Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimittaja Perttu Häkkinen kuollut

Vierailija
12.08.2018 |

https://yle.fi/uutiset/3-10349146

Ooivoi, kaipaan kovasti nyt Yle Puheella hänen ohjelmaansa :(

Kommentit (704)

Vierailija
461/704 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pylväs se paikka.

Mikä pylväs?

Vierailija
462/704 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö illan viimeiset paukut kohahtanut päähän ajon aikana ja siinä tuiterissa. väsyneenä pitkän päivän jälkeen törmäillyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/704 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.instagram.com/p/BmgtONKn1tO/?utm_source=ig_share_sheet&igsh…

Tuossa paikka, jossa tänään illalla ovat muistelleet

Vierailija
464/704 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu tätä keskustelua :'DD

Vierailija
465/704 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisen elämä on niin hauras? Tuntuu, että kaikkien pitäisi kävellä pään, niskan ja selkärangan alue panssarein ja pehmustein suojattuna, koska ikinä ei tiedä mitä käy. Vaikka itse olisi huolellinen, voi silti tulla muiden ihmisten (autojen, pyörien) tönäisemäksi. Kunpa voisi mennä ajassa taaksepäin ja varoittaa. Sanoisin Pertulle, että nyt otetaan taksi ja pyörä haetaan Oliverin pihasta vasta huomenna. Rip P.E.H.

Vierailija
466/704 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankala uskoa että noin älykäs ihminen olisi sittenkin toiminut noin tyhmästi.

Mun mies väitteli keväällä tohtoriksi. Unohti yksi ilta jatkoilta kotiin palatessaan lukita lahjaksi saamansa monen sadan fillarin ja se oli tietty varastettu yön aikana. Ei se älykkyys/fiksuus estä humalassa törttöilyä.

Vierailija
467/704 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIHEET

Kotietsintä ja henkilötutkinta

Liikennerikokset

Pakkokeinot

Pidätys

Poliisilaki

Rangaistukset

Rikoksen osallisuudesta

Rikokset

Rikosoikeudellinen vastuu ja vastuuvapaus

Rikosprosessi

Takavarikko

Vangitseminen

Liikennejuopumus, tankojuoppous

Voiko polkupyörälijä syyllistyä liikennejuopumukseen?

Liikennejuopumus moottorittomalla ajoneuvolla on rikos, josta voidaan tuomita sakkoon tai vankeuteen enintään kolmeksi kuukaudeksi. Moottoriton ajoneuvo lienee yleensä polkupyörä ja rikosnimike arkikielessä tankojuoppous. Rikoksen tunnusmerkistön täyttyminen edellyttää tienkäyttäjältä alkoholin tai muun huumaavan aineen vaikutuksen alaisena moottorittoman ajoneuvon kuljettamista ja samalla vaaran aiheuttamista toisen turvallisuudelle. Konkreettista vaaraa siis edellytetään. Vaarantamismomentti täyttyy esimerkiksi törmäilystä jalankulkijaan.

Vierailija
468/704 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ennen baarin anniskelun päättymistä on tilailtu vielä useampi terävä ja ne juotu ennen baarin sulkemista. Väkijuoman vaikutus tulee viiveellä ja silloin vintti saattaa pimetä ihan yhtäkkiä. Ehkä juuri pyörään noustessa on alkanut huipata ja rampin alamäessä on lähtenyt tasapaino. Ei ole ehkä edes ehtinyt tajuta humalatilan yhtäkkistä vahvuutta, kun pyörä on jo lähtenyt alta.

Minullekin on käynyt joskus niin, että olen baarissa ihan skarppi ja tarkkailen juomiani, ettei tulisi yliluontiä. Juon samalla vettä. Sitten yksi shotti iskeekin viiveellä sellaisella voimalla, etten muistakaan loppuillasta enää mitään. Pelottavaa, mutta kotiin olen silti pääsyt turvallisesti. Tuuria ollut matkassa.

Huoh.

Vierailija
469/704 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ennen baarin anniskelun päättymistä on tilailtu vielä useampi terävä ja ne juotu ennen baarin sulkemista. Väkijuoman vaikutus tulee viiveellä ja silloin vintti saattaa pimetä ihan yhtäkkiä. Ehkä juuri pyörään noustessa on alkanut huipata ja rampin alamäessä on lähtenyt tasapaino. Ei ole ehkä edes ehtinyt tajuta humalatilan yhtäkkistä vahvuutta, kun pyörä on jo lähtenyt alta.

Minullekin on käynyt joskus niin, että olen baarissa ihan skarppi ja tarkkailen juomiani, ettei tulisi yliluontiä. Juon samalla vettä. Sitten yksi shotti iskeekin viiveellä sellaisella voimalla, etten muistakaan loppuillasta enää mitään. Pelottavaa, mutta kotiin olen silti pääsyt turvallisesti. Tuuria ollut matkassa.

Huoh.

Ei tartte huokailla, jos ei ole ketjuun muuta annettavaa.

Miksi ketjuun eksyy kommentoimaan niitä, joita koko aihe ei edes kiinnosta?

Vierailija
470/704 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perttu asui kai Laajasalossa, Itä-Helsingissä. Pyöräilymatka oli siis vasta alussa.

Niillä promilleilla matkasta olisi ollut pitkä. Onhan tuosta 7 km Laajasaloon.

Kuulostaa vähän tyhmältä, mutta mä en usko että olisi liikkunut fillarilla lainkaan.

olisi odottanut metroa ja mennyt fillarin kanssa metroon, siitä on Laajasaloon Herttonimestä vielä muutaman kilsa. Ei ilmeisesti ollut ajokunnossa. 

Sehän kuoli ennen metroasemaa.

Vierailija
471/704 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh.

Itse kirjoitin tuon edellisen kommentin ja en kyllä tykkää tuollaisesta idiooteille huokailusta, varsinkaan jos ei ole muuta sanottavaa. Mutta kuten lainaamassani kommentista ja melkein koko ketjusta huomaa, että alkoholin kohtuukäyttö on edelleen vierasta suomalaiselle. Jotenkin säälittävää spekuloida jonkun kaatokännillä/ humalatila, kun itse on tuurilla vielä hengissä. Vai onko tämä nyt taas tätä perinteistä ylemmyydentuntoa?

Vierailija
472/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata huokailla.

Ketjusta huokuu se huoli, että jospa olisi ollut joku viisaampi tai selvempi paikalla. Se joka olisi soittanut taksin tai muuten jelpannut kaveria sen verran. 

Vierailija
473/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa voisi mennä ajassa taaksepäin ja varoittaa.

Tuo tunne on sielua syövä. Sitä niin haluaisi, että voisi saada tapahtuneen korjattua, mutta kun ei voi. Syyllisyys on toinen ikävä tunne. Olisinko voinut toimia toisin ja miksi en tehnyt sitä.

Vierailija
474/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt Perryn tunteneet lisää tapauksesta? Oliko joku eilisessä tapaamisessa Merihaassa? Miten L jakselee?..

Juuri mietin että tällainen tragedia muuttaa pienetkin asiat päälaelleen. Miehen likaiset T-paidat pyykkikorissa (hänen tuoksunsa...), kirjat, keräilyesineet näkee varmasti eri tavalla... jotenkin niin syvästi koskettaa tuo P:n äkillinen poislähtö. Ihan helkkarin surullista.

Vierailija
475/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Pertun tunteneet, ei Perryn...

Vierailija
476/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen elämä on kaiken kaikkiaan lyhyt. Jotkut kuolevat jo heti syntymässä tai saavat elää muutaman päivän, ja sitten heidät otetaan pois vanhemmiltaan. Perttu sai elää onneksi niin kauan että häneltä jäi vielä tänne elämään jälkeläisiä, ja myös musiikkinsa ja työnsä tulokset jäivät elämään vaikka hän fyysisesti onkin poissa.

Vierailija
477/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies väitteli keväällä tohtoriksi. Unohti yksi ilta jatkoilta kotiin palatessaan lukita lahjaksi saamansa monen sadan fillarin ja se oli tietty varastettu yön aikana. Ei se älykkyys/fiksuus estä humalassa törttöilyä.

Eipä noita alle monella sadalla edes saa.

Vierailija
478/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin säälittävää spekuloida jonkun kaatokännillä/ humalatila, kun itse on tuurilla vielä hengissä. Vai onko tämä nyt taas tätä perinteistä ylemmyydentuntoa?

Elämä koostuu sattumista. Jokainen hengissä selvitty päivä on lahja ja hyvä syy olla kiitollinen.

Ylemmyydentunto sopii enemmän omaan kommenttiisi, josta huokuu paheksunta alkoholia "väärin" / liikaa käyttäviä kohtaan.

Vierailija
479/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun jokainen pyöräni on maksanut n. 100-160e ja ihan uutena olen jokaisen ostanut. Sellaisia perusmummopyöriä marketista. Kalliimpiin ei ole ollut opiskelijana ja sittemmin pienipalkkaisena varaa.

Vierailija
480/704 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun jokainen pyöräni on maksanut n. 100-160e ja ihan uutena olen jokaisen ostanut. Sellaisia perusmummopyöriä marketista. Kalliimpiin ei ole ollut opiskelijana ja sittemmin pienipalkkaisena varaa.

Huoh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän