Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tässä hemmetin maassa ostaa mitään kotimaista, joka on OIKEASTI kotimaista?! Mistä saan omaan kotiini aidosti kotimaiset lautaset, sakset, kattilat!

Vierailija
12.08.2018 |

ÄÄÄRH!!

Kommentit (545)

Vierailija
21/545 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finlayson tuotteet tehdään Puolassa.

Eikä tehdä. Ihan nettikaupastakin näät valmistusmaat joko tuotteittain tai sitten kaikki valmistusmaat lueteltuna. Suurin osa Turkissa, jotakin Belgiassa ja Viro/Latvia/Liettua, mutta myös Intiassa, Bangladeshissa ja pellavatuotteet Kiinassa. Räsymatot sentään kudotaan kierrätetyistä lakanoista Suomessa.

Vierailija
22/545 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai Marimekkoakaan enää Suomessa valmisteta?

Ei niin. Viro, Latvia ja Liettua taitaa olla heillä valmistusmaat, sentään vähän eettisempää edes, kuin nuo Thaikuissa ym tehdyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/545 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaisia lautasia ja mukeja saa ainakin silmukeramiikka.com Ovat vielä oikein kivojakin.

Vierailija
24/545 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, sama asia turhauttanut mua! Mä muutan omilleni 1.9. ja oon koko tän vuoden säästänyt rahaa KOTIMAISIA kodintarvikkeita varten ja ku menin ostaa astiastoo, ni eiköhän siellä Taika-mukin kyljessä lukenu et Made in Thailand. Jäi mukit ja paistinpannut kaupan hyllylle. Mukaan lähti Iittalan juomalasit, vaik tarkotus oli ostaa kerralla kaikki keittiöjutut. Se siitä eettisyydestä, kotimaisuudesta ja laadusta sitten :) 

Vierailija
25/545 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädentaidot on ulkoistettu pois suomesta, nykyään ollaan "kädettömiä".

Vierailija
26/545 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaten monet "kotimaiset" villasukkalangat tehdään Turkissa ja Virossa... 

Vierailija
27/545 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
28/545 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helv... menin foodie.fi kattoo ja sen mukaan Teemalautasten valmistusmaa on Suomi? Pohjassa kyl lukee jotain ihan muuta.

Vierailija
29/545 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että Suomessa vuonna 2018 valmistettaisiin tuollaisia alhaisen jalostusasteen tuotteita olisi lähinnä huolestuttavaa talouden kannalta.

Ei olisi huolestuttavaa, jos robotisoitu tehdas tekisi Suomessa lautasia ja saksia.

Huolestuttavaa on se, että Suomesta myydään edelleen paljon puutavaraa Al naturell. Eli aivan raakatavaraa.

Aika vähän meiltä tukkeja ja kuitupuita myydään ulkomaille. Ainakin jos uskomme tullitilastoja.

Vierailija
30/545 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on jossain firma mikä tekee ainakin villasukkia, tekiköhän muuta?

Vierailija
31/545 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helv... menin foodie.fi kattoo ja sen mukaan Teemalautasten valmistusmaa on Suomi? Pohjassa kyl lukee jotain ihan muuta.

Varmaan vanhentunutta tietoa tuolla foodiessa. On kuitenkin tehty jo vuosia Thaikuissa.

Vierailija
32/545 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kädentaidot on ulkoistettu pois suomesta, nykyään ollaan "kädettömiä".

Ei lautasia, pannuja yms bulkkitavaraa KÄSIN tehdä!

Vierailija
33/545 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs teet, kun ei firmojen vaan kannata tuottaa Suomessa tuotteitaan. Ymmärrättehän, että voittoa tavoittelevan yrityksen tavoite on tehdä voittoa?

Vierailija
34/545 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ajatus kulje vai mistä kiikastaa. Jos tämä on liian vaikea, niin liimaa lautasiisi made in finland-tarroja.

Vierailija
35/545 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten keramiikkapajojen tuotteita? Ja kyllä kai Pentikit on edelleen oikeasti kotimaisia? Euroopasta löytyy vielä laatuotteita, tilaa netistä. Itse ostan esim. ranskalaisia tuotteita. NÄistä Finlaysoneista, Arabioista sun muusta roskasta ei kannata maksaa, ovat nimittääin hintaansa nähden todella huonolaatuisia, parin euron mukit päihittää kevyesti nämä nykyiset thai-Arabiat. Melko pököpää pitää olla että maksaa ruosta roskasta pyydettyjä hintoja. Vanhaa Arabiaa löytyy kohtuullisella hinnalla kirppareilta myös. Samoin voit löytää kattiloita ja ruokailuvälineitä. Itse löysin vasta Hackmannin ruokailuvälineita jättipussillisen ja maksoin siitä 10 e, siinä oli mm. puoli tusinaa savonioita. 

Vierailija
36/545 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että Suomessa vuonna 2018 valmistettaisiin tuollaisia alhaisen jalostusasteen tuotteita olisi lähinnä huolestuttavaa talouden kannalta.

Ei olisi huolestuttavaa, jos robotisoitu tehdas tekisi Suomessa lautasia ja saksia.

Huolestuttavaa on se, että Suomesta myydään edelleen paljon puutavaraa Al naturell. Eli aivan raakatavaraa.

Aika vähän meiltä tukkeja ja kuitupuita myydään ulkomaille. Ainakin jos uskomme tullitilastoja.

Sahatavaraa myydään. On oikein erikseen laatuluokka vientilaatu. Onhan se toki sentään täällä sahattu, mutta voisi olla pidemmälle tehty.

Vierailija
37/545 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienten keramiikkapajojen tuotteita? Ja kyllä kai Pentikit on edelleen oikeasti kotimaisia? Euroopasta löytyy vielä laatuotteita, tilaa netistä. Itse ostan esim. ranskalaisia tuotteita. NÄistä Finlaysoneista, Arabioista sun muusta roskasta ei kannata maksaa, ovat nimittääin hintaansa nähden todella huonolaatuisia, parin euron mukit päihittää kevyesti nämä nykyiset thai-Arabiat. Melko pököpää pitää olla että maksaa ruosta roskasta pyydettyjä hintoja. Vanhaa Arabiaa löytyy kohtuullisella hinnalla kirppareilta myös. Samoin voit löytää kattiloita ja ruokailuvälineitä. Itse löysin vasta Hackmannin ruokailuvälineita jättipussillisen ja maksoin siitä 10 e, siinä oli mm. puoli tusinaa savonioita. 

Pentikin omilta sivuilta en ainakaan nopsaan löytänyt valmistusmaata, mutta kyllä mä olen bongannut jo ainakin 5 vuotta sitten joidenkin Pentikin astioiden pohjasta made in Thailand-tekstin.

Vierailija
38/545 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentikin sivuilla katsoin ja ne lautaset ja kulhot, mitä selasin oli valmistettu suomessa. En tiedä onko kaikki, mutta osa ainakin on

Vierailija
39/545 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäs teet, kun ei firmojen vaan kannata tuottaa Suomessa tuotteitaan. Ymmärrättehän, että voittoa tavoittelevan yrityksen tavoite on tehdä voittoa?

Nää yritykset tahallaan ylläpitää mielikuvaa suomalaisuudesta, koska se on ollut se pääsyy niiden tuotteiden suosiolle. Ei kauheen kauaa tee voittoa tällainen yritys. Itse olen kuluttajana ja näiden firmojen pitkäaikaisena vakiasiakkaana todella närkästynyt, että olen muualta saanut vasta jälkeenpäin tietää, että tuotanto on viimeset 5v ollut ulkomailla. Mua ei olisi haitannut yksittäisten astioiden 1-5e:n nousu, koska olet pitänyt esim. laadukasta astiastoa vuosikymmenten sijoituksena.

Vierailija
40/545 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi suomalainen keramiikkapaja on Vaja Finland.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi