Av-palstan lukijamatka Porvooseen?
Kommentit (1069)
Sopivaa sormisyötävää 1,5-vuotiaalle bussimatkalle?
Pekka Ruuska voi tulla mukaan laulamaan Rafaelin enkeliä, onko halukkaita kitaran soittajia? Pekka varmaan samalla kertoo mikä tuon laulun sanoma on. Nyt jänskättää. Tuskin nukun silmäystäkään ensi yönä. Mihin aikaan muuten bussi lähtee stadista?
Saako bussissa syödä Juhlapöydän konvehteja? Niin ja oiko kellään lainata miehelle kurahousuja, varmaan jotain XL-kokoa (jos sattuu olemaan sadesää, mies tykkää hyppiä lätäköissä. Vanhat meni rikki.)
Ehdotan ekaksi yhteislauluksi bussissa "Pikkuneiti porvoolainen, ihanainen tämän vuoden missi on..."printatkaa sanat netistä. Onkin haasteellista tällätä itsensä niin, että ei erotu viehkeistä porvoolais daameista. Porvoohan on tunnettu useista misseistään: Virpi Miettinen, Fry, Jari Kurrin vaimo (nimi ei tule mieleen). Siis, meikit ja kampaukset kohilleen ja parhaat päälle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tulen mukaan edustamaan maanviljelijöitä. Saatte sitten pauhata mulle oikein urakalla! Tuon kaikille gammayökköshärkissirkkaleipää ilmaiseksi koska saan niin mahtavat tukiaiset!
Hei mä tuun kanssa. Heitän kaikki EU-tukiaisten maksuilmoitukset bussiin, että näkevät kuinka me maajussit uidaan rahoissa... ja muiden kustannuksella!
Minä ajattelin ottaa kaikki kelan suuret yh-tuet mukaan ja käydä niillä Porvoossa laittamassa tekokynnet ja -ripset ja -hiukset.
Joo, muakin rupee ärsyttämään, jos jotain ärsyttää.
En voi ottaa lapsiani mukaan Porvooseen koska ne ei osaa käyttäytyä. Ne käyttäytyy aina huonosti, ei anna mun edes ryypätä rauhassa. Eikä ne ota opikseen vaikka kuinka paljon lyön niitä. Olen tarjonnut lapsilleni turvallisen kasvuympäristön ja kärsivällisesti kasvattanut niitä ja ahkerasti ohjannut niitä oikeaan, mutta minkäs sille mahtaa että lapset ovat vain itsepäisesti päättäneet käyttäytyä huonosti. No, nyt sitten lapset eivät pääse mukaan Porvooseen pitämään hauskaa, jääkööt yksin kotiin pitkästymään, ottakoot opiksi siitä! Sitä saa mitä tilaa, lapset.
Meidän teini haluaa nyt lähteä Porvooseen. Sille on tolleen hankala selittää asioita. Pitäis teinin mennä kouluunkin, mut se haluu vaan Porvooseen. Mitä teen?
Vierailija kirjoitti:
En voi ottaa lapsiani mukaan Porvooseen koska ne ei osaa käyttäytyä. Ne käyttäytyy aina huonosti, ei anna mun edes ryypätä rauhassa. Eikä ne ota opikseen vaikka kuinka paljon lyön niitä. Olen tarjonnut lapsilleni turvallisen kasvuympäristön ja kärsivällisesti kasvattanut niitä ja ahkerasti ohjannut niitä oikeaan, mutta minkäs sille mahtaa että lapset ovat vain itsepäisesti päättäneet käyttäytyä huonosti. No, nyt sitten lapset eivät pääse mukaan Porvooseen pitämään hauskaa, jääkööt yksin kotiin pitkästymään, ottakoot opiksi siitä! Sitä saa mitä tilaa, lapset.
PS. Tämä on kyllä aivan kamala keskustelu. Kaikki av-palstan sairaudet tiivistetysti. Enemmän tämä keskustelu ahdistaa ja masentaa mua kuin naurattaa.
Voi ei, en voi lähteä! Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja ferritiinin puutos!
Meidän taapero haluaa ottaa vesipyssyn mukaan. Taaperomme on tooosii ihana kun hän osoittelee muita pyssyllä.
Vierailija kirjoitti:
Saako Porvoosta varmasti oikeita Runebergin torttuja, niitä Fredrikan leipomia, joissa reilusti punssia?
Tää on varmasti provo.
Miehet! Älkää tulko mukaan! Muuten vaimonne ostaa sillävälin taas uuden kissan.
Eihän trivago nainen vaan oo mukana?
Ystäväni kutsui minut mukaan. Nyt hän suuttui kun aion lähteä mukaan kauniimpana kuin hän. Käyn kampaajalla ja pukeudun kauniiseen vihreä-valkoiseen mekkoon. Kaverini haluaisi, että hän saisi olla edes yhtenä päivänä minua kauniimpi tai edes saman tasoinen. En voi sille mitään, että hiuksiini saa tehtyä upeita kampauksia ja minulla on kauniimpia mekkoja kuin hänellä. En todellakaan aio jättäytyä pois matkalta tai rumentaa itseäni, vaan tulen juuri niin kauniina kuin haluan.
Ajattelin pyytää The Kalastajaa järjestämään mato-ongintaa Porvoonjoella. Voisi samalla kertoa oman näkemyksensä avioerosta kaikille norjan taitoisille.
Olis kiva lähteä, mutta mies kusee aina kun silmä välttää lavuaariin. Kusi on sen mielestä steriiliä.
Tästä saisi kyllä niin hyvän seuramatkan retkiohjelman tyyliin tehdyn retken kuvauksen... Voisi vaan tulla hieman pitkä jos yritetään laittaa kaikkia palstan juttuja mukaan, mutta kokeillaanko. Täydennellään tätä aina kun tulee hyviä ideoita.
AV-PALSTAN LUKIJARETKI KAUNIISEEN PORVOOSEEN
AV-palstan suosittu lukijaretki Porvooseen järjestetään jälleen tänä syksynä. Varaa paikkasi ajoissa, sillä tämä huippusuosittu retki on täyttynyt joka vuosi täyteen hetkessä! Jonotuspaikkoja on tarjolla, mutta niiden oikeudenmukainen jakaminen on oma lukunsa.
Retkellä tutustumme Porvooseen ja sen lähiympäristöön, vierailemme tyypillisessä porvoolaisessa perheessä, tutustumme Porvoon kiehtovaan ravintolamaailmaan unohtamatta Porvoon kuuluisaa yöelämää, yövymme tyypillisessä porvoolaisessa hotellissa (mahdollisuus ottaa myös all inclusive) ja käymme ostoksilla sekä outlet- että luxus-liikkeissä (molempia laaja valikoima).
Kokoontuminen Kampin bussiterminaalissa klo 7. Tupakointitauko halukkaille.
Bussimatkan aikana oppaamme kertoo Porvoon historiasta ja tunnetuimmista provoista. Saamme kuulla myös mielenkiintoisen katsauksen kauden kuumimmista wt-hössötyksistä.
Matkalla Porvooseen pysähdymme tauolle, jonka aikana on mahdollisuus wc-käyntiin. Opas antaa tästä tarkemmat ohjeet.
Ennen Porvooseen saapumista - Vantaan puolella! - käymme tutustumassa maan tunnetuimman kansallispuvun tekijän verstaaseen. Hyvällä tuurilla voimme nähdä Munsalan kansallispuvun tekovaiheessaan. Mahdollisuus tehdä edullisia ostoksia tehtaanmyymälässä.
.....
Varausmaksu, 10 e / hlö, tulee maksaa ilmoittaumisen yhteydessä. Ilmoita samlla erikoisruokavaliot kaikkien osallistujien osalta. Kaikki erikoisruokavaliot kyllä huomioidaan, sillä retkellä ei itseasiassa tarjoilla lainkaan "tavallista" ruokaa.
Ilmoita myös, yövytkö 1 vai 2 hengen huoneessa vai haluatko 8 hengen perhehuoneen samaan hintaan.
Lähtisin mutta mieheni jätti minut Jyväskylään! Olin sovittelemassa täällä kaikessa rauhassa vaatteita ja kun sain ostokset tehtyä, mies oli hävinnyt! Saisko kyytiä keneltäkään? Rahaa ei ole ja itkettää.