Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.
Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.
Kommentit (3249)
Mulla on sen verran vähän reissukokemusta takana, että ei ole onneksi sattunut mitään karvaita pettymyksiä, kun ollaan vältelty huonomaineisia turistirysiä.
Amsterdamiin en ehkä menisi enää kolmatta kertaa, olen nähnyt paikan nyt talvella (melko harmaata ja sateista sekä kalsea kylmä merituuli) sekä keskellä kesää (ihan hirmuisesti turisteja joka paikassa ja hellepäivinä kuumuus on inhaa, kun joka puolella on kiveä). Itse kaupungissa ei sinänsä mitään vikaa, paljon mielenkiintoisia museoita ja nähtävyyksiä.
Nuorempana houkutti kunnon citylomat ja bilepaikat, mutta nyt vanhempana vetää puoleensa enemmän kaunis luonto ja upeat maisemat sekä vähemmän turistien valtaamat paikat. Suosikkipaikkoja tähän mennessä on löytynyt Englannin maaseudulta ja Espanjan pienemmiltä saarilta.
Tukholma tuorein pettymys. Egypti viime vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Sri Lankaan. Kaunis maa, mutta turistina liian ”turistimainen”.
Miten voi olla? Siellä käy pari miljoonaa turistia vuosittain, se on kolme kertaa Suomea vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Todella hupaisa ketju luettavaksi, lähinnä ihmetyttää monen eri kohteen kohdalla luonnehdinta "tylsä". Siis mitä siellä lomakohteessa pitäisi olla ettei siellä olisi tylsää?
Joka viikonpäivälle eri ohjelmaa aamusta iltaan / yöhön / aamuun? Laskettelusta vaahtobileisiin samassa kohteessa?
Itselläni yrittäjänä on kaksi viikon lomaa, toinen keväällä huhtikuussa, toinen syys/lokakuun vaihteessa. Koska koko muun ajan olen töissä joka päivä, en kaipaa lomallani MITÄÄN aktiviteetteja, olen,nukun syön hyvin , uin ja seurustelen paikallisten kanssa.
Minulla ei koskaan ole ollut tylsää lomaa, päinvastoin, nautin joka hetkestä. Ei joka kerta saa parasta ruokaa ravintolassa, ei joka päivä paista aurinko ja ole muutenkaan kaikki kuin paratiisissa, mitä sitten ? Pääasia on irtaantuminen arjesta, se ainakin minullta onnistuu, nimi. Crete here I come again......
Nimenomaan ei mitään bileitä/turistikatuja, vaan mielellään jotain aitoakin sekä luontoa. Näitä et Kreetalta tai Rodokselta löydä.
Vierailija kirjoitti:
Helppo: Egypti, Turkki, Tunisia, Bali. Egyptissä sain Luxorissa osakseni niin järkyttävää harassmenttia, ettei missään ikinä. Tunisiassa häiritsi lievä ahdistelu ja jatkuva kaupankäynti. Turkissa samat ongelmat kuin Tunisiassa.
Kaukokohteista Bali oli erittäin iso pettymys. Turisteja yritettiin kusettaa koko ajan, rannat tosi likaiset. Monet osat saarta olivat ihan vaan aussinuorten bilemestoina ja kerran tuli joku ihmeen iso mielenosoitus. Luultiin aluksi, että jokin uskonnollinen kulkue taas, mutta poliisi pamputti jengiä ja lähdettiin kiireesti pois. Balilla on tehty discoiskuja ja muita terroritekoja. Se ei ole mikään rauhan tyyssija.
Olen Balista melkein samaa mieltä. Kaikista paikoista jossa olen käynyt tulee kyllä ekana mieleen Bali minne en haluaisi mennä takaisin. Rannat ihan hirveen likaisia, täynnä roskaa ja ei muutamat yritykset uita ällöttivät paljon ja se kaduilla ahdistelu sai mut paikasta niin turhautumaan että oli tosiaan iso helpotus vaan mennä koneseen ja viimeinen taksikuski lentokentälle tiedenkin halusi mut vika kerta vielä kusettaa. En sit ainakin antanut kusettaa ja halusin vaan niin äkki pois sen helvetin paikasta.
Berliini, oli mielenkiintoinen 10-15 vuotta sitten, nyt on jotenkin maku mennyt siitä
Vierailija kirjoitti:
Berliini, oli mielenkiintoinen 10-15 vuotta sitten, nyt on jotenkin maku mennyt siitä
Samaa mieltä. Liikaa näkyviä ongelmia?
Intia. Likaista, pölyistä, tyrkyttäviä kauppiaita, jatkuva ripuli. Kotiintuliaisina salmonella. Ei kiitos enää.
Mutta jotkut tykkää, niin me ollaan erilaisia.
Split. Järkyttävän ahdas, jopa tylsä. Manchester...likainen, sisäsiittoiset britit rellestävät, kadut täynnä kodittomia.
Kreikka, Kreeta. Tylsä kohde, se oli kerralla nähty.
Vierailija kirjoitti:
Kreikka. Kuiva ja likainen paikka.
Sama... kerran käytiin ja se riitti. Tylsä paikka.
Vierailija kirjoitti:
Split. Järkyttävän ahdas, jopa tylsä. Manchester...likainen, sisäsiittoiset britit rellestävät, kadut täynnä kodittomia.
Splitin vanha kaupunki oli tosiaan hirveä.
Bali on australialaisten Tallinna ja Alanya ( sikäläiset kertoneet) ja suomalaiset luulevat lähtevänsä unelmaparatiisiin. Roskainen, likainen, täynnä turisteja
kypros kans. niin turha paikka.
Vierailija kirjoitti:
Bali on australialaisten Tallinna ja Alanya ( sikäläiset kertoneet) ja suomalaiset luulevat lähtevänsä unelmaparatiisiin. Roskainen, likainen, täynnä turisteja
joo niin on jos menee kutalle, mut läheppä jonnekkin uluwatuun tai sulawesille nii johan muuttuu meininki
Venetsia. Ei ikinä toiste. Niin täynnä turisteja, ei mahdu kulkemaan, valtavan kallis ja epämukava.
Kreetalle,yksi kerta riitti. Se että vessapaperia ei saa heittää vessanpönttöön vanhojen putkien takia oli kokemus jota en halua uusia.
Vierailija kirjoitti:
Kreetalle,yksi kerta riitti. Se että vessapaperia ei saa heittää vessanpönttöön vanhojen putkien takia oli kokemus jota en halua uusia.
Oletko käynyt jollain toisella Kreikan saarella jossa paperit voi heittää pönttöön?
Itse en lähtisi Turkkiin uudelleen tällä hetkellä. Poliittisen tilanteen muututtua voisin harkita ainakin äkkilähtöä. Hyvissä ajoin suunniteltu matka mieluummin jonnekin jossa kaupustelijat yms. eivät ole yhtä innokkaita.
Vierailija kirjoitti:
Kai sait matkan jälkeen kriisiterapiaa?
Madeira on luontomatkailijan paratiisi. Ei mikään bilepaikka mutta Monte, levadat ja huikeat nähtävyydet. Pelkästään Funchalissa pyörimällä ei varmasti mitään lomasta irti saakaan. Et tainnut kokeilla Espetada-vartaita? Ei pidä sekoittaa espadaan, joka on yleensä leivitettyä mustahuotrakalaa. (5 v sitten, 2 viikkoa ja tuntui silti että aika loppui kesken).