Mikä kallis hankintasi osoittautui suureksi pettymykseksi huonolla laadullaan?
Milloin hinta ei ole ollut tae laadusta? Vai pitäisikö ennemmin kysyä milloin se ylipäätään on...
Tuli tässä mieleen kun hankin hyvän langattoman pelihiiren, 140e. 2kk käytössä ja alkoi jo rulla kitistä. Samoin ostin taannoin kalliin mekaanisen näppäimistön. Enter jäi pohjaan viikon päästä, vaikka näppäimistölle ei ollut kaatunut mitään. 100e huppari nyppääntyi yhden käyttökerran jälkeen jne...Onhan näitä. Sain toki vaihdettua mutta ottaa pattiin silti turha sähellys.
Minkälaisia juttuja teille on käynyt?
Kommentit (597)
muumitmukit, marisckool ja etenkin marinmekko ap
HP:n läppäri (n. 10v. sitten), näytönohjain hajosi takuun umpeuduttua. Kaverilla sama kone, sama ongelma, mutta sai sen takuuseen. Valitettavasti hänellä uusi näytönohjain hajosi myös, olisi saanut takuuseen senkin, mutta päätti ostaa uudet koneen kuten minäkin.
Jotkut Gantin vaatteet ovat olleet todella heikkoa laatua.
vieras13 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MacBook Pro parhailla spekseillä. Olin kuullut ystäviltä joita pidin järkevinä ihmisinä, että "osta mäkki, niin se on varmasti paras kone mitä sulla on ikinä ollut". P**kan marjat, ihan susisurkea vehje kun ottaa huomioon, että maksoi neljättä tonnia. Näyttö ja näppäimistö on hyvä, mutta muuten käyttöjärjestelmästä alkaen aivan surkea.
Minusta ihan paras!! Edellinen macki kesti 6v ennen kuin laitoin sen eläkkeelle (vaikka silloinkin toimi vielä) ja nykyinen on 4v vanha ja porskuttaa täysillä. Mulle ei enää ikinä windowseja jotka kupsahtaa alle 3 vuodessa!
Tuoko sinusta pitkä aika? Oma halpis Acer Windows läppäri ostettu 2006. Pari vuotta sitten vaihdatin siihen ssd kovalevyn, kun 80 mb levy ei enää riittänyt kooltaan ja kone pelittää edelleen hienosti. Jokainen näppäin toimii, näytössä ja kosketuslevyssä ei mitään vikaa. Jopa akkukin toimii vielä tunnin pari. Ei tietysti ole Pelikone, mutta kaikki muu onnistuu. Ja kone siis kovalevyä lukuunottamatta 12 vuotias ja käytetty koko ajan. Koitapa tehdä sama temppu macilla, joka silloin 2006 maksoi noin 3 kertaa enemmän kuin mun 400 euron Acer.
Läppäreillä ei pysty töitä tekemään alun alkaenkaan, joten tietty vertaan tässä pöytäkoneeseen. Jatkuvasti oli liian hidas kone, kaikki tökki, vaikka alunperin rakennettu juuri töitä silmällä pitäen. Kerran vuodessa meni vähintään 500€ uusiin osiin, näyttö kupsahti alle 1,5v ja uudet maksaa ~1000->
Ostin sitten kokeeksi macin koneen ja näistä sitten kehkeytyi keskustelu toisten samalla alalla olevien kanssa. Keskustelussa eräs kertoi omistavansa edelleen 8v vanhan mäkkinsä, oli vasta siirtynyt toiseen vain siksi, että halusi isomman ja vanha meni lasten huoneeseen tv:ksi. Onhan se vähän toista, jos voit käyttää aikasi muuhun, kuin koneongelmien selvittelyyn ja tiedät tarkkaan, milloin koneeseen menee minkäkin verran rahaa.
Joo olenhan minkäkin hautonut vanhaa läppäriäni laatikossa jo yli 8 vuotta, osia vaihtamatta. Mutta ei sillä kyllä mitään tee. En ole heittänyt pois, kun sisältää niin paljon tietoja. Varmaan nettiä voi edelleen selata, mutta ei sillä töitä tee, ei tehnyt silloin alussakaan.
-Ei aikaisempi-
Laita siihen 8v vanhaan läppäriin linux ja lopeta toi mäkki öyhötys. Ei maksa mitään ja helppo asentaa.
Tilasin netistä hupparin, joka maksoi 50e. Ensimmäinen (ja viimeinen) kerta kun maksan yhdestä paidasta noin paljon. Olikohan materiaali 95% puuvillaa ja 5% jotain tekokuitua. Oikein imi itseensä kissankarvoja ja irtohiuksia tehden siitä todella vastenmielisen näköisen resun. Lisäksi printti oli epäselvä ja halkeillut osittain jo uutena. Olisihan tuon voinut melkein palauttaakin. Paljon parempilaatuisia vaatteita olen löytänyt halpiskaupoista ja saanut ilmaiseksi kierrätyskeskuksista. Kallis hinta ei takaa mitään. :D
Tuntuu ettei oikein mihinkään merkkivaatteisiin tai kenkiin voi enää nykyään luottaa. Mitkä olivat hyviä vielä jokunen vuosi sitten ja paljon kehuttuja, menevät nykyään rikki ihan hetkessä. Itsekin olen yrittänyt panostaa laadukkaampiin kenkiin ja ostanut hyviltä merkeiltä mutta esim viime talvena oli uudet talvikengät talven lopussa rikki niin että toisesta tulee vedet läpi. Ecco tuntuu olevan ainoa merkki jonka kengät säilyvät hyvinä mutta niistä ei aina löydy nuorekkaita malleja tämmöselle parikymppiselle.
TrippTrapp. Kun tuolia siivosi ruokailun jälkeen, niin rättiin jäi puolet maalista. Tukeva muuten, mutta pinta käyttökelvoton.
Asunto-auto. Sen hankinta todella harmittaa.
Vuokraus viisaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Asicsen lenkkarit pari kk sitten (hinta yli 100e) ja ihan tavallisessa käytössä ovat olleet. Nyt näyttää jo siltä, että kengän kärjet hajoavat?!? Mun kengistä ei ikinä hajoa kärjet.
Outoa. Mulla on ollut useammat Asicsit eikä ole koskaan tapahtunut näin. Ostan ne kyllä aina yhtä numeroa suurempina koska mulla on pohjalliset (pohjallisten kanssa ovat siis aivan oikean kokoiset).
Vierailija kirjoitti:
Electroluxin kodinkoneet. Rakennettiin talo ja ostettiin kaikki koneet Electroluxilta. Täyttä sutta ja sekundaa kaikki, vaikka ostettiin ns. kalleimmat mallit. Huolto tilattu jo pesukoneelle, jääkaapille, astianpesukoneelle ja mikrolle. Kaksi vuotta vanhat ja hajoavat käsiin. Induktioliesi halkesi keskeltä kahtia 3 kk käytön jälkeen eivätkä suostuneet korvaamaan ennen kuin kuluttajavirasto puuttui asiaan. Kahvat ei pysy kiinni, kylmäkoneiden ovet irtoavat, apk:n ritilät menevät poikki normaalissa käytössä, mikron oven lukitus on rikki. Aivan pas*aa. Älkää koskaan ostako tuota merkkiä.
Minulle tuli remontin yhteydessä Electroluxin laitteet (en valinnut niitä itse vaikka remontin teetin itse omaan kotiini) eikä minulla ole ollut mitään ongelmia kyseisen merkin kanssa. Induktioliedessä näkyy kokkailun merkkejä, mikä on ihan normaalia kun se on muutaman vuoden vanha. Jääkaappi ja uuni voisivat mennä tuliterästä, ainakin melkein. Ikää niillä on muutama vuosi.
Astianpesukone toimii hyvin. Kyllä se on vähän käyttäjästäkin kiinni. Nämähän ovat rosteriset laitteet ja mieleeni juolahti kuinka niin monet valittavat, että rosteri sitä ja rosteri tätä, kauheaa kun sormenjäljet näkyvät ja kaikkea. No ei ne sormenjäljet näy jos käytät jääkaapin kahvaa etkä lääpi ovea. Minun jääkaappini ovessa ei ole tahran tahraa.
Kohta muutan pois ja uudessa kodissa on eri merkin laitteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MacBook Pro parhailla spekseillä. Olin kuullut ystäviltä joita pidin järkevinä ihmisinä, että "osta mäkki, niin se on varmasti paras kone mitä sulla on ikinä ollut". P**kan marjat, ihan susisurkea vehje kun ottaa huomioon, että maksoi neljättä tonnia. Näyttö ja näppäimistö on hyvä, mutta muuten käyttöjärjestelmästä alkaen aivan surkea.
Minusta ihan paras!! Edellinen macki kesti 6v ennen kuin laitoin sen eläkkeelle (vaikka silloinkin toimi vielä) ja nykyinen on 4v vanha ja porskuttaa täysillä. Mulle ei enää ikinä windowseja jotka kupsahtaa alle 3 vuodessa!
Samoja osia niissä koneissa on, ei se tietokoneen käyttöjärjestelmä siihen fyysisten osien kestävyyteen vaikuta.
Niin siis kaikki nuo laitteet tulivat samaan aikaan, eli uuni, jääkaappi, induktioliesi, astianpesukone.
Vierailija kirjoitti:
Käsilaukut. En maksa enää ikinä käsilaukusta yli 50€
Minkä merkkisiä käsilaukkuja olet ostanut? Itse taas koen kalliimpien käsilaukkujeni olleen hintansa arvoisia, ovat huomattavasti kestävempiä ja laadukkaamman näköisiäkin kuin muutaman kympin laukut. Olen tosin ostanut ainoastaan hyvin perusmallisia laukkuja mm. furlalta ja adaxilta jotka ovat kunnollista nahkaa joka saattaa vaikuttaa kokemukseeni.
Acnen t-paita, hinta 120 e. Parin käyttökerran jälkeen tuli pieni reikä, ihan käyttökelpoinen siistä huolimatta, paikattavissa jne,mutta kuitenkin.
Alexander Wangin kollegepusero, hinta 325 euroa. Nukkaantui pesun jälkeen, ja pesin aivan oikein.
Dysonin tuuletin am09 malli. Toimii, mutta aivan posketon hinta. Ihan tavallinen tuuletin olisi ajanut saman asian.
Vierailija kirjoitti:
hm hupparit o huonoja kirjoitti:
vetements X champion huppari, 700e siitä mutta nauha meni pyörän ketjun väliin ja katkes, rip resale arvo
700 €??? :"D oletko retardi?
Vetements on niin kusetusta. Nauravat partaansa kun ihmiset ostaa.
Sonyn läppäri.
Muuten yleensä vaatteita, Dressmannin farkut ei kestä vaikkeivät mitenkään halvimmasta päästä, Niken uusissa shortseissa reikä valmiiksi taskussa.
Finnairin lentoliput, Korean yölennolla niin kuuma ettei minuuttiakaan saanut nukutuksi, keväällä 6 euroopan sissäistä lentoa ja ja kaikki lähes tunnin myöhässä, yksi melkein 2 tuntia.