Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Alkuun oli vaikea kun ei tiennyt että mitä kirjoja pitää ostaa, no sitten jostain luin että kirjalistassa k1 kirjat kun ostaa niin pärjää alkuun. No nyt tuli pojalle wilma viesti että jos haluat jollekkin ville kurssille may1.1 klikkaa linkkiä, mistä hemmetistä me nyt voidaan tietää, että pitääkö hänen mennä siihen.

Jos ei itse ole käynyt lukiota eikä ole mikään penaalin terävin, ei näistä tajua mitään. Pitäis olla joku kurssi miten lukiossa toimitaan.

Muita samassa tilanteessa?

Sivut

Kommentit (185)

Vierailija

Sinun pitää nyt istahtaa ja rauhoittua. Se on poikasi koulu, ei sinun. Hän hoitaa asiansa ja sinä pitäydyt kirjojen maksamisessa. Nyt on se hetki, kun esiliinan nyörit viimeistään katkaistaan. 

Vierailija

May on pakollinen matikan kurssi ja Ville on todennäköisesti sähköinen järjestelmä, jolla kurssilla tehdään tehtäviä. Kirjautukaa sinne vaan.
On sekavaa, mutta kysymällä selviää. :)
T. Toinen lukioekaluokkalaisen äiti

Vierailija

Kuule, jos nyt aloittaisit siitä, että lapsesi ihan itse kysyy koulussa , jos joku asia on epäselvä. Jos ei osaa niin on korkea aika opetella toimimaan jo kouluasioissa itsenäisesti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Menkää wilman kurssitarjottimeen, sieltä näkyy jokaisen jakson kirjat erikseen.

Ei ole samat käytännöt joka koulussa. Meillä kirjalista löytyi koulun nettisivuilta.

Vierailija

Useimpien lukioiden sivuilla on myös pdf-opinto-opas. Suosittelen katsomaan. Googleta ihan ”(lukion nimi) opinto-opas 2018-2019”.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuule, jos nyt aloittaisit siitä, että lapsesi ihan itse kysyy koulussa , jos joku asia on epäselvä. Jos ei osaa niin on korkea aika opetella toimimaan jo kouluasioissa itsenäisesti.

Kyllä ekaluokkalaista voi auttaa. Asiat on hänellekin sekavia ja jännittäviä aluksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Useimpien lukioiden sivuilla on myös pdf-opinto-opas. Suosittelen katsomaan. Googleta ihan ”(lukion nimi) opinto-opas 2018-2019”.

Meillä näyttää olevan viime vuoden opinto-opas.

Vierailija

Opinto-ohjaajat ovat koululla ihan sen vuoksi, että auttavat. Poika ottakoon sinne yhteyden, ei ole enää äidin asia kaikkea järjestellä. 

Vierailija

Poikasi ehtii hoitaa kirja yms asiat hyvin ensimmäisinä koulupäivinä. Ei kannata etukäteen stressata, tekee sen minkä osaa ja kysyy sitten kavereilta/opettajilta koulun alussa epäselviä asioita.

Hyvin se lukion alku sujuu!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyllä ekaluokkalaista voi auttaa. Asiat on hänellekin sekavia ja jännittäviä aluksi.
Meidän äitien auttaminen on usein tällaista, kun ei itsekään tiedetä ja kysellään av:llä. Oikeasti, jos nyt olisin lukiota aloittavan äiti, ymmärtäisin ottaa askeleen taaksepäin. Silloin en ymmärtänyt. :) Kyllä ne asiat sieltä selviävät ilman äidin apuakin. 

Vierailija

Anna poikasi hoitaa. Se on lukiolainen, kyllä se osaa lukion systeemin ja jollei osaa, siellä on sille tarjolla ihmisiä, joilta se voi kysyä. Sun äitinä on nyt luovuttava kontrollista ja annettava se aikuistuvalle lapellesi.

Ja voin kertoa, etttä vaikka olisit aikanaan itse käynyt lukion, systeemit olisivat siitä jo muuttuneet niin ettei siitä mitään hyötyä olisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niin voi ja täytyy, meidänkin poika oli viime syksynä lukion aloittaessaan "ihan pihalla" mutta pikku hiljaa sisäisti asiat miten siellä toimitaan, ei enää mitään ongelmia. Aloitti eilen toisen luokan.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat