Toimittaja Perttu Häkkinen kuollut
https://yle.fi/uutiset/3-10349146
Ooivoi, kaipaan kovasti nyt Yle Puheella hänen ohjelmaansa :(
Kommentit (704)
Sinisilmäiset suomalaiset uskoo edelleen poliisien toimintaan juuri siksi kun sinisilmäiset uskoo että ei ole muuta mihin uskoa. Luottamus on mennyt täysin monien taas monien virkavallanväärinkäytöksientakia tyystiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän Hesarissa on kuolinilmoitus.
Aika karu ja tunteeton.
Ei, vaan kaunis ja tyylikäs. Pertun toiveita noudattava. Kollaa kestään biisit lyriikat, ei ristiä tai muitakaan krumeluurikuvia.
Omaisten tunne, vaikkä yhdellä sanalla vain? Ilmoitus kylmä ja kolkko, sama kuin olisi jäänyt laittamatta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi perheelle kerätään rahaa? Ihmetyttää, jos monella mittarilla menestyneen ja laajat ystävä- ym. verkostot omanneen henkilön perhe tarvitsee rahankeruuta suurelta yleisöltä.
Eikös kaikki keräykset ole Suomessa kielletty ilman erillistä byrokratiakoneistosta anottua keräyslupaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika karu ja tunteeton.
Ei, vaan kaunis ja tyylikäs. Pertun toiveita noudattava. Kollaa kestään biisit lyriikat, ei ristiä tai muitakaan krumeluurikuvia.
Omaisten tunne, vaikkä yhdellä sanalla vain? Ilmoitus kylmä ja kolkko, sama kuin olisi jäänyt laittamatta.
no ehkäpä juuri omaiset halusivat toteuttaa Häkkisen toiveen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika karu ja tunteeton.
Unohtaen oman toiveensa, no ihan miten vaan. Itse en puolisoani hyvästelisi tuollaisella tiedotusluonteisella viestillä.
no voi ju ma lau ta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^ ainakin piffillä (punk in finland -keskustelufoorumilla) osa möyhäsi ja paheksui aika lailla Häkkisen kaveruutta Timo Hännikäisen kanssa (ns. hevosenk*rpä -Hännikäinen). Siinä sitä piffiläisten "avarakatseisuutta" ja "suvaitsevaisuutta"...
En itsekään Hännikäistä kovin korkealle arvosta, mutta kertoo paljon (hyvää) Häkkisestä, että hänen kanssaan oli hyvät ja asialliset välit.
Piffiläiset taitaa olla enimmäkseen äärivasemmistolaisia öyhöttäjiä joten en ihmettele jos ei riitä ymmärrys muun kuin oman kaveriporukan ajatuksille ja mielipiteille.
N y T ju ma lau ta tur pa kiin ni leh mä
Oho :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika karu ja tunteeton.
Jännä miten eri tavoin ihmiset voikin kokea tuon ilmoituksen. Minulle ei välittynyt siitä kylmyys ja kolkkous yhtään. Se lause (lyriikanpätkä) oli ihana! ♡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi perheelle kerätään rahaa? Ihmetyttää, jos monella mittarilla menestyneen ja laajat ystävä- ym. verkostot omanneen henkilön perhe tarvitsee rahankeruuta suurelta yleisöltä.
Eikös kaikki keräykset ole Suomessa kielletty ilman erillistä byrokratiakoneistosta anottua keräyslupaa?
Vastikkeeton vs. vastikkeellinen keräys.
Pertulle järjestetään muistokonsertti ja pääsylipputulot ohjataan perheelle. Näin siitä tulee täysin sallittua. Samoin toimittiin kai muusikko Zarkus Poussan tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perttu nauroi sisimmässään punaiselle ja vihreälle ja vttuili käytännössä - eivät tietenkään ymmärtäneet.
Hieno, älykäs mies meni aivan liian varhain. Pää edellä viimeiseen asti.
Mulle tämä oli yksi syy, miksi en ollut hänestä ihan niin kiinnostunut. Hänellä oli ns. tolkkuporukoita hännystelijöinä, mikä herätti hienoisia epäilyksiä.
Tietääkseni ihmiset kyllä ymmärsivät - eikös hän jotkut haukut vasemmistolta saanutkin, kuten tässäkin ketjussa on sanottu?
Arhinmäen kaveri saanut haukut vasemmistolta? Mitä höpiset?
https://twitter.com/search?q=kaarinahazard%20perttuhakkinen
Yksi kriittinen twiitti yhdestä kolumnista. Tämän vuoksiko et Pertusta tykännyt? Taidat olla kovakin Hazard fani?
Kirjoittaako Hasardi Häkkisestä samanlaisen kolumnin kuin Tony Halmeesta?
Miksi ihmeessä kirjoittaisi samanlaisen? Eihän Häkkisen julkinen kuva ole samanlainen kuin Halmeen, joten ei ole aihetta myöskään paheksua sitä että hänet olisi esitetty sellaisena.
IS:n muistokirjoitusuutisen kommenteissa joku kyseli miten henkilö kuoli, kun sitä ei missään mainita. Vastasin, että kaatui pyörällä. Kommenttia ei julkaistu ja myös se kuolinsyyn kyselijän kommentti oli poistettu. En kyllä ymmärrä miksei sitä pyöräilyonnettomuutta saa mainita lehdissä, vaikka on muuten yleisessä tiedossa. Ja miksi ip-lehdet jakaa edelleen väärää kuvaa tapaturman tapahtumapaikasta (Hakaniementori).
Vierailija kirjoitti:
Voisin kuvitella, että halutaan koota ystävät, tuttavat ja muut häntä muistella haluavat yhteen jakamaan hänen muistoaan. Ja toisekseen, hautajaiset ovat yllättävän kalliit. Pienimuotoisetkin yli tuhat euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika karu ja tunteeton.
Unohtaen oman toiveensa, no ihan miten vaan. Itse en puolisoani hyvästelisi tuollaisella tiedotusluonteisella viestillä.
No mutta kuolinilmoitushan on ilmoitus eli tiedotus. Itse olen myös sitä mieltä, että vainajan toiveet menevät läheisten toiveiden edelle. Ja tiedätkö sinä Pertun omaisten toiveista jotakin?
http://areena.yle.fi/1-1967308
Ihana Perttu jälkiviisaissa. Kuvista Pertusta saa melko vakavan kuvan (harvoin hymyilee niissä), mutta ainakin tuossa Jälkiviisaat-jaksossa väläytti useasti hymyä ja oli muutenkin veikea. Sekä diplomaattinen, järkevän oloinen (kun kaksi muuta vain kinaa). Mainitsi myös hollantilaisen vaimonsa, kun puhuivat äitiyspakkauksesta.
Olisi ollut mukava tuntea Perttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika karu ja tunteeton.
No mutta kuolinilmoitushan on ilmoitus eli tiedotus. Itse olen myös sitä mieltä, että vainajan toiveet menevät läheisten toiveiden edelle. Ja tiedätkö sinä Pertun omaisten toiveista jotakin?
Oliskohan, että: Rakkaudella. Tai sitten ei.
Kuolinilmoitus on sananmukaisesti ilmoitus. Tiedoksi niille ystäville ja sukulaisille, joita tieto kuolemasta ei ole muulla tavoin saavuttanut. Tässä tapauksessa kuolinilmoitus on sinänsä tarpeeton: kaikki ovat takuulla saaneet tiedon kuolemasta. Mutta koska Perttu Häkkinen joskus, ehkä lähes läpällä, kertoi haluavansa nuo säkeet kuolinilmoitukseensa, omaiset halusivat toteuttaa hänen toiveensa ja julkaisivat kuolinilmoituksen. Kaikessa yksinkertaisuudessaan hieno ilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perttu nauroi sisimmässään punaiselle ja vihreälle ja vttuili käytännössä - eivät tietenkään ymmärtäneet.
Mulle tämä oli yksi syy, miksi en ollut hänestä ihan niin kiinnostunut. Hänellä oli ns. tolkkuporukoita hännystelijöinä, mikä herätti hienoisia epäilyksiä.
Tietääkseni ihmiset kyllä ymmärsivät - eikös hän jotkut haukut vasemmistolta saanutkin, kuten tässäkin ketjussa on sanottu?
Yksi kriittinen twiitti yhdestä kolumnista. Tämän vuoksiko et Pertusta tykännyt? Taidat olla kovakin Hazard fani?
Tuo on vain yksi esimerkki. Edellisellä sivulla joku sanoi että piffillä haukuttiin Perttua, koska ei ollut tarpeeksi "oikeaoppinen". Puhumattakaan että mitä on juteltu kuppiloiden pöydissä ja suljetuissa ryhmissä.
Entä sitten? Äärivasemmistolaiset on äärivasemmistolaisia, eikä tuo Hazardin kommentti ollut edes mikään haukku.
Pyritkö nyt siis sanomaan että "arhinmäen kaverit ei haukkuneet" vai että haukuilla ei ole väliä?
Ihan vaan sitä että miksi pitäisi kiinnostaa joidenkin piffi-öyhöttäjien mölinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en niistä haukuista tiennyt mitään - toistelin vain sitä, mitä täällä ketjussa aiemmin sanottiin. En myöskään sanonut, että en pitänyt hänestä.
Itse en tosiaan hirveästi Häkkisen taustasta tiedä, mutta niin luulen, että se ei tainnut ihan yksinomaan vasemmalle menevää olla. Arhinmäki ja kumppanit tai ei. Jos oli, olen yllättynyt! Yksi aktiivinen tolkkututtu ei kyllä Arhinmäkeä fanittaisi, mutta Häkkinen kelpasi mainiosti. Uskon, että tähän on syynsä.
Mutta kuka näistä tietää. Hän ei varmaan ollut kovin kiinnostunut politiikasta, vaan taisi pitää sitäkin vähän pilkkanaan. Ilmeisesti tiede tai filosofia ei selvittänyt hänelle riittävästi oikeita mielipiteitä. Kaikenlainen vaahtoaminen oli hänestä varmasti junttia. Hän oli tutkiva toimittaja, mutta ei suoranainen maailmanparantaja.
Vierailija kirjoitti:
http://areena.yle.fi/1-1967308
Ihana Perttu jälkiviisaissa. Kuvista Pertusta saa melko vakavan kuvan (harvoin hymyilee niissä), mutta ainakin tuossa Jälkiviisaat-jaksossa väläytti useasti hymyä ja oli muutenkin veikea. Sekä diplomaattinen, järkevän oloinen (kun kaksi muuta vain kinaa). Mainitsi myös hollantilaisen vaimonsa, kun puhuivat äitiyspakkauksesta.
Olisi ollut mukava tuntea Perttu.
Kostuitko?
Voisiko sitä kuolinilmoitusta jotenkin täsmällisemmin kuvailla eikä vain kertoa mielipiteitä siitä? Kaikille ei tule Hesaria.
Kenen säkeitä siinä siis siteerattiin?