Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unohdin tilata vaimolle erikoisruuan lentokoneessa- Vaimo mököttää edelleen 24h jälkeen hotellihuoneessa.

Vierailija
11.08.2018 |

Lähdimme vaimon ja kahden lapsen kanssa ulkomaille. Tilasin lennolle ruuan kaikille, mutta unohdin vaimoni allergiat. Hän ei siis syönyt mitään lennon aikana. Pystyi vain juomaan. Hän suuttui minulle lennolla ja mököttää vieläkin hotellihuoneessa. Ei lähde uimaan eikä syömään. Tiedän, että tein virheen ja olen pyytänyt anteeksi, mutta tämä menee jo aivan naurettavaksi. Ajattelin, että jos tuo mökötys jatkuu, niin jätän vaimon yksin ja otan lapset ja lähdetään uimaan ja retkille. Vaimo tehköön mitä tahtoo. Katsotaan tuleeko hätä, kun huomaa jääneensä itsekseen.

Kommentit (242)

Vierailija
181/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Minäkin tulisin todella huonolle tuulelle, jos en saisi ruokaa, joten sen ymmärrän, mutta mököttäminen on minusta liiallinen reaktio. Ensimmäisellä sivulla ehdotettiin ruoalla lahjomista. Kannatan sitä. Ainakin minut saisi hyvälle mielelle jollain herkkuruoalla :)

Joka syyttä suuttuu, se lahjoitta leppyy. Itse hänen olisi pitänyt vielä kysyä, onko mies varmasti muistanut erityisruokavaliot.

Eli jos mies sanoo hoitavansa jotain, naisen pitää kysyä, muistuttaa ja varmistella, onko mies tehnyt mitä on luvannut. Ettei tuo vaan ala kuulostaa nalkutukselta?

Vierailija
182/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on monivammainen waimo jos mikään lentokoneen eväistä ei käy. Ja on kyllä noloa jos ei muista puolison rajoitteita- mut vaimossakin vikaa jos mukään ei kelpaa. Molemmilla anteeksipyynnön paikka- miehellä unohduksesta ja vaimolla lapselliseb pitkästä mykkäkoulusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan soopaa, aikuiset huolehtivat omista ruokavalioistaan. Ja ilmeisesti nälkä ei ollut vielä vuorokaudenkaan kuluttua. Ihan perus tinttaprinsessa.

Vierailija
184/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

24h eikä ukko ole vieläkään vienyt mukuloita rannalle.

Vierailija
185/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen erikoisruokavaliolla ja tulipahan vain mieleen, että tilanteen on voinut saada mies huomattavaksi huonommaksi omalla reagoinnillaan. Esimerkiksi kuittaamalla unohduksen lausahduksilla "onko se nyt niin tarkkaan" "älä ole nyt tuollainen, kyllä sä voit syödä" tai "kyllä sä voisit nyt kokeilla" pahentaa tilannetta. Tai sitten mies on ottanut ruoasta kieltäytymisen vain pelkkänä draaman hakuna, saattaa asia entisestään kärjistyä. Jos vaihdetaan tapauksen ruoat rotanmyrkkyyn, niin miltäköhän teistä ymmärtäjistä mahtaisi tuntua, jos miehen reagointi olisi tuo. Että älä ny viitti. Aina sä oot tommone.

Matka ei todellakaan ole se hetki, jolloin kokeillaan ruoka-aineiden sietämistä. Et sinäkään kokeilisi. 

Vierailija
186/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdimme vaimon ja kahden lapsen kanssa ulkomaille. Tilasin lennolle ruuan kaikille, mutta unohdin vaimoni allergiat. Hän ei siis syönyt mitään lennon aikana. Pystyi vain juomaan. Hän suuttui minulle lennolla ja mököttää vieläkin hotellihuoneessa. Ei lähde uimaan eikä syömään. Tiedän, että tein virheen ja olen pyytänyt anteeksi, mutta tämä menee jo aivan naurettavaksi. Ajattelin, että jos tuo mökötys jatkuu, niin jätän vaimon yksin ja otan lapset ja lähdetään uimaan ja retkille. Vaimo tehköön mitä tahtoo. Katsotaan tuleeko hätä, kun huomaa jääneensä itsekseen.

Kyllä mököttävä vaimo lasten kanssa pärjää. Parempi muutenkin jättää lapset seuraksi, niin ei tunne itseään hylätyksi. Lähdet itse vaikka syömään ja rannalle rentoutumaan. 

Vierailija
187/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo.. veikkaan ettei ollut ainoa asia minkä arjessa olet unohtanut kun vaimosi allergiat.

Aika yksipuolisesti avaat tuon ongelmat kun ei tiedä yhtään mistä noin pitkä mökötysaika kumpuaa. Toki harmi lasten kannalta ja vaimo voisi niellä suuttumuksensa heidän vuokseen loman ajaksi.

Mutta ensimmäisenä herää kyllä mieleen että mies on muutenkin huomioinut naisen ja hänen tarpeensa heikosti aikaisemminkin (esim. Tässä ihmisen tarvehierarkian tärkeimmän seikan kuten ruuan). Voi vaan kuvitella kuinka niitä muita tarpeita huomioidaan

Vierailija
188/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä vaimosi.

Vierailija
189/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okeiii kirjoitti:

Joopa joo.. veikkaan ettei ollut ainoa asia minkä arjessa olet unohtanut kun vaimosi allergiat.

Aika yksipuolisesti avaat tuon ongelmat kun ei tiedä yhtään mistä noin pitkä mökötysaika kumpuaa. Toki harmi lasten kannalta ja vaimo voisi niellä suuttumuksensa heidän vuokseen loman ajaksi.

Mutta ensimmäisenä herää kyllä mieleen että mies on muutenkin huomioinut naisen ja hänen tarpeensa heikosti aikaisemminkin (esim. Tässä ihmisen tarvehierarkian tärkeimmän seikan kuten ruuan). Voi vaan kuvitella kuinka niitä muita tarpeita huomioidaan

No onko se aikuisen ihmisen käytöstä, kun mököttää lomalla vanhoja ja uusia mokia? Vanhat olisi pitänyt selvittää ennen matkaa, eikä pilata lasten lomaa?

Jos ei aikuiselle ihmiselle anteeksipyyntö kelpaa, niin selvitetään miehen mokat kotona ja erotaan, jos on niin huono ukko.

Mutta lakataan hallitsemasta perheen loman tunneilmastoa ja annetaan lasten nauttia. On kyllä kiva äiti, kun näyttää lapsille tuollaista esimerkkiä.

Vierailija
190/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei vaan aloittaja ole vihjaillut naiselle, miten tämä alkaa olla pullukka ja painoa pitäisi saada alas, joten hän jätti tahallaan naisen ilman ruokaa lentokoneessa. Siltä tuo alkaa kuulostaa.

Ei, vaan nainen luulee niin. Tämä on projektiota puhtaimmillaan ja johtuu ihan naisen oman pääkopan ongelmista. Miehet ei yleensä kehittele tälläisiä monimutkaisia passiivis-agressiivisia juonia naista loukatakseen. Jos oikeasti kehittelee, niin sitten siitä voi suosiolla erota, koska on niin naisellinen mies.

Vierailija
191/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen nainen, jos ei ymmärrä, että miehiltä tuollaiset yksityiskohdat tuppaa unohtumaan. Olisi itse varmistanut asian!

Vierailija
192/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritäjaksaa kirjoitti:

Omituinen nainen, jos ei ymmärrä, että miehiltä tuollaiset yksityiskohdat tuppaa unohtumaan. Olisi itse varmistanut asian!

Niin, eihän miehiltä saa koskaan vaatia mitään. Ne nyt on sellaisia tyhjäpäisiä reppanoita, jotka tarvitsevat äidin pitämään huolen asioista.

Vierailija
193/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaimo lentäisi säännöllisesti, vaimolla olisi ruokavalio matkustajaprofiilissa. Hän myös tietäisi, ettei lentoyhtiöihin voi luottaa erikoisruokavalioiden kanssa, ja varaisi joka tapauksessa omaa syötävää. Esimerkiksi, jos lento myöhästyy tai vaihtuu, turistiluokan matkustajalle ei ruveta järjestämään ruokavalioita, ja unohtuvat ne muutenkin joko matkatoimistolta tai lentoyhtiöltä.  

Jos taas perhe ei lennä säännöllisesti, mies keskittyi lippuja varatessa nimien oikeinkirjoitukseen ja kaikkiin muihin tärkeisiin seikkoihin ja teki siksi virheen. Vaimo olisi joka tapauksessa löytänyt syyn vihoitella ja pilata loman. 

Vierailija
194/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hieman eri asia unohtaa allergia kysyttäessä (Ai mitä ruokaa? Juu menee se patonki hyvin... 10min päästä eikun niin, vaimolle ei kun on on keliakia) kuin unohtaa tehdä erillisvaraus ruoasta (Ai niin, erikoisruokavalio tosiaan pitää tilata ennakkoon lentokoneeseen). Virheitä toki molemmat, mutta jälkimmäinen käy helpommin, ajattelemattomuutta.

Vierailija
195/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksiantamattomin miehen virheistä on, että hän jaksaa nöyristellä ja pyydellä anteeksi vain yhden vuorokauden, vaikka naisella on paha mieli. 

Vierailija
196/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että on joidenkin elämä vaikeaa :D. Aikuiset ihmiset...

Vierailija
197/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia ruokitte tätä samaa vaimotrollia uudestaan ja uudestaan? En voi käsittää. HÄN ON NAINEN JA NÄMÄ LOPUTTOMAT VAIMOKETJUT OVAT SURKEITA SATUJA.

Vierailija
198/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, aivan varmasti "unohdit" eikä tainnut olla ensimmäinen kerta. Miten vaikea on ottaa toinen huomioon ja tehdä se, minkä lupaa?

Olen itse keliaakikko ja välillä tilatessa unohdan asian juuri silloin, kun tilaan lentoja tai töissä koko porukalle ruuat. Minulta ap saa siis synninpäästön... kaikki eivät vaan pidä ruokaa niin tärkeänä.

Vierailija
199/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisruokavalioiset ihmiset tuppaa olemaan hemmoteltuja prinsessoja, joille allergia on tavaramerkki, osa identiteettiä, ja kiukuttelu ja draama arkipäivää. Ihmettelen suuresti, miten unohdit vaimosi ruokavalion; luultavasti hän draamailee allergioistaan useamman kerran päivässä.

Erikoisruokavalion unohtaminen on erikoisruokailijalle sama, kuin unohtaisit vaimosi ihonvärin, tai nimen

Vierailija
200/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä lentoyhtiön lennoilla ostetaan ruoat nykyisin etukäteen?

Erikoisruoat tilataan AINA etukäteen.

Kysyin minkä lentoyhtiön lennoilla ostetaan ruoat nykyisin etukäteen? Oman kokemukseni mukaan (5-6 vapaa-ajan lentoa ja 1-2 työmatkaa vuodessa ulkomaille) kukaan ei enää osta lämmintä ruokaa lentokoneessa saati tilaa sitä etukäteen. Mutta ehkä ap lensi tähän aikaan vuodesta Kaakkois-Aasiaan tai vastaavaan kohteeseen, johon lento kesti enemmän kuin 4-6 tuntia...

Et ehkä huomaa sitä, mutta ennakkoon tilatut annokset tuodaan paikoille ennen varsinaisen tarjoilun alkua. Oma havaintoni on, että kymmenkunta annosta niitä tuppaa aina olemaan. Itse varmistan haluamani ruoan tilaamalla ennakkoon aina silloin, kun matkan aikataulun vuoksi lennon aikana on tarpeen syödä. Siihen ei voi luottaa, että kaikkia annoksia enää olisi jäljellä, kun kärry tulee omalle kohdalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän