Pitääkö palkka itse ilmottaa verottajalle vai meneeko tieto suoraan?
Osa sanonu, ettei oo ikinä ilmottanu vuokraa, eikä mätkyjä ole tullut. Onko tosiaan näin. Mun veroprosentti on nyt 1,5% ja palkka on vähän yli 2000€
Kommentit (15)
Kaveri sai joskus mätkyjä 400€, kun ei ilmottanu. Mutta miten osa sitten ei saa mitään mätkyjä, vaikka ei ilmottaisikaan?
Työnantaja ilmoittaa palkat verottajalle. En ymmärrä, miksi otat mukaan vuokrat. Veroprosentin voi helposti tarkistaa veroprosenttilaskurilla.
Pitäisi mennä automaattisesti ja jos ei mene, niin työnantaja tekee jotain väärin.
Mutta siis mikä tuo vuokrajuttu aloituksessa on?
Vuokralla ei ole mitään tekemistä veroprosentin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja ilmoittaa palkat verottajalle. En ymmärrä, miksi otat mukaan vuokrat. Veroprosentin voi helposti tarkistaa veroprosenttilaskurilla.
Sori. Kirjotus virhe vain
Ap
Työnantajan tulee ilmoittaa maksamansa palkat tulorekisteriin, jolloin ne näkyvät työntekijän esitäytetylle veroilmoituksella. Työntekijän tulee kuitenkin itse tarkistaa, että tiedot ovat oikein ja tarvittaessa tehdä muutos näihin tietoihin Omaverossa.
Työnantaja (yrittäjä,palkanlaskija,tilitoimisto tms) tekee palkoista tulorekisteri-ilmoituksen verottajalle.
Vuokratulot pitää ilmoittaa itse
Vuokran tilalle palkka sana. Vahingossa meni väärin
Ap
Miten noin tyhmä kuin ap on päässyt töihin? Verottajaa ei kiinnosta sinun vuokrat ja muut asumismenot.
Muistakaas nyt ettei nykynuoret ymmärrä/tiedä työmarkkinoiden juttuja kun osa pääsee vasta keski-iässä oikeisiin töihin.
2000kk/24000vuodessa vero prosentti on 3% Helsingissä jos et maksa kirkollisveroa eikä ole mitään vähennyksiä.
https://www.vero.fi/tietoa-verohallinnosta/yhteystiedot-ja-asiointi/ver…
Vierailija kirjoitti:
2000kk/24000vuodessa vero prosentti on 3% Helsingissä jos et maksa kirkollisveroa eikä ole mitään vähennyksiä.
https://www.vero.fi/tietoa-verohallinnosta/yhteystiedot-ja-asiointi/ver…
Kiitos paljon
Palkkani tulee käteen en minä verottajalle puhu mitään. Olen käynyt yhdessä firmassa auraamassa lunta öisin jos lunta tulee paljon niin minulle soitetaan. Olin viime yönäkin auraamassa.
Työnantaja ei vastaa, niin siksi kyselen täältä
Ap