Voiko tässä hemmetin maassa ostaa mitään kotimaista, joka on OIKEASTI kotimaista?! Mistä saan omaan kotiini aidosti kotimaiset lautaset, sakset, kattilat!
Kommentit (545)
Kattilat saat Opalta.
Vierailija kirjoitti:
Posiolla tehdään
https://www.pentik.com/fi/meista/keramiikkatehdas
Netistä kun ei ensiklikkauksella löydy totuutta. Tässä linkissä ei kerrota, mitä Pentik jättää kertomatta. Pentikiltä ei millään tahdo saada vastausta, kun ei ole lakiveovoitetta ilmoittaa valmistumaata. Kyllä 2009 Pentik kertoi, että Latvia, Liettua ja Thaimaa ovat valmistusmaita myös, kun Uuden Suomen toimittaja oikein tivasi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäs teet, kun ei firmojen vaan kannata tuottaa Suomessa tuotteitaan. Ymmärrättehän, että voittoa tavoittelevan yrityksen tavoite on tehdä voittoa?
Nää yritykset tahallaan ylläpitää mielikuvaa suomalaisuudesta, koska se on ollut se pääsyy niiden tuotteiden suosiolle. Ei kauheen kauaa tee voittoa tällainen yritys. Itse olen kuluttajana ja näiden firmojen pitkäaikaisena vakiasiakkaana todella närkästynyt, että olen muualta saanut vasta jälkeenpäin tietää, että tuotanto on viimeset 5v ollut ulkomailla. Mua ei olisi haitannut yksittäisten astioiden 1-5e:n nousu, koska olet pitänyt esim. laadukasta astiastoa vuosikymmenten sijoituksena.
Luuletko sinä, ettei esim. Arabialla ole käytetty massiivisesti rahaa siihen, että on laskettu kannattaako nostaa hintaa vai siirtää tuotanto muualle?
Ongelma on siinä kun pyydetään premium hinta mutta mydään sekunda.. IItala, Fiskars etc.
Voisiko kuitenkin olla, että sinulla on mielikuva ulkomaisesta tuotteesta sekundana? Miksi ulkomailla ei osattaisi tehdä yhtä hyvin kun Suomessa?i
Vierailija kirjoitti:
Posiolla tehdään
https://www.pentik.com/fi/meista/keramiikkatehdas
Netistä kun ei ensiklikkauksella löydy totuutta. Tässä linkissä ei kerrota, mitä Pentik jättää kertomatta. Pentikiltä ei millään tahdo saada vastausta, kun ei ole lakiveovoitetta ilmoittaa valmistumaata. Kyllä 2009 Pentik kertoi, että Latvia, Liettua ja Thaimaa ovat valmistusmaita myös, kun Uuden Suomen toimittaja oikein tivasi..
Jos tyydyt hieman vanhempaan astiamuotiin, niin kiertelepä antiikki- ja osto- ja myyntiliikkeissä sekä selaa nettikauppoja. Löydät kokonaisia astiastoja, jos niin haluat. Varo kuitenkin kovin vanhoja astioita, jotka eivät mahdollisesti kestä astianpesukonetta ja joiden lasitteesta voi liueta raskasmetalleja. Kattiloista en osaa sanoa, tehdäänkö niitä vielä kotimaassa. Minun teräskattilani ovat sen verran vanhempia, että kotimaisia ovat ja laadukkaita. Ainut vika, että en voi hankkia induktioliettä, sillä sille kattilani eivät sovi, ainakaan kaikki. Mutta jos sinulla on perinteinen keittolevyllinen liesi tai keraaminen liesi, niin hyviä kattiloita saatat löytää jopa nettikirppareilta. Sama taitaa päteä myös saksiin.
Ilmaston kannalta tekee karhunpalveluksen, jos elättää maailman väkirikkaimpia, länsimaiseen kulutushysteriaan tähtääviä seutuja ostamalla halpamaissa tehtyä roskaa, kuten Muumimukit, Pentik, Marimekon astiat jne. Fiksuinta on ostaa paikallisesti tuotettua, vaikka jalostusaste olisi miten alhainen tahansa,.
Hm, kotimaista?
Jotkut elintarvikkeet ovat vielä kotimaisia. Kannattaa ostaa nyt kun vielä saa.
Kun Suomessa ei tehdä enää yhyään mitään, voimme keskittyä vain harrasteluun ja laiskotteluun.
Ja shoppailuun.
Hackmannin/Fiskarsin paistinpannut ja kattilat tehdään Suomessa Sorsakoskella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäs teet, kun ei firmojen vaan kannata tuottaa Suomessa tuotteitaan. Ymmärrättehän, että voittoa tavoittelevan yrityksen tavoite on tehdä voittoa?
Nää yritykset tahallaan ylläpitää mielikuvaa suomalaisuudesta, koska se on ollut se pääsyy niiden tuotteiden suosiolle. Ei kauheen kauaa tee voittoa tällainen yritys. Itse olen kuluttajana ja näiden firmojen pitkäaikaisena vakiasiakkaana todella närkästynyt, että olen muualta saanut vasta jälkeenpäin tietää, että tuotanto on viimeset 5v ollut ulkomailla. Mua ei olisi haitannut yksittäisten astioiden 1-5e:n nousu, koska olet pitänyt esim. laadukasta astiastoa vuosikymmenten sijoituksena.
Luuletko sinä, ettei esim. Arabialla ole käytetty massiivisesti rahaa siihen, että on laskettu kannattaako nostaa hintaa vai siirtää tuotanto muualle?
Ongelma on siinä kun pyydetään premium hinta mutta mydään sekunda.. IItala, Fiskars etc.
Voisiko kuitenkin olla, että sinulla on mielikuva ulkomaisesta tuotteesta sekundana? Miksi ulkomailla ei osattaisi tehdä yhtä hyvin kun Suomessa?i
Jännä että esim teema-astiat kesti ennen kymmeniä vuosia kun nykyään omissa jo vuoden-parin käytön jälkeen naarmuja.
Yritys haluaa voittoa niin siirretään työt halvempaan maahan ja otetaan halvemmat materiaalit käyttöön. Logon brändäys jo tehty niin ei laadulla enää väliä kun ihmiset silti ostaa. Kaikki ei edes tiedä mitkä esim iittalalta valmistetaan Suomessa ja mitkä ei. Moni olettaa että edelleen kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Se, että Suomessa vuonna 2018 valmistettaisiin tuollaisia alhaisen jalostusasteen tuotteita olisi lähinnä huolestuttavaa talouden kannalta.
Huolestuttavaa on ettei tässä maassa enään valmisteta mitään. Ponsse Vieremältä tai vielä siis tehdä metsäkoneet Suomessa.
Jos haluat kotimaista, osta pienyrittäjältä, joka itse valmistaa myymänsä tuotteet.
Meillä on paljon eri alojen käsityöläisiä, jotka tekevät laadukkaita tuotteita.
Asiakkaista tuppaa kuitenkin olemaan pulaa.
Vastaavia Kiinassa valmistettuja tuotteita kun saa alle raaka-ainekustannusten.
Se pitää pystyä hyväksymään että suomalainen, Suomessa valmistettu tuote on kalliimpi kuin halpamaassa lapsityövoimalla valmistettu.
Suomessa työvoimakulut ovat niin massiiviset että edullisempaa tuottaa tavaroita muualla.
Palvelut korvaavat tuotannon, sanotaan.
Voitte demonstroida asiaa.
Tarvitaan pöydän ympärille ta lattialle istumaan muutama mamma/pappa.
Kullekin kymppi, vaikka 5kpl 2€ kolikoita.
Valtion pohjattomaksi kassaksi pahvilaatikko keskelle.
Sitten palvelemaan!
Aloittaja antaa oikeanpuolimmaisen raaputtaa selkäänsä, ja antaa palkaksi kympin.
Raaputtaja maksaa kympistä 4€ veroa, eli laittaa 4€ laatikkoon ja vuorostaan ostaa saman palvelun vieruskaveriltaan.
Lisääntyykö vai pysyykö raaputusringin varallisuus samana?
Vähentyähän se ei voi, koska kaikki tekevät tuottavaa työtä?!
Miksi päädyn hulluun kuvitelmaan, että raaputusringin rahat hupenevat nopeasti?
Vierailija kirjoitti:
Finlayson tuotteet tehdään Puolassa.
Ei ne ilkeäisi tehdä semmoista paskaa Suomessa. Pölyräteiksi kelpaa lakanat.
Täällä me ihmettelemme mihin on kotimainen tuotanto hävinnyt. Tuhannen taalan kysymys: miksi näin on käynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että esim teema-astiat kesti ennen kymmeniä vuosia kun nykyään omissa jo vuoden-parin käytön jälkeen naarmuja.
Yritys haluaa voittoa niin siirretään työt halvempaan maahan ja otetaan halvemmat materiaalit käyttöön. Logon brändäys jo tehty niin ei laadulla enää väliä kun ihmiset silti ostaa. Kaikki ei edes tiedä mitkä esim iittalalta valmistetaan Suomessa ja mitkä ei. Moni olettaa että edelleen kaikki.
Olettakoon mitä tykkää. Eikä materiaalin laatu ole ulkomaan tuotannon syytä. Ei se suomalainen tehdas siitä väitetystä huonommasta matskusta sen parempaa saa. Ja naarmuuntumisherkkyys voi johtua vaikka lasitustekniikan muutoksesta, kun tuotantoerät ovat kasvaneet. Ulkomaalaisuudella ei edelleenkään ole mitään tekemistä sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä me ihmettelemme mihin on kotimainen tuotanto hävinnyt. Tuhannen taalan kysymys: miksi näin on käynyt?
Yrityksen tulee tuottaa joka vuosi enemmän voittoa vähemmillä panoksilla. Suurin piirtein 10% pitää joka vuosi olla enemmän voittoja omistajille. Tämä tarkoittaa sitä, että raaka-aineet, tuotantokustannukset jne pitää koko ajan laskea, jos tuotteen hintaa ei saada nostettua.