Eiköhän voida lopettaa naurettavat väitteet siitä, että naiset eivät muka hyödynnä arvoaan parisuhdemarkkinoilla
Pariudutaan vain oman tasoisten kanssa, mutta yritetään kuitenkin hiukan parempaa.
Kommentit (59)
Voidaan lopettaa, lopeta sinäkin tämä jankkaaminen.
Naiset yleensäkin arvioivat oman markkina-arvonsa yläkanttiin. Esim.
lihava luulee olevansa kurvikas,
arvioidaan naaman viehättävyys meikit naamassa ei ilman,
ikääntynyt kaunotar luulee olevansa vielä nuoruuden vedossa,
ollaan pienipalkkaisia, mut sitä mieltä, et miesten tulotasolla vaan väliä,
on itse lyhyt hukkapala, mut odottaa mieheltä pituutta.
Nämä siis vaan asioita, joita olen itse huomannut naisena naiskavereitteni juttuja kuunnellessa.
Olisit hyvää vä hevoskauppias. Et muuta.
Vierailija kirjoitti:
Olisit hyvää vä hevoskauppias. Et muuta.
Kello on 8, muista aamulääkkeet.
Eikös tuossa sanottu, että molemmat sukupuolet tekevät tuota samaa, miehet vaan hieman harvemmin ja keskimäärin heikommalla menestyksellä? Ilmiötä kuitenkin esiintyi sekä miehillä että naisilla ja yleisesti ottaen näihin ylöspäin kurkottaviin yrityksiin reagoitiin nuivasti. Tekstistä jää vaikutelma, että ero olisi nimenomaan ollut paljon pienempi kuin nämä palstajankkaajat antavat jatkuvilla hypergamiajankkauksillaan ymmärtää.
Kyseessä on amerikkalainen tutkimus joten ei voida vetää ssuoria johtopäätöksiä Suomen oloihin.
Amerkkalainen kulttuuri, arvot ja elämäntapa eroavat selkeästi suomalaisesta.
Toinen asia: tyhmä on hän joka ei parempaa tavoittele! Vain luuserit tyytyy siihen mitä herrojen pöydiltä tippuu, viisas pyrkii parempaan!
Eiköhän se miehellekin kelpaisi parhaiten miljonääri 20 vuotias silikoneineen siellä sun täällä, ankkahuulineen ja kirsikkana kakun päällä äärimmäinen tyhmyys. Moniko haaveensa saavuttaa, mutta yrittää kannattaa aina! Sokea kanakin voi jyvän löytää.
Sopii minulle, pitkään tätä jankkausta on kestänytkin. Mukavaa viikonloppua!
No jos saitilla halutuin nainen on 18-vuotias aasialainen ja mies 50-vuotias valkoihoinen, niin mitähän voimme tästä päätellä.
Vinku vanku vonku. Ihmiset hyödyntävät sitä minkä geenilotto on antanut. Harmi jos sulle ei tullut edes varanumeroa.
Aineistosta ei voi tietää, mihin kukin viestinvaihto lopulta johti.
Eli ei sitten kuitenkaan tiedetä miten ne markkinat toimii.
Voidaan samalla lopettaa kannatus että vain se pieni osa miehistä saa kaikki naiset.
Minusta tutkimusraportin pohjalta tehdyssä uutisessa oli joitain ristiriitoja ja asioita, jotka herättivät kysymyksiä. Sitä, mikä on kenenkin markkina-arvo, oli mitattu sillä, kuinka monta viestiä kukin saa. Jos halutuin nainen on 18-vuotias, tämä tarkoittaa, että nuoret naiset saavat valtavasti viestejä myös ei-toivotuilta kumppaniehdokkailta. Tämä on ristiriidassa sen kanssa, että miehet eivät uutisen mukaan yritä lähestyä itseään "korkeatasoisempia" kumppaniehdokkaita yhtä usein kuin naiset. Samoin tiedetään ihan arkikokemuksen perusteella, että miehet etsivät netissä naisia useammin seksiseuraa ja lähettävät naisille tähän liittyviä ehdotuksia. Seksiehdotuksia lähetetään myös niille naisille, joita ei haluta seurustelusuhteeseen, mikä selittää ainakin osittain sen, että miehet lähestyvät "alempitasoisia" kumppaniehdokkaita naisia useammin.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on amerikkalainen tutkimus joten ei voida vetää ssuoria johtopäätöksiä Suomen oloihin.
Amerkkalainen kulttuuri, arvot ja elämäntapa eroavat selkeästi suomalaisesta.
Toinen asia: tyhmä on hän joka ei parempaa tavoittele! Vain luuserit tyytyy siihen mitä herrojen pöydiltä tippuu, viisas pyrkii parempaan!
Eiköhän se miehellekin kelpaisi parhaiten miljonääri 20 vuotias silikoneineen siellä sun täällä, ankkahuulineen ja kirsikkana kakun päällä äärimmäinen tyhmyys. Moniko haaveensa saavuttaa, mutta yrittää kannattaa aina! Sokea kanakin voi jyvän löytää.
Aivan. Amerikassa kotiäitikulttuuri on vielä voimissaan keskiluokassa ja sitä ylemmissä sosiaaliluokissa, koska siellä verottaja ei ole tehnyt perheen elättämistä yhden aikuisen voimin mahdottomaksi toisin kuin Suomessa. Tämän vuoksi miehen koulutukseen ja varallisuuteen liittyvät vaatimukset korostuvat naisten kriteereissä. Kuitenkin jenkkiyhteisössäkin tutkijoiden lopputulema oli, että pääosin ihmiset laittavat viestejä samantasoisille ja vain harvoin ylemmille. Vähän on kyllä palstapoikien jutuissa taas liioittelun makua.
Tässä on pakko myöntää että Lassukkamestari oli aikaansa edellä gradullaan. Erityisesti tuo investointi-kohta samaan aikaan oli huvittavaja ärsyttävä - reaalimasilmassa en ole _koskaan_ nähnyt Porschen/Ferrarin tms repsikan paikalta nousseen ns rumaa naista (otos noin 15 tapausta).
Vierailija kirjoitti:
Naiset yleensäkin arvioivat oman markkina-arvonsa yläkanttiin. Esim.
lihava luulee olevansa kurvikas,
arvioidaan naaman viehättävyys meikit naamassa ei ilman,
ikääntynyt kaunotar luulee olevansa vielä nuoruuden vedossa,
ollaan pienipalkkaisia, mut sitä mieltä, et miesten tulotasolla vaan väliä,
on itse lyhyt hukkapala, mut odottaa mieheltä pituutta.Nämä siis vaan asioita, joita olen itse huomannut naisena naiskavereitteni juttuja kuunnellessa.
"on itse lyhyt hukkapala, mut odottaa mieheltä pituutta."
Miehen KUULUU olla pidempi. Vai miten selität sen, että reilu 183cm mies on varsin tyytyväinen pituuteeni (164cm)? Olen lyhyempi kuin hänen exänsä ja sanoi että olen oikein hyvän pituinen koska olen lyhyempi ;)
Olet tyhmä. Sivustolla valkoiset 50 v. miehet hakivat 18 v. aasialaisperäisiä ostovaimoja.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tutkimusraportin pohjalta tehdyssä uutisessa oli joitain ristiriitoja ja asioita, jotka herättivät kysymyksiä. Sitä, mikä on kenenkin markkina-arvo, oli mitattu sillä, kuinka monta viestiä kukin saa. Jos halutuin nainen on 18-vuotias, tämä tarkoittaa, että nuoret naiset saavat valtavasti viestejä myös ei-toivotuilta kumppaniehdokkailta. Tämä on ristiriidassa sen kanssa, että miehet eivät uutisen mukaan yritä lähestyä itseään "korkeatasoisempia" kumppaniehdokkaita yhtä usein kuin naiset. Samoin tiedetään ihan arkikokemuksen perusteella, että miehet etsivät netissä naisia useammin seksiseuraa ja lähettävät naisille tähän liittyviä ehdotuksia. Seksiehdotuksia lähetetään myös niille naisille, joita ei haluta seurustelusuhteeseen, mikä selittää ainakin osittain sen, että miehet lähestyvät "alempitasoisia" kumppaniehdokkaita naisia useammin.
Minusta on ylipäänsä vähän erikoinen asetelma, että tutkimus joka haluaa tutkia minkä tasoisille kumppaniehdokkaille ihmiset lähettävät viestejä mittaa samalla sitä tasoa viestien määrällä. Silloin "tasokkaimmaksi" määräytyy todennäköisesti joku kasin-ysin tyyppi, joka on riittävän viehättävä herättääkseen kiinnostusta mutta johon perustallaajakin ajattelee olevan edes jotain saumaa. Jos tutkimuksen johtopäätökset ovat oikeassa, ja suurin osa todella lähestyy suunnilleen omaa tasoaan, niin pitäisi olla selvää ettei se TOP 1% kerää sitä suurinta viestipottia eikä siten näytä tämän tutkimuksen kriteerien mukaan edes erityisen tasokkaalta.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on pakko myöntää että Lassukkamestari oli aikaansa edellä gradullaan. Erityisesti tuo investointi-kohta samaan aikaan oli huvittavaja ärsyttävä - reaalimasilmassa en ole _koskaan_ nähnyt Porschen/Ferrarin tms repsikan paikalta nousseen ns rumaa naista (otos noin 15 tapausta).
Eiköhän ilmiö selity ihan sillä, että Porschen omistajat haluavat kauniin naisen ja kauniit naiset Porschen omistajan. Kaikille ei kuitenkaan Porsche tai kauneus ole toivekumppanin halutuimpia ominaisuuksia. Myös jääkiekkoilijat ja missit tunnetusti pariutuvat keskenään, kun taas lääkäreillä harvemmin on missipuolisoita. Lääkäri varmasti voisi kuitenkin halutessaan missipuolison saada, mutta mitä ilmeisimmin puolisolta toivotaan muitakin ominaisuuksia kuin tietty ulkonäkö.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se kertoo miehistä?
Jaaha. Täälläkin on aina hirveä älämölö jos joku erehtyy mainitsemaan naisen markkina-arvon ja tatuointien korrelaation.