Lasta yritetty jo yli vuosi, neuvoja? ov.
Ruokavaliot, vitamiinit, kokeiltu. Takapuoli ylös, alkoholi pois. Tikuttamatta ja stressaamatta joka toinen päivä ja täsmänä oviksen aikaan. Ei onnistu millään lailla :( Eka lapsi toiveissa.
Olen huomannut että selvät ovulaatiolimat tulee yhtenä päivänä kuussa, mutta muuten limakalvoni ovat täysin kuivat. Valkovuotoa tulee ihan pieni alle puoli cm tippa, mutta valkovuodon eritys ei lisäänny, ja tästä jo arvaan joka kuukausi, että ei ole taaskaan onnistunut.
Onko tämä kuivuus joku merkki että jotain on vikana?
Kommentit (60)
Kun vuosi on yritetty, voi hakeutua tutkimuksiin. Vika voi olla sinussa. Tai miehessä, tai molemmissa. Tai sitten mitään vikaa ei ole.
Neuvon menemään lääkäriin. Lapsettomuudesta kärsii joka viides pari.
Stressaamatta? Siltä tosiaan kuulostaa....
Se voi olla että et ovuloi loppuun asti. Käy ultrassa oviksen aikaan niin näkee kasvaako munarakkulat kunnolla. Mä en ovuloi luomuna kuin satunnaisesti loppuun asti, mutta hormonipiikityksillä lapsettomuushoidoissa munarakkulat saatiin kasvamaan kunnolla. Nimenomaan monikossa, hupsista.
Anna pinppiä miehille, siitä se lähtee.
Tutkimuksiin voi mennä, kun on vuosi yritetty. Myös miehen kannattaa tsempata elintavat, ei vain sinun (läppäri pois sylistä yms.). Minkä ikäisiä olette?
Mikäli vuosi yritystä on takana, hakeutuisin lääkärin juttusille. Julkisella puolella asiat tapahtuvat paikkakunnasta riippuen joskus tosi hitaasti eli senkin vuoksi kannattaa lähteä liikkeelle. Yksityiselle pääsee nopeasti, on vaan kohtuu kallista. Suuntaa-antavia hintoja löytyy yksityisten asemien nettisivuilta (esim. Gyne käynti ja ultraääni, siemennesteanalyysi, verikokeet..).
Oletteko minkä ikäisiä? Muutoksia olettekin elämäntapoihin tehneet jo. Onko ylipainoa - jos on niin pienkin pudotus helpottaa.
Ihan suotta edes odottaa vuotta, nykysuositus ei ole enää tuota vuotta. Kannattaa jo olla lääkärijonossa.
On vaan parempi että teidät tutkitaan ajoissa, niin mahdollisten hoitojen aloittaminen ei pitkittyisi.
Teidäthän on muistaakseni testattu jo eli selittämätön lapsettomuus kyseessä. Ja ikääkin alkaa olla jo 35+ ellen väärin muista.
Nyt on aika hakeutua uudelleen sinne lääkärin vastaanotolle.
Meillä tehty tutkimukset ja mitään vikaa ei havaittu kummassakaan. Minulla ikää tosiaan 35, yli.
Suositus oli, että jos ei tulevaan syksyyn mennessä tapahdu mitään, tehtäisiin
- 3 inseminaatiota -mitä tarkoittaa?
- IVF- mitä käytännössä tarkoittaa?
Voitteko suositella näihin jotain yksityistä klinikka ja sieltä hyvää lääkäriä?
Huolimatta näistä vastauksistä "vaihtakaa reikää" ym niin tämä on meille tärkeä asia, toivotaan lapsia kovasti joten luetaan kaikki teidän vastaukset ja asialliset neuvot!
Kiitos, Ap
Keinosiemennystähän teille suositellaan. Tilatkaa maatalouslomittaja paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Keinosiemennystähän teille suositellaan. Tilatkaa maatalouslomittaja paikalle.
Kirjoittaja itse tykkää omasta sairaasta kommentistaan?
Seksissä missä nimenomaan tarkoituksena hedelmöittäminen.. Nauttiiko siitä vapautuneesti vai onko pelkkää suorittamista? Mites esileikki vai toteaako molemmat vaan yhdestä suusta "nyt taas yritettävä, housut alas ja hommiin"?
Ohhoh