Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1v lapsi eron keskellä? Selviääkö tästä!

Vierailija
10.08.2018 |

Olen tullut päätökseen tänään, etten tahdo jatkaa nykyistä suhdetta lapsen isän kanssa. Tilanne on viimeisen viikon aikana kärjistynyt niin, että en edes toivo tulevaisuutta hänen kanssaan. En näe meitä tekemässä onnellisina asioita edes arjessa. Mies rakastaa lasta kovasti ja viettävät tiiviisti aikaa keskenään ja toivoisin eron jälkeen näin jatkuvan. Mies on vakkarityössä ja mietin miten tapaamiset yleensä näin pienen kanssa menee? Luotan mieheen siis 100% ja osaa olla lapsen kanssa keskenään, ei ole väkivaltainen tai muuten paha ihminen. Syy eroon on meidän erilaisuus, mies riidoissa käyttää mykkäkoulua, minä taas hauan puhua asioista, mies ei halua keskustella koskaan mistään vaikka miten pienin askelin yrittäisin avata keskusteluyhteyttä. 4v ollaan oltu yhdessä ja tuntuu että nyt riittää. Molemmissa vikaa tietysti, mutta mies on nykyään mielestäni julma minua kohtaan, vaikka itkisin hänen edessään kun hän on pahoittanut mieleni, hän vain lähtee muualle eikä sano sanaakaan. Eikä koskaan kuulu kiitos,anteeksi, rakastan sua tms ilman että pyydän. Lupaa aina panostaa mutta muutosta ei tapahdu, vaatii silti minulta jatkuvasti muuttumista, esim. hajamielisyyden, siivouksen, äänenpainon riitatilanteissa ym. Miten tästä selviää? En haluaisi mitään lastensuojelua sekoittaa tähän kun uskon että saamme asiat sovittua muutoinkin, tapaamiset jne mietityttää, kertokaa kaikki.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet harvinaisen rasittava jopa hormoneilla kaiken selittäväksi naiseksi.

Mies tekee pitkää päivää ja sinä olet kotona ja tämän pitäisi osallistua jokaiseen lapsen tarvikkeen ostoon.

Helpommalla sinun kanssasi varmasti pääsee olemalla hiljaa.

Lapsen kannalta, ota huomioon, että mies löytää hyvin pian uuden ja sinusta 100% varmasti tulee se kamala ex.

Mummo

Vierailija
42/49 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

millä ajattelit elättää ittes ja kakarasi tulevaisuudessa?? toimeentulotukea ja muuta yhteiskunnan tukia kunnes kersa 18 v?

Menemällä töihin kun lapsi on tarpeeksi vanha menemään päiväkotiin? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet harvinaisen rasittava jopa hormoneilla kaiken selittäväksi naiseksi.

Mies tekee pitkää päivää ja sinä olet kotona ja tämän pitäisi osallistua jokaiseen lapsen tarvikkeen ostoon.

Helpommalla sinun kanssasi varmasti pääsee olemalla hiljaa.

Lapsen kannalta, ota huomioon, että mies löytää hyvin pian uuden ja sinusta 100% varmasti tulee se kamala ex.

Mummo

No jos ensin valitsen 100 kaukalosta jäljelle 2 vaihtoehtoa ja kysyn mieheltä kumpi, ja vastaus on ”ihansama” niin ei sitä kyllä voi laittaa työuupumuksen piikkiin. Voi luoja.

Vierailija
44/49 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50/50 jaettu huoltajuus ja miehestä lähivanhempi

Miehestä ei tule lähivanhempaa, piste. Ap

Mä en kyllä tajua tätä logiikkaa. Mies tulee lapsen kanssa toimeen, sinä olet eroamassa ja kuvittelet vieväsi lapsen mukanasi. Onko tarkoitus, että ajattelit helpottaa talouttasi korotetulla lapsilisällä ja elarilla?

Ja huom. Mies meinasi jättää mut jo raskausaikana, kun ei kestäny mun hormonisekoilua. Itkin öitä sen takia ja vollottaen anelin jäämään. Olishan se jo siinä pitäny tajuta lähtee. Ap

Hormonit, tuo syy, joka vain pitää kestää. En tiedä, miten sekoilit, mutta olisitko hyväksynyt mieltäsi vastaavaa sekoilua?

No jos raskaudesta viimeiset 2kk jäljellä ja mulla alkaa pinnaa kiristää, ni on se musta outoa että jättää siinä vaiheessa. Valvoppa itse ensin koko raskausaika, selkäsäryt, migreeni, jatkuva oksentelu, äläkä vaan valita mistään! Muun ajan raskaudesta elelin pumpulissa eikä mieltä haitannut yhtään. Jos ei 2kk kestä väsynyttä ihmistä ni huonosti menee.

Vierailija
45/49 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä se tuli. Sinä sanelet ja miehen tulee siisi noudattaa sinun tahtoasi. Olet kyllä hyvin vahvasti itseesi keskittynyt näissä kirjoituksissasi. Niissä niinkuin tässäkin on aina kyse lopulta sinusta ei lapsisita miehestä tai muista läheisistäsi. Sinulla täytyy olla hyvä, ajattele joskus muiden hyvää. Miehesi suun olet taatusti tukkinut ihan itse. Ei hän jaksa ottaa kantaa tai kertoa tunteistaan ajatuksistaan, koska tulee aina teilatuksi. Sillä onko asioilla merkitystä toiselle/toisille ei ole sinulle merkitystä. Pariterapiasta ei taatusti ole apua. Manipulointisi tukkii jopa terapeutinkin suun. Perheneuvola olisi siis paikka mistä apua avioeroon. Erottuasi voit sitten kiristää miestä jälkikasvulla tahtosi mukaan.

Vierailija
46/49 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole pelkästään sinusta kiinni. Mikäli molemmat haluavat lähivanhemmaksi (ja en ymmärrä miksi kukaan hyvä vanhempi ei haluaisi) niin käräjille päädytte. Sinun tahtosi yksin ei asiaa ratkaise. Meillä onneksi ex ymmärsi että minä sovellun rooliin paremmin

T. Lähivanhempi isä

Ensinnäkin mies on töissä 8h päivittäin, missähän lapsi silloin olisi? Toisekseen minä olen 80% hoitanut lapsen ja olisi lapselle kauheaa jos yhtäkkiä asuisi isän kanssa. Mies ei halua puhua edes lapsen tarpeellisten tavaroiden hankkimisesta, niin not. Vaikka on hyvä vanhempi, niin siihen en suostuisi, miehelle itselleenkin on selvää, että lapsi asuu minun luona erotilanteessa. Ap

Yksivuotiaan voi laittaa päivähoitoon niin sinäkin pääset takaisin töihin, voit sitten maksaa elareita miehelle vaikka lapsi onkin vuoroviikoin molemmilla. Ei ole mitään syytä miksi juuri sinusta pitäisi tulla lähivanhempi

Vierailija
47/49 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vaikka itkisin hänen edessään kun hän on pahoittanut mieleni"

Tällainen toiminta on myös sellaista, mikä pitää lopettaa HETI. Ymmärrät varmaan itsekin, ettei mikään ole ärsyttävämpää kuin sellainen "minä kun niin mieleni pahoitin"aikuinen ihminen, joka tuhristaa sitä itkua. Ei miehellä ole mitään muuta vaihtoehtoa siinä kuin kävellä pois, koska eihän sellaisen ihmsien aknssa edes VOISI keskustella ja jos siihen jää, niin se vain raivostuttaa ja suututtaa lisää.

On eri asia itkeä, koska itkettää eikä odota, että se toinen sen perusteella jotenkin vihdoin tajuaa, että on väärässä. Itku tulee kun se tulee, mutta eihän se nyt tarkoita, että se itse asia siitä mihinkään muuttuisi. Tuollainen toiminta on lähinnä raivostuttavaa ja moni nainen sillä yrittää manipuloida ja kontrolloida tilannetta. Aika harva mies sellaista sietää eikä sellaista kyllä kukaan fiksu aikuinen teekään. 

Se, ettei mies halua puhua, on sitä ettei mies halua puhua. Pakottaa et voi eikä mikään minä niin tässä mieleni pahoitin itku kyllä todellakaan tilannetta muuta kuin pahempaan. Jos mies ei puhu niin olet tullut täysin oikeaan lopputulokseen. Et voi aikuista pakottaa puhumaan, joten silloin joko lähdet tai kestät sitä. Itse lähdin ja en ole katunut hetkeäkään. 

Vierailija
48/49 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä tajua tätä logiikkaa. Mies tulee lapsen kanssa toimeen, sinä olet eroamassa ja kuvittelet vieväsi lapsen mukanasi. Onko tarkoitus, että ajattelit helpottaa talouttasi korotetulla lapsilisällä ja elarilla?

Ja huom. Mies meinasi jättää mut jo raskausaikana, kun ei kestäny mun hormonisekoilua. Itkin öitä sen takia ja vollottaen anelin jäämään. Olishan se jo siinä pitäny tajuta lähtee. Ap

Olet kyllä oikeassa. Minäkin vollotin öisin hormonihuuruissani. Mies otti kainaloon ja sanoi, että "Nyt nukutaan ja jutellaan aamulla, jos vielä siltä tuntuu". Noin toimii hyvä mies.

Vierailija
49/49 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä oikeassa. Minäkin vollotin öisin hormonihuuruissani. Mies otti kainaloon ja sanoi, että "Nyt nukutaan ja jutellaan aamulla, jos vielä siltä tuntuu". Noin toimii hyvä mies.

Niin tai fiksu tyyppi EI vollota öitä läpeensä ;) olen itsekin raskaana ja paljon herkempi kuin normaalisti, mutta ei todella tartte olla mikään nero, että tajuaa olla ottamatta ihan jokaista tunneheilahtelua vakavasti. Vähempiälyinenkin siinä vaiheessa tajuaa, että se itku tulee hormoneista eikä käyttäydy kuin kakara.