Mikä kallis hankintasi osoittautui suureksi pettymykseksi huonolla laadullaan?
Milloin hinta ei ole ollut tae laadusta? Vai pitäisikö ennemmin kysyä milloin se ylipäätään on...
Tuli tässä mieleen kun hankin hyvän langattoman pelihiiren, 140e. 2kk käytössä ja alkoi jo rulla kitistä. Samoin ostin taannoin kalliin mekaanisen näppäimistön. Enter jäi pohjaan viikon päästä, vaikka näppäimistölle ei ollut kaatunut mitään. 100e huppari nyppääntyi yhden käyttökerran jälkeen jne...Onhan näitä. Sain toki vaihdettua mutta ottaa pattiin silti turha sähellys.
Minkälaisia juttuja teille on käynyt?
Kommentit (597)
Arhinmäki kirjoitti:
Applen iPhone 6. Järkyttävää paskaa paketissa. en enää ikinä osta MITÄÄN Applen tuotetta.
Uudemmat 7, 8 ja X olleet paljon huonompia, toivoisin itse asiassa että minulla olisi se entinen 6 vielä käytössä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kallis juttu, mutta Espritin neuletakki. Ostan yleensä vaatteet jostain h&m:stä ja vero modasta, joten siihen nähden esprit kai on "parempaa". Ihan samalla tavalla nyppääntyi kuin henkkamaukatkin. Itse asiassa eräs hm villaneule on ollut mulla vuosia, varmaan joku 6-7 vuotta ja on edelleen priima.
Materiaali? Akryyli nyppääntyy, oli se sitten halpista tai merkkiä. Vähän myös särähtää korvaan h&m VILLAneule.
En nyt muista tuon espritin materiaalia. Ja kyllä, tuo hm:n neule on suurimmaksi osaksi villaa. Varmaan siksi se on kestänytkin.
Yllättävää x2! Kiva, että h&m:ltä on saanut ainakin joskus muutakin kuin akryyliä. Ja villa itsessään ei välttämättä ole kovin kestävä materiaali, nyppääntyy ja kuluu puhki (esim. kyynärpäät) helposti. Siksi villasukissakin on vahviketekokuitu joukossa.
Dyson varsi-imuri joka maksoi 299,- varsin paljon varsi-imuriksi siis. On aivan pask4 laite. Huutaa kuin kuoleva, ei ime mitään. Isotkin roskat jää lattialle pyörimään vaikka ajaa suulakkeella yli.
Ei Riekerin kenkiä kannata ostaa. Oli kahdet kosteutta pitävät nilkkurit. Ensimmäisten kastututtua kävin kenkäkaupassa, missä myyjä syvään huokaisten antoi toisen parin ja kertoi, ettei Rieker ota reklamaatioita vastaan, joten kauppiaan piikkiin meni. Ja ei, en hypellyt rapakoissa pienten lasten kanssa, vaan kävelin pienessä loskassa pari sataa metriä työpaikalta lounasravintolaan. Toista paria käytin kuivan kelin kenkinä, kunnes vetoketjujen ompeleet pettivät. En edes vaivautunut kolmatta kertaa kenkäkauppaan.
Ratian kylpytakki, sellainen raidallinen, laadukkaan näköinen ja kalliimpi kuin tavalliset kylpytakit. Muuttui äkkiä rähjäiseksi, nyppyyntyi ja langat hapsottivat. Monta kertaa halvempi ruotsalaisen vaateketjun halpiskylpytakki on ollut ainakin 5 vuotta ja pesty kuumassa pesussa usein ja sitä kehtaa vielä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kallis juttu, mutta Espritin neuletakki. Ostan yleensä vaatteet jostain h&m:stä ja vero modasta, joten siihen nähden esprit kai on "parempaa". Ihan samalla tavalla nyppääntyi kuin henkkamaukatkin. Itse asiassa eräs hm villaneule on ollut mulla vuosia, varmaan joku 6-7 vuotta ja on edelleen priima.
Materiaali? Akryyli nyppääntyy, oli se sitten halpista tai merkkiä. Vähän myös särähtää korvaan h&m VILLAneule.
En nyt muista tuon espritin materiaalia. Ja kyllä, tuo hm:n neule on suurimmaksi osaksi villaa. Varmaan siksi se on kestänytkin.
Yllättävää x2! Kiva, että h&m:ltä on saanut ainakin joskus muutakin kuin akryyliä. Ja villa itsessään ei välttämättä ole kovin kestävä materiaali, nyppääntyy ja kuluu puhki (esim. kyynärpäät) helposti. Siksi villasukissakin on vahviketekokuitu joukossa.
Villaa tai muuta luonnonkuitua vähintään 70 % niin pitäisi olla laadukas, oli kangas tai neule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villaa tai muuta luonnonkuitua vähintään 70 % niin pitäisi olla laadukas, oli kangas tai neule.
Villavaatteessa kuitujen pituudella on merkitystä laadun ja kestävyyden kannalta. Lyhytkuituisesta langasta tehty neule nyppääntyy ja kulahtaa rumaksi nopeammin, vaikka neule olisi 100% villaa.
Ei nyt varsinaisesti kalliita, mutta eivät halpiksiakaan ovat desigualin vaatteet ja laukut. Kaikki menevät rikki melkein heti, henkkamaukat yms. kestävät paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Samsungin tiskari. Ei pessyt puhtaaksi eikä kuivannut kunnolla. Pakko oli vaihtaa vaikka mitään "vikaa" ei koneessa ollutkaan...
Mulla samat ongelmat sandstrøm koneen kanssa. Sen lisäksi että ainoastaan 3h ohjelma pesee puhtaaksi, sekin vain jos astiat huudeltu etukäteen, koko kone pitää pestä sillä astianpesukoneen pesuun tarkoitetulla aineella vähintään kerran kuussa. Töhnäsihti pitää putsata monta kertaa viikossa. Olevinaan ei ole ruuantähteitä astioissa, silti sitä p@skaa jostain ilmestyy. Koneessa pitäisi olla sensoritoiminto joka pesee likaisuuden mukaan, ei kyllä omalla kokemuksella ole ikinä tullut puhdasta jos huutelematta laitan. Aivan susip*aska laitos. En osta enää ikinä tuota merkkiä
Vierailija kirjoitti:
Olemme rikas perhe. Olemme tulleet siihen lopputulokseen, ettei kannata ostaa juuri mitään. Ristin vaan itsellesi saat ostoksesta. Kalliit tv:t ym hajoaa alta aikayksikön.
Miksi maksaisin kiinassa tuotetusta "laatukamasta".
Ihmisoikeudetkaan ei toteudu kiinassa.MINIMALISTINEN ELÄMÄ ON IHANAA ! Askeettinen elämä tuottaa meille nautintoa.
Käydään joskus kunnon hienossa raflassa syömässä vaikka maksaa tonnin lasku.
Kiva juttu. Onneksi olkoon.
Taidanpa vetäytyä TV:n ääreen.. =>
Vierailija kirjoitti:
Sain viime jouluna Marimekon kylpypyyhkeet. Jouduin pesemään ne joku 6-8 kertaa 60 asteessa ennen kuin lopettivat nukkaamisen ja alkoivat kuivata kunnolla. Kerran tai kaks vielä ymmärtäisi, mutta ei...
Lenovon 700e läppäri meni vuoden käytön jälkeen täysin jumiin. Olen formatoinut sen ja tehnyt kaikki mahdolliset temput, ei juuri auttanut. Avaa esim. nettiselainta helposti 5 minuuttia. Ei toivoakaan, että saisin koulutehtäviä tehtyä mm. niinkin vaativalla ohjelmalla kuten vaikkapa Excel tai Word. Raskaammista ohjelmista ei kannata edes haaveilla. Ja tässä Lenovossa on Intelin i7 prossu ja muutenkin hyvät komponentit, ei auta.
Vie ihmeessä korjattavaksi. Itse ostin Lenovon hybridiläppärin, enkä saanut sitä toimimaan koskaan kunnolla. Vein korjattavaksi. Ilmoittivat etteivät pysty korjaamaan ja sain koko kauppahinnan takaisin.
(Ostin uuden toisen merkkisen läppärin tilalle.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus 2000-luvun alussa jopa Henkkamaukan tuotteet saattoivat olla laadukkaita. Ostin sieltä tuolloin sellaiset popliinikankaiset (100% puuvillaa) cargohousut. Käytin niitä vuosikausia ulkoiluhousuina. Edelleen ovat kaapissa, pariin vuoteen en ole käyttänyt, koska jäivät pieniksi.
Epäilen että koko Henkkamaukan nykyisestä valikoimasta ei enää löydy vastaavaa laatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän sitä luulisi. Mulla on kuitenkin kaksikin viimeisten 5 vuoden aikana ostettuna villakangastakkia joissa vähintään 70% villaa. "Laadukkaista ja tunnetuista" merkeistä, kalliit tietysti. Toisessa jopa laamanvillaa. Toisessa puhdasta uutta villaa ja kashmirvillaa.
Huonolaatuisia kummatkin. Toisesta repesivät vuoret melko pian ja napit alkoivat irtoilla, eikä kangaskaan ole pysynyt nypyttömänä. Toisen kangas nyppääntyi heti, sitä saa jatkuvasti hoitaa.
Sitä ennen minulla oli UFF:stä löydetty jo vuosia sitten lopetetun suomalaisen merkin villakangastakki, jossa oli italialainen villakangas. Se ei nyppääntynyt mulla vuosien aikana koskaan, vaikka olis siis ollut ennen mua varmasti monta vuotta käytössä jollakin toisella. Siinä oli myös lämmin vatiinivuori.
Harmittaa nyt että heitin sen pois, kuvittelin saavani uuden samanlaisen rahalla kaupasta. Mutta eipä saa enää. Mulla on edelleen käden muistissa se tiiviin, aidosti laadukkaan villakankaan tuntu -- mutta en ole uusissa takeissa sellaista enää löytänyt tunnustelemalla.
sony xperia z3. takalasi hajosi itsestään kolme kertaa kunnes en enää jaksanut korjauttaa kuudellakympillä. hajosi puhelin muutenkin lopulta, sammui itsestään ja tilttasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän sitä luulisi. Mulla on kuitenkin kaksikin viimeisten 5 vuoden aikana ostettuna villakangastakkia joissa vähintään 70% villaa. "Laadukkaista ja tunnetuista" merkeistä, kalliit tietysti. Toisessa jopa laamanvillaa. Toisessa puhdasta uutta villaa ja kashmirvillaa.
Huonolaatuisia kummatkin. Toisesta repesivät vuoret melko pian ja napit alkoivat irtoilla, eikä kangaskaan ole pysynyt nypyttömänä. Toisen kangas nyppääntyi heti, sitä saa jatkuvasti hoitaa.
Sitä ennen minulla oli UFF:stä löydetty jo vuosia sitten lopetetun suomalaisen merkin villakangastakki, jossa oli italialainen villakangas. Se ei nyppääntynyt mulla vuosien aikana koskaan, vaikka olis siis ollut ennen mua varmasti monta vuotta käytössä jollakin toisella. Siinä oli myös lämmin vatiinivuori.
Harmittaa nyt että heitin sen pois, kuvittelin saavani uuden samanlaisen rahalla kaupasta. Mutta eipä saa enää. Mulla on edelleen käden muistissa se tiiviin, aidosti laadukkaan villakankaan tuntu -- mutta en ole uusissa takeissa sellaista enää löytänyt tunnustelemalla.
Olette oikeassa, luulisin silti että jos on kallis villakangas se hyvällä hoidolla säilyy uuden veroisena kauan.
On itselläkin kokemusta että sama tuote oli 10 vuotta sitten parempi.
Pitkät housut jotka ompelin 90-luvulla villasekoitteesta olivat kauan hyvän näköiset.
Vierailija kirjoitti:
Maskun sohva...oli käytettynä kyllä ostettu, mutta voi luoja mitä kuraa! Kankaaseen tarttui kaikki lika ja karvat eikä ne ees lähteny imuroimalla/pesemällä, huono suunnittelu ja ei ollut löhösohvaa nähnytkään istuinmukavuudeltaan. Oli pari kuukautta ja annettiin pois.
Oho, meillä taas Maskun sohva ostettiin 199 e hintaan 9 vuotta sitten, ja on yhä paras sohva istuinmukavuudeltaan ja laadultaan jonka olen eläessäni kohdannut. Väri tosin alkuun järkytti, kun ei siitä pikkukangastilkusta liikkeessä erottanut, että sohva olisikin harmaanvihreä eikä harmaa ;')