En enää jaksa raskaanaolevaa vaimoa
Viestini tulee poikimaan varmaan miljoonaa vihaista viestiä mutta ihan sama. Jonnekin on avauduttava.
Olen yrittäjä ja pitänyt viimeksi vapaata maaliskuussa. Viikonloput menee töissä. Vähäisen vapaa-aikani yritän jakaa ystävien, harrastusten ja vaimon kesken.
Olemme olleet yhdessä muutaman vuoden ja vaimoni on ollut myös työelämässä. Kiitokset on pakko antaa siitä hänelle että silloin kun hän ei ollut raskaana, hän jaksoi hoitaa yksin kodin jne oman työnsä lisäksi. VALITTAMATTA. VALITTAMATTA siitä että olen jatkuvasti töissä. Ehkä tilanne ei ollut aiemmin ihan näin paha kuin nyt mutta kuitenkin.
Mitä pidemmälle vaimon raskaus on edennyt, sitä h*lvetin rasittavampi hänestä on tullut. Vaatii saada tietää koska tulen töistä kotiin -koska haluaa muka että syömme ruoan yhdessä. Vaatimuksia satelee lisääntyvässä määrin kotona: pitäisi tehdä sitä ja tätä, kuskata ostamaan se ja tuo tuote. Nyt vaimo jäi äitiyslomalle eikä voi selkäkivun takia imuroida tai kantaa ruokakasseja. Tästä on saatu aikaiseksi aivan helvetillisiä riitoja. Hän vaatii että olen kotona tiettyyn aikaan jotta voimme käydä yhdessä kaupassa tai että siivouspäivästä pitää sopia etukäteen. Vihaan noita vaatimuksia.
Viikonlopun tapahtumat saivat minut nyt sitten jättämään vaimoni.
Lauantaina eräs kaveripariskuntamme oli pyytänyt meidät kylään. Pariskunnan rouva ja vaimoni sanoivat että ruoka olisi klo 16, että jos siihen mennessä tulisin töistä. Tämä vaatimus ajoi minut melkein hulluuden partaalle: jouduin kaahaamaan kuin hullu että ehdin klo 16 kun rouvat näin vaativat.
Sunnuntaina lähdin aamulla salille aamulla ja jätin vaimolle viestin asiasta hänen nukkuessaan. Päätin mennä salin jälkeen töihin. Vaimo alkoi muutaman tunnin kuluttua laittaa viestiä missä olen, että ei kenelläkään voi mennä salilla montaa tuntia. Sanoin että olen töissä.
Siitä se riemu repesi. Vaimo vollotti kotona että elämässämme ei ole mitään muuta kuin minun firmani. Että hän on ollut yksin raskauden ajan (ööö kertokaa miten terve aikuinen nainen ei muka pärjää yksin raskausaikana?) Ja hän on tulee olemaan yksin vauvan synnyttyä (laskettuun aikaan on 2 vkoa). Olen sanonut että kun vauva syntyy, pidän sitten kesälomaa ja pyrin vähentämään töitä.
Vaimo vaan itkee. Minulta meni hermo. Hajotin keittiössä kaikki näkösällä olevat tavarat, tuntui että vaimon vaatimukset kaikista v*tun aikatauluista yms kävi liian raskaaksi.
Huusin vaimolle että hän on pilannut elämäni (osittain totta, tällä että vaatii minulta kokoajan jotain). Huusin että hän on vienyt ilon elämästäni kaikessa ja pilannut kiinnostuksen työhöni. Että koko nainen on oikeasti pelkkä h*lvetinmoinen rasite elämässäni.
Vaimo käski pakata tavarat ja lähteä. Kuulemma ei aio kasvattaa lasta ihmisen kanssa joka hajottaa raivopäissään tavaroita eikä ihmisen kanssa joka kokee puolisonsa rasitteena.
Lähdin mielelläni. Tottakai harmittaa että tilanne meni tähän mutta ei kukaan täyspäinen mies kestä tällaisia jatkuvia aikataulu vaatimuksia. Olen yhtä aikaa helpottunut että pääsin vaimosta eroon ja samalla mietin että näenköhän lasta ikinä, vai alkaako -varmaan alkaa- vaimo kiristää sillä.
Kommentit (391)
Normaalisti kehottaisin pariskuntaa tuossa tilanteessa keskustelemaan ja säätämään liittoa paremmin perheellisen elämään sopivaksi, mutta tavaroiden rikkominen ja ap:n totaalinen itsekkyys ovat merkkejä siitä että sillä voi vain viivyttää väistämätöntä ja samalla lapsi joutuu elämään ensimmäiset vuotensa parisuhdehelvetissä. Tärkeintä on että lapsi saa hyvän alun elämälleen ja myöhemmässä vaiheessa toivottavasti läsnäolevan ja tytön kasvua tukevan isäpuolen. Eli nyt ero mahdollisimman kivuttomasti, olet ap sen lapsellesi velkaa. Lapselta ei ole kysytty haluaako se syntyä tuohon tilanteeseen.
Ettei vaan olisi tullut suunnitelmiin niiden vatsaan lennähtäneiden perhosten aikoihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo vaihtoon ja tilalle joku joka kokkaa ruokaa sinun asiakkaille ja tulevalle lapsellesi ihan ilman mitään sekopäistä kontrollointia. Kyllä sinun asiakkaatkin vaistoaa jos kotona istuu pirttihirmu jonka ainoa tehtävä on lisääntyä ja valittaa hormonituskissaan. Lapset tulee siinä kaiken muun toiminnan mukana. Pitäähän jonkun nekin elättää. En usko että teidän suhteessa on kysymys alun perin edes lapsista, vaan siitä että vaimosi on kykenemätön henkisesti yrittäjän rinnalle ja siihen työmäärään mitä menestyminen vaatii. Vaimosi ei osaa edes kantaa lastanne ilman psyykkisiä ongelmia. Hän on luuseri. Mieti itse millaisen tulevaisuuden valitset. Raskaaksi hankkiutuminen ei oikeuta yhtään mihinkään.
Miksi vaimon pitäisi kokata ruokaa miehen asiakkaille? Mitä ap tekeekään, onko hänellä ruokakauppa vai tekeekö hän kotisiivouksia? En kyllä ymmärrä, miksi vaimon pitäisi kokata miehen asiakkaille. Osaako joku selittää?
Mun mies on yrittäjä, ja se kyllä hajois ihan totaalisesti, jos mä yhtäkkiä alkaisin kokkaamaan sen asiakkaille :D . Ja sen asiakkaat ei lakkais nauramasta viikkoon :D . Hulvaton idea :D .
Mä taas en ole yrittäjä, mutta monen asiakas, ja vaihtaisin kyllä livakasti asiakkuutta, jos käyttämäni pesulayrittäjä, kelloseppä tai silmälääkäri kutsuisivat kotiinsa syömään. Huh. 😁
Mikä onni ja autuus vaimollesi, jos lähdet litomaan. Tunnistan tekstistäsi exäni, joka valitettavasti jätti jättämisenkin minun kontolleni. Joten eikun ulos ovesta, jookos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, kohteliasuus on, että saapuu kylään silloin kun on kutsuttu. Eli jos sovitaan joku aika, niin siitä pisdeään kiinni. Jos ei pysty sanomaan aikaa joka sopii, niin silloin ei sovita vierailua. On myös kohteliasta ilmoittaa vaimolle jos, salin jälkeen menee töihin. Se on helppo, laittaa viestin, moi kuöta, käyn töissä vielä kestää x tuntia, pus. Se on todella tökeröä jättää viestin lähden salille ja on monta tuntia pois ilmoittamatta mitään.
Se on varsin lapsellista toimintaa reagoida itkuun hajottamalla keittiön. Mitäs sitten kun lapsi itkee, hajoitatko lastenhuoneen.
Ja, jos sovit jotain, pidä siitä kiinni. Älä luista, vaan tee. Yrittäjyys on vähän kuin vanhemmus, aika ei riitä, luovuutta ja rakaa työtä.
Hermot voi mennä, mutta huutamalla ja hajoittamalla asioita et saa toivottua lopputulosta. Huudatko sinun asiakkaille?
Todennäköisesti tämä on provo, mutta jos ei niin nyt puhelinyhteys vaimolle ja alatte rauhallisesti keskustelemaan. Kolmas osapuoli voisi ollan mukana joka estää vaimon kyyneleet ja estää sinun harjoittamasta lisää.
Kuka helvetti toiselta kysymättä edes sopii mitään menoja arkena klo 16?!? Itse olen periaatteessa 8-16 työssä mutta en Mä todellakaan pääsisi koskaan lähtemään töistä niin että olisin siististi pukeutuneena jossain jo neljältä. Kuulostaa että nainen tekee tätä tahallaan eli sopii mahdottomia juttuja aiheuttaakseen ap:lle stressiä varmaan ihan kostomielessä.
Mainittiinko jutussa, minä viikonpäivänä se vierailu oli?
Vierailu oli lauantaina, ilmeisesti oletus oli, että mies ehtisi lauantaina klo 16.00. Mies ei tosin kerro, onko hän kertonut, että aika ei hänelle sovi, mutta kyllä normaali mies osaa sanoa, että A ei ehdi, siirretäänkö, tai sitten hoitaa hommat niin että ehtii. Ja, tässä ei tule ilmi, mutta ilmeisesti työ on arkipäivä hommaa, joten luulisi, että jos lauantaina tekee ylimääräistä töitä, niin voi joskus lopettaa niin, että ehtii paikalle.
Tässä näkee hyvän esimerkin siitä kuinka vähän ihmiset ymmärtävät yrittäjyyttä. Ei mikään yrittäjyys ole arkipäivähommaa!! Jos lauantaina mennään töihin niin ei se ole mitään ylimääräistä hommaa, joka tehdään huvikseen, vaan tämäkin yrittäjä koettaa varmaan tehdä nyt töitä siihen malliin että pystyy olemaan lapsen kanssa sitten kotona ja tehdä vähemmän töitä kunhan lapsi syntyy.
Vastasit minulle. Olen itse yrittäjä, olen ollut yrittäjä nyt 27 vuotta. Kyllä yrittäjä voi pitää sovituista ajoista kiinni, ei tarvitse tehdä niska vääränä töitä jos vähän suunnittelee. Jos miehelle ei olisi sopinut aika, hänen olisi pitänyt kieltäytyä illallisesta. Hyvin yksinkertaista, hän on sanojensa mukana ollut töissä koko ajan, ja vaimo on hoitanut kodin. Vaimo on myös käynyt töissä. Siis kaikkina vuosina jolloin olen ollut yrittäjänä, olen itse saanut päättää omista työajoista. Välillä on ollut hieman enemmän töitä ja välillä rauahllisempia hetkia, kuitenkin olen ehtynyt kotiin syömään, olen myös hoitanut meidän lapsia ja tietenkin osa kotitöistä pitää itse tehdä. Ei se yrittäjyys ole avain tekemättömyyteen ja perheen laiminlyömiseen. Koska saan itse päättää, voin myös suunnitella ajan käytön, esimerkiksi voin helpommin viedä lasta hammaslääkäriin kuin vaimo, vaimolla kiinteät työ-ajat ja sidottu työpaikalle. Minä taas voin hoitaa asoita myös kännykällä, läppärilla jne. Eli se on järjestely kysymys. Toki jos mies on avannut pikku firman jossa hän itse tekee pöytiä, niin silloin se voi olla haastavaa. Mutta jos pitää tehdä enemmän töitä jotta saa elannon ilman vapaa päiviä niin hänen yritystoiminta ei ole kannattava. Suurin osa meistä yrittäjistä ollaan yrittäjiä juuri sen vuoksi koska saamme käyttää oman ajan juuri sillä tavalla kun halutaan.
Löydän itseni kerta toisensa jälkeen samasta tilanteesta, mieli on pettynyt ja loukkaantunut.
Vierailija kirjoitti:
Normaalisti kehottaisin pariskuntaa tuossa tilanteessa keskustelemaan ja säätämään liittoa paremmin perheellisen elämään sopivaksi, mutta tavaroiden rikkominen ja ap:n totaalinen itsekkyys ovat merkkejä siitä että sillä voi vain viivyttää väistämätöntä ja samalla lapsi joutuu elämään ensimmäiset vuotensa parisuhdehelvetissä. Tärkeintä on että lapsi saa hyvän alun elämälleen ja myöhemmässä vaiheessa toivottavasti läsnäolevan ja tytön kasvua tukevan isäpuolen. Eli nyt ero mahdollisimman kivuttomasti, olet ap sen lapsellesi velkaa. Lapselta ei ole kysytty haluaako se syntyä tuohon tilanteeseen.
Ei hyvää päivää näitä ihmisiä. Te olette kyllä sairaita. Kyllä lapselle vaan on parasta että oma isä hylkää kokonaan, onhan olemassa aina tovottavasti äidin mahtava uusi mies jonka pitää olla lapselle tietenkin kuin oma isä. Kyllä se niin on että vakka kantensa valitsee, yleensä esimerkiksi persoonallisuushäiriöiset löytävät aina puolisokseen toisen persoonallisuushäiriöisen jne. Mutta toki koska olemme av:lla on sanomattakin selvää että 95% miehistä on ihan perseestä ja naisessa ei ole mitään vikaa. Nainen on uhri, jota mies on vedättänyt täysin esittämällä aivan erilaista ihmistä. 1% näistäkin viesteistä on yrittänyt katsella asiaa laajemmin, jopa ehkä tuoda esiin että on ihan mahdollsta että se raskaana oleva nainen on oikeasti hankala ja yrittää pompottaa ap:ta. 99% onkin sitten miesv*haa, syytetään miestä henkisestä väkivallasta, mahdollisesti tulevasta väkivallasta mihin tavaroiden rikkominen siis heti johtaa (äitini rikkoo tavaroita suuttuessaan koko ajan, ei kuitenkaan ole koskaan lyönyt tahi muuten p*hoinpidellyt meitä lapsia tai isääni) ja samaan syssyyn väkivalta f*ntasioidaan itse että miestä pitäisi lyödä t*rpaan. Ei saakeli, ymmärrättekö te itsekään kuinka naurettavia te olette? Ette varmaan, sata vihaista mammaa alapeukuttaa sen kummemin miettimättä.
T. Nainen itsekin
(en tiedä mikä viestissä aiheuttaa av:n ennakkos*ns*urin kun viesti ei mene läpi)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo vaihtoon ja tilalle joku joka kokkaa ruokaa sinun asiakkaille ja tulevalle lapsellesi ihan ilman mitään sekopäistä kontrollointia. Kyllä sinun asiakkaatkin vaistoaa jos kotona istuu pirttihirmu jonka ainoa tehtävä on lisääntyä ja valittaa hormonituskissaan. Lapset tulee siinä kaiken muun toiminnan mukana. Pitäähän jonkun nekin elättää. En usko että teidän suhteessa on kysymys alun perin edes lapsista, vaan siitä että vaimosi on kykenemätön henkisesti yrittäjän rinnalle ja siihen työmäärään mitä menestyminen vaatii. Vaimosi ei osaa edes kantaa lastanne ilman psyykkisiä ongelmia. Hän on luuseri. Mieti itse millaisen tulevaisuuden valitset. Raskaaksi hankkiutuminen ei oikeuta yhtään mihinkään.
Miksi vaimon pitäisi kokata ruokaa miehen asiakkaille? Mitä ap tekeekään, onko hänellä ruokakauppa vai tekeekö hän kotisiivouksia? En kyllä ymmärrä, miksi vaimon pitäisi kokata miehen asiakkaille. Osaako joku selittää?
Mun mies on yrittäjä, ja se kyllä hajois ihan totaalisesti, jos mä yhtäkkiä alkaisin kokkaamaan sen asiakkaille :D . Ja sen asiakkaat ei lakkais nauramasta viikkoon :D . Hulvaton idea :D .
Mä taas en ole yrittäjä, mutta monen asiakas, ja vaihtaisin kyllä livakasti asiakkuutta, jos käyttämäni pesulayrittäjä, kelloseppä tai silmälääkäri kutsuisivat kotiinsa syömään. Huh. 😁
No ei nyt kotiin, vaan sen yrittäjän vaimon pitää olla siellä firman tiloissa tarjoilemassa asiakkaille sitä laittamaansa jauhelikastiketta tietenkin, vauva nukkuu käsipuolessa samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvää päivää näitä ihmisiä. Te olette kyllä sairaita. Kyllä lapselle vaan on parasta että oma isä hylkää kokonaan, onhan olemassa aina tovottavasti äidin mahtava uusi mies jonka pitää olla lapselle tietenkin kuin oma isä. Kyllä se niin on että vakka kantensa valitsee, yleensä esimerkiksi persoonallisuushäiriöiset löytävät aina puolisokseen toisen persoonallisuushäiriöisen jne. Mutta toki koska olemme av:lla on sanomattakin selvää että 95% miehistä on ihan perseestä ja naisessa ei ole mitään vikaa. Nainen on uhri, jota mies on vedättänyt täysin esittämällä aivan erilaista ihmistä. 1% näistäkin viesteistä on yrittänyt katsella asiaa laajemmin, jopa ehkä tuoda esiin että on ihan mahdollsta että se raskaana oleva nainen on oikeasti hankala ja yrittää pompottaa ap:ta. 99% onkin sitten miesv*haa, syytetään miestä henkisestä väkivallasta, mahdollisesti tulevasta väkivallasta mihin tavaroiden rikkominen siis heti johtaa (äitini rikkoo tavaroita suuttuessaan koko ajan, ei kuitenkaan ole koskaan lyönyt tahi muuten p*hoinpidellyt meitä lapsia tai isääni) ja samaan syssyyn väkivalta f*ntasioidaan itse että miestä pitäisi lyödä t*rpaan. Ei saakeli, ymmärrättekö te itsekään kuinka naurettavia te olette? Ette varmaan, sata vihaista mammaa alapeukuttaa sen kummemin miettimättä.
T. Nainen itsekin
(en tiedä mikä viestissä aiheuttaa av:n ennakkos*ns*urin kun viesti ei mene läpi)
Mitä äitisi on tykännyt, kun sinä riidellessä hajotit perheen ruoka-astiaston kiukuspäissäsi? Eikö sinua harmittanut, kun äitisi rikkoi sinun tärkeitä tavaroita?
Kiva, että mammablogaajakin saa rentoutua rankan blogikevään ja suurten häiden jälkeen.
No ei nyt kotiin, vaan sen yrittäjän vaimon pitää olla siellä firman tiloissa tarjoilemassa asiakkaille sitä laittamaansa jauhelikastiketta tietenkin, vauva nukkuu käsipuolessa samalla.
Niinpä niin. Mies on pitänyt viimeksi vapaapäivän maaliskuussa ja vaimo on täysin kohtuuton kun vaatii miestä lauantaina kotiin sovittuun aikaan kun on tulossa vieraita. Ja seuraavana aamuna miestä ei näy, painuu salille ja töihin eikä ees ilmoita mitään missä on salin jälkeen. Joo, VAIMO on tässä kohtuuton. On selvää, ettei tuo tule toimimaan lapsen syntymän jälkeen. Vaimo on yh jo muutenkin, miksi elää yh:n elämää kun samaan syssyyn tulee kestettäväksi vitutus vastuuttomasta miehestä. Parempi yksin, ja parempi myös sille lapselle. Ei se eron jälkeen tule isäänsä yhtään vähemmän näkemään. Luultavasti enemmän.
Voi olla, että vaimon käytös on ollut vaativa ja hän ei ole osanut tukea miestä. Mutta keittiöä ei saa pistää paskaksi vaikka kuinka ottaa pähään. Se ei ole oikein, olisit vaimo, äiti tai mies. Silloin pitää miettiä vielä kerran. Jokainen meistä pitää pystyy asumaan kotona ilman pelkoa, että toinen raivostuu niin, että hajoittaa tavaroita.
Legendaarinen AV-tarina:
"Vaimo vaati, että tulen syömään klo 16 kun päivällinen on valmis, kostoksi rikoin keittiön!"
Oho, keittiö hajosi kun ei kestä vaimoa. Lähde menemään, hullu, ennekuin jollekin tapahtuu jotain kauheaa.
Jaa, eli vaimo oli mukava niin kauan kun hoiti kodin ja maksoi kotiin itsekseen kaiken rasittamatta sinua, sinä sait elää omaa elämääsi vapaasti huomioimatta ketään muuta ja tulla kotiin siistiin ja valmiiseen pöytään.. nyt kun vaimo haluaisi että elätte lapsen takia yhteistä elämää ja huomioitte toistenne aikataulut, tai sinäkin tekisit kotona jotain, niin sinä et enää kestä :,D joo.. joo o.
Ei kai tässä ole mitään keuhkoamista loppujen lopuksi kunhan pöly laskeutuu. Vaimo on hankkimassa itselleen elämää ja mies on tyytyväinen kun tärkeysjärjestyksenässä alimpana oleva häiriötekijä on poistumassa elämästä. Harmi että pahin draama osuu siihen saumaan kun sikiön stressijärjestelmä muotoutuu, mutta muuten lapsen kannalta on toteutumassa paras vaihtoehto huonoista vaihtoehdoista.