Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimittaja Perttu Häkkinen kuollut

Vierailija
12.08.2018 |

https://yle.fi/uutiset/3-10349146

Ooivoi, kaipaan kovasti nyt Yle Puheella hänen ohjelmaansa :(

Kommentit (704)

Vierailija
481/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turbomies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankala uskoa että noin älykäs ihminen olisi sittenkin toiminut noin tyhmästi.

Mun mies väitteli keväällä tohtoriksi. Unohti yksi ilta jatkoilta kotiin palatessaan lukita lahjaksi saamansa monen sadan fillarin ja se oli tietty varastettu yön aikana. Ei se älykkyys/fiksuus estä humalassa törttöilyä.

Eipä noita alle monella sadalla edes saa.

Minun jokainen pyöräni on maksanut n. 100-160e ja ihan uutena olen jokaisen ostanut. Sellaisia perusmummopyöriä marketista. Kalliimpiin ei ole ollut opiskelijana ja sittemmin pienipalkkaisena varaa.

Huoh.

Tuli huokailijalle ilmeisesti yllätyksenä, että pyöriä saa halvemmallakin? Ohis

Vierailija
482/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkatkaa aloittelijalle mistä Yle Areenan podcastista kannattaa aloittaa Pertun tuotantoon tutustuminen? Mikä haastattelu on ollut poikkeuksellisen mielenkiintoinen? Itseäni kiinnostaa A.W.Yrjänä ja esoteria, joten aloittaisinko siitä...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perttu asui kai Laajasalossa, Itä-Helsingissä. Pyöräilymatka oli siis vasta alussa.

Niillä promilleilla matkasta olisi ollut pitkä. Onhan tuosta 7 km Laajasaloon.

Kuulostaa vähän tyhmältä, mutta mä en usko että olisi liikkunut fillarilla lainkaan.

Ehkei tajunnut, että oli "promilleraja" ylittynyt. Se on vain puolen tunnin matka selvin päin pyöräillen.

Kyllä saa hitaasti ajaa, jos puoli tuntia menee. Enemmänkin 20 minuuttia.

Vierailija
484/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä M. Veitolan twiitistä voi ainakin päätellä, että Perttu oli humalassa, kulki pyörällä eikä käyttänyt tapahtumahetkellä kypärää.

"Huomenta. Halusin vaan sanoa teille kaikille, että älkää ajako, EDES FILLARILLA, jos otatte. Taksilla saa ajaa. Ja kävellä. Ja käyttäkää fillaroidessa IHAN AINA kypärää. Elämä on hauras."

Olen muuten samaa mieltä, mutta mielestäni kävely yöllä baarista kotiin (naisena) ei ole yhtä turvallista kuin pyöräily. Kävellessä on suurempi riski tulla raiskatuksi, pahoinpidellyksi ja ryöstetyksi. Pyörällä pääsee nopeasti kotiin eikä epämääräiset tyypit saa kiinni. Uhrit valitaan yleensä yksin kävelevistä naisista, ei pyöräilijöistä. Toki pyöräillä ei kannata, jos on aivan naamat, mutta pikkuhiprakassa onnistuu.

Kypärää alan itsekin pitää, kiitos Pertun tapauksen. Oma kotimatkani on niin lyhyt, että olen laiminlyönyt kypäränkäyttöä. Tyhmää, tiedän. Pertun tapaus osoitti, että pyörällä voi kaatua vain minuuttia lähdöstä, eli hyvin lyhyelläkin matkalla. Tästä lähtien oma kypäräni kulkee päässä ihan minimatkoillakin.

Vierailija
485/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Sama täällä. Oma päivittäinen työmatka hurahtaa pyörällä vain 2-5 minuutissa. Jatkossa kypärä käytössä täälläkin. Menen heti tänään ostamaan. Kiitos opetuksesta, Perttu.

Vierailija
486/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä M. Veitolan twiitistä voi ainakin päätellä, että Perttu oli humalassa, kulki pyörällä eikä käyttänyt tapahtumahetkellä kypärää.

"Huomenta. Halusin vaan sanoa teille kaikille, että älkää ajako, EDES FILLARILLA, jos otatte. Taksilla saa ajaa. Ja kävellä. Ja käyttäkää fillaroidessa IHAN AINA kypärää. Elämä on hauras."

Olen muuten samaa mieltä, mutta mielestäni kävely yöllä baarista kotiin (naisena) ei ole yhtä turvallista kuin pyöräily. Kävellessä on suurempi riski tulla raiskatuksi, pahoinpidellyksi ja ryöstetyksi. Pyörällä pääsee nopeasti kotiin eikä epämääräiset tyypit saa kiinni. Uhrit valitaan yleensä yksin kävelevistä naisista, ei pyöräilijöistä. Toki pyöräillä ei kannata, jos on aivan naamat, mutta pikkuhiprakassa onnistuu.

Kypärää alan itsekin pitää, kiitos Pertun tapauksen. Oma kotimatkani on niin lyhyt, että olen laiminlyönyt kypäränkäyttöä. Tyhmää, tiedän. Pertun tapaus osoitti, että pyörällä voi kaatua vain minuuttia lähdöstä, eli hyvin lyhyelläkin matkalla. Tästä lähtien oma kypäräni kulkee päässä ihan minimatkoillakin.

Asut varmaan niin väkivaltaisella seudulla et kannattaa harkita kevlar-pikkuhousuja ja sumutinta. Mä asun vaan Herttoniemessä, eikä kuuden vuoden aikana ole olkut mitään ongelmia liikkua kävellen.

Vierailija
487/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asun vaan Herttoniemessä, eikä kuuden vuoden aikana ole olkut mitään ongelmia liikkua kävellen.

Asun suuren kaupungin keskustassa ja porukka baareista purkautuu samalle pääkadulle ja hämyiseen puistoon, jotka molemmat on kotimatkani varrella. Vastaan tulee yksittäisiä, kadun puolelta toiselle poukkoilevia miehiä, poikaporukoita, jotka huutelee naisille ja muuta epäilyttävää. Paljon seuranetsijöitä ja pahan olon purkajia. En halua ottaa riskiä ja kävellä, vaikka matka on lyhyt. Olen minäkin onnekas, kun koskaan ei ole sattunut huutelua pahempaa. Pyöräilijöihin ei onneksi oteta kontaktia.

Vierailija
488/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuoli tapaturmaisesti. Onpa lehdet nyt hienotunteisia. Eivät kerro asiasta muuta.

Olisi ehkä syytä kertoa lisää. Nimittäin jos onnettomuuspaikka on oikeasti vaarallinen aamuviideltä jurrissa kotiin pyöräileville ja muillekin. Olisi syytä varoittaa ja ehkä jopa vaatia liikennejärjestelyjä korjattavaksi.

Humalassa fillarointi on vaarallista ihan mihin aikaan hyvänsä.

Mutta ei hengenvaarallista. Mikä aikaansai sen että tällä kertaa seurasi kuolema? Voi toki olla silkkaa huonoa tuuria ja mies horjahti ja kaatui väärässä paikassa. Tai jotakin muuta, mutta meille ei kerrota. Ei täällä kukaan moralisoi sitä että aikuinen mies on yöllä kotiinpalatessaan humalassa, eli turha noita yksityiskohtia on salata.

Pyörällä ajaminen humaltuneena on laissa kielletty ja yhtä rikollista kuin ratti- tai ruorijuoppona ajo.

Ei muuten ole. Promillerajaa ei ole pyörällä ajoon säädetty, eikä humaltuneena ajaminen ole rangaistavaa jollei muuten törttöile.

Kypäräkään ei ole pakollinen.

Vierailija
489/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen elämä on kaiken kaikkiaan lyhyt. Jotkut kuolevat jo heti syntymässä tai saavat elää muutaman päivän, ja sitten heidät otetaan pois vanhemmiltaan. Perttu sai elää onneksi niin kauan että häneltä jäi vielä tänne elämään jälkeläisiä, ja myös musiikkinsa ja työnsä tulokset jäivät elämään vaikka hän fyysisesti onkin poissa.

Kuolema on niin lopullista. Haluaisi vielä sanoa toiselle jotain, halata ja suukottaa poskelle. Kertoa kuinka paljon rakastaa. Mutta kun ei voi. Kaikki toisen tavarat, vaatteet ja yhteiset hetket. Se tyhjyyden tunne, kun toista ei enää ole. Ei koskaan. Elämästä puuttuu palanen.

Vierailija
490/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instagramista löytyy kauniita kuvia eilisestä muistotilaisuudesta Pertun nimen häshtägillä.

Vierailija
491/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlen kautta Radio Wyrd ja sieltä Perttu Häkkisen jakso.

Vierailija
492/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

voih

Vierailija
493/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perttu nauroi sisimmässään punaiselle ja vihreälle ja vttuili käytännössä - eivät tietenkään ymmärtäneet.

Hieno, älykäs mies meni aivan liian varhain. Pää edellä viimeiseen asti.

Vierailija
494/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perttu nauroi sisimmässään punaiselle ja vihreälle ja vttuili käytännössä - eivät tietenkään ymmärtäneet.

Mistä tiedät, ettei tehnyt noin myös sinisille, persuille, kepulaisille, kokkareille, piraateille ja sinulle?

Vierailija
495/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, ettei tehnyt noin myös sinisille, persuille, kepulaisille, kokkareille, piraateille ja sinulle?

Perttu oli oikeasti älykäs. Eli varmasti nauroi myös heille, mutta yhtä lujaa?

Vierailija
496/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska hän oli älykäs.

Vierailija
497/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tulkitaan varmaan ylimielisyydeksi. Mutta sattuma tuli mieleeni.  Olin itse toista kertaa tänä kesänä terassilla la-iltana.   Käytän tosi vähän alkoa. Nuorena toki Hesan kapakat tulivat hyvinkin tutuiksi.  Mutta migreenit, rahattomuus ja muut tärkeämmät jutut ovat vähentäneet rafloissa istumista -käytännössä sen lopettaneet.  Aika aikaansa kutakin.  

Mutta la:na siis olin vieraalla paikkakunnalla, jossa liikuin vieraalla pyörällä.   Pyysin oluen terassilla ja sain ison tuopin nelosta.   Muistan, miten se alkoi tuntua ja hoksasin, että ei perhana mulla on monien kilometrien pyöräilymatka vieraassa paikassa ja ilman valoja.  Jätin melkein puolet tuopista juomatta.  Silti vähän pelotti lähteä majapaikkaan ajamaan.  Nuorempana en olisi missään nimessä jättänyt lasia tyhjentämättä.   Olisin varmaan tilannut toisenkin.

Ehkä se on myös niin, että kun käyttää vähän, niin humaltumisen huomaa helpommin.  Totta myös on, että jos on väsynyt, niin ei tajua, miten väsynyt ja heikossa kunnossa voi olla.  Reaktiokykyhän on silloin tosi heikko. 

Tarkoitus ei ole loukata ketään.  Mietin sitäkin, että jos on kovin älykkö, voi olla raskasta olla ja siksi saattaa ruveta ottamaan.   Toisaalta kapakoissahan free-toimittaja kuulee ja aistii meheviä juttuja.  Taitaa olla vähän ammattitauti.   Myös elämästä ylipäänsä kiinnostunut niihin menee helposti, haluaa olla ajan hermoilla. 

Vierailija
498/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska hän oli älykäs.

Ihanaa että tulet jakamaan omaa tunkkaista näkemystäsi tähänkin ketjuun.

Vierailija
499/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin säälittävää spekuloida jonkun kaatokännillä/ humalatila, kun itse on tuurilla vielä hengissä. Vai onko tämä nyt taas tätä perinteistä ylemmyydentuntoa?

Elämä koostuu sattumista. Jokainen hengissä selvitty päivä on lahja ja hyvä syy olla kiitollinen.

Ylemmyydentunto sopii enemmän omaan kommenttiisi, josta huokuu paheksunta alkoholia "väärin" / liikaa käyttäviä kohtaan.

No se ei ollut tarkoitus kommentoidessani. En paheksu tässä kenenkään alkoholinkäyttöä, käytänhän sitä itsekin.

Tässä kun olen seurannut uutisointia ja ko. keskustelua asian tiimoilta, niin muutamat asiat ovat päässeet yllättämään. Tätä keskustelua seuraan lähinnä keskustelun itsensä takia ja provosoituneena ja ärtyneenä sitten kommentoinkin. Mä lähinnä hämmästelen jälkiviisaita ja spekulatiivisia kommentteja, joissa en näe mitään järkeä. Jotkut puolestaan ovat tahallaan ilkeitä, loukkaavia ja tahallaan väärinymmärrtäviä lillukanvarsiin takertujia. Toivottavasti kuitenkin keskustelulla on muutakin annettavaa, kuin onnettomuudella mässäily ja uteliaisuuden tyydyttäminen.

Vierailija
500/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tulkitaan varmaan ylimielisyydeksi. Mutta sattuma tuli mieleeni.  Olin itse toista kertaa tänä kesänä terassilla la-iltana.   Käytän tosi vähän alkoa. Nuorena toki Hesan kapakat tulivat hyvinkin tutuiksi.  Mutta migreenit, rahattomuus ja muut tärkeämmät jutut ovat vähentäneet rafloissa istumista -käytännössä sen lopettaneet.  Aika aikaansa kutakin.  

Mutta la:na siis olin vieraalla paikkakunnalla, jossa liikuin vieraalla pyörällä.   Pyysin oluen terassilla ja sain ison tuopin nelosta.   Muistan, miten se alkoi tuntua ja hoksasin, että ei perhana mulla on monien kilometrien pyöräilymatka vieraassa paikassa ja ilman valoja.  Jätin melkein puolet tuopista juomatta.  Silti vähän pelotti lähteä majapaikkaan ajamaan.  Nuorempana en olisi missään nimessä jättänyt lasia tyhjentämättä.   Olisin varmaan tilannut toisenkin.

Ehkä se on myös niin, että kun käyttää vähän, niin humaltumisen huomaa helpommin.  Totta myös on, että jos on väsynyt, niin ei tajua, miten väsynyt ja heikossa kunnossa voi olla.  Reaktiokykyhän on silloin tosi heikko. 

Tarkoitus ei ole loukata ketään.  Mietin sitäkin, että jos on kovin älykkö, voi olla raskasta olla ja siksi saattaa ruveta ottamaan.   Toisaalta kapakoissahan free-toimittaja kuulee ja aistii meheviä juttuja.  Taitaa olla vähän ammattitauti.   Myös elämästä ylipäänsä kiinnostunut niihin menee helposti, haluaa olla ajan hermoilla. 

Mietin vähän samaa, en tunne henkilöä, mutta joissakin noissa julkisissa "jurrikuvissa" on kyllä aika ammattilaisen katse, siis melkoisen kännissä vaikuttaa olevan... Ellei sitten ollut huono viinapää hänellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi