Flow-kuvia hipstereistä
Iltalehden jutussa oli kuvia Flow-kävijöistä. Jollain v*tun hipsterillä oli Slayer-paita. Nyt ahdistaa ja kovaa. Eikö tuo ole sitä kaikkien paheksumaa kulttuurista omimista??
Metal is passion, not fashion!
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin sen uutisen missä oli niitä karmeita värikkäitä paitoja, kyllä oli homon näköstä sakkia!
Saahan sitä pukeutua värikkäästi jos haluaa. Homoissakaan ei ole mitään vikaa, Rob Halfordin pukeutuminen kuitenkin on vaikuttanut sekä homoihin, että metalli-sceneen (nahkaa ja niittejä, anyone??). Suurin osa metallia kuuntelevista nauroi kun Halford tuli kaapista. Se missään kaapissa ole ollut.
Nyt on kyse siitä, että henkilö joka tuskin tietää Slayerin olevan bändi vetää sen paidan päällensä koska se on cool. Sama henkilö ei voisi vetää Amerikan natiivien (jätetään i-slurri käyttämättä) releitä niskaansa ilman julkista lynkkausta.
H&m myy Nirvana ja Ramones paitoja ja jengi vetää niitä päälleen tietämättä yhtään mitään bändeistä. En mä ainakaan kehtaisi laittaa jotain Nelli Matula paitaa, kun en edes halua kuulla koko artistia. Vähän pitäisi tietää mitä päällensä pukee.
Jos haluaa irvistellä hevifaneille pukemalla päälleen Slayer-paidan jonnekin poppifestareille,niin ihan rauhassa, mutta kyllä tässä pilkka käy omaan nilkkaan.
Olen törmännyt tähän ilmiöön että hipsterit pitää jotain hevipaitoja, koska se on jotenkin "ironista" tai jotain. Vaikka kuuntelevat itse jotain indiehumppaa. Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Alakulttuurin omimista, eli rasismia!
Vierailija kirjoitti:
Olen törmännyt tähän ilmiöön että hipsterit pitää jotain hevipaitoja, koska se on jotenkin "ironista" tai jotain. Vaikka kuuntelevat itse jotain indiehumppaa. Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Alakulttuurin omimista, eli rasismia!
Ei nyt rasismia sentään, mutta kulttuurin ryöstämistä ja hyväksikäyttöä kaupallisesti omiin tarkoituksiinsa ILMAN että olisi aikomustakaan kunnioittaa niitä keiltä nämä varastavat. Täälläkin paistaa halveksunta metallibändejä kohtaan aika voimakkaasti läpi (kuka sitä örinää kuuntelee).
disclaimer: ei edelleenkään kiinnosta dissata Flow'n bändejä tai yleisesti siellä käyneitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin sen uutisen missä oli niitä karmeita värikkäitä paitoja, kyllä oli homon näköstä sakkia!
Saahan sitä pukeutua värikkäästi jos haluaa. Homoissakaan ei ole mitään vikaa, Rob Halfordin pukeutuminen kuitenkin on vaikuttanut sekä homoihin, että metalli-sceneen (nahkaa ja niittejä, anyone??). Suurin osa metallia kuuntelevista nauroi kun Halford tuli kaapista. Se missään kaapissa ole ollut.
Nyt on kyse siitä, että henkilö joka tuskin tietää Slayerin olevan bändi vetää sen paidan päällensä koska se on cool. Sama henkilö ei voisi vetää Amerikan natiivien (jätetään i-slurri käyttämättä) releitä niskaansa ilman julkista lynkkausta.
H&m myy Nirvana ja Ramones paitoja ja jengi vetää niitä päälleen tietämättä yhtään mitään bändeistä. En mä ainakaan kehtaisi laittaa jotain Nelli Matula paitaa, kun en edes halua kuulla koko artistia. Vähän pitäisi tietää mitä päällensä pukee.
Jos haluaa irvistellä hevifaneille pukemalla päälleen Slayer-paidan jonnekin poppifestareille,niin ihan rauhassa, mutta kyllä tässä pilkka käy omaan nilkkaan.
Mä oon ostanut tyttärelleni hooämmästä Nirvana-paitoja ja -toppeja, koska tykkäsin bändistä. Eikö se oo jo tarpeeksi, että äiti tykkää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa irvistellä hevifaneille pukemalla päälleen Slayer-paidan jonnekin poppifestareille,niin ihan rauhassa, mutta kyllä tässä pilkka käy omaan nilkkaan.Mä oon ostanut tyttärelleni hooämmästä Nirvana-paitoja ja -toppeja, koska tykkäsin bändistä. Eikö se oo jo tarpeeksi, että äiti tykkää?
Siinä lienee eroa onko tytär 20 vai 5 ? Kyllä sen verran on pelisilmää että näkee ostaako jo omat vaatteensa.
Ahaha kuinka heikko imagoitsetunto voi olla henkilöllä joka ei kestä, kun valitsemansa aatevaatteen onkin pukenut ylleen joku joka ei KUULU GENREEN!!! Voi itku sentään :D
Mä en omista ironista bändipaitaa, mutta nyt taidan hankkia.
Yksi negatiivinen kommentti örinämusiikista vs. 50 dissaavaa viestiä Flowsta, sen kävijöistä, hömppätieteilijöistä, Flown musiikista yms. Että kumpaakohan se aina dissataan? Nämä kovasti Slayer-paidan vuoksi itkevät lienevät eturintamassa puolustamassa intiaanipäähineitä? Toki metallibändi vs. sorretun ja riistetyn vähemmistön pyhä symbolit ovat ''pienen'' matkan päässä toisistaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
linkkiä?
https://www.iltalehti.fi/streetstyle/201808102201130154_cg.shtml
Tekstistä: Myös muut ysäriä huutavat printtikuosit ovat nyt supertrendikkäitä, olivat kyseessä sitten My Little Ponyt tai vaikkapa tuiman suden kuvalla varustetut colleget.
Oksettavaa
Miksi usein hipsterimiesten kuvia nähdessä mun gay-radar värähtelee? Onko se väärässä? Onko minulla vain asenne, että pottakampauksen omaava liian lyhytlahkeisiin housuihin pukeutunut alipainoinen omahyväisen näköinen nuorimies on gay?
Olin Flowssa ja sain sellaisen käsityksen, että sinne tullaan nimenomaan näyttäytymään ja ottamaan selfieitä, että ollaan oltu. "Ettei jäädä mistään paitsi" -syndrooma.
Kuuntelin teltassa yhtä artistia, mutten meinannut kuulla musiikkia, koska ihmiset juttelivat. Eikö voi mennä muualle juttelemaan? Musiikki peittyi puheensorinaan.
Flowssa ei kauheasti käytetä alkoholia ja ikäryhmä tuntuu olevan melkein keski-ikäistä. En tiedä, johtuuko tästä, vai siitä, ettei musiikkia ole tultu kuuntelemaan, mutta keikat tuntui aika laimeilta, kun artistit eivät saaneet ketään mukaan fiilikseen.
Monet artistit tuntuivat tulleen vaan tekemään pakollisen, että saa rahat pois. Eräskin räppärin feattaaja ei jaksanut koko biisiä olla lavalla, jossa hän vierailee, vaan tuli lavalle oman versensä alkaessa ja poistui sen loputtua. Ei hänellä ollut kiire muille keikoille.
Lauryn Hilliä kuunnellessa, ihmiset eivät tienneet edes räpistä/hiphopista. Vasta kun dj soitti Snoop Dogin biisin, jota junnataan joka ikisellä sedulan yökerholla, niin ihmiset innostuivat. Mutta vain siksi ajaksi.
Flow toimisi paremmin, jos siihen yhdistäisi muotimessut samaan.
Aika monet artistit tuntuivat olevan sitä hönkäilyä ja syntikkahumppaa, eli ei osata ottaa sellaisia esiintyjiä, jotka tekisivät laatikon ulkopuolelta saundia. Mennään sillä trendillä, mikä on milloinkin hipsterien aallolla.
Juomapuoli oli pitkälti sitä samaa lapinkultaa ja lonkeroa.
Mulla oli vip-lippu, mutta sinne kulta-alueelle ei oltu saatu ruokaa myyntiin. Joka ilta oli happyhour, jossa tarjottiin ilmaiseksi klo 18 lapinkultaa, mutta ihmiset kahmivat sitä itselleen kaksin käsin, että juomat oli loppu 10 minuutissa. Samoin jotkut hamstrailivat vegejugurttia laatikkokaupalla itselleen, vaikka oli selvää, etteivät ehtisi vetää niitä illan aikana. Mutta kun oli ilmaiseksi jaossa, niin oli pakko ottaa.. Ei mitään käytöstapoja. Jotenkin surullista.
Kävi aika selväksi, että kalliit lipunhinnat menevät pitkälti siihen, että ympäristö koristellaan kivaksi. Eikä siinä mitään. Mutta olisi kai sitä muutakin saanut kuin spraymaalattuja styroksin paloja tuohon hintaan. Kukat olivat kivoja.
Ruoka oli hyvää.
Oli järjestetty alueita selfieiden ottoa varten.
Mistä minä tiedän, pikkutytöille varmaan? Kyse tässä ketjussa on metallibändin paidasta. Jutussa mainitaan myös trendikkäät 90-luvun bändipaidat.
Ne eivät hitto ole sinun trendisi, vaan meidän kulttuuriamme.