Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.
Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.
Kommentit (3249)
Vierailija kirjoitti:
Matkailija kirjoitti:
Oletteko Turkin vihaajat käyneet Istanbulissa, Kappadokiassa tai vaikka Pamukkalessa?
En ole Turkin vihaaja, enkä missään nimessä mysökään Turkkilaisten. Turkki jopa kiinnosti kun koulussa pakotettiin lukemaan Yashar Kemalia, olikohan se Haukkani Memed, mutta luin loput Kemalit sitten itse.
Kiinnosti myös se, miten Turkki onnistui olemaan euroopan ja lähi-idän välissä, EU:n ainoa Islaminuskoinen maa, demokraattinen ja moderni. Erdoganin aikana maa on sulkeutunut ja kääntynyt sisäänpäin ja Erdogan, mokoma kaupparatsu, kiristää vuoronperään suurvaltoja, islamilaisia valtiota ja eurooppaa. Erdoganin ainoa poliittinen linja tuntuu olevan että myy itseään eninten tarjoavalle. .
Korkeintaan ärsyttää Erdoganin nato-iltalypsy, ja sen takia en missään nimessä tue maan matkailutasetta. Itse asiassa, turkissa olisi paljon nähtävää ja jos asiat olisivat toisin, haluaisin tutustua maahan.
OIkeastaan samat sanat Venäjästä.
Minä vuonna Turkki sinun mielestäsi liittyi Euroopan Unioniin?
Vierailija kirjoitti:
Las Vegas
En Jenkeistä muutenkaan kauheasti tykkää, mutta Vegasissa kyllä oli kaikki jenkki bulls***t potenssiin tuhat.
Miksi ihmeessä? Itselle Las Vegas on juurikin ikimuistoisin paikka missä olen käynyt. Voisin palata sinne aina uudestaan ja uudestaan. Aina löytyy uutta tekemistä. Me tykätään tehdä päiväretkiä esim. Death Valleyhin ja Grand Canyonille. Mikä Las Vegasissa jäi harmittamaan?
Vierailija kirjoitti:
Venäjä, Turkki yms. muta kuono diktatuurit
Aivopesu toimii. Juuri nämä maat nyt sattuivat tulemaan mieleen.
Matkailija kirjoitti:
Oletteko Turkin vihaajat käyneet Istanbulissa, Kappadokiassa tai vaikka Pamukkalessa?
Mulle tuli ihan sama mieleen. Jos ei esimerkiksi Istanbulin kauneutta ja ainutlaatuisuutta ymmärrä niin ei varmaan kannata matkustaakaan muualle kuin Kanariansaarille tai muuhun vastaavaan kohteeseen, jossa mitään ei tarvitsekaan ymmärtää.
Olen käynyt 84 maassa, mutta ei ole vielä tullut vastaan sellaista maata, mihin kokonaisuudessaan en haluaisi uudestaan. Joka maassa on ollut mukavia paikkoja ja monissa myös vähemmän mukavia paikkoja. Yleensä koitan kiertää massaturismipaikat kaukaa.
- Thaimaassa tykkään monistakin paikoista, mutta en ole koskaan käynyt Phuketissa tai muissa niissä Etelä-Thaimaan turistirysissä. Ei tulisi mieleenkään lähteä niihin, koska tiedän jo etukäteen että en tykkäisi.
- Turkissa on aivan ihania paikkoja, mutta joku Alanya tai Marmaris ei kuulu niihin.
- Samoin Suomessa on monia kivoja paikkoja, vaikka Helsinki ei ole yksi niistä.
Ehdoton inhokkini maailman kaikista paikoista on Intian Delhi.
Mä luin, että Mihin lompakkoon et menisi uudestaan.
Tarttis varmaan päästä tosi äkkiä mihin tahansa lomapaikkaan.
Espooseen, matkamuiston takia piti käydä lääkärissä ja avioliittokin kaatui siinä selvittelyssä.
pohjois suomessa ei ETELÄN VETELIÄ KAIVATA. JOPA KIELSIVÄT MENEMÄSTÄ
Vierailija kirjoitti:
Venäjä, Turkki yms. muta kuono diktatuurit
Eipä muut maat sinunlaistasi suomalaista possunaamaa vieraakseen kaipaakaan.
Hania. Siis Platanias on ok, mutta Hanian kaupunki Kreetalla on rähjäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei enää ikinä -" Turkkiin, Kreikkaan, Espanjaan..."
Jos on valinnut, mikä maa nyt onkaan kyseessä, sen kaikkein pahimman turistirysän, jossa todellakaan ei ole mitään juuri kenellekään, ei pidä tuomita kokonaista maata. Tämä osoittaa pelkästään kommentoijasta jotain, ja se jotain ei ole positiivista.
Kaikilla on netti käytössä, tutustukaa etukäteen kohteisiin mihin olette menossa ja kas, pettymykset vähenevät.
Myös hyvä yleissivistys ja kielitaito auttavat onnistuneisiin matkailukokemuksiin. Silloin näitä "ei enää koskaan xxxx" -kokemuksia ei juurikaan tule.Eniten auttaa se, että paikalliset suhtautuvat matkailijoihin ystävällisesti ja puhuvat edes englantia. Heillehän matkailusta on taloudellista hyötyä. Matkakohteista kiinnostaa vähiten rahat pois-kohteet, joissa on pelkkä kävelevä lompsa, ei ihminen.
Emme me Suomessakaan oleta, että turistit opiskelevat suomea ja Suomen historiaa ennen tuloaan.
Jos ei ymmärrä kommentin sisältöä, ei ehkä kannattaisi vastata 🙂.
Kyllä tuo pitäisi tajuta, miten liittyy : )
Ei Liettua mikään ihmeellisen huono paikka ollut, mutta oli tylsä mesta.
Vierailija kirjoitti:
Mä luin, että Mihin lompakkoon et menisi uudestaan.
Tarttis varmaan päästä tosi äkkiä mihin tahansa lomapaikkaan.
Tarttis varmaan matkan Specsaversiin.
Tunisia Sousse ei enää koskaan. Tästä on aikaa vuosia. Alaikäselle ehdoteltiin ruokottomia. Paikalliset olivat ahdistavan kiinnostuneita vaaleista lapsista ja tungettelevia. Hotellihuoneesta varastettiin tavaroita.
Lentäminen toiselle puolelle maailmaa - ei kiitos.
Vuorokausi lentämiseen ja matkailuun, tottuminen ainaeroihin ja toiseen suuntaan samat. Menee monta päivää ihan turhaan ja saa vain väsymään ja puutumaan lentokoneessa.
Eurooppa ja Suomi on kauniita, hommat toimii, turvallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa käynyt Turkissa tai ei, kukapa haluaisi nyt matkustaa maahan, joka parhaillaan vaarantaa Suomen turvallisuuden kriittisellä hetkellä?
Suomella ei ollut mitään hätää ennen kuin Suomen omat päättäjät alkoivat v****ilemaan Venäjälle. Eihän se Turkin vika ole.
Hei sinä Sergay! Voit hyvin muuttaa takaisin kotimaahasi. Ei täällä ole pakko olla.
Fuengirola. "Suomalaisalue" on kuin täkäläinen junttipikkukaupunki jossa on kuitenkin etelämaalaisen suurkaupungin ongelmat.
Mallorcan Magaluf. Wt-brittinuorison turistirysä.
Beijing. Maailman töykein asiakaspalvelu ja kiinalaiset ovat järkyttäviä ras1steja.
Itse en erityisemmin pitänyt Thaimaasta. Matka oli hyvä ja kokonaisuus oli "ihan kiva", mutta se ei kuitenkaan ole sellainen kohde jonne lähtisin uudestaan.