Mikä kallis hankintasi osoittautui suureksi pettymykseksi huonolla laadullaan?
Milloin hinta ei ole ollut tae laadusta? Vai pitäisikö ennemmin kysyä milloin se ylipäätään on...
Tuli tässä mieleen kun hankin hyvän langattoman pelihiiren, 140e. 2kk käytössä ja alkoi jo rulla kitistä. Samoin ostin taannoin kalliin mekaanisen näppäimistön. Enter jäi pohjaan viikon päästä, vaikka näppäimistölle ei ollut kaatunut mitään. 100e huppari nyppääntyi yhden käyttökerran jälkeen jne...Onhan näitä. Sain toki vaihdettua mutta ottaa pattiin silti turha sähellys.
Minkälaisia juttuja teille on käynyt?
Kommentit (597)
Vierailija kirjoitti:
Näillä Elisan puhelinmyyjillä on tapana myydä vanhentuneita tabletteja ja älypuhelimia kalliiseen hintaan. Ostin noin 5.5 vuotta sitten Samsung tab 2:n, joka maksoi yli 400 € Elisalta, ja sehän vanheni ennätysnopeasti käsiin. Taisi olla jo vuoden vanha tuote myyntihetkellä. Tässä tänä vuonna Elisan puhelinmyyjä yritti taas kaupitella kalliiseen hintaan tabletin, mutta väistin, ja ostin muualta saman useita kymppejä halvemmalla. Kun tarkistin viikon kuluttua Elisan hintoja, niin eikös niidenkin hinta tippunut saman verran taas. Varsinaisia huijareita. Kostoksi päätin vaihtaa liittymäni DNA:lle, jota ei ole tarvinnut katua ainakaan vielä.
T. Lidl-mies
En ole kyseisen lafkan myyjä mutta myyjä kuitenkin, ja täytyy sanoa, että ei meille myyjille monestikaan ole tiedossa milloin tuote on tulossa tarjoukseen. Tuote X saattaa jokin aamu maksaa hinnan Y vaikka se oli vielä eilen aivan muuta. Toki elektroniikka ”vanhenee” aika nopeasti, joten mallin julkaisuajankohdasta voi jotain päätellä.
Nke-lenkkarit maksoivat uutena 160€, käytin kävelyssä koko kesän jonka jälkeen saumoissa purkaumia ja kengät näyttivät tallotuilta ja ankeilta. Sitä ennen olin heittänyt pois Nke-lenkkarit vm. 1991 (129 mk el aikasta kalliit), joilla olisi vielä voinut mennä maratonille. Yksi ero oli ainakin: nykykengissä muovia, vanhoissa kangasta ja kunnon tikkaukset.
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa, jos sanon että kärcher ikkunapesuri? Aivan sysipaska laitos ja maksoi 59 euroa.
Noin minäkin ajattelin parin ensimmäisen ruudun jälkeen, kunnes opin oikean "kosketuksen", mm. lasin kannattaa olla niin märkä ettei lasta kirju. Sumutinpesupullo tosin siirtyi oitis sekalaisvaraston perälle ja palasin vatiin, astianpesuaineeseen ja mikrorättiin. Nyt en siis antaisi härveliä pois.
Maskun sohva...oli käytettynä kyllä ostettu, mutta voi luoja mitä kuraa! Kankaaseen tarttui kaikki lika ja karvat eikä ne ees lähteny imuroimalla/pesemällä, huono suunnittelu ja ei ollut löhösohvaa nähnytkään istuinmukavuudeltaan. Oli pari kuukautta ja annettiin pois.
Electroluxin kodinkoneet. Rakennettiin talo ja ostettiin kaikki koneet Electroluxilta. Täyttä sutta ja sekundaa kaikki, vaikka ostettiin ns. kalleimmat mallit. Huolto tilattu jo pesukoneelle, jääkaapille, astianpesukoneelle ja mikrolle. Kaksi vuotta vanhat ja hajoavat käsiin. Induktioliesi halkesi keskeltä kahtia 3 kk käytön jälkeen eivätkä suostuneet korvaamaan ennen kuin kuluttajavirasto puuttui asiaan. Kahvat ei pysy kiinni, kylmäkoneiden ovet irtoavat, apk:n ritilät menevät poikki normaalissa käytössä, mikron oven lukitus on rikki. Aivan pas*aa. Älkää koskaan ostako tuota merkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MacBook Pro parhailla spekseillä. Olin kuullut ystäviltä joita pidin järkevinä ihmisinä, että "osta mäkki, niin se on varmasti paras kone mitä sulla on ikinä ollut". P**kan marjat, ihan susisurkea vehje kun ottaa huomioon, että maksoi neljättä tonnia. Näyttö ja näppäimistö on hyvä, mutta muuten käyttöjärjestelmästä alkaen aivan surkea.
Minusta ihan paras!! Edellinen macki kesti 6v ennen kuin laitoin sen eläkkeelle (vaikka silloinkin toimi vielä) ja nykyinen on 4v vanha ja porskuttaa täysillä. Mulle ei enää ikinä windowseja jotka kupsahtaa alle 3 vuodessa!
Se mikä näissä mäkkityypeissä on hauskaa, että ne valmiita maksamaan vanhasta paskasta enemmän sen takia, että ne saa sen macintoshin. Samaan hintaan sais paljon paremman PC.n johon sitten se nörtti kaveri voisi sen hackintoshin asentaa. Jollain tapaan ne luulee, että mäkissä on jotkut huippuhyvät kestävät osat jotka apple on luonut sinne, vaikka sama seagaten paska kovalevy sisässä, intelin 2-3v vanha prossu ja nvidian näyttis loistaa poissaolollaan, mutta kun vähän maksat lisää niin saat atin paska näyttiksen mikä ole lähelläkään nvidian halvintakaan.
Se mikä teissä pc-tyypeissä on hauskaa on se että te ette ymmärrä että ihmiset arvostaa eri asioita koneessa. Mä käytän mäkkiä nimenomaan sen käyttöjärjestelmän vuoksi ja koska design miellyttää, en tee koneellani mitään kovinkaan vaativaa vaan lähinnä pyöritän työohjelmaa, käytän nettiä, kalenteria, käsittelen kuvia ym. En minä tarvitse mitään huipputehokasta pelikonetta. Mun eka Macbook kesti 7 vuotta täysin käyttökelpoisena mutta ostin Macbook pron ja annoin pikkuveljelle vanhan koneen. Se pro sitten oli käytössä 8 vuotta ja osista hajalle meni vain trackpad ja sekin takuuseen. Kone oli vieläkin ok, mitä nyt akku alkoi tyhjentyä 5-6 tunnissa joten ostin Airin koska työkäytössä keveys on tärkeää. Vanha pro on kotona edelleen privaattikoneena. Joten kerrotko lisää kiitos Macin paskalaadusta?
Luudan pussilakanat. Ommeltu huonosti ja kangas paksua ja huonolaatuista. Harmittaa, haluaisin päästä eroon mutten raaski. Taidan heittää joskus UFF:in laatikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Luudan pussilakanat. Ommeltu huonosti ja kangas paksua ja huonolaatuista. Harmittaa, haluaisin päästä eroon mutten raaski. Taidan heittää joskus UFF:in laatikkoon.
Luhdan.
Vierailija kirjoitti:
Ostin joitakin vuosia sitten Stockmannilta jonkun vähemmän tunnetun suomalaisen suunnittelijan - en muista enää nimeä - housut. Tosi kauniit ja kivat päällä, mutta pehmeä kangas nyppääntyi parissa viikossa ja 3-4 käyttökerran jälkeen niin kamalan näköiseksi, etten oli enää kehdannut käyttää niitä. Hintaa oli sen verran, että en todellakaan jättänyt asiaa sikseen vaan vein housut takaisin kauppaan. Onneksi Stockan asiakaspalvelu oli ainakin vielä silloin erinomainen ja sain rahat takaisin. Ostin kyllä samalla reissulla sieltä toiset housut, mutta palautus siis onnistui eikä vaihtoa olisi vaadittu. Silti ihmettelen, miksi tuollaiset on edes otettu myyntiin. Kiinnostaisi tietää, millainen palautusprosentti tuolla vaatteella oli.
Stokkaan oon saanut monesti pettyä. Niillä näyttää olevan strategiana kuluttajan kusettaminen. Eli ne myy halpaa paskaa kalliilla sen sijaan että möisivät laatua kalliilla.
Maksaisin kyllä ilomielin stockmann hintoja jos löytyisi liike joka möisi oikeasti laadukkaita tuotteita. Nyt joutuu itse kahlaamaan läpi kuluttuja tms lehdet, kuunnella lähipiirin kokemukset, lukea netistä arvosteluita jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MacBook Pro parhailla spekseillä. Olin kuullut ystäviltä joita pidin järkevinä ihmisinä, että "osta mäkki, niin se on varmasti paras kone mitä sulla on ikinä ollut". P**kan marjat, ihan susisurkea vehje kun ottaa huomioon, että maksoi neljättä tonnia. Näyttö ja näppäimistö on hyvä, mutta muuten käyttöjärjestelmästä alkaen aivan surkea.
Minusta ihan paras!! Edellinen macki kesti 6v ennen kuin laitoin sen eläkkeelle (vaikka silloinkin toimi vielä) ja nykyinen on 4v vanha ja porskuttaa täysillä. Mulle ei enää ikinä windowseja jotka kupsahtaa alle 3 vuodessa!
Se mikä näissä mäkkityypeissä on hauskaa, että ne valmiita maksamaan vanhasta paskasta enemmän sen takia, että ne saa sen macintoshin. Samaan hintaan sais paljon paremman PC.n johon sitten se nörtti kaveri voisi sen hackintoshin asentaa. Jollain tapaan ne luulee, että mäkissä on jotkut huippuhyvät kestävät osat jotka apple on luonut sinne, vaikka sama seagaten paska kovalevy sisässä, intelin 2-3v vanha prossu ja nvidian näyttis loistaa poissaolollaan, mutta kun vähän maksat lisää niin saat atin paska näyttiksen mikä ole lähelläkään nvidian halvintakaan.
Se mikä teissä pc-tyypeissä on hauskaa on se että te ette ymmärrä että ihmiset arvostaa eri asioita koneessa. Mä käytän mäkkiä nimenomaan sen käyttöjärjestelmän vuoksi ja koska design miellyttää, en tee koneellani mitään kovinkaan vaativaa vaan lähinnä pyöritän työohjelmaa, käytän nettiä, kalenteria, käsittelen kuvia ym. En minä tarvitse mitään huipputehokasta pelikonetta. Mun eka Macbook kesti 7 vuotta täysin käyttökelpoisena mutta ostin Macbook pron ja annoin pikkuveljelle vanhan koneen. Se pro sitten oli käytössä 8 vuotta ja osista hajalle meni vain trackpad ja sekin takuuseen. Kone oli vieläkin ok, mitä nyt akku alkoi tyhjentyä 5-6 tunnissa joten ostin Airin koska työkäytössä keveys on tärkeää. Vanha pro on kotona edelleen privaattikoneena. Joten kerrotko lisää kiitos Macin paskalaadusta?
On munkin 300e läppäri ollut jo 7v käytössä. Ainoastaan kovalevyn vaihdoin 100 euron ssd levyyn aikoinaan.
Tyhmää se on maksaa tonneja jostakin mäkistä jos selailee nettiä ja käyttää wordia. Ihan roskiin heitettyä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Moni täällä valittaa että on ostanut liian kovan tyynyn..
Tyyny pehmenee ajan saatossa ja siitä tulee oikein hyvä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesärenkaat autooni. Ostin toukokuussa ja nyt niistä on vain yksi alla. Ensimmäisen repi sepeli kappaleiksi, tämän vielä minäkin ymmärrän, mutta nyt meni molemmista eturenkaista rungot, niistä tuli pattiset lellukat. Onneksi ei ole tarvinnut jarruttaa sutiin asti, siinä olisi voinut käydä huonosti. Nyt ei tiedä, korvataanko niitä lainkaan, että kalleimmat renkaat, mitä olen koskaan ostanut on nyt alla. Yksi kappale 200 euroa..
Tyhmyydestä sakotetaan. Ne oli varmaan "pinnoitetut". LOL
Meillä meni aika uusista (muistaakseni Continental) talvirenkaista nastat läpi ja renkaat tyhjiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoko sinusta pitkä aika? Oma halpis Acer Windows läppäri ostettu 2006. Pari vuotta sitten vaihdatin siihen ssd kovalevyn, kun 80 mb levy ei enää riittänyt kooltaan ja kone pelittää edelleen hienosti. Jokainen näppäin toimii, näytössä ja kosketuslevyssä ei mitään vikaa. Jopa akkukin toimii vielä tunnin pari. Ei tietysti ole Pelikone, mutta kaikki muu onnistuu. Ja kone siis kovalevyä lukuunottamatta 12 vuotias ja käytetty koko ajan. Koitapa tehdä sama temppu macilla, joka silloin 2006 maksoi noin 3 kertaa enemmän kuin mun 400 euron Acer.
Ostin itselleni yli tonnin läppärin pitkällisen googlailun ja foorumien lukemisten jälkeen. Käytin pari vuotta konetta päivittäin, ihan hyvin toimi. Mitä nyt touchpad ei ollut häävi ja käytin langatonta hiirtä. Akku kesti 4-5 tuntia kerrallaan.
Ostin sitten vaimolleni macbook airin tarjouksesta. Kokeilin tietysti itsekin sitä ja aluksi ärsytti, kun tuntui ettei mitään kansiota tai muuta löydä ja tutut komennot eivät toimineet. Silti nykyään en omaa läppäriä käytä ollenkaan. Tämä vaan toimii hyvin, touchpad ja akun kesto on ehkä parasta.
Vierailija kirjoitti:
Dysonin varsi-imuri. Kovasti hehkutettiin pari vuotta sitten mainoksissa ja lankesin. Todella epäkäytännöllinen, kun suutinta saa olla kokoajan putsaamassa takertuneista hiuksista. Ja ihan pirun kovaääninen! En ole ikinä törmännyt yhtä kovaääniseen imuriin. Tässä syy miksi mainoksissa imurin ääntä ei kuulu...Hah. Ihan kamala, turha ja kallis hökötys.
Dysonin perusimuri: imee kyllä hyvin mutta ergonomia syvältä, käytössä ollut 2v enkä vieläkään ole päässyt sinuiksi.
Toinen Dyson-hankinta pöytätuuletin ohv 358e, kivan näköinen mutta muuten perustuulettimen oloinen.
Finnlandia kalustemaailmasta eli Askosta ostin vahaa 5 tonnia maksavan sängyn.
Itse sänky on sinänsä hyvä. Mutta mutta. Ei sitä toimitettu sovitussa ajassa. Kesti 3 kk että sain sen vaikka vajaa 2kk sovittiin. Sitten kun se vihdoin tuli niin siitä puuttuikin osia. Kesti melkein 9 kk tilauksesta että sain ne osat!!!!
Vaati lukuisia soittoja maksulliseen aspaan että ne hankkkivat ne puuttuvat osat valmistajalta. Ainoastaan kerran ne itse viitsivät ottivat yhteyttä.
Välttäkää ASKO a ja FINNLANDIA KALUSTEMAAILMAA hinnalla millä hyvänsä!!! Täysin ala-arvoinen asiakaspalvelu.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut kaksi käytettyä ranskalaista autoa. Kolmatta en osta.
Mutta nehän on käytettyinä halpoja. Tässä kysyttiin pettymyksestä kalliisiin ostoksiin.
olet itse kirjoitti:
no laadusta tarvii maksaa, ja mistä nykyään coppaat tollasen hupparin? aika hieno on vieläkin ja kaverit kehuu. ja ei, en ole retardi, taidat itse olla kun ostat halpisvaatteita. 700e on ehkä mun 2 viikon palkka joka on ihan fine ikääni nähden. rikkailla on varaa :DDDD
”Rikkailla on varaa” 700€ kahdessa viikossa, no huhhuh olet kyllä melkoinen massipäällikkö.
5€ olohuoneen pöytä ikeasta ja ollut käytössä n. 6vuotta. Harmittaa jos ei tule 10 vuotta täyteen, mutta kyllähän se tulee:)