Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimittaja Perttu Häkkinen kuollut

Vierailija
12.08.2018 |

https://yle.fi/uutiset/3-10349146

Ooivoi, kaipaan kovasti nyt Yle Puheella hänen ohjelmaansa :(

Kommentit (704)

Vierailija
501/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tulkitaan varmaan ylimielisyydeksi. Mutta sattuma tuli mieleeni.  Olin itse toista kertaa tänä kesänä terassilla la-iltana.   Käytän tosi vähän alkoa. Nuorena toki Hesan kapakat tulivat hyvinkin tutuiksi.  Mutta migreenit, rahattomuus ja muut tärkeämmät jutut ovat vähentäneet rafloissa istumista -käytännössä sen lopettaneet.  Aika aikaansa kutakin.  

Mutta la:na siis olin vieraalla paikkakunnalla, jossa liikuin vieraalla pyörällä.   Pyysin oluen terassilla ja sain ison tuopin nelosta.   Muistan, miten se alkoi tuntua ja hoksasin, että ei perhana mulla on monien kilometrien pyöräilymatka vieraassa paikassa ja ilman valoja.  Jätin melkein puolet tuopista juomatta.  Silti vähän pelotti lähteä majapaikkaan ajamaan.  Nuorempana en olisi missään nimessä jättänyt lasia tyhjentämättä.   Olisin varmaan tilannut toisenkin.

Ehkä se on myös niin, että kun käyttää vähän, niin humaltumisen huomaa helpommin.  Totta myös on, että jos on väsynyt, niin ei tajua, miten väsynyt ja heikossa kunnossa voi olla.  Reaktiokykyhän on silloin tosi heikko. 

Tarkoitus ei ole loukata ketään.  Mietin sitäkin, että jos on kovin älykkö, voi olla raskasta olla ja siksi saattaa ruveta ottamaan.   Toisaalta kapakoissahan free-toimittaja kuulee ja aistii meheviä juttuja.  Taitaa olla vähän ammattitauti.   Myös elämästä ylipäänsä kiinnostunut niihin menee helposti, haluaa olla ajan hermoilla. 

Mietin vähän samaa, en tunne henkilöä, mutta joissakin noissa julkisissa "jurrikuvissa" on kyllä aika ammattilaisen katse, siis melkoisen kännissä vaikuttaa olevan... Ellei sitten ollut huono viinapää hänellä.

Ns. hyvä viinapää syntyy harjoittelemalla eli juomalla enemmän ja enemmän. Siinä ei luulisi olevan mitään ylpeilemisen aihetta mutta jotkut ylpeilee silläkin.

Vierailija
502/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perttu nauroi sisimmässään punaiselle ja vihreälle ja vttuili käytännössä - eivät tietenkään ymmärtäneet.

Hieno, älykäs mies meni aivan liian varhain. Pää edellä viimeiseen asti.

Mulle tämä oli yksi syy, miksi en ollut hänestä ihan niin kiinnostunut. Hänellä oli ns. tolkkuporukoita hännystelijöinä, mikä herätti hienoisia epäilyksiä.

Tietääkseni ihmiset kyllä ymmärsivät - eikös hän jotkut haukut vasemmistolta saanutkin, kuten tässäkin ketjussa on sanottu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuoli tapaturmaisesti. Onpa lehdet nyt hienotunteisia. Eivät kerro asiasta muuta.

Olisi ehkä syytä kertoa lisää. Nimittäin jos onnettomuuspaikka on oikeasti vaarallinen aamuviideltä jurrissa kotiin pyöräileville ja muillekin. Olisi syytä varoittaa ja ehkä jopa vaatia liikennejärjestelyjä korjattavaksi.

Humalassa fillarointi on vaarallista ihan mihin aikaan hyvänsä.

Mutta ei hengenvaarallista. Mikä aikaansai sen että tällä kertaa seurasi kuolema? Voi toki olla silkkaa huonoa tuuria ja mies horjahti ja kaatui väärässä paikassa. Tai jotakin muuta, mutta meille ei kerrota. Ei täällä kukaan moralisoi sitä että aikuinen mies on yöllä kotiinpalatessaan humalassa, eli turha noita yksityiskohtia on salata.

Pyörällä ajaminen humaltuneena on laissa kielletty ja yhtä rikollista kuin ratti- tai ruorijuoppona ajo.

Ei muuten ole. Promillerajaa ei ole pyörällä ajoon säädetty, eikä humaltuneena ajaminen ole rangaistavaa jollei muuten törttöile.

Kypäräkään ei ole pakollinen.

Meinasin kommentoida ihan samaa. Joo, humalassa ajaminen on kiellettyä, mutta jos silti ajaa, siitä ei seuraa mitään, sillä promillerajaa ei ole. Jos siis poliisisedän kohtaa, niin poliisi voi ainoastaan kehottaa taluttamaan. Se ei estä pyöräilijää hyppäämästä satulan päälle kulman takana. 

Vierailija
504/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10155765629170003&id=695045002&se…

Tuo taaempana taloa vasten oleva silta/ramppi, siinä alamäessä kai kaatui.

Muiden kuvissa rampin alamäessä näkyi puomi. Onko tietoa oliko puomi yöllä auki vai kiinni? Jos törmäsikin siihen pimeässä ja kovassa vauhdissa?

Valokuva rampista. Ajaisiko pyörällä ton rampin poikki?

https://aijaa.com/nSb2dd

Eiks tämä ole se ramppi joka löytyy ylöä olevasta kartasta.

Tuo on just se ramppi

Vierailija
505/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalassa ajaminen ei ole kiellettyä, mutta sakot voi saada, jos aiheuttaa ajollaan muille vaaraa tai riski vaaran aiheuttamiseen on suuri.

Vierailija
506/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10155765629170003&id=695045002&se…

Tuo taaempana taloa vasten oleva silta/ramppi, siinä alamäessä kai kaatui.

Muiden kuvissa rampin alamäessä näkyi puomi. Onko tietoa oliko puomi yöllä auki vai kiinni? Jos törmäsikin siihen pimeässä ja kovassa vauhdissa?

Valokuva rampista. Ajaisiko pyörällä ton rampin poikki?

https://aijaa.com/nSb2dd

Eiks tämä ole se ramppi joka löytyy ylöä olevasta kartasta.

Tuo on just se ramppi

Niin on, se toinen ramppi+puomi-kuva oli sittenkin väärä ja tämä oikea. Selvisi noista muistoillan kuvista.

Vierailija
507/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perttu nauroi sisimmässään punaiselle ja vihreälle ja vttuili käytännössä - eivät tietenkään ymmärtäneet.

Hieno, älykäs mies meni aivan liian varhain. Pää edellä viimeiseen asti.

Mulle tämä oli yksi syy, miksi en ollut hänestä ihan niin kiinnostunut. Hänellä oli ns. tolkkuporukoita hännystelijöinä, mikä herätti hienoisia epäilyksiä.

Tietääkseni ihmiset kyllä ymmärsivät - eikös hän jotkut haukut vasemmistolta saanutkin, kuten tässäkin ketjussa on sanottu?

Arhinmäen kaveri saanut haukut vasemmistolta? Mitä höpiset?

Vierailija
508/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilyttävä onnettomuus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin, että varmasti joku minfolaisista on jo käynyt kuvaamassa sen vaarallisen johtokotelon ja ilmoittanut sen tarkan sijainnon, mutta ei siellä ole kukaan edes maininnut koko koteloa. Yleensä Minfossa on pohdittu perinpohjin kaikki mahdollisuudet, jotka on saattanut aiheuttaa onnettomuudet. Kerrankin av-mammat on valveutuneempia.

Onhan siitä kuva. Minun silmään näytti kiveykseltä. Sellainen vaalea.

Mistä kuva löytyy? Ei luultavasti ole se täällä mainittu johtokotelo, jos näyttää kiveykseltä.

Ainakin ne siellä rannalla olevat kukat , penkin ja puun vieressä ovat yli 10 metriä kaukana ja sivussakin johtokotelosta.    Jos on tosiaan sinne menehtynyt, niin ei taida olla johtokotelon syytä.   

Mutta kukkia on tuotu myös Hakaniemen torin kulmaan.   Vaikea tietää, mihin on tosiasiallisesti kolhinut itsensä ja missä kohtaa menehtynyt.   Ei siellä mitään sellaisia jälkiä ollut. 

Asia pitää penkoa läpikotaisin selväksi. Myös mahdollinen päihtyminen ja päihtymisen vihahteet varmasti tulevat vielä tietoon. Odottelemme mielenkiinnolla mitä tässä keississä selviää.

Tuntuu aika oudolta että pyörällä voi kaatua noin pahasti. Edes humalassa ei kaaduta noin että henki menee. Onko mahdollista että paikalla on ollut joku sarjamurhaaja tai vihamies?

Ei tämä voi olla noin yksinkertainen keissi että kaadutaan polkupyörällä ja kuollaan pois.

Jotain epäilyttävää tässä on.

Kyllä ihan kävellessäänkin voi kaatua ja lyödä päänsä kuolettavasti, jopa selvinpäin.

Niinpä niin. En ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta. Olisi ihan aiheellista linkata tälläinen tapaus, koska niitä varmasti löytyy jo netistäkin. Minä koen että tämän ketjun miehen kuolemaan liittyy jotain yliluonnollista.

Vierailija
509/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ ainakin piffillä (punk in finland -keskustelufoorumilla) osa möyhäsi ja paheksui aika lailla Häkkisen kaveruutta Timo Hännikäisen kanssa (ns. hevosenk*rpä -Hännikäinen). Siinä sitä piffiläisten "avarakatseisuutta" ja "suvaitsevaisuutta"...

En itsekään Hännikäistä kovin korkealle arvosta, mutta kertoo paljon (hyvää) Häkkisestä, että hänen kanssaan oli hyvät ja asialliset välit.

Vierailija
510/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ ainakin piffillä (punk in finland -keskustelufoorumilla) osa möyhäsi ja paheksui aika lailla Häkkisen kaveruutta Timo Hännikäisen kanssa (ns. hevosenk*rpä -Hännikäinen). Siinä sitä piffiläisten "avarakatseisuutta" ja "suvaitsevaisuutta"...

En itsekään Hännikäistä kovin korkealle arvosta, mutta kertoo paljon (hyvää) Häkkisestä, että hänen kanssaan oli hyvät ja asialliset välit.

Piffiläiset taitaa olla enimmäkseen äärivasemmistolaisia öyhöttäjiä joten en ihmettele jos ei riitä ymmärrys muun kuin oman kaveriporukan ajatuksille ja mielipiteille.

Vierailija
511/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perse kirjoitti:

Voi vittu tätä keskustelua :'DD

Rakkaalla sisarellani oli tapana sanoa, kun ei ollut tyytyväinen minuun että ime persettä Saatana.

Silloin tein yleensä ryystön tyylisiä ääniä. Sellaisia ääniä joita lähtee kun ryystetään lautaselta keiton lihaliemet talteen. Sellaisena minä ryystön ymmärsin.

Vierailija
512/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin säälittävää spekuloida jonkun kaatokännillä/ humalatila, kun itse on tuurilla vielä hengissä. Vai onko tämä nyt taas tätä perinteistä ylemmyydentuntoa?

Elämä koostuu sattumista. Jokainen hengissä selvitty päivä on lahja ja hyvä syy olla kiitollinen.

Ylemmyydentunto sopii enemmän omaan kommenttiisi, josta huokuu paheksunta alkoholia "väärin" / liikaa käyttäviä kohtaan.

No se ei ollut tarkoitus kommentoidessani. En paheksu tässä kenenkään alkoholinkäyttöä, käytänhän sitä itsekin.

Tässä kun olen seurannut uutisointia ja ko. keskustelua asian tiimoilta, niin muutamat asiat ovat päässeet yllättämään. Tätä keskustelua seuraan lähinnä keskustelun itsensä takia ja provosoituneena ja ärtyneenä sitten kommentoinkin. Mä lähinnä hämmästelen jälkiviisaita ja spekulatiivisia kommentteja, joissa en näe mitään järkeä. Jotkut puolestaan ovat tahallaan ilkeitä, loukkaavia ja tahallaan väärinymmärrtäviä lillukanvarsiin takertujia. Toivottavasti kuitenkin keskustelulla on muutakin annettavaa, kuin onnettomuudella mässäily ja uteliaisuuden tyydyttäminen.

Itse tykkäsin kovasti Pertun tavasta pilkata akateemisuutta.

Hän selvästi näki miten hölmön kuvan akateemiset itsestään antavat. Tässä näkyy hänen elämänkoululaisuuden punk anarkismi.

Itse tykkäsin kyllä naureskella hänen ylitse vedetylle akateemiselle jargonille ja vieraille jotka parhaimmillaan olivat banaaleinta akaateemisuutta mitä YLE voi koskaan tarjota.

Hienoa parodiaa kaikenkaikkiaan.

Ikävä tulee Pertun tarjontaa. Onneksi jäi paljon kuuneltavaa arkistoon.

Vierailija
513/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankala uskoa että noin älykäs ihminen olisi sittenkin toiminut noin tyhmästi.

Mun mies väitteli keväällä tohtoriksi. Unohti yksi ilta jatkoilta kotiin palatessaan lukita lahjaksi saamansa monen sadan fillarin ja se oli tietty varastettu yön aikana. Ei se älykkyys/fiksuus estä humalassa törttöilyä.

Huoh.

Ei se tohtoriksi väittely tai väittely ole mikään älykkyyden tai fiksuuden merkki.

Kuka tahansa voi väitellä tohtoriksi älypää.

Vierailija
514/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piffiläiset taitaa olla enimmäkseen äärivasemmistolaisia öyhöttäjiä joten en ihmettele jos ei riitä ymmärrys muun kuin oman kaveriporukan ajatuksille ja mielipiteille.

N y T ju ma lau ta tur pa kiin ni leh mä

Vierailija
515/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sinne nyt viedä se valkoiseksi maalattu ghost bike? Eikö ole tapana?

Ja kuka pöljä asentaa puomin kulkuväylälle!😡

Vierailija
516/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiluoja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankala uskoa että noin älykäs ihminen olisi sittenkin toiminut noin tyhmästi.

Mun mies väitteli keväällä tohtoriksi. Unohti yksi ilta jatkoilta kotiin palatessaan lukita lahjaksi saamansa monen sadan fillarin ja se oli tietty varastettu yön aikana. Ei se älykkyys/fiksuus estä humalassa törttöilyä.

Huoh.

Ei se tohtoriksi väittely tai väittely ole mikään älykkyyden tai fiksuuden merkki.

Kuka tahansa voi väitellä tohtoriksi älypää.

Ei muuten voi. Kyllä siinä tarvitaan keskitasoa korkeampaa älykkyysosamäärää. Tai ehkä voi siinä mielessä kuin "kenestä tahansa voi tulla miljonääri tai filmitähti", vaikkei tuokaan pidä paikkaansa muuna kuin jonain epämääräisenä fantasiana.

Vierailija
517/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin säälittävää spekuloida jonkun kaatokännillä/ humalatila, kun itse on tuurilla vielä hengissä. Vai onko tämä nyt taas tätä perinteistä ylemmyydentuntoa?

Elämä koostuu sattumista. Jokainen hengissä selvitty päivä on lahja ja hyvä syy olla kiitollinen.

Ylemmyydentunto sopii enemmän omaan kommenttiisi, josta huokuu paheksunta alkoholia "väärin" / liikaa käyttäviä kohtaan.

No se ei ollut tarkoitus kommentoidessani. En paheksu tässä kenenkään alkoholinkäyttöä, käytänhän sitä itsekin.

Tässä kun olen seurannut uutisointia ja ko. keskustelua asian tiimoilta, niin muutamat asiat ovat päässeet yllättämään. Tätä keskustelua seuraan lähinnä keskustelun itsensä takia ja provosoituneena ja ärtyneenä sitten kommentoinkin. Mä lähinnä hämmästelen jälkiviisaita ja spekulatiivisia kommentteja, joissa en näe mitään järkeä. Jotkut puolestaan ovat tahallaan ilkeitä, loukkaavia ja tahallaan väärinymmärrtäviä lillukanvarsiin takertujia. Toivottavasti kuitenkin keskustelulla on muutakin annettavaa, kuin onnettomuudella mässäily ja uteliaisuuden tyydyttäminen.

Hän selvästi näki miten hölmön kuvan akateemiset itsestään antavat. Tässä näkyy hänen elämänkoululaisuuden punk anarkismi.

Itse tykkäsin kyllä naureskella hänen ylitse vedetylle akateemiselle jargonille ja vieraille jotka parhaimmillaan olivat banaaleinta akaateemisuutta mitä YLE voi koskaan tarjota.

Jaa, melkoisen akateeminen Perttu toisaalta oli itse...

Vierailija
518/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sinne nyt viedä se valkoiseksi maalattu ghost bike? Eikö ole tapana?

Ja kuka pöljä asentaa puomin kulkuväylälle!😡

En tiedä. Helsingissä on tapana laittaa esteitä niin että ihmiset törmäävät niihin ja kuolevat niiden syystä.

Mikähän siinä on että kaikenlaisia esteitä pitää olla. Eikö tämä olekaan vapaa Eurooppa ja liikkuvuus?

Vierailija
519/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, melkoisen akateeminen Perttu toisaalta oli itse...

Alkaa aina naurattaa ja huomaa kyllä millaista parodiaa tässä tehdään tärkeilijöistä :D

Hän selvästi parodioi akateemisia heeboja ja huomaa ettei vapaalla puhu tuolla tyylillä tai käytä älyttömiä sanoja. Selvää parodiaa.

Vierailija
520/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No alkoholi karkoittaa viisauden liian usein ja harkintakyky pettää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi