Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isyysloma ja mies lähti matkoille

Vierailija
11.08.2018 |

Mieheni on parhaillaan isyyslomalla, vauvamme on kohta 7 viikkoa vanha. Mies päätti kuitenkin lähteä matkoille, eilen iltapäivällä lähti kaverinsa kanssa melkein viikoksi kalareissulle pohjoiseen. Hän on aktiivinen kalastuksen harrastaja, joten sinänsä tuossa reissussa ei ole mitään erikoista, on käynyt joka kesä saman kaverinsa kanssa pohjoisessa kalassa. Mutta eipä kysynyt minulta tai vauvalta, että onko ok lähteä nyt, eli ei todellakaan yhdessä sovittu että voi mennä sinne matkalle. Ilmoitti vain, että lähtee juuri nyt, koska tuolla kaverilla on juuri nyt loma, ja siksi reissu ei ollut mahdollinen muulloin. Olen vihainen ja katkera siitä että vain lähti. En tiedä miten antaa anteeksi kun palaa tai että pitääkö edes. Neuvoja?

Kommentit (756)

Vierailija
101/756 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei lähde ajamaan tuhattaviittäsataa kilometria tekstarilla "heti kotiin tai tämä oli tässä". Jos on edes kenttää. Katsoisin viestiä mitä vit ja jopa on nyt idiootti, tuommosenko menin ottamaan, kiroilisin hetken ja antaisin sitten paskan olla, lähtisin kaloja narraamaan. Lapsi on minun ja sitä ei minulta pois oteta, nainen on selkeästi alamittainen ja sen voi heittää takaisin järveen. Kaloja riittää.

Todennäköisesti lapsi ei ole sinun vaan naapurin Kaken, niin ettei haittaa vaikka saat nähdä muksua pari tuntia joka toinen kuukausi. Revi siittä.

Vierailija
102/756 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipa ap ymmärtää, että lepoloma on vähän vaikea sinun ottaa kun imetät, sinä olet nyt symbioosissa vauvan kanssa ja sinun aikasi tulee myöhemmin, näin se vaan menee biologian kannalta. Luulisi aikuisen ihmisen pärjäävän yksinään vauvan kanssa muutaman päivän. Kun siirrytte pulloruokintaan niin jätä vauva miehelle pitkäksi viikonlopuksi ja mene Haikon kartanoon.

Naisenko pitää vaan pärjätä kun mies käyttäytyy kuin vastuuton penikka?! Mitä hemmetin iloa Ap:lle on siitä että jättäisi vauvan miehelle kun tulee "oma vuoro" käydä lomalla, läpsystä vaihto? Ap sanoi odottaneensa että mies olisi tukena hoitamassa vauvaa, yhdessä. Sen sijaan miestä ei kiinnosta paskaakaan että Ap joutuu huolehtimaan yksin vauvasta kun on pakko päästä kalareissulle.

Ap, nyt ilmoitusta sille miehelle että palaa kotiin samantien tai tämä oli tässä, muuten saat sietää samaa paskaa jatkossakin miehen kuvitellessa että vauvan hoito sujuu sulta ihan itsestään samalla kun mies tekee mitä lystää.

En jaksaisi miehenä tuollaista raivotarta niin sama se olisi ottaa vaihtoehto b tämä oli tässä ja pidentää kalareissua viikolla. Yhteyden saa pidettyä lapseen muutenkin ja jokainen pohjoisen kävijä tietää mitä elämässä arvostaa, rauhallisuutta. Yhteen ei tulla pakottamalla ja jos se on viisi päivää erossa lopullisen eron paikka niin olkoon niin, minä sitä en sanoisi ensin mutta uhkailemalla lähtisin sitten loppuelämäksi.

Sinusta lähtee ilmoitus sekä Kelalle, että työnantajallesi etuisuuspetoksesta. Kiitos kun lisäät vielä toisenkin viikon poissaolosi. Etuisuuden saadaksesi sinun kuuluu olla osallistumassa lapsenhoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/756 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei lähde ajamaan tuhattaviittäsataa kilometria tekstarilla "heti kotiin tai tämä oli tässä". Jos on edes kenttää. Katsoisin viestiä mitä vit ja jopa on nyt idiootti, tuommosenko menin ottamaan, kiroilisin hetken ja antaisin sitten paskan olla, lähtisin kaloja narraamaan. Lapsi on minun ja sitä ei minulta pois oteta, nainen on selkeästi alamittainen ja sen voi heittää takaisin järveen. Kaloja riittää.

Todennäköisesti lapsi ei ole sinun vaan naapurin Kaken, niin ettei haittaa vaikka saat nähdä muksua pari tuntia joka toinen kuukausi. Revi siittä.

Mitä minä juuri sanoin alamittaisista naisista...parempi yksin kuin huonon kanssa.

Vierailija
104/756 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaiselle sattuu joskus tuollaisia kömmähdyksiä, ajattelemattomuutta, että lähtee vaik kaverin kanssa reissuun. Sanoinkin, että reissun jälkeen asioita pitää käsitellä, ei huutamalla vaan rakentavasti tulevaisuutta ajatellen.

Järkeville ja tunnollisille ei käy tuollaisia "kömmähdyksiä".ap heittäköön luuserin rakentavasti omilleen matkan jälkeen. Henkisesti keskenkasvuisista ei vaan ole isäksi.

Kaikille muille tämäkin tapaus on varoittava esimerkki siitä, ettei kannata lisääntyä.

Vierailija
105/756 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että ap ilmoittelee Kelalle tai miehen työnantajalle, hän on laskenut isyysrahan perheen talouteen eikä katso hyötyvänsä tulon menetyksestä mitenkään.

Vierailija
106/756 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipa ap ymmärtää, että lepoloma on vähän vaikea sinun ottaa kun imetät, sinä olet nyt symbioosissa vauvan kanssa ja sinun aikasi tulee myöhemmin, näin se vaan menee biologian kannalta. Luulisi aikuisen ihmisen pärjäävän yksinään vauvan kanssa muutaman päivän. Kun siirrytte pulloruokintaan niin jätä vauva miehelle pitkäksi viikonlopuksi ja mene Haikon kartanoon.

Tällaista se on, kun tänne vastailee ihmiset, joilla ei itse asiasta kokemusta ole. Tietenkään imettävä äiti ei halua itse lähteä viikoksi pois lapsen luota. Mutta hän tarvitsisi esimerkiksi UNTA. Oletko koskaan kuullut, että vastasyntynyt valvottaa? Jos mies huolehtii lapsesta imetysten välissä, voi äiti nukkua univelkaa pois.

Itse nukuin jatkuvasti 3-5 h /vrk. Ellei mies olisi tullut pelastamaan ja katsonut vauvaa niin että saatoin nukkua korvatulpat korvissa,, olisin tullut hulluksi.

On myös tosi raskasta kannella vauvaa jatkuvasti + imetyksessäkin hartiat jumiutuvat vaikka kuinka yrittää hyvää asentoa. Kantajan vaihto on todella tarpeen. Plus sitten kotityöt. Imuroidahan ei voi kun vauva nukkuu, ja koitapa imuroida sen ollessa hereillä. Jne.

Mutta jälleen kerran: Miksi äidin pitäisi selvitä iloisena vauvan kanssa kahdestaan, kun isä ei handlaa vanhemman roolia edes kahdestaan?

Vierailija
107/756 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroitko ap miehelle, että sinua jännittää olla yksin lapsen kanssa, kaipaat tukea ja olet yösyötöistä väsynyt ja silti mies vaan lähti?

Vierailija
108/756 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroitko ap miehelle, että sinua jännittää olla yksin lapsen kanssa, kaipaat tukea ja olet yösyötöistä väsynyt ja silti mies vaan lähti?

Kerroin. Mies sanoi, että hän ei voi perua jo sovittua reissua. Ap.

Vierailija
109/756 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä menee niin, että mies on kalassa kuten on suunnitellut ja sitten palaa kotiin kaavan mukaan katuvana ja hyvitellen. Ap raivoaa aikansa ja sitten alkaa taas yhteinen arki, isä osallistuu vähän enemmän ja ap rauhoittuu pikkuhiljaa kun yksin on vaan huomattavasti raskaampaa. Lapsi vie huomion parisuhteen ongelmista, ne vain unohtuvat.

Kumpikin vain rakastaa toistensa vähän vähemmän, näinkö helppoa se on toista ihmistä käsitellä. Mies tekee jatkossakin omat reissunsa koska anteeksi saa helpommin kuin luvan lähteä, jos nyt aikuinen luvan tarvitsee. Ap tekee enemmän kotitöitä ja on lapsesta enemmän hoitovastuussa koska pitää tehdä, kun jonkun pitää, aina pitää tehdä, kaikki tiskaus siivous pyykinpesu ruuanlaitto ne pitää tehdä ja tässä määrin ja näinä hetkinä ja näin on tehty aina.

Kun ei rikota kaavaa. Kaksi aikuista ihmistä, joiden keskimääräinen tai edes yhteenlaskettu äly ei riitä rikkomaan parisuhteen kaavoja ja tekemään elämästä itselleen, lapselleen ja ennen kaikkia toisilleen mukavaa. Te saatte sitä mitä tilaatte tai mitä nyt sattuu tulemaan. Onnea.

Vierailija
110/756 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista se on, kun tänne vastailee ihmiset, joilla ei itse asiasta kokemusta ole. Tietenkään imettävä äiti ei halua itse lähteä viikoksi pois lapsen luota. Mutta hän tarvitsisi esimerkiksi UNTA. Oletko koskaan kuullut, että vastasyntynyt valvottaa? Jos mies huolehtii lapsesta imetysten välissä, voi äiti nukkua univelkaa pois.

Itse nukuin jatkuvasti 3-5 h /vrk. Ellei mies olisi tullut pelastamaan ja katsonut vauvaa niin että saatoin nukkua korvatulpat korvissa,, olisin tullut hulluksi.

On myös tosi raskasta kannella vauvaa jatkuvasti + imetyksessäkin hartiat jumiutuvat vaikka kuinka yrittää hyvää asentoa. Kantajan vaihto on todella tarpeen. Plus sitten kotityöt. Imuroidahan ei voi kun vauva nukkuu, ja koitapa imuroida sen ollessa hereillä. Jne.

Mutta jälleen kerran: Miksi äidin pitäisi selvitä iloisena vauvan kanssa kahdestaan, kun isä ei handlaa vanhemman roolia edes kahdestaan?

Ilmoitusluontoinen asia: sinä et olisi tullut väsymyksestä hulluksi. Yksinhuoltajatkin kuten minä pärjäävät niin älä valita, sinä halusit lapsen.

Vierailija
111/756 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ymmärrä miksi mitään ei saa enää tehdä jos saa lapsen, kun itse sain lapsen tein komivuorotyötä ja kaiken vapaa ajan olin lapseni kanssa ja heräsin öisin antamaan tuttipulloa ja kuuntelin huutoa kun ei akalla ollut vaatteita pesty, kun tuo pykkikoneen käyttökin ja siivoaminen oli minun homma. itse kyllä aina kun olin vkl vapaalla lähti ryyppäämään.

Vierailija
112/756 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitusluontoinen asia: sinä et olisi tullut väsymyksestä hulluksi. Yksinhuoltajatkin kuten minä pärjäävät niin älä valita, sinä halusit lapsen.

Jos sinulle olisi joku luvannut apua, äitisi tai siskosi, eikä sitten lupaajasta olisi näkynyt jälkeäkään, niin etkö olisi pettynyt? Ap:n tapauksessa kyseessä on vielä oma mies, lapsen isä, joka jättää väsyneen vaimonsa yksin. On todellakin helpompi yksin, mitä miehen kanssa, joka ei tee mitään vaan aiheuttaa tekemistä.

Vierailija
113/756 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu lähti viikoksi kavereitten kanssa etelään isyysvapaalla. Kyllä tuota tapahtuu.

Vierailija
114/756 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyysvspaata saa lapsen kanssa olemista varten, ei kalastusta.

Vierailija
115/756 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulle olisi joku luvannut apua, äitisi tai siskosi, eikä sitten lupaajasta olisi näkynyt jälkeäkään, niin etkö olisi pettynyt? Ap:n tapauksessa kyseessä on vielä oma mies, lapsen isä, joka jättää väsyneen vaimonsa yksin. On todellakin helpompi yksin, mitä miehen kanssa, joka ei tee mitään vaan aiheuttaa tekemistä.

No minulle kelpaa mies, joka on vajaan viikon reissussa mutta muuten hyvä mies. Otan sen jos ap:lle ei enää kelpaa, olen väsynyt olemaan yksin.

Vierailija
116/756 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mä kävin lontoossa isyysvapaallani. Mahtoikohan vaimo asiasta täällä valittaa ja kysellä vinkkejä eroon. Kaikesta sitä ihminen ongelman voi tehdäkkin.

En nyt ihan usko tapahtumien kulkua, että yhtäkkiä vain ilmoittaa, että ”heippa, lähden nyt pohjoiseen kalastamaan”. Eiköhän tästä ole sanonut jo aikaisemmin.

Isyysvapaa on lapsen hoitamista eikä mitään ulkomaanmatkoja varten.

On siis yhdentekevää että ap:n mies sanoi hyvissä ajoin lähtevänsä reissulle koska miehellä ei ollut mitään oikeutta lähteä pois vauvan luota kun kerran nostaa isyysrahaa.

Edelleenkään mikään laki ei velvoita viettämään sitä aikaa lapsen kanssa. Se on pariskunnan välinen asia mitä sinä aikana tehdään. Saa äitikin äitiysloman aikana olla erossa äidistä.

Käytä sitten siihen vuosilomaa tai palkallista vapaata äläkä rahoita vapaatasi verovaroista.

Samalla logiikalla lapsi ei saisi olla erossa äidistä ollenkaan äitiysloman aikana. Kyllä meillä ainakin lapsi oli muutamia päiviä isovanhemmilla, kun vaimo oli kotona. Ja samanhan pitäisi koskea perhavapaita ja kotihoidon aikana.

Vierailija
117/756 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän riippuu ap miksi sinä olet katkera ja vihainen miehellesi. Kerroit, että hän lähti pohjoiseen melkein viikoksi kalareissulle ja vauvanne on kohta 7 viikkoa vanha. Miksi sinä oikeastaan olet vihainen ja katkera, mitkä ovat syyt?

Siitä, että hän vain ilmoitti lähtevänsä, eikä välittänyt siitä mitä minä ajattelin asiasta. Siitä, että hän jättää minut yksin huolehtimaan vauvasta, vaikka tunnen epävarmuutta hyvin monessa vauvaan liittyvässä asiassa, tarvitsisin hänen tukea ja apua arjessa, ja koska olen väsynyt yöimetyksistä niin olen katkera siitä, että minä en saa lepolomaa mutta mies vain ottaa itselleen lepolomaa minun jaksamisen kustannuksella. Ap.

Todella itsekäs mies, joka on laittanut oman lomansa vauvan ja sinun hyvinvoinnin edelle. Sen lisäksi että vauvan kanssa on rankkaa yöheräämiseneen ym niin entä jos sinä tai vauva sairastuisitte tai jotain sattuisi? 7 viikon ikäinen vauva on niin pieni, että rajumpi flunssa tai rs-virus voi viedä sairaalahoitoon.

Tai entä jos sinä saat vaikka rintatulehduksen (suht yleinen) ja makaat kotona 40 asteen kuumeessa? Kuka hoitaa vauvaa tai kuskaa sinua lääkäriin? Tai kaadut suihkussa käydessäsi ja murrat kätesi? Kaikenlaista voi sattua, jolloin et syystä tai toisesta pystyisikään hoitamaan vauvaa. Mies ei millään ryntää pohjoisesta silloin sinua yht'äkkiä auttamaan.

Vierailija
118/756 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mä kävin lontoossa isyysvapaallani. Mahtoikohan vaimo asiasta täällä valittaa ja kysellä vinkkejä eroon. Kaikesta sitä ihminen ongelman voi tehdäkkin.

En nyt ihan usko tapahtumien kulkua, että yhtäkkiä vain ilmoittaa, että ”heippa, lähden nyt pohjoiseen kalastamaan”. Eiköhän tästä ole sanonut jo aikaisemmin.

Isyysvapaa on lapsen hoitamista eikä mitään ulkomaanmatkoja varten.

On siis yhdentekevää että ap:n mies sanoi hyvissä ajoin lähtevänsä reissulle koska miehellä ei ollut mitään oikeutta lähteä pois vauvan luota kun kerran nostaa isyysrahaa.

Edelleenkään mikään laki ei velvoita viettämään sitä aikaa lapsen kanssa. Se on pariskunnan välinen asia mitä sinä aikana tehdään. Saa äitikin äitiysloman aikana olla erossa äidistä.

Käytä sitten siihen vuosilomaa tai palkallista vapaata äläkä rahoita vapaatasi verovaroista.

Samalla logiikalla lapsi ei saisi olla erossa äidistä ollenkaan äitiysloman aikana. Kyllä meillä ainakin lapsi oli muutamia päiviä isovanhemmilla, kun vaimo oli kotona. Ja samanhan pitäisi koskea perhavapaita ja kotihoidon aikana.

Ja mielellään ei mitään harrastuksia missä poistutaan kotoa ainakaan ilman vauvaa. Äitiysloma on 24 h vauvan kanssa tai rahat menetetään.

Vierailija
119/756 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en nyt yhden viikon kalastusreissun takia ottaisi eroa. Anna ladata siellä akkujaan, niin jaksaa paremmin loppuisyysloman. Kai sinä nyt pärjäät lapsen kanssa kahdestaan viikon?

Onhan se ikävä ettei asiasta keskusteltu, mutta mielestäni kenenkään ei tarvitse lupia kysellä. Keskustella tietysti pitää. 

Mitä mä just luen?

Onko sinulle tuntemattomia käsitteitä moraali ja oikeudenmukaisuus!

Tähänkö on tultu, että on ok. käydä työnantajan ja veronmaksajien piikkiin kalastamassa. Miehen on täytynyt ihan itse hakea isyyslomaa, jonka hän käyttää röyhkeästi omiin harrastuksiin, eikä siihen mihin työnantaja on suostunut isyyslomaan.

Toivottavasti miehen väärinköytökset tulevat työnantajan ja Kelan tietoon ja korvaukset peritään takaisin. Ei ihme jos Suomi on konkurssin partaalla, kun yhteiskunnalta kupataan rahaa jopa omiin harrastuksiin.

Ap. velvollisuus olisi ilmoittaa väärinkäytöksestä eteenpäin.

Vierailija
120/756 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän riippuu ap miksi sinä olet katkera ja vihainen miehellesi. Kerroit, että hän lähti pohjoiseen melkein viikoksi kalareissulle ja vauvanne on kohta 7 viikkoa vanha. Miksi sinä oikeastaan olet vihainen ja katkera, mitkä ovat syyt?

Siitä, että hän vain ilmoitti lähtevänsä, eikä välittänyt siitä mitä minä ajattelin asiasta. Siitä, että hän jättää minut yksin huolehtimaan vauvasta, vaikka tunnen epävarmuutta hyvin monessa vauvaan liittyvässä asiassa, tarvitsisin hänen tukea ja apua arjessa, ja koska olen väsynyt yöimetyksistä niin olen katkera siitä, että minä en saa lepolomaa mutta mies vain ottaa itselleen lepolomaa minun jaksamisen kustannuksella. Ap.

Todella itsekäs mies, joka on laittanut oman lomansa vauvan ja sinun hyvinvoinnin edelle. Sen lisäksi että vauvan kanssa on rankkaa yöheräämiseneen ym niin entä jos sinä tai vauva sairastuisitte tai jotain sattuisi? 7 viikon ikäinen vauva on niin pieni, että rajumpi flunssa tai rs-virus voi viedä sairaalahoitoon.

Tai entä jos sinä saat vaikka rintatulehduksen (suht yleinen) ja makaat kotona 40 asteen kuumeessa? Kuka hoitaa vauvaa tai kuskaa sinua lääkäriin? Tai kaadut suihkussa käydessäsi ja murrat kätesi? Kaikenlaista voi sattua, jolloin et syystä tai toisesta pystyisikään hoitamaan vauvaa. Mies ei millään ryntää pohjoisesta silloin sinua yht'äkkiä auttamaan.

Tai aivoverenvuoto, iso suoni päästä katkeaa ja kuolema seuraa sekunneissa. Mies ei ehtisi apuun edes paskalta vessasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän