Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.
Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.
Kommentit (3249)
purjehtija kirjoitti:
Dominikaanen tasavalta! Turistiripuli koko matkan ajan (2vko). Hotelli äärimmäisen huonokuntoinen. Sateella katosta vuosi vesi valaisimen kautta. Baarimikot hotellissa blandasivat väkevän alkoholin vedellä =( Pistorasioista puuttui suojakannet huh huh. Kaikkiin nähtävyyksiin 4h mini'pomppu' bussimatka ja varsin mukavaa matkustaa ripulissa. Tiet huonossa kunnossa. Paikalliset oppaat eivät osanneet kunnolla englantia. Turvaton fiilis hotellialueiden ulkopuolella. Rannat muovipullosaastelauttoja täynnä. Kaukana karibian paratiisiunelmasta. Piti ottaa Santorinin reissu palautuakseni ja voin sanoa että Santorini on kaikkein paras lomapaikka missä olen ollut!!!
Dominikaaninen tasavalta on erittäin köyhä maa. Olet nähnyt sitä todellisempaa puolta.
Vierailija kirjoitti:
Kreikan Parga, ehkä tylsin kohde missä olen ikinä ollut.
Irlanti, ei sytyttänyt, karmeaa ruokaa.
Turkista sen sijaan pidän, Kappadokia esimerkiksi on aivan upea paikka!
Ihmiset ovat niin erilaisia. Olen ollut sekä Pargassa että Irlannissa ja viihdyin kummassakin.
Vierailija kirjoitti:
Rudel kirjoitti:
En yhteenkään ählymaahan lähtis, niiden maiden kulttuuria alkaa olla jo suomessa tarpeeksi..
En ole Suomessa niiden kulttuuriin vielä törmännyt, muttei varsinaisesti huvita sitä lähteä muualtakaan etsimään.
Itse olen asunut eräässä arabimaassa ja pidän kulttuuria mielenkiintoisena. Mutta voi olla vaikea päästä sisään siihen, jos ei tiedä etukäteen mitään historiasta ja kulttuurista eikä puhu yhtään kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa, kun turistikohteessa kävijä mainitsee tässä Turkin.
Nää mestat on kaikkea muuta kuin oikea Turkki.
Turkkilaiset itsekin inhoavat noita mestoja, sinne kerääntyy pohjasakka joka puolelta Turkkia turisteja kusettamaan.Menkää Istanbuliin, Izmiriin, Ankaraan. Sieltä löydätte Turkin.
Ankaraan? Et voi olla tosissasi. Siinäpä turistikohde verraton - eli kierrä kaukaa.
Izmir on siedettävä mutta itse kapungissa on nähtävää ehkä pariksi päiväksi. Istanbulia en sentään moiti.
Bulgaria. Salmonellan sain tuliaisiks.
Kuopion Rauhalahti, kämppäri. Rahat pois, pska ruoka.
Aika moneen. Vaikka ei niissä mitään vikaa ole ollut. Maailmassa on niin paljon paikkoja että seuraavaa vaa putkeen.
Todella hupaisa ketju luettavaksi, lähinnä ihmetyttää monen eri kohteen kohdalla luonnehdinta "tylsä". Siis mitä siellä lomakohteessa pitäisi olla ettei siellä olisi tylsää?
Joka viikonpäivälle eri ohjelmaa aamusta iltaan / yöhön / aamuun? Laskettelusta vaahtobileisiin samassa kohteessa?
Itselläni yrittäjänä on kaksi viikon lomaa, toinen keväällä huhtikuussa, toinen syys/lokakuun vaihteessa. Koska koko muun ajan olen töissä joka päivä, en kaipaa lomallani MITÄÄN aktiviteetteja, olen,nukun syön hyvin , uin ja seurustelen paikallisten kanssa.
Minulla ei koskaan ole ollut tylsää lomaa, päinvastoin, nautin joka hetkestä. Ei joka kerta saa parasta ruokaa ravintolassa, ei joka päivä paista aurinko ja ole muutenkaan kaikki kuin paratiisissa, mitä sitten ? Pääasia on irtaantuminen arjesta, se ainakin minullta onnistuu, nimi. Crete here I come again......
Vierailija kirjoitti:
Todella hupaisa ketju luettavaksi, lähinnä ihmetyttää monen eri kohteen kohdalla luonnehdinta "tylsä". Siis mitä siellä lomakohteessa pitäisi olla ettei siellä olisi tylsää?
Joka viikonpäivälle eri ohjelmaa aamusta iltaan / yöhön / aamuun? Laskettelusta vaahtobileisiin samassa kohteessa?
Itselläni yrittäjänä on kaksi viikon lomaa, toinen keväällä huhtikuussa, toinen syys/lokakuun vaihteessa. Koska koko muun ajan olen töissä joka päivä, en kaipaa lomallani MITÄÄN aktiviteetteja, olen,nukun syön hyvin , uin ja seurustelen paikallisten kanssa.
Minulla ei koskaan ole ollut tylsää lomaa, päinvastoin, nautin joka hetkestä. Ei joka kerta saa parasta ruokaa ravintolassa, ei joka päivä paista aurinko ja ole muutenkaan kaikki kuin paratiisissa, mitä sitten ? Pääasia on irtaantuminen arjesta, se ainakin minullta onnistuu, nimi. Crete here I come again......
Kreetalle en toiste mene vaikka maksettais! Oleilla, uida ja nukkua voin kotonakin ja kreetalaisten kanssa ei huvittanut höpötellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Thaimaa.
Tuliko ei toivottu matkamuisto verenkierrossa mukana? Oma häpeäsi. Paras paikka maan päällä.
Thaimaa, Krabi, Ao Nang. Olen nainen. Tuliaisina kookosta eri muodoissaan.
Kreikan Samos ja Thassos sekä Kreetan Hersonissos,riitti kun kävi kerran. Ei mitään mieleenpainuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Somalia. Paitsi turvallisuusriskien vuoksi, niin myös siksi, etten ole missään muualla nähnyt niin läpeensä rasistista väkeä.
Niin 2naamaisia ihmisiä, haukkuu muita rasisteiksi, mutta mitä ovat itse.. Kaikkien pitäis olla kuin he, mutta eivät suostu kunnioittaman muita. Niin är syttäviä.. Huutavat kovaa Helsingin busseissa yms julkisilla paikoilla, syövät käsin eikä käytä wcpaperia. Käsisuihkulla pesee takapuolensa.
Ei ihme et eivät ole kovin pidettyjä. Miehet naimisissa ja ahdistelee naisia. Ovat hyväksikäyttäjiä ja valehtelijoita.
Madeira. Kävin siellä viikon lomalla noin 15 vuotta sitten. Sinänsä ihan ok paikka, mutta melko tylsä, pieni eikä juuri nähtävyyksiä. Emme myöskään oikein onnistuneet löytämään kovin tasokkaita ruokapaikkoja ja perusruoka ei ollut kovin vakuuttavaa, vaikka esim. kala sinänsä olikin tuoretta. Silti se oli aina jotenkin leivitetty yms. ja hieman 'pilattu'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Somalia. Paitsi turvallisuusriskien vuoksi, niin myös siksi, etten ole missään muualla nähnyt niin läpeensä rasistista väkeä.
Niin 2naamaisia ihmisiä, haukkuu muita rasisteiksi, mutta mitä ovat itse.. Kaikkien pitäis olla kuin he, mutta eivät suostu kunnioittaman muita. Niin är syttäviä.. Huutavat kovaa Helsingin busseissa yms julkisilla paikoilla, syövät käsin eikä käytä wcpaperia. Käsisuihkulla pesee takapuolensa.
Ei ihme et eivät ole kovin pidettyjä. Miehet naimisissa ja ahdistelee naisia. Ovat hyväksikäyttäjiä ja valehtelijoita.
Kyllä jokainen normaalia hygieeniaa noudattava pesee takapuolensa käsisuihkulla.
purjehtija kirjoitti:
Dominikaanen tasavalta! Turistiripuli koko matkan ajan (2vko). Hotelli äärimmäisen huonokuntoinen. Sateella katosta vuosi vesi valaisimen kautta. Baarimikot hotellissa blandasivat väkevän alkoholin vedellä =( Pistorasioista puuttui suojakannet huh huh. Kaikkiin nähtävyyksiin 4h mini'pomppu' bussimatka ja varsin mukavaa matkustaa ripulissa. Tiet huonossa kunnossa. Paikalliset oppaat eivät osanneet kunnolla englantia. Turvaton fiilis hotellialueiden ulkopuolella. Rannat muovipullosaastelauttoja täynnä. Kaukana karibian paratiisiunelmasta. Piti ottaa Santorinin reissu palautuakseni ja voin sanoa että Santorini on kaikkein paras lomapaikka missä olen ollut!!!
Tästä tulee mieleen Albanian reissuni muutaman vuoden takaa. Varsinkin Durres oli kuorrutettu vaipoilla, pulloilla ja muulla roskalla, sähköt ja vedet olivat poikki useamman kerran päivässä ja sadevesikaivoista puuttuivat kannet. Autoissa ei yleisesti ollut turvavöitä ja jos olikin, ei niitä käytetty :D
Costa del Sol - varsinkin sesonkina.
Täynnä Brittejä ja heidän juottoloitaan, tiet ruuhkaiset ja Carlos Sainz joka ratissa, Marbella täynnä jotain brittiversioita Jersey Shoren pintaliitonuorista, kännisiä irkkuja ja englantilaisia vetämässä ranskalaisia ravintoloissa shortseissa ja läpyttimissä, sekä tietenkin Fuengirolan suomihelvetti.
Täytyy kait taas palata tarkastamaan Kanariansaaret, josko siellä olisi asiat kohentuneet.
Brysseli - Surkeat nähtävyydet ja ruoka on aika tavallista (vohvelit, ranskalaiset ja simpukat). Turisteja joka puolella, sää ei yleensä ole hyvä. Olut on totta kai hyvää. Suosittelisin mielummin Gentiä, Antwerpenia tai Bruggea.
Suomi, Kasnäs. Veneellä ajoimme ja satamamestari oli humalassa, laituripoika ja -tyttö yrittivät parhaansa. Eivät osanneet toimia ison rautaveneen kanssa. Alueella työntekijät ajoivat mönkijöillä ja vanhalla Fordin pikkupakettiautolla kaahaten kuin sekopäät.