Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tässä hemmetin maassa ostaa mitään kotimaista, joka on OIKEASTI kotimaista?! Mistä saan omaan kotiini aidosti kotimaiset lautaset, sakset, kattilat!

Vierailija
12.08.2018 |

ÄÄÄRH!!

Kommentit (545)

Vierailija
101/545 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäs teet, kun ei firmojen vaan kannata tuottaa Suomessa tuotteitaan. Ymmärrättehän, että voittoa tavoittelevan yrityksen tavoite on tehdä voittoa?

Nää yritykset tahallaan ylläpitää mielikuvaa suomalaisuudesta, koska se on ollut se pääsyy niiden tuotteiden suosiolle. Ei kauheen kauaa tee voittoa tällainen yritys. Itse olen kuluttajana ja näiden firmojen pitkäaikaisena vakiasiakkaana todella närkästynyt, että olen muualta saanut vasta jälkeenpäin tietää, että tuotanto on viimeset 5v ollut ulkomailla. Mua ei olisi haitannut yksittäisten astioiden 1-5e:n nousu, koska olet pitänyt esim. laadukasta astiastoa vuosikymmenten sijoituksena.

Luuletko sinä, ettei esim. Arabialla ole käytetty massiivisesti rahaa siihen, että on laskettu kannattaako nostaa hintaa vai siirtää tuotanto muualle? 

Ongelma on siinä kun pyydetään premium hinta mutta mydään sekunda.. IItala, Fiskars etc.

Voisiko kuitenkin olla, että sinulla on mielikuva ulkomaisesta tuotteesta sekundana? Miksi ulkomailla ei osattaisi tehdä yhtä hyvin kun Suomessa?i

Olet oikeassa, mutta, kuluttaja puolella on kyseessä myös mielikuvasta. Myös se, että jos ne kerran osaa tehdä niin hyvää laatua esim. Thaimaassa (varmasti osaa) niin miksi sitten maksassa 5 kertaa enemmän sen takia että lasissa/mukissa on Iittalan tarra. Vertaa Villeroy & Boch. Kaikki astiastot on Made in Germany, ja siksi se onkin maalimanlaajuinen Premium brändi. Fiskars taas tekee puukot Kiinassa, Kiinallisella teräksellä, ja kehtaa pyytää sama hinta kun ruotsalaisesta puukosta mitä on tehty (maailmaan kuuluisalla) ruotsalaisesta teräksestä. Tämä hinnoittelu toki toimii vaan Suomessa... Muualla samat Fiskars puukot on ale laarissa. Jos Iittalan tuotteet löytyy ulkomailat ne on kyykkyhyllyssä.

Brändi = laatu + mielikuva = Hinta

Fiskarsin tuotteet ulkomailla kyykkyhyllyillä? Itse olen kyllä törmäillyt ulkomailla ihan erillisiin Iittala Outletteihin jopa. Esim Japanissa on hyvin suosittua. Fiskarsin tuotteita myydään yli 100 maassa, että siitä voi päätellä jotain. Mutta koska olemme suomalaisia, on meidän pakko mollata kaikkeen Suomeen liittyvää ja muualla kaikki on aina paremmin.

Vierailija
102/545 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muurlan lasi. Osa tuotteista tehdään yhä Muurlan tehtaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/545 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäs teet, kun ei firmojen vaan kannata tuottaa Suomessa tuotteitaan. Ymmärrättehän, että voittoa tavoittelevan yrityksen tavoite on tehdä voittoa?

Nää yritykset tahallaan ylläpitää mielikuvaa suomalaisuudesta, koska se on ollut se pääsyy niiden tuotteiden suosiolle. Ei kauheen kauaa tee voittoa tällainen yritys. Itse olen kuluttajana ja näiden firmojen pitkäaikaisena vakiasiakkaana todella närkästynyt, että olen muualta saanut vasta jälkeenpäin tietää, että tuotanto on viimeset 5v ollut ulkomailla. Mua ei olisi haitannut yksittäisten astioiden 1-5e:n nousu, koska olet pitänyt esim. laadukasta astiastoa vuosikymmenten sijoituksena.

Luuletko sinä, ettei esim. Arabialla ole käytetty massiivisesti rahaa siihen, että on laskettu kannattaako nostaa hintaa vai siirtää tuotanto muualle? 

Ongelma on siinä kun pyydetään premium hinta mutta mydään sekunda.. IItala, Fiskars etc.

Voisiko kuitenkin olla, että sinulla on mielikuva ulkomaisesta tuotteesta sekundana? Miksi ulkomailla ei osattaisi tehdä yhtä hyvin kun Suomessa?i

Olet oikeassa, mutta, kuluttaja puolella on kyseessä myös mielikuvasta. Myös se, että jos ne kerran osaa tehdä niin hyvää laatua esim. Thaimaassa (varmasti osaa) niin miksi sitten maksassa 5 kertaa enemmän sen takia että lasissa/mukissa on Iittalan tarra. Vertaa Villeroy & Boch. Kaikki astiastot on Made in Germany, ja siksi se onkin maalimanlaajuinen Premium brändi. Fiskars taas tekee puukot Kiinassa, Kiinallisella teräksellä, ja kehtaa pyytää sama hinta kun ruotsalaisesta puukosta mitä on tehty (maailmaan kuuluisalla) ruotsalaisesta teräksestä. Tämä hinnoittelu toki toimii vaan Suomessa... Muualla samat Fiskars puukot on ale laarissa. Jos Iittalan tuotteet löytyy ulkomailat ne on kyykkyhyllyssä.

Fiskarsin tuotteet ulkomailla kyykkyhyllyillä? Itse olen kyllä törmäillyt ulkomailla ihan erillisiin Iittala Outletteihin jopa. Esim Japanissa on hyvin suosittua. Fiskarsin tuotteita myydään yli 100 maassa, että siitä voi päätellä jotain. Mutta koska olemme suomalaisia, on meidän pakko mollata kaikkeen Suomeen liittyvää ja muualla kaikki on aina paremmin.

Mollan lähinnä yritysjohto jotka pikavoittojen toiveessa eivät ole valmiit panostamaan Suomaliseen brändiin ja laatuun. Katso esimerkiksi YouTubeista Fiskarsin kirves tai taittolapio arvosteluja. Siinä tehdään iso numero siitä onko tuote valmistettu Suomessa tai Kiinassa. Kirveet todetaan melkein aina erinomaiseksi varsinkin hintaan nähden, mutta silloin se hinta onkin alhaisempi kuin mitä samat kirveet on Suomessa. Vahvalla Eurooppalaisella/Suomalisella brändillä, Fiskars voisi myydä tuotteet myös ulkomailla paremmalla hinnalla. Siinä on potentiaali, mutta kvartaaliajattelu on tuhomassa sen koska osa tuotteista on suoran sanoen tehty paskoilla raaka-aineilla.

Vierailija
104/545 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nudgen kaupassa on aika paljon suomalaista tavaraa, ja ihan tavallista, halpaakin. Saippuoita, harjoja, koruja, vaatteita

https://www.nudge.fi/

Haluaisin itse siirtyä halpavaatteiden ostajasta harkitusti vain kotimaista ostavaksi, mutta vaikeaa tämä on. Ei niinkään tarjonnan puutteen takia, vaan oman laiskuuden ja shoppailuhimon.

Vierailija
105/545 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaiset sängyt valmistaa Unikulma!

Vierailija
106/545 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas on uusavuttomat vauhdissa. Kyllä kävisi heikosti jos tulisi katastrofi eikä kaupasta saisikaan tuotetta.

Ei osata katsoa ympärille; luonnossa on vaikka mitä matriaalia josta voi rakentaa vaikka mitä, mut eihän nykyajan muikkelit osaa kuin korkeintaan ottaa hampurilaisen pois laatikosta ennen syömistä.

Vierailija
107/545 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevalakorut tehdään Suomessa.

Vierailija
108/545 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositteleen että katsotte onko tarvitsemaanne tuotetta saatavana vaikka nettihuutokaupassa. Asun Ruotsissa, ja olen hankkinut todella paljon Ruotsissa valmistettuja vanhan hyvän ajan keittiötarvikkeita ruotsalaisesta nettihuutokaupasta. Made in Sweden, ja helppo on löytää täysin tai lähes käyttämättömiä tavaroita pilkkahintaan. Astiat, aterimet, juomalasit, kattilat, paistinpannut. Mahdollisesti suomalaisten työntekijöiden valmistamia.

Juuri sain kotiin pitkän pätkän ruotsalaisesta pellavasta Ruotsissa kudottua uutta vanhaa pyyheliinakangasta. Nyt vaan leikkaan siitä pyyhkeet ja päärmään ne. Uskomatonta laatua.

Uskoisin, että Suomessa on mahdollisuus löytää suomalaista tavaraa, vaikka nyt nettihuutokaupasta.

Vierailija
109/545 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu paljastaa oivallisesti, kuinka daijua ja miten taloudesta oikestaan mitään ymmärtämätöntä jengiä täällä pyöriikään.

Vierailija
110/545 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No taas höpöhöpöä. Esimerkiksi täällä Ruotsissa Iittalan tuotteet ovat hyvin suosittuja. On Iittalan myymälöitä ja tuotteita saa hyvinvarustetuista posliinia ja lasia myyvistä kaupoista ja verkkokaupoista.

Vierailija
111/545 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
112/545 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat lautaset Pentikiltä

Ai Pentikin kiinalaiset lautaset😂😂😂

Vierailija
113/545 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elite kirjoitti:

Tämä keskustelu paljastaa oivallisesti, kuinka daijua ja miten taloudesta oikestaan mitään ymmärtämätöntä jengiä täällä pyöriikään.

Voisitko vähän tarkemmin valottaa ajatuksiasi meille daijuille?

Vierailija
114/545 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opan tehdas on meidän naapurissa. Siellä tehdään kattilat, pannut, tarjoiluastiat ym.

Vierailija
115/545 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta retroa.

Vierailija
116/545 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teemat tehdään ilkomailla, Finlaysonit ulkomailla, Fiskarsit ulkomailla, Savoniat ulkomailla, Kultakeramiikka ulkomailla... ajattelin että no, ostan uuteen kämppään sitten niitä KoKo-astioita, mutta eiköhän nekin valmisteta halpatuotantomaissa!

Se on kuitenkin jännää että hinnat eivät seuraa tuota kehitystä. Kaikki menee omistajien taskuun.

Vierailija
117/545 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosin itse kotimaisia keramiikkataiteilijoita ja pienyrityksiä.

Pentik boikotissa, koska teettävät Kiinassa ja Intiassa.

Vierailija
118/545 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te keiden mielestä kaikki pitäisi valmistaa Suomessa; olisitteko valmiita maksamaan näistä tuotteista karkeasti noin 30-50% enemmän? Esim. jos hyvän teräskattialan saa noin 30ella niin olisiko 60e hinta teille ok vain siksi, että tuote on suomalainen? Ja tähän väliin turha ulista mistään automaatiolinjoista koska niiden hyöty tulee esille vasta sitten kun tuotantomäärät ovat todella korkeat ja lisäksi koneet maksaa helvetisti ja kaikki nämä kulut näkyvät tuotteiden hinnoissa.

Toinen kysymys; miksi vain suomalainen tuote on hyvä? Onko siis tosiaan niin, että kaikista maailman ihmisistä vain suomalaiset osaavat tehdä asiat oikein ja kukaan muu ei osaa valmistaa mitään kunnollista? Ihan nyt esimerkkinä tähän vaikkapa kiinalainen Huawei joka paineli suomalaisen Nokian ohi.

Vierailija
119/545 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoisen tyttö kirjoitti:

Pentik valmistaa edelleen keramiikkansa Posion tehtaallaan. Mutta tuo esimerkiksi huonekaluja ulkomailta, mahdollisesti muutakin lasitavaraa ym. Astiat ovat kestäviä ja laadukkaita, itse keräilen nykyään Hiisi-sarjaa, joka ei ole enää tuotannossa.

Keramiikka poltetaan edelleen Posiolla, lasitavaraa tulee Puolasta, Thaimaasta, Indonesiasta, Unkarista, ja Kiinasta, tekstiilejä Latviasta, Liettuasta, Intiasta ja Kiinasta.

Vierailija
120/545 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalevalakorut tehdään Suomessa.

Mitä siitä? Ne pilattiin modernisoimalla rumaksi, yäk!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi