Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En enää jaksa raskaanaolevaa vaimoa

Vierailija
13.08.2018 |

Viestini tulee poikimaan varmaan miljoonaa vihaista viestiä mutta ihan sama. Jonnekin on avauduttava.
Olen yrittäjä ja pitänyt viimeksi vapaata maaliskuussa. Viikonloput menee töissä. Vähäisen vapaa-aikani yritän jakaa ystävien, harrastusten ja vaimon kesken.
Olemme olleet yhdessä muutaman vuoden ja vaimoni on ollut myös työelämässä. Kiitokset on pakko antaa siitä hänelle että silloin kun hän ei ollut raskaana, hän jaksoi hoitaa yksin kodin jne oman työnsä lisäksi. VALITTAMATTA. VALITTAMATTA siitä että olen jatkuvasti töissä. Ehkä tilanne ei ollut aiemmin ihan näin paha kuin nyt mutta kuitenkin.

Mitä pidemmälle vaimon raskaus on edennyt, sitä h*lvetin rasittavampi hänestä on tullut. Vaatii saada tietää koska tulen töistä kotiin -koska haluaa muka että syömme ruoan yhdessä. Vaatimuksia satelee lisääntyvässä määrin kotona: pitäisi tehdä sitä ja tätä, kuskata ostamaan se ja tuo tuote. Nyt vaimo jäi äitiyslomalle eikä voi selkäkivun takia imuroida tai kantaa ruokakasseja. Tästä on saatu aikaiseksi aivan helvetillisiä riitoja. Hän vaatii että olen kotona tiettyyn aikaan jotta voimme käydä yhdessä kaupassa tai että siivouspäivästä pitää sopia etukäteen. Vihaan noita vaatimuksia.
Viikonlopun tapahtumat saivat minut nyt sitten jättämään vaimoni.
Lauantaina eräs kaveripariskuntamme oli pyytänyt meidät kylään. Pariskunnan rouva ja vaimoni sanoivat että ruoka olisi klo 16, että jos siihen mennessä tulisin töistä. Tämä vaatimus ajoi minut melkein hulluuden partaalle: jouduin kaahaamaan kuin hullu että ehdin klo 16 kun rouvat näin vaativat.
Sunnuntaina lähdin aamulla salille aamulla ja jätin vaimolle viestin asiasta hänen nukkuessaan. Päätin mennä salin jälkeen töihin. Vaimo alkoi muutaman tunnin kuluttua laittaa viestiä missä olen, että ei kenelläkään voi mennä salilla montaa tuntia. Sanoin että olen töissä.
Siitä se riemu repesi. Vaimo vollotti kotona että elämässämme ei ole mitään muuta kuin minun firmani. Että hän on ollut yksin raskauden ajan (ööö kertokaa miten terve aikuinen nainen ei muka pärjää yksin raskausaikana?) Ja hän on tulee olemaan yksin vauvan synnyttyä (laskettuun aikaan on 2 vkoa). Olen sanonut että kun vauva syntyy, pidän sitten kesälomaa ja pyrin vähentämään töitä.
Vaimo vaan itkee. Minulta meni hermo. Hajotin keittiössä kaikki näkösällä olevat tavarat, tuntui että vaimon vaatimukset kaikista v*tun aikatauluista yms kävi liian raskaaksi.
Huusin vaimolle että hän on pilannut elämäni (osittain totta, tällä että vaatii minulta kokoajan jotain). Huusin että hän on vienyt ilon elämästäni kaikessa ja pilannut kiinnostuksen työhöni. Että koko nainen on oikeasti pelkkä h*lvetinmoinen rasite elämässäni.
Vaimo käski pakata tavarat ja lähteä. Kuulemma ei aio kasvattaa lasta ihmisen kanssa joka hajottaa raivopäissään tavaroita eikä ihmisen kanssa joka kokee puolisonsa rasitteena.
Lähdin mielelläni. Tottakai harmittaa että tilanne meni tähän mutta ei kukaan täyspäinen mies kestä tällaisia jatkuvia aikataulu vaatimuksia. Olen yhtä aikaa helpottunut että pääsin vaimosta eroon ja samalla mietin että näenköhän lasta ikinä, vai alkaako -varmaan alkaa- vaimo kiristää sillä.

Kommentit (391)

Vierailija
341/391 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tää sama trolli joka kirjoittelee aina näitä tasan samanpituisi avauksia tasan samalla kirjoitustyylillä. Nice try...

Vierailija
342/391 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näin karseita miehiä voi olla olemassa, eihän?

Voiko joku oikeesti luulla, että yrityksen pyörittäminen (joka on oma valinta, ei pakko) on joku oikeutus saada ilmainen orja kotiin? Vieläpä sellainen, jolla ei ole mitään omia tarpeita, joka ei sairasta, eikä sano mielipiteitään! MIKSI kukaan nainen haluaisi ap:n kaltaisen miehen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/391 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo tämä on ihan selvästi.

Vierailija
344/391 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näin karseita miehiä ON ikävä kyllä olemassa, oma eksäni. Ap, tee palvelus äläkä yritä palata takasin. Vaimosi on parempi ilman kiukkuavaa hirviötä.

Ex oli työnarkomaani ja kävi vapaa-ajat harrastuksissaan. Viimeinen niitti oli, kun ex hajoitti kahvinkeittimen seinään, kun pyysin häntä vaihtamaan lapselle vaipan. Olin kuulemma vaativa, lihava enkä ikinä kotona tehnyt mitään. Omat kädet oli sillä hetkellä pullataikinassa, mies räpläsi puhelintaan. Kai olisi kakat housussa pitänyt pitää, kunnes kädet olisin saanut pestyä. Silloin tuli hänestä ex. Paras päätös ikinä.

Vierailija
345/391 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
346/391 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko että kukaan olis oikeasti noin tyhmä kuin ap esittää olevansa.

Vierailija
347/391 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, uskon että asiat ovat vielä selvitettävissä. Teillä kommunikaatio ei selvästi toimi, ja siksi molemmat kokevat olevansa kaltoin kohdeltuja. Nielkää ylpeytenne, puhukaa toiveistanne ja kuunnelkaa aidosti mitä toinen tilanteessa toivoo. Aivan varmasti pääsette yhteisymmärrykseen, kun keskustelette kunnioittavasti.

Raskaana olo on ensimmäistä odottavalle niin monin tavoin haastavaa aikaa, ja mitä periaatteessa mitä vaimosi sinulta toivoo on myötäelämistäsi. Olen itse raskaana, ja mieheni on tukenut ihanasti kaikessa, vaikka ei kaikkea raskauteen liittyvää miehenä ymmärräkään. Tuntuisi kamalalta jos mieheni ei haluaisi ottaa osaa vauvan odotukseen.

Ei se ulkomaille karkaaminen ja myöhemmin ehkä uuden puolison hankkiminen takaa onnea. Päin vastoin, samat ongelmat tulevat eteen seuraavassakin suhteessa, ymmärräthän sen? Olet luvannut rakastaa vaimoasi myötä- ja vastoinkäymisissä. Älä heitä myöskään ihmeellistä pientä ihmisen alkua pois elämästäsi tämän tunnekuohun takia. Tulet rakastamaan häntä valtavasti kun hänet pian tapaat. Tämä maa on jo tarpeeksi täynnä isättömiä lapsia ja surullisia isiä, jotka eivät tunne kunnolla lapsiaan.

Vierailija
348/391 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ei ole lapsen elämässä mikään autuaaksi tekevä asia jos isä on surkea, erityisesti tytölle. Itse asiassa ei isää on huomattavasti parempi tilanne kuin elämä isän kanssa joka opettaa epäluottamusta miehiä kohtaan ja miehen mallia jossa mies halveksuu vaimoaan ja rikkoo tavaroita. Tällä on vakavat vaikutukset tytön tuleviin parisuhteisiin ja miten hän oppii antamaan kohdella itseään. Ja tottakai myös pojan, mutta ei niin rankasti kuin tytöllä.

Vierailija
349/391 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta missä on Elisa?

Eikö tässä vaiheessa sen pitäisi ilmaantua kertomaan kokemuksiaan kun joutui turvakodille raskausaikana?

Tuollahan se jo sönkkäsi siitä miten pakotettiin ottamaan ex-mies synnytykseen doulan lisäksi. Ja että ex-mies näytti halveksivia eleitä synnytyksen aikana.

Saanko kysyä, miksi haukutte ihmistä joka on joutunut turvakodille raskausaikana miehen käytöksen takia ja joutunut pelkäämään keskenmenoa, kun viimein pitkään toivottu raskaus tärppäsi?

Miksi tietty ihminen aiheuttaa vaan halveksuntaa ja alapeukkuja? Oikeasti, ette ole parempia ihmisiä tuon asenteenne kanssa. Mitä saatte kiusaamisesta?

Vierailija
350/391 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viestini tulee poikimaan varmaan miljoonaa vihaista viestiä mutta ihan sama. Jonnekin on avauduttava.

Olen yrittäjä ja pitänyt viimeksi vapaata maaliskuussa. Viikonloput menee töissä. Vähäisen vapaa-aikani yritän jakaa ystävien, harrastusten ja vaimon kesken.

Olemme olleet yhdessä muutaman vuoden ja vaimoni on ollut myös työelämässä. Kiitokset on pakko antaa siitä hänelle että silloin kun hän ei ollut raskaana, hän jaksoi hoitaa yksin kodin jne oman työnsä lisäksi. VALITTAMATTA. VALITTAMATTA siitä että olen jatkuvasti töissä. Ehkä tilanne ei ollut aiemmin ihan näin paha kuin nyt mutta kuitenkin.

Mitä pidemmälle vaimon raskaus on edennyt, sitä h*lvetin rasittavampi hänestä on tullut. Vaatii saada tietää koska tulen töistä kotiin -koska haluaa muka että syömme ruoan yhdessä. Vaatimuksia satelee lisääntyvässä määrin kotona: pitäisi tehdä sitä ja tätä, kuskata ostamaan se ja tuo tuote. Nyt vaimo jäi äitiyslomalle eikä voi selkäkivun takia imuroida tai kantaa ruokakasseja. Tästä on saatu aikaiseksi aivan helvetillisiä riitoja. Hän vaatii että olen kotona tiettyyn aikaan jotta voimme käydä yhdessä kaupassa tai että siivouspäivästä pitää sopia etukäteen. Vihaan noita vaatimuksia.

Viikonlopun tapahtumat saivat minut nyt sitten jättämään vaimoni.

Lauantaina eräs kaveripariskuntamme oli pyytänyt meidät kylään. Pariskunnan rouva ja vaimoni sanoivat että ruoka olisi klo 16, että jos siihen mennessä tulisin töistä. Tämä vaatimus ajoi minut melkein hulluuden partaalle: jouduin kaahaamaan kuin hullu että ehdin klo 16 kun rouvat näin vaativat.

Sunnuntaina lähdin aamulla salille aamulla ja jätin vaimolle viestin asiasta hänen nukkuessaan. Päätin mennä salin jälkeen töihin. Vaimo alkoi muutaman tunnin kuluttua laittaa viestiä missä olen, että ei kenelläkään voi mennä salilla montaa tuntia. Sanoin että olen töissä.

Siitä se riemu repesi. Vaimo vollotti kotona että elämässämme ei ole mitään muuta kuin minun firmani. Että hän on ollut yksin raskauden ajan (ööö kertokaa miten terve aikuinen nainen ei muka pärjää yksin raskausaikana?) Ja hän on tulee olemaan yksin vauvan synnyttyä (laskettuun aikaan on 2 vkoa). Olen sanonut että kun vauva syntyy, pidän sitten kesälomaa ja pyrin vähentämään töitä.

Vaimo vaan itkee. Minulta meni hermo. Hajotin keittiössä kaikki näkösällä olevat tavarat, tuntui että vaimon vaatimukset kaikista v*tun aikatauluista yms kävi liian raskaaksi.

Huusin vaimolle että hän on pilannut elämäni (osittain totta, tällä että vaatii minulta kokoajan jotain). Huusin että hän on vienyt ilon elämästäni kaikessa ja pilannut kiinnostuksen työhöni. Että koko nainen on oikeasti pelkkä h*lvetinmoinen rasite elämässäni.

Vaimo käski pakata tavarat ja lähteä. Kuulemma ei aio kasvattaa lasta ihmisen kanssa joka hajottaa raivopäissään tavaroita eikä ihmisen kanssa joka kokee puolisonsa rasitteena.

Lähdin mielelläni. Tottakai harmittaa että tilanne meni tähän mutta ei kukaan täyspäinen mies kestä tällaisia jatkuvia aikataulu vaatimuksia. Olen yhtä aikaa helpottunut että pääsin vaimosta eroon ja samalla mietin että näenköhän lasta ikinä, vai alkaako -varmaan alkaa- vaimo kiristää sillä.

No, ex-vaimosi voi paremmin ilman sinua. Miksi kukaan haluaisi suhteeseen ihmisen kanssa, joka ei ole koskaan läsnä, näköjään niin fyysisesti, henkisesti kuin emotionaalisestikaan? Kaikkea hyvää vaimollesi ja uskon hänen pärjäävän, eniten säälittää tuleva lapsesi.

Oma isäni on ollyt koko elämänsä yrittäjä. Vieläkin eläkkeellä yrityksensä myyneenä tekee joka päivä töitä toiminimellä, mutta onneksi jo huomattavasti vähemmän. Varsinkin pienenä isä jäi lapsilleen kauhean kaukaiseksi enkä vieläkään osaa olla hänen kanssaan samalla tavalla välittömästi kuin äidin kanssa. Luulen, etten ole katkera vain, koska isä sentään yritti tasapainotella myös perhe-elämää ja varsinkin myöhemmin onnistuikin siinä paremmin. 

Vierailija
351/391 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistan: LOPETA JO TÄMÄ rasittava trollailu. Täällä on, myönnän, liikaa retuja jotka menevät halpaan joka ikinen kerta, mutta me normaalit ihmiset näemme läpi noista surkeista saduistasi, joilla yrität provota niin maan perusteellisesti siinä onnistumatta. Aivan liian läpinäkyvää pas.kaa ja aina sama kaava. Olet nainen, kaikki tietävät sen. Lopeta tuo pelleily ja tee elämällesi jotain.

Vierailija
352/391 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulet todennäköisesti olemaan lapsellesi enemmän murkkuikäinen isoveli kuin isä. Kuinka voit olla noin lapsellinen?

Uskon ja TOIVON, että tämä on vain provo

Vierailija
353/391 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi peruste olla pilaamatta elämäänsä parisuhteella. Siittiöt ja elatusvelvollisuus riittävät, kiitos, ja sitten voit Herra Maailmannapa painua helvettiin vonkumaan, miten yhyy sinut huijattiin buhuu isäksi.

Vierailija
354/391 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti kehottaisin pariskuntaa tuossa tilanteessa keskustelemaan ja säätämään liittoa paremmin perheellisen elämään sopivaksi, mutta tavaroiden rikkominen ja ap:n totaalinen itsekkyys ovat merkkejä siitä että sillä voi vain viivyttää väistämätöntä ja samalla lapsi joutuu elämään ensimmäiset vuotensa parisuhdehelvetissä. Tärkeintä on että lapsi saa hyvän alun elämälleen ja myöhemmässä vaiheessa toivottavasti läsnäolevan ja tytön kasvua tukevan isäpuolen. Eli nyt ero mahdollisimman kivuttomasti, olet ap sen lapsellesi velkaa. Lapselta ei ole kysytty haluaako se syntyä tuohon tilanteeseen.

Ei hyvää päivää näitä ihmisiä. Te olette kyllä sairaita. Kyllä lapselle vaan on parasta että oma isä hylkää kokonaan, onhan olemassa aina tovottavasti äidin mahtava uusi mies jonka pitää olla lapselle tietenkin kuin oma isä. Kyllä se niin on että vakka kantensa valitsee, yleensä esimerkiksi persoonallisuushäiriöiset löytävät aina puolisokseen toisen persoonallisuushäiriöisen jne. Mutta toki koska olemme av:lla on sanomattakin selvää että 95% miehistä on ihan perseestä ja naisessa ei ole mitään vikaa. Nainen on uhri, jota mies on vedättänyt täysin esittämällä aivan erilaista ihmistä. 1% näistäkin viesteistä on yrittänyt katsella asiaa laajemmin, jopa ehkä tuoda esiin että on ihan mahdollsta että se raskaana oleva nainen on oikeasti hankala ja yrittää pompottaa ap:ta. 99% onkin sitten miesv*haa, syytetään miestä henkisestä väkivallasta, mahdollisesti tulevasta väkivallasta mihin tavaroiden rikkominen siis heti johtaa (äitini rikkoo tavaroita suuttuessaan koko ajan, ei kuitenkaan ole koskaan lyönyt tahi muuten p*hoinpidellyt meitä lapsia tai isääni) ja samaan syssyyn väkivalta f*ntasioidaan itse että miestä pitäisi lyödä t*rpaan. Ei saakeli, ymmärrättekö te itsekään kuinka naurettavia te olette? Ette varmaan, sata vihaista mammaa alapeukuttaa sen kummemin miettimättä.

T. Nainen itsekin

(en tiedä mikä viestissä aiheuttaa av:n ennakkos*ns*urin kun viesti ei mene läpi)

Mitä äitisi on tykännyt, kun sinä riidellessä hajotit perheen ruoka-astiaston kiukuspäissäsi? Eikö sinua harmittanut, kun äitisi rikkoi sinun tärkeitä tavaroita?

En nyt ymmärrä missä harhoissa olet, mutta äitini ei ole rikkonut minun tavaroitani, tietääkseni ap ei ole tarkentanut myöskään ettäkö keittiön tavarat olisivat nimenomaan vaimon. En ole myöskään itse rikkonut tavaroita, mutta mitäpä lottoat voisiko äiti suuttua siitä että joku muukin heittää tavaroita pinnan palaessa jos tekee tätä itsekin?

Vierailija
355/391 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko että kukaan olis oikeasti noin tyhmä kuin ap esittää olevansa.

Valitettavasti noin tyhmiä miehiä on pilvin pimein. 

Vierailija
356/391 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et siedä aikatauluja tai sitä, että joudut itsesi sijaan ajattelemaan myös muita, kuten esimerkiksi niinkin pientä asiaa kuin omaa lasta, niin miksi lähdit perustamaan perhettä?? Miksi?? Mitä sä oikein odotin lapsen saannista. Lisää vapaa-aikaa vai?

Vierailija
357/391 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti kehottaisin pariskuntaa tuossa tilanteessa keskustelemaan ja säätämään liittoa paremmin perheellisen elämään sopivaksi, mutta tavaroiden rikkominen ja ap:n totaalinen itsekkyys ovat merkkejä siitä että sillä voi vain viivyttää väistämätöntä ja samalla lapsi joutuu elämään ensimmäiset vuotensa parisuhdehelvetissä. Tärkeintä on että lapsi saa hyvän alun elämälleen ja myöhemmässä vaiheessa toivottavasti läsnäolevan ja tytön kasvua tukevan isäpuolen. Eli nyt ero mahdollisimman kivuttomasti, olet ap sen lapsellesi velkaa. Lapselta ei ole kysytty haluaako se syntyä tuohon tilanteeseen.

Ei hyvää päivää näitä ihmisiä. Te olette kyllä sairaita. Kyllä lapselle vaan on parasta että oma isä hylkää kokonaan, onhan olemassa aina tovottavasti äidin mahtava uusi mies jonka pitää olla lapselle tietenkin kuin oma isä. Kyllä se niin on että vakka kantensa valitsee, yleensä esimerkiksi persoonallisuushäiriöiset löytävät aina puolisokseen toisen persoonallisuushäiriöisen jne. Mutta toki koska olemme av:lla on sanomattakin selvää että 95% miehistä on ihan perseestä ja naisessa ei ole mitään vikaa. Nainen on uhri, jota mies on vedättänyt täysin esittämällä aivan erilaista ihmistä. 1% näistäkin viesteistä on yrittänyt katsella asiaa laajemmin, jopa ehkä tuoda esiin että on ihan mahdollsta että se raskaana oleva nainen on oikeasti hankala ja yrittää pompottaa ap:ta. 99% onkin sitten miesv*haa, syytetään miestä henkisestä väkivallasta, mahdollisesti tulevasta väkivallasta mihin tavaroiden rikkominen siis heti johtaa (äitini rikkoo tavaroita suuttuessaan koko ajan, ei kuitenkaan ole koskaan lyönyt tahi muuten p*hoinpidellyt meitä lapsia tai isääni) ja samaan syssyyn väkivalta f*ntasioidaan itse että miestä pitäisi lyödä t*rpaan. Ei saakeli, ymmärrättekö te itsekään kuinka naurettavia te olette? Ette varmaan, sata vihaista mammaa alapeukuttaa sen kummemin miettimättä.

T. Nainen itsekin

(en tiedä mikä viestissä aiheuttaa av:n ennakkos*ns*urin kun viesti ei mene läpi)

Mitä äitisi on tykännyt, kun sinä riidellessä hajotit perheen ruoka-astiaston kiukuspäissäsi? Eikö sinua harmittanut, kun äitisi rikkoi sinun tärkeitä tavaroita?

En nyt ymmärrä missä harhoissa olet, mutta äitini ei ole rikkonut minun tavaroitani, tietääkseni ap ei ole tarkentanut myöskään ettäkö keittiön tavarat olisivat nimenomaan vaimon. En ole myöskään itse rikkonut tavaroita, mutta mitäpä lottoat voisiko äiti suuttua siitä että joku muukin heittää tavaroita pinnan palaessa jos tekee tätä itsekin?

Se kertoo riitelyn tasosta, jos riidellessä ehtii katsoa, mitä rikkoo ja mitä ei. Jos riitelit äitisi kanssa sinun huoneessasi, niin loogisesti ajatellen äitisi olisi viskellyt jotain sinun tavaraasi eikä mennyt keittiöön katsomaan, minkä kipon nakkaisi lattialle sillä kertaa. Jos sinusta astioiden rikkominen riidellessä on ok, niin arvelin, että itsekin teet samaa. Minä en tee, joten en sitä hyväksykään.

Ap on kertonut, että vaimo on hoitanut kaikki ostokset, koska hän ei ole ikinä kaupoille ehtinyt. Koska vaimo on hoitanut aina ruuanlaitot, niin eiköhän ole sinne ostanut tavaroita sitä varten.

Vierailija
358/391 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun on pakko olla joku vammanen, koska teet vähän väliä näitä provoja ihan samalla kaavalla!! Kirjoitustyyli on hyvin samanlaista aina tämän tyylisissä aloituksissa ap:lla. Ja lause "en ota takaisin vaikka kuinka tulisi anelemaan" toistuu joka ketjussa.

Hanki vaikka elämä

Vierailija
359/391 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on, kun kaksi porvoolaista pässinpäätä keksivät ryhtyä lisääntymispuuhiin. 

Vierailija
360/391 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tota valitusvirttä pysty lukemaan!

Ihmettelen vaan: paras on vielä edessä kun lapsi syntyy!

Koettakaa nyt ryhdistäytyä molemmat !

Ottakaa molemmat vastuu YHDESSÄ lapsestanne, YHDESSÄ lapsen olette tehneet, vastuu loppu elämäksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi