta toisen mielestä tarpeellinen palvelu. Sama koskee erilaisia opastuksia.

Jos ei ole turisteja niin ei ole myöskään englanninkielisiä ruokalistoja ravintoloissa (saati muuta palvelua). Kukaan ei siivoa rantoja, joten korallihiekka on täynnä siimaa, verkkoa, muovipussia ja muuta roskaa. Majapaikatkin ovat paikallisen elintason mukaan eli ilmastoinnista ei ole puhettakaan. Hyvä, jos illalla toimii sähkö. Halpaa tietysti on. Minä olen ollut monen afrikkalaisen ensimmäinen valkoinen juttukumppani. Niitä juttukavereita sitten riittää jonoksi asti - joka ilta (ja tietysti heti aamiaisesta alkaen). Olen päätynyt moneen intialaiseen perhealbumiin todisteeksi heidän kotimaanmatkallaan tapaamasta valkoisesta, isonenäisestä kummajaisesta. Kaukoidässä olen aina lasten suosikki, etenkin kiipeilytelineenä. Sellainen matkustaminen sopii minulle, mutta moni muu valitsee mielummin täysihoidon jostain, jonne on suora kuljetus lentokentältä ja pihalla on siisti uima-allas.

Vierailija
84/279 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kotosuomesta löytyy täysin neitseellisiä kohteita sadan vähintään parinsadan kilometrin säteellä mistä tahansa.

Vierailija
85/279 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUOMI

Vierailija
86/279 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten sinä menisit sinne etuoikeutettuna turistina =) Eikö olisi hieman itsekästä.

Ja sen jälkeen kaikki muut perässä. Ja jälleen uusi luontokohde pilattu ja roskattu.

Kannattaisi vaan pysytellä niillä turistialueilla ja antaa muun luonnon olla.

Vierailija
87/279 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vietnam, muualla kuin isoimmissa kaupungeissa.

vietnam ja myanmar eli burma

Vierailija
88/279 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanoi toimi, tosin ei ollut puhdasta ja kaunista. Hoi An- pahin tyrkyttävät myyjät -kaupunki ikinä! Saigon - en suosittele. Liikaa kaikkea.

Vierailija
89/279 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri hokee jokaisessa matkakeskustelussa että "Kyllä se pitää olla suora lento". Muuten ei kuulemma voi ajatellakaan matkustavansa, kun on lapsia ja kaikkea.

No, sehän rajoittaa tämän mamman ja lapsostensa kohteita sitten jonnin verran. Mutta mamma vaan hokee että "kyllähän sitä lomalla pitää voida rentoutua ja hän ei ainakaan rentoudu ellei ole suora lento ja läpäläpä.."

Hän päätyy siis aina ja joka kerta turistien kansoittamille paikoille, kallista on ollut, huijausyritystä sinne ja tänne, rantatuoleistakin olisi pitänyt erikseen maksaa ynnämuuta karmeeta. Ei kait siinä sitten. Näillä mennään heillä.

Vierailija
90/279 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä suosituissakin turistimaissa niihin pienempiin kyliin, jos haluaa nähdä paikkoja ilman turisteja, tai kyliä joissa on vähemmän turisteja. Totta kai niissä suosituimmissa kohteissa on aina turismia, mutta kulttuurista ja paikallisista tavoista voi oppia paljon muuallakin.

Vierailija
91/279 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moskova, turistiteja on mutta, et huomaa heitä miljoonien paikallisten seasta. Kannattaa ehkä jättää punainen tori välistä, koska se on ainut paikka kaupungissa missä turistejen määrä ylittää paikallisten määrän. Luontoa ei sinällään ole miljoona kaupungeissa, mutta puistot on tosi hyviä kaupungissa. Eläimiä ei kauheasti näe paitsi sirkuksessa.

Vierailija
92/279 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tshernobil, sitä ei pilanna turismi.

Vierailija
93/279 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AndyMcCoys kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vietnam ja myanmar eli burma

Siis Burma, Burma on burmaksi Myanmar ja Ruotti ruotiksi Sverje, mutta näille on vakiintuneet suomalaiset nimet.

Vierailija
94/279 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Malille, ap, Malille.

Vierailija
95/279 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä Balkanille, tosi rauhallista ja edullista matkailla. Montenegro on ihan unelmapaikka. :-)

Vierailija
96/279 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekki, tosin Prahan keskusta kannattaa kiertää kaukaa.

Vierailija
97/279 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on paljon ihania matkakohteita ja maisemia jotka monet ovat unohtaneet. Ala suosimaan kotimaan turismia.

Olen matkustanut kotimaan ristiin rastiin.

Kävitkö jo Pihtiputaalla😃? Ei ole turismin pilaamaa seutua.

Vierailija
98/279 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Georgia!

Maaseudut ja aikalaillas kaupungitkin kaikkialla (vältät vaan niitä turistialueita)..riittää kunhan on vähän oma-aloitteinen ja menee "outside The box"

Vierailija
99/279 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Porvoota ei turismi ole vielä pilannut.

Vierailija
100/279 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaska, suosittelen!! Olin pari vuotta sitten, upeat maisemat, kesällä jopa helleasteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän