Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En enää jaksa raskaanaolevaa vaimoa

Vierailija
13.08.2018 |

Viestini tulee poikimaan varmaan miljoonaa vihaista viestiä mutta ihan sama. Jonnekin on avauduttava.
Olen yrittäjä ja pitänyt viimeksi vapaata maaliskuussa. Viikonloput menee töissä. Vähäisen vapaa-aikani yritän jakaa ystävien, harrastusten ja vaimon kesken.
Olemme olleet yhdessä muutaman vuoden ja vaimoni on ollut myös työelämässä. Kiitokset on pakko antaa siitä hänelle että silloin kun hän ei ollut raskaana, hän jaksoi hoitaa yksin kodin jne oman työnsä lisäksi. VALITTAMATTA. VALITTAMATTA siitä että olen jatkuvasti töissä. Ehkä tilanne ei ollut aiemmin ihan näin paha kuin nyt mutta kuitenkin.

Mitä pidemmälle vaimon raskaus on edennyt, sitä h*lvetin rasittavampi hänestä on tullut. Vaatii saada tietää koska tulen töistä kotiin -koska haluaa muka että syömme ruoan yhdessä. Vaatimuksia satelee lisääntyvässä määrin kotona: pitäisi tehdä sitä ja tätä, kuskata ostamaan se ja tuo tuote. Nyt vaimo jäi äitiyslomalle eikä voi selkäkivun takia imuroida tai kantaa ruokakasseja. Tästä on saatu aikaiseksi aivan helvetillisiä riitoja. Hän vaatii että olen kotona tiettyyn aikaan jotta voimme käydä yhdessä kaupassa tai että siivouspäivästä pitää sopia etukäteen. Vihaan noita vaatimuksia.
Viikonlopun tapahtumat saivat minut nyt sitten jättämään vaimoni.
Lauantaina eräs kaveripariskuntamme oli pyytänyt meidät kylään. Pariskunnan rouva ja vaimoni sanoivat että ruoka olisi klo 16, että jos siihen mennessä tulisin töistä. Tämä vaatimus ajoi minut melkein hulluuden partaalle: jouduin kaahaamaan kuin hullu että ehdin klo 16 kun rouvat näin vaativat.
Sunnuntaina lähdin aamulla salille aamulla ja jätin vaimolle viestin asiasta hänen nukkuessaan. Päätin mennä salin jälkeen töihin. Vaimo alkoi muutaman tunnin kuluttua laittaa viestiä missä olen, että ei kenelläkään voi mennä salilla montaa tuntia. Sanoin että olen töissä.
Siitä se riemu repesi. Vaimo vollotti kotona että elämässämme ei ole mitään muuta kuin minun firmani. Että hän on ollut yksin raskauden ajan (ööö kertokaa miten terve aikuinen nainen ei muka pärjää yksin raskausaikana?) Ja hän on tulee olemaan yksin vauvan synnyttyä (laskettuun aikaan on 2 vkoa). Olen sanonut että kun vauva syntyy, pidän sitten kesälomaa ja pyrin vähentämään töitä.
Vaimo vaan itkee. Minulta meni hermo. Hajotin keittiössä kaikki näkösällä olevat tavarat, tuntui että vaimon vaatimukset kaikista v*tun aikatauluista yms kävi liian raskaaksi.
Huusin vaimolle että hän on pilannut elämäni (osittain totta, tällä että vaatii minulta kokoajan jotain). Huusin että hän on vienyt ilon elämästäni kaikessa ja pilannut kiinnostuksen työhöni. Että koko nainen on oikeasti pelkkä h*lvetinmoinen rasite elämässäni.
Vaimo käski pakata tavarat ja lähteä. Kuulemma ei aio kasvattaa lasta ihmisen kanssa joka hajottaa raivopäissään tavaroita eikä ihmisen kanssa joka kokee puolisonsa rasitteena.
Lähdin mielelläni. Tottakai harmittaa että tilanne meni tähän mutta ei kukaan täyspäinen mies kestä tällaisia jatkuvia aikataulu vaatimuksia. Olen yhtä aikaa helpottunut että pääsin vaimosta eroon ja samalla mietin että näenköhän lasta ikinä, vai alkaako -varmaan alkaa- vaimo kiristää sillä.

Kommentit (391)

Vierailija
221/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tossa alotuksessa nähnyt oikeastaan mitään outoa vaimon puolelta. Varsinkin, jos ette näe firmasi takia tyyliin ikinä. Mutta kyllä tavaroiden heittely/hajottaminen on semmonen asia, missä kohtaa kannattaa miettiä, onko itsellä kenties vihanhallintaongelma. Kyllä itseä ainakin pelottaisi mies, joka laittaa paikkoja pakettiin riidan tullen. Ehkä ihan hyvä, että erositte.

Vierailija
222/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli keskustelut eksän kanssa tällaisia.

Puhuttiin samoilla sanoilla, mutta ymmärrettiin ne eri tavalla.

Taidettiin erota vähän samaan tapaan kuin ap ja vaimonsa. En onneksi ollut sentään raskaana silloin.

Ero meni siten, että kerroin miehelle tarvitsevani enemmän omaa tilaa ja sanoin että haluan muuttaa yksin omaan asuntoon.

Mies sitten jätti minut hyvin suurieleisesti.

Kumpi pisti asunnon päreiksi?

Sinänsä oman ajan ja tilan tarve ei ole synti, mutta koska perhemallin normi on tietty, olisi asiallista että siitä poikkeava henkilö toisi omat tarpeensa esille ennen isojen päätösten tekoa eikä olettaisi toisen mukautuvan siihen nurkumatta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

---mietin että näenköhän lasta ikinä, ---

Niinkuin sua oikeesti kiinnostaisi.

Käytä tästä lähtien kumia. Tai vielä parempi: hommaa vasektomia.

Vierailija
224/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan kamalaa kontrollointia ja alistamista vaimon taholta telepaattisesti pakottaa mies hajottamaan keittiön. Eihän mies voi siinä tilanteessa yhtään mitään muuta kuin hajottaa sen, vaikkei haluisikaan.

Ps ap, omistatteko asunnon puoliksi, vai onko se vaimon omistama asumto, jossa sinä olet asunut? Nimittäin yleensä väkivaltainen mies rikkoo ainoastaan vaimonsa/tyttöystävänsä omaisuutta, harvemmin omaansa.

Vierailija
225/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa luettavaa apn asenne. Oma mies piti yli puoli vuotta palkatonta kun alkaen lasketusta ajasta. Ja kyllä sain nukkua pois väsymystä, niin paljon kuin halusin. Hänen hermonsa kesti pahimmatkin yö huudot kun itse tuoreena äitinä ja hormonien hyrrätessä itkin ja koin olevani huono äiti kun en tiedä miksi vauvani itkee toista tuntia. Heidän yhdessä olo on kaunista ja ehjää. En usko että edes ymmärrät läsnäolon merkityksen. Etenkin vauva aikana kummankin läsnä olo on niin tärkeää, kaikkien kannalta.

Vierailija
226/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa tutulta, itse myös yrittäjänä kun vaimo tuli raskaaksi. Omasta vaimosta kehittyi kyllä melkoinen pirttihirmu raskaana ollessaan, ja on sitten testattu pariinkin otteeseen.

En kyllä tiedä uskallanko lähtee kolmatta kertaa siihen rumbaan. Silloin kun ekaa muksua varrottiin minun firmalla meni huonosti ja olin aivan loppu, sitten vaimoni vielä kaiken lisäksi kiukutteli aivan kuin aloittajan kirjoituksessa. Yritin aivan kaikkeni menin lakki kourassa kodin ja pankin väliä, tätä jatkui kuukausia ja aloin voimaan henkisesti todella pahoin.

Vaikka olen aina ollut rauhallinen ja pinna on todella pitkä niin kyllä se raja tulee myös minulla vastaan, onneksi lähdin suurimpien pultien aikoihin metsälle, siellä sai suurimmat höyryt päästettyä ulos. Mutta jos en olisi päässyt pois noista tilanteista olisin voinut kyllä minäkin telkkarin heittää seinään. Näin jälkeenpäin voin sanoo että kannatti jaksaa ja koittaa, kyllä se vaimokin siitä rauhottu kun sai muksun puskettua maailmaan. Pitää myös muistaa että naiset tekee suuren työn kun kantavat muksua sen 9kuukautta sisällään, eikä sekään ihan helppoa ole. Sovi asia ja hoida isänhomma kunnolla, harmittaa jälkeenpäin jos nyt lyöt hanskat tiskiin. Tähän yrittäjä touhuun tulee joskus semmonen vauhtisokeus et sitä ei edes itse huomaa, kaikki pyynnöt ja ylimääräiset kissanristiäiset on silloin myrkkyä. Välillä on hyvä ottaa etäisyyttä yritykseen ja jatkaa sit hiukan eri temmolla.

Vierailija
227/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksesi on joko harvinaisen heikkolahjaisen miehen provo - tai vielä pahempaa, totta.

Oletat, että yhteistä lastanne viimeisillään odottava vaimosi viihtyy yksin kotona siivoamassa ja tekemässä kotitöitä, kun sinä teet loputtomasti töitä ja tapaat kavereitasi? Apua hän ei saa pyynnöistään huolimatta, vaan näet aiheelliseksi pirstoa keittiön?

Naisparka. Lapsiparka.

Vierailija
228/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli keskustelut eksän kanssa tällaisia.

Puhuttiin samoilla sanoilla, mutta ymmärrettiin ne eri tavalla.

Taidettiin erota vähän samaan tapaan kuin ap ja vaimonsa. En onneksi ollut sentään raskaana silloin.

Ero meni siten, että kerroin miehelle tarvitsevani enemmän omaa tilaa ja sanoin että haluan muuttaa yksin omaan asuntoon.

Mies sitten jätti minut hyvin suurieleisesti.

Kumpi pisti asunnon päreiksi?

Sinänsä oman ajan ja tilan tarve ei ole synti, mutta koska perhemallin normi on tietty, olisi asiallista että siitä poikkeava henkilö toisi omat tarpeensa esille ennen isojen päätösten tekoa eikä olettaisi toisen mukautuvan siihen nurkumatta. 

Mies pisti tavaroitani päreiksi.

Toisinaan vain heitti roskiin " kun oli luullut roskaksi". Esim opiskeluihin liittyviä papereitani heitteli roskiin. Pariin kertaan tuhosi yhteisen tietokoneen kovalevyltä harjoitustöitäni.

Vierailija
229/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
230/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää taas todistaa sen, että, mikäli miehet olisivat raskaana ja synnyttäisivät lapsia, kuolisi ihmislaji sukupuuttoon. (en sano, että huono asiaa, mutta fakta, että näin tapahtuisi).

Vierailija
231/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sikiö ole sinun kuitenkaan. Hanki tilalle normaali nainen.

Vierailija
232/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolen nauruun tätä ironiaa.. :'D sua ei kiinnosta itseäsi vittujakaan LAPSEN oikeus nähdä ja tuntea vanhempansa. Kunhan kosto.

Raskausaika ei oikeuta mihinkään toisen kontrollointiin. Ei todellakaan.

Ap, pakene ja vaadi oikeusteitse oikeudet lapseen. Tulet vielä hulluksi tuon naisen kanssa

Tiedoksesi ap, sinulla ei ole oikeuksia, sinulla on maksuvelvollisuuksia. Ensimmäiseen vuoteen et tule saamaan lasta äidiltään hoitoosi. Ja jos äiti päättää muuttaa lappiin, hän saa lähteä ja ottaa lapsen mukaansa.

Mut hei, you made your choice ;)

Vierailija
233/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaimo käski pakata tavarat ja lähteä. Kuulemma ei aio kasvattaa lasta ihmisen kanssa joka hajottaa raivopäissään tavaroita eikä ihmisen kanssa joka kokee puolisonsa rasitteena."

Tuossa hän on täysin oikeassa.

Mikään asia ei ole syy paiskoa ja hajottaa tavaroita.

Ei mikään.

Myös huuto ja raivoaminen on typerin tapa hoitaa "keskustelu".

Isäni on raivohullu. Ja olen todella katkera äidilleni että teki sellaisen paskapään kanssa lapsia. Useamman lapsen. Ja vielä pysyi yhdessä.

Osta sille vaimollesi uudet tavarat rikkomiesi tilalle äläkä pidä sen jälkeen mitään yhteyttä. Lapsesi ansaitsee hyvän elämän. Sinunlaisesi ihminen ei hyvään elämään kuulu.

Vierailija
234/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolen nauruun tätä ironiaa.. :'D sua ei kiinnosta itseäsi vittujakaan LAPSEN oikeus nähdä ja tuntea vanhempansa. Kunhan kosto.

Raskausaika ei oikeuta mihinkään toisen kontrollointiin. Ei todellakaan.

Ap, pakene ja vaadi oikeusteitse oikeudet lapseen. Tulet vielä hulluksi tuon naisen kanssa

Tiedoksesi ap, sinulla ei ole oikeuksia, sinulla on maksuvelvollisuuksia. Ensimmäiseen vuoteen et tule saamaan lasta äidiltään hoitoosi. Ja jos äiti päättää muuttaa lappiin, hän saa lähteä ja ottaa lapsen mukaansa.

Mut hei, you made your choice ;)

Pariskunta odottaa yhteistä lasta.

Vaimo on viimeisillään ja jatkuvasti yksin kotona.

Mies on koko ajan töissä.

Vaimo toivoo, että mies on paikalla. 

Mies pistää keittiön päreiksi. 

Totta, joku on kaheli, mutta sekoitit sukupuolen.

Vierailija
235/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjä ei voi elinkeinostaan lapsen takia luopua. Vaimosi on kohtuuton. Raskaus ei ole sairaus.

Minäkin kiinnittäisin palstalaisten huomiota siihen, että ap on yrittäjä. Se ei tosiaan ole sama asia kuin 99% palstanaisten miehillä, jotka ovat turvallisessa palkkatyössä, josta voi huoletta ottaa pekkasia ja isyyslomia ja virkavapaita jne jne. Yrittäjän on taottava rautaa, kun se on kuumaa. Paineet voi olla kuulkaa KOVAT. Pahimmassa tapauksessa iisimmin vähänkään aikaa ottaessa loppuu työt ja tilaukset, maksut ja kulut juoksee entiseen tapaan, ja kohta lähteekin alta niin talot kuin autot.

Sittenhän sen vaimon rakkaus varmasti kestääkin, kun rahat on loppu ja mies on pysyvästi kotona, right?...joohan?...

Rahathan ap:lla on ollu loppu koko yrittäjyytensä ajan. Vaimollaanhan tuo on kaiken maksattanut, kun ei voi nostaa kehnosti menestyvästä firmastaan palkkaa. 

Provohan tämä on, ei mikään luuseriyritys lähde ulkomaille laajentumaan kun ei pysty edes työntekijöille palkkaa maksamaan.

Vierailija
236/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään laajenna vaan pakenee ulkomaille itseään ja häpeäänsä, ettei oma äiti ja isä pidä ihan luuserina, että hylkää vastasyntyvän lapsensa. 

Vierailija
237/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omet hirviöpuoliso. Elämässäsi on näköjään etusijalla Minö Itse, vaikka on vauvakin tulossa. Lisäksi ilet väki altainen henkisesti, kun huusit ja tavaroiden rikkominen on symbolista väkivaltaa, mikä on enää pienen aakeleen päässä fyysisestä väkivallasta. Lisäksi syytät vaimoasi 'elämäsi pilaamisesta', vaikka olet ihan itse siittänyt alulle lapsen. On todella parempi, että vaimo eroaa sinusta asap. Elarit joudut maksamaan, toivottavasti kypsyt sen verran, että pidät yhteyttä lapseen, vaikka tapaamiset pitää ainakin aluksi järjestää valvotusti väkivaltataipumuksesi ja tuon vastuuttomuutesi vuoksi.

Toivottavasti aloitus oli kuitenkin vain provo, eikä tuollaista ole oikeasti.

Todella sairasta, että yli 200 tätäkin yläpeukuttaa! Kenenkään ei tarvitse alistua tuollaiseen henkiseen väkivaltaan, mihin ap on joutunut. Ja voit olla varma, että tuo pahenee miljoonakertaiseksi kunhan lapsi syntyy, jos on jo nyt tuollaista. Ja erota jos yrität, niin on sellainen piru irti että! Näitä on nähty. Sanon tämän naisena ja äitinä.

Erittele parikin kohtaa, missä mies on tässä kokenut henkistä väkivaltaa?

Kyl se nainen aika lailla huutaa, eikä näytä ymmärtävän miehen näkökulmaa (yrittää saada työt siihen malliin, että pystyisi pitämään isyyslomaa lapsen syntymän aikoihin).

Nainen myös on tehnyt lasta koskevat hankinnat ottamatta miestä mukaan.

Kieltää tulemasta synnytykseen. Yksi asia se äidin tukeminen, toinen vähintään yhtä tärkeä: saada olla paikalla toivottamassa pienokaisensa tervetulleeksi tähän maailmaan.

Turha väittää, että lapsen syntymä on vain naisten juttu. Ei se niin mennyt ennenkään. 1904 syntynyt mummini kertoi, että vaari auttoi useimmat heidän nuoremmista lapsistaan maailmaan (8 lasta). Ei siellä maan korvessa pystytty apua hakemaan joka vaivaan kirkonkyliltä 15 km päästä, vaikka siellä joku lapsenpäästäjä olisi ollutkin.

Eli nähdäkseni nainen on manipuloimassa miestä ulos perhekuviosta kostomielellä. Tämä on erittäin väärin jo lasta kohtaan.

Vierailija
238/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omet hirviöpuoliso. Elämässäsi on näköjään etusijalla Minö Itse, vaikka on vauvakin tulossa. Lisäksi ilet väki altainen henkisesti, kun huusit ja tavaroiden rikkominen on symbolista väkivaltaa, mikä on enää pienen aakeleen päässä fyysisestä väkivallasta. Lisäksi syytät vaimoasi 'elämäsi pilaamisesta', vaikka olet ihan itse siittänyt alulle lapsen. On todella parempi, että vaimo eroaa sinusta asap. Elarit joudut maksamaan, toivottavasti kypsyt sen verran, että pidät yhteyttä lapseen, vaikka tapaamiset pitää ainakin aluksi järjestää valvotusti väkivaltataipumuksesi ja tuon vastuuttomuutesi vuoksi.

Toivottavasti aloitus oli kuitenkin vain provo, eikä tuollaista ole oikeasti.

Todella sairasta, että yli 200 tätäkin yläpeukuttaa! Kenenkään ei tarvitse alistua tuollaiseen henkiseen väkivaltaan, mihin ap on joutunut. Ja voit olla varma, että tuo pahenee miljoonakertaiseksi kunhan lapsi syntyy, jos on jo nyt tuollaista. Ja erota jos yrität, niin on sellainen piru irti että! Näitä on nähty. Sanon tämän naisena ja äitinä.

Erittele parikin kohtaa, missä mies on tässä kokenut henkistä väkivaltaa?

Kyl se nainen aika lailla huutaa, eikä näytä ymmärtävän miehen näkökulmaa (yrittää saada työt siihen malliin, että pystyisi pitämään isyyslomaa lapsen syntymän aikoihin).

Nainen myös on tehnyt lasta koskevat hankinnat ottamatta miestä mukaan.

Kieltää tulemasta synnytykseen. Yksi asia se äidin tukeminen, toinen vähintään yhtä tärkeä: saada olla paikalla toivottamassa pienokaisensa tervetulleeksi tähän maailmaan.

Turha väittää, että lapsen syntymä on vain naisten juttu. Ei se niin mennyt ennenkään. 1904 syntynyt mummini kertoi, että vaari auttoi useimmat heidän nuoremmista lapsistaan maailmaan (8 lasta). Ei siellä maan korvessa pystytty apua hakemaan joka vaivaan kirkonkyliltä 15 km päästä, vaikka siellä joku lapsenpäästäjä olisi ollutkin.

Eli nähdäkseni nainen on manipuloimassa miestä ulos perhekuviosta kostomielellä. Tämä on erittäin väärin jo lasta kohtaan.

Ap, voit selitellä asiaa itsellesi ihan miten päin haluat, mutta olet kyllä paljastanut ajatuksesi ja asenteesi moneen kertaan. 

Vaimo ei olisi tehnyt hankintoja yksin, jos sinä olisit halunnut osallistua niihin, mutta pidät niitä haihatuksina ja rahanmenona. 

Vaimolle olisi varmaan riittänyt, että olet hengessä mukana ja osoittanut sen aamuisin töihinlähtiessä ja iltaisin kotiintullessa, jos todella puurtaisit nyt tulevaa lomaa varten. Ja varmaan töistäkin voi lähettää jonkun tekstarin tai soittaa pikapuhelun. 

Vierailija
239/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:lta ihan hyvä päätös muuttaa ulkomaille vähän kypsymään ja katselemaan maailman menoa, Siperia opettanee... Ei ole sitten enää pääsyä vaimon palkkapussille, vaan pitää oikeasti tulla toimeen sillä rakkaalla omalla yrityksellä.

Lapselle ja tulevalle ex-vaimolle helpotus, ettei ole minä-minä-kuumakalle huutamassa & hajottamassa tavaroita päreiksi, vaan saavat elää turvassa ja rauhassa. 

Eniten toivon, että ap on provo!

Vierailija
240/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on ihmeellinen tapa muuttua kun parisuhde syvenee. Ja alkuperäiset speksit ei sitten enää pidäkkään paikkaansa. Ikävä että teki sen nyt kun teille on lapsi tulossa, olisi ollut kaikkien kannalta reilumpaa näyttää "karvansa" aiemmin. Nyt kuitenkin pidä pää kylmänä älä suostu enää tuollaiseen komenteluun/..ttuiluun.

Meillä kävi aivan samalla tavalla lapsen syntymän jälkeen. Sellainen olo että mitä v....a täällä tapahtuu, kun toisen vati on yhtäkkiä aivan jumissa. Vaikka seisot päälläsi se ei auta. Ja pahinta kaikessa on että minkään asian eteen ei laiteta tikkua ristiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä