Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä kallis hankintasi osoittautui suureksi pettymykseksi huonolla laadullaan?

Vierailija
12.08.2018 |

Milloin hinta ei ole ollut tae laadusta? Vai pitäisikö ennemmin kysyä milloin se ylipäätään on...

Tuli tässä mieleen kun hankin hyvän langattoman pelihiiren, 140e. 2kk käytössä ja alkoi jo rulla kitistä. Samoin ostin taannoin kalliin mekaanisen näppäimistön. Enter jäi pohjaan viikon päästä, vaikka näppäimistölle ei ollut kaatunut mitään. 100e huppari nyppääntyi yhden käyttökerran jälkeen jne...Onhan näitä. Sain toki vaihdettua mutta ottaa pattiin silti turha sähellys.

Minkälaisia juttuja teille on käynyt?

Kommentit (597)

Vierailija
201/597 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MacBook Pro parhailla spekseillä. Olin kuullut ystäviltä joita pidin järkevinä ihmisinä, että "osta mäkki, niin se on varmasti paras kone mitä sulla on ikinä ollut". P**kan marjat, ihan susisurkea vehje kun ottaa huomioon, että maksoi neljättä tonnia. Näyttö ja näppäimistö on hyvä, mutta muuten käyttöjärjestelmästä alkaen aivan surkea.

Minusta ihan paras!! Edellinen macki kesti 6v ennen kuin laitoin sen eläkkeelle (vaikka silloinkin toimi vielä) ja nykyinen on 4v vanha ja porskuttaa täysillä. Mulle ei enää ikinä windowseja jotka kupsahtaa alle 3 vuodessa!

Se mikä näissä mäkkityypeissä on hauskaa, että ne valmiita maksamaan vanhasta paskasta enemmän sen takia, että ne saa sen macintoshin. Samaan hintaan sais paljon paremman PC.n johon sitten se nörtti kaveri voisi sen hackintoshin asentaa. Jollain tapaan ne luulee, että mäkissä on jotkut huippuhyvät kestävät osat jotka apple on luonut sinne, vaikka sama seagaten paska kovalevy sisässä, intelin 2-3v vanha prossu ja nvidian näyttis loistaa poissaolollaan, mutta kun vähän maksat lisää niin saat atin paska näyttiksen mikä ole lähelläkään nvidian halvintakaan.

Se mikä teissä pc-tyypeissä on hauskaa on se että te ette ymmärrä että ihmiset arvostaa eri asioita koneessa. Mä käytän mäkkiä nimenomaan sen käyttöjärjestelmän vuoksi ja koska design miellyttää, en tee koneellani mitään kovinkaan vaativaa vaan lähinnä pyöritän työohjelmaa, käytän nettiä, kalenteria, käsittelen kuvia ym. En minä tarvitse mitään huipputehokasta pelikonetta. Mun eka Macbook kesti 7 vuotta täysin käyttökelpoisena mutta ostin Macbook pron ja annoin pikkuveljelle vanhan koneen. Se pro sitten oli käytössä 8 vuotta ja osista hajalle meni vain trackpad ja sekin takuuseen. Kone oli vieläkin ok, mitä nyt akku alkoi tyhjentyä 5-6 tunnissa joten ostin Airin koska työkäytössä keveys on tärkeää. Vanha pro on kotona edelleen privaattikoneena. Joten kerrotko lisää kiitos Macin paskalaadusta?

Toki, jos se mäkkiuskollinen tietäis, että mikä se Hackintosh on. Se on se sama sinun kehumasi käyttöjärjestelmä jonka voi asentaa sille gigantin alesta ostetulle 250€ läppärillekin ja jos todellakaan käytä mitään vaativaa on aivan saakelin tyhmää maksaa yli tonni koneesta, jossa on joku tehdasasennettu mahtava käyttöjärjestelmä ja vanhat osat, kun taas muissa saman hintasissa on tuoreemmat hilut sisässä.

Vierailija
202/597 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MacBook Pro parhailla spekseillä. Olin kuullut ystäviltä joita pidin järkevinä ihmisinä, että "osta mäkki, niin se on varmasti paras kone mitä sulla on ikinä ollut". P**kan marjat, ihan susisurkea vehje kun ottaa huomioon, että maksoi neljättä tonnia. Näyttö ja näppäimistö on hyvä, mutta muuten käyttöjärjestelmästä alkaen aivan surkea.

Minusta ihan paras!! Edellinen macki kesti 6v ennen kuin laitoin sen eläkkeelle (vaikka silloinkin toimi vielä) ja nykyinen on 4v vanha ja porskuttaa täysillä. Mulle ei enää ikinä windowseja jotka kupsahtaa alle 3 vuodessa!

Tuoko sinusta pitkä aika? Oma halpis Acer Windows läppäri ostettu 2006. Pari vuotta sitten vaihdatin siihen ssd kovalevyn, kun 80 mb levy ei enää riittänyt kooltaan ja kone pelittää edelleen hienosti. Jokainen näppäin toimii, näytössä ja kosketuslevyssä ei mitään vikaa. Jopa akkukin toimii vielä tunnin pari. Ei tietysti ole Pelikone, mutta kaikki muu onnistuu. Ja kone siis kovalevyä lukuunottamatta 12 vuotias ja käytetty koko ajan. Koitapa tehdä sama temppu macilla, joka silloin 2006 maksoi noin 3 kertaa enemmän kuin mun 400 euron Acer.

Läppäreillä ei pysty töitä tekemään alun alkaenkaan, joten tietty vertaan tässä pöytäkoneeseen. Jatkuvasti oli liian hidas kone, kaikki tökki, vaikka alunperin rakennettu juuri töitä silmällä pitäen. Kerran vuodessa meni vähintään 500€ uusiin osiin, näyttö kupsahti alle 1,5v ja uudet maksaa ~1000->

Ostin sitten kokeeksi macin koneen ja näistä sitten kehkeytyi keskustelu toisten samalla alalla olevien kanssa. Keskustelussa eräs kertoi omistavansa edelleen 8v vanhan mäkkinsä, oli vasta siirtynyt toiseen vain siksi, että halusi isomman ja vanha meni lasten huoneeseen tv:ksi. Onhan se vähän toista, jos voit käyttää aikasi muuhun, kuin koneongelmien selvittelyyn ja tiedät tarkkaan, milloin koneeseen menee minkäkin verran rahaa. 

Joo olenhan minkäkin hautonut vanhaa läppäriäni laatikossa jo yli 8 vuotta, osia vaihtamatta. Mutta ei sillä kyllä mitään tee. En ole heittänyt pois, kun sisältää niin paljon tietoja. Varmaan nettiä voi edelleen selata, mutta ei sillä töitä tee, ei tehnyt silloin alussakaan.

-Ei aikaisempi-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/597 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mikä näissä mäkkityypeissä on hauskaa, että ne valmiita maksamaan vanhasta paskasta enemmän sen takia, että ne saa sen macintoshin. Samaan hintaan sais paljon paremman PC.n johon sitten se nörtti kaveri voisi sen hackintoshin asentaa. Jollain tapaan ne luulee, että mäkissä on jotkut huippuhyvät kestävät osat jotka apple on luonut sinne, vaikka sama seagaten paska kovalevy sisässä, intelin 2-3v vanha prossu ja nvidian näyttis loistaa poissaolollaan, mutta kun vähän maksat lisää niin saat atin paska näyttiksen mikä ole lähelläkään nvidian halvintakaan.

Se mikä teissä pc-tyypeissä on hauskaa on se että te ette ymmärrä että ihmiset arvostaa eri asioita koneessa. Mä käytän mäkkiä nimenomaan sen käyttöjärjestelmän vuoksi ja koska design miellyttää, en tee koneellani mitään kovinkaan vaativaa vaan lähinnä pyöritän työohjelmaa, käytän nettiä, kalenteria, käsittelen kuvia ym. En minä tarvitse mitään huipputehokasta pelikonetta. Mun eka Macbook kesti 7 vuotta täysin käyttökelpoisena mutta ostin Macbook pron ja annoin pikkuveljelle vanhan koneen. Se pro sitten oli käytössä 8 vuotta ja osista hajalle meni vain trackpad ja sekin takuuseen. Kone oli vieläkin ok, mitä nyt akku alkoi tyhjentyä 5-6 tunnissa joten ostin Airin koska työkäytössä keveys on tärkeää. Vanha pro on kotona edelleen privaattikoneena. Joten kerrotko lisää kiitos Macin paskalaadusta?

Ostin 2011 Samsungin läppärin 740€ insinööriopiskelukäyttöön ja pyöritin sillä mm. AutoCADiä, Tekla Structurea ja Revittiä. Noista oikein mikään toimi mäkillä kunnolla ja Teklaa edes saa siihen. Se sama laite on tuolla kaapissa ollut nyt vuoden verran, niin eipä tartte laittaa kun johto kiinni ja päälle lähtee.

Vierailija
204/597 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona yht 130ruutua, mökillä vähemmän kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, jos sanon että kärcher ikkunapesuri? Aivan sysipaska laitos ja maksoi 59 euroa.

Nerokas laite! Mikään ei ole niin ällöä kun lastalla veti sitä lattialle valuvaa kuravettä. Että olen siis eri mieltä.

Laite on mielestäni huono. Jättää raitoja.

Kaverini myös kehui yli kaiken ja pyysin häntä näyttämään —> raidat jäi hänelläkin. Ehkä olen vain liian tarkka.

Se rätti siinä pesimessä täytyy olla tarpeeksi märkä. Muuten tulos kuiva ja raidat. Tosi raidat jää liipallakin. Itse olen ollut kovin tyytyväinen siihen, meillä vanhassa talossa paljon ikkunoita ja omituisen kokoisia.

En vaihtaisi, ihanaa kun ei lastavsi valu!

Vierailija
205/597 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona yht 130ruutua, mökillä vähemmän kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, jos sanon että kärcher ikkunapesuri? Aivan sysipaska laitos ja maksoi 59 euroa.

Nerokas laite! Mikään ei ole niin ällöä kun lastalla veti sitä lattialle valuvaa kuravettä. Että olen siis eri mieltä.

Laite on mielestäni huono. Jättää raitoja.

Kaverini myös kehui yli kaiken ja pyysin häntä näyttämään —> raidat jäi hänelläkin. Ehkä olen vain liian tarkka.

Se rätti siinä pesimessä täytyy olla tarpeeksi märkä. Muuten tulos kuiva ja raidat. Tosi raidat jää liipallakin. Itse olen ollut kovin tyytyväinen siihen, meillä vanhassa talossa paljon ikkunoita ja omituisen kokoisia.

En vaihtaisi, ihanaa kun ei lastavsi valu!

Mummoni osti tämän, kun niin kehuivat käteväksi ja kokeiltiin sitten vaikka miten päin. Olisi ollut nopeampi pestä sillä perinteisellä tyylillä kuulema. Itse pesen kunnollisella höyrypesurilla ikkunat ja se on kyllä kätevä.

Vierailija
206/597 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dysonin varsi-imuri. Kovasti hehkutettiin pari vuotta sitten mainoksissa ja lankesin. Todella epäkäytännöllinen, kun suutinta saa olla kokoajan putsaamassa takertuneista hiuksista. Ja ihan pirun kovaääninen! En ole ikinä törmännyt yhtä kovaääniseen imuriin. Tässä syy miksi mainoksissa imurin ääntä ei kuulu...Hah. Ihan kamala, turha ja kallis hökötys.

Dysonin perusimuri: imee kyllä hyvin mutta ergonomia syvältä, käytössä ollut 2v enkä vieläkään ole päässyt sinuiksi.

Toinen Dyson-hankinta pöytätuuletin ohv 358e, kivan näköinen mutta muuten perustuulettimen oloinen.

Dysonin imuri ollut pitkäikäisin meidän eläintaloudessa. Myöskin ainut missä teho pysyy. Hintansa väärti sanoisin. Pussillisia meni aikoinaan parhaimmillaan vaihtoon puolessa vuodessa, tosin takuuseen mutta uutta samaa en ottanut. Yksi meni kuukaudessa, en muista merkkiä. Ainakin dyson ainut mikä meillä ollut jo 5vuotta ja vielä imee kuin uusi.

Vierailija
207/597 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sharpin taulutelkkari 32 tuumaa: vikaantui helposti ja valikkorakenne hidas ja heikko. Meillä tosin jo useita vuosia vanha, olisikohan ainakin softa edes parantunut?

Jokainen kokoontaitettava pyykinkuivausteline, joka on tullut vastaan, kaikki on ollut todella huteraa laatua. Tai no paras on ollut se, jonka vanhempani ostivat joskus 80-luvulla, vielä kestää... Brändejä en valitettavasti muista, mutta mitä peruskamaa esim. Prismassa myydään.

Vierailija
208/597 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo edesmennyt Kodin Ykkönen myi todella heikkolaatuisia huonekaluja, tuli joitakin tarjouksia sieltä hankittua omaa tyhmyyttäni.

Vierailija
209/597 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockmannin Villa Casa puuvillasatiini lakana. Kuukauden käytön jälkeen nyppyjä ja kissan karvat liimautuu kiinni. Maksoi n.40euroa.

Kannattaa ostaa oikeasta, saa paremmat halvemmalla.(kun lankatiheys yli 160).

Vierailija
210/597 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Asicsen lenkkarit pari kk sitten (hinta yli 100e) ja ihan tavallisessa käytössä ovat olleet. Nyt näyttää jo siltä, että kengän kärjet hajoavat?!? Mun kengistä ei ikinä hajoa kärjet.

Vierailija
211/597 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan Nokian kännyköiden ollessa suosionsa huipulla, ostin myös Nokian kumiset "city-sadekengät". Nehän olivat sirot verrattuna esim. miesten Nokian Kontio-saappaisiin.

Laitoin sitten sateella noihin melko hintaviin sadenilkkureihin valkoiset tennissukat, testatakseni. Ja heti ensimmäisellä kerralla olivat jalat kosteat ja valkoiset sukat saivat saumoista musta raidat, jotka eivät pesussakaan lähteneet (:

Vierailija
212/597 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoko sinusta pitkä aika? Oma halpis Acer Windows läppäri ostettu 2006. Pari vuotta sitten vaihdatin siihen ssd kovalevyn, kun 80 mb levy ei enää riittänyt kooltaan ja kone pelittää edelleen hienosti. Jokainen näppäin toimii, näytössä ja kosketuslevyssä ei mitään vikaa. Jopa akkukin toimii vielä tunnin pari. Ei tietysti ole Pelikone, mutta kaikki muu onnistuu. Ja kone siis kovalevyä lukuunottamatta 12 vuotias ja käytetty koko ajan. Koitapa tehdä sama temppu macilla, joka silloin 2006 maksoi noin 3 kertaa enemmän kuin mun 400 euron Acer.

Luepa tätäkin ketjua niin näet täällä aika monen valittavan paskaksi menneestä PC:stä. Hyvä että sinun Acer on toiminut! Et voi kyllä hyvällä omatunnolla väittää että PC-läppäreiden keskimääräinen ikä olisi muka 12 vuotta.

Vierailija
213/597 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luhdan takit hajoavat nykyään alta aikayksikön. Ratsastavat suomalaisuudella, mutta tehtaat kiinassa. En osta enää.

Vierailija
214/597 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haltin reppu. Maksoi paljon ja parin kuukauden kuluttua vetskari hajosi. Kaksi edellistä Haltia sentään kestivät jonkin aikaa. Ei enää ikinä Haltia.

Mulla puolestaan parhaimmat reput/rinkat on ollu Haltia.

Mulla myös, mutta tää reppu onkin vähintään kymmenen vuotta vanha. Sain sen isältäni käyttöön, hyvin on toiminut rinkkana matkoilla.

Vierailija
215/597 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Michael Korsin laukku. 

En käsitä miksi ne on niin suosittuja kun oikeasti ne eivät ole kovinkään laadukkaita. 

Vierailija
216/597 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se nyt käyttiksestä ole kiinni :) itse kasaan omat koneeni, käyttiksenä Windows. Nykyinen kone ollut käytössä neljä vuotta, hyvin toimii, eikä mitään vikaa! Harrastan kuitenkin pelaamista, joten näyttikset tulee vaihdettua vuoden-parin välein. Nyt ajattelin huvin vuoksi myydä nykyisen koneen, ja kasata ihan uuden.

Vierailija
217/597 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaa Merrell-talvisaappaat, joista maksoin joitain vuosia sitten tarjouksessa 200 euroa. Hyvännäköiset ja lämpimät, mutta pohja kovenee pakkasilla niin liukkaaksi, että parin kaatumisen jälkeen en käytä niitä ilman erillisiä liukuesteitä. Myyjä kehui pohjaa pitäväksi. Ensi kerralla uskon omia silmiäni ja tuntoaistiani, kun ostan uudet talvikengät ja tutkin pohjaa. Sen pitää olla pehmeämpää materiaalia.

Vierailija
218/597 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen Superfit-kengät. Menivät muutaman käyttökerran jälkeen todella nuhjuisiksi js samettimainen päällynen nyppääntyi. Onneksi olivat hyvässä tarjouksessa, olisi harmittanut maksaa 70 euroa lenkkareista.

Vierailija
219/597 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lancomen Tsekissä tehdyt eyeliner-kynät.  Haihtuvat jonnekin muutamassa tunnissa.  

Vierailija
220/597 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dysonin varsi-imuri. Kovasti hehkutettiin pari vuotta sitten mainoksissa ja lankesin. Todella epäkäytännöllinen, kun suutinta saa olla kokoajan putsaamassa takertuneista hiuksista. Ja ihan pirun kovaääninen! En ole ikinä törmännyt yhtä kovaääniseen imuriin. Tässä syy miksi mainoksissa imurin ääntä ei kuulu...Hah. Ihan kamala, turha ja kallis hökötys.

Tämä! Ostin ja petyin ihan samoihin asioihin plus laite ei liikkunut hyvin kun asento on normi-imuriin verrattuna pysty. Onneksi sain halvan ja hyvän härpäkkeen ostettua tilalle.