ivf/icsi/pas vkolla 24?
Moi!
Onko muilla näin aikaisin ajankohta tiedossa? meillä on lyhyellä kaavalla icsi suunniteltu viikolle 24.
Kommentit (53)
Perjantaina ois sitten alkionsiirto. Jännittää jo, eka kerta kun päästään oikein piinailemaan koko kahden vuoden aikana. Kamalaa tuo oviksen metsästys tikuilla, vieläkään en nyt ollut ihan varma siitä, oliko tiistain positiivinen tulos nyt varmasti se oikea..mutta joka tapauksessa pe siirtoon.
Niinkuin arvelinkin ei ollut kovin hyvä tuo meidän ICSIn tulos,kolme munasolua hedelmöittyi ja niistäkin yksi oli monitumainen eli meni roskiin. Kaksi kuitenkin siirrettiin,5 ja 6-soluiset eli nyt vaan piinaillaan sitten kuun loppuun=D Nyt on kalenteri kyllä täys ohjelmaa eli ei onneksi ehdi kauheesti stressaamaan ja ihmettelemään,muistais vaan noi luget....
Tsemppiä Kimberly!! Ja muut tietysti kans!
-eternal pp0-
ti oli punktio, 7 saatiin, joista neljä kypsiä. icsattiin ja ne neljä ja yksi epäkypsä hedelmöittyivät. to oli siirto. ainut 1 luokkainen ja 2 luokkainen siirrettiin. loput viljellään vielä tähähän päivään, ennen kuin tietää kannattaako pakastaa - tuskin. se 1 luokkainen oli 4 soluinen ja 2 luokkainen 3 soluinen, sanoivat, että hyvin hitaasti jakaantuivat ja tästä syystä laitettiin kaksi, kun eivät pitäneet niitä sen takia niin huippuina. nyt on olo aika kipeä.
sinä ensimmäisessä ivf: ssä saatiin tosiaan vain yksi huono siirrettävä alkio ja nytkin tulos on hiukan niukka. se harmittaa ja mietityttää miksi. toisaalta ihan huippua että saatiin kuitenkin kaksi siirtokelposta matkaan.
mulla on vielä kaksi päivää töitä ja sitten alkaa loma...
toivotan teille paljon tekemistä ja muuta ajateltavaa ja hirveästi onnea!!!
on kyydissä yksi 4-soluinen, hyvälaatuiseksi sanottu alkio. Kaksi sulatettiin ja toinen oli suuttunut sulatuksesta ja kadottanut kaikki solunsa paitsi yhden. AInoa murhe oli vaan se, että lääkäri ei saanut pehmeämmällä putkella alkiota siirrettyä, ja jäykempi taisi hiukan raapia kohdun limakalvoa. Ei kovin hyvä juttu. Ehkäpä greippimehu pelastaisi tilanteen? Heh.
Joka tapauksessa aion nyt iloita täysillä siitä, että saan ensimmäistä kertaa elämässäni oikein toivon kanssa piinailla, ja voin ylpeänä julistaa, että tänään on pp0. Pakkaseen jäi vielä kuusi olkea, joissa kaikissa kaksi alkiota, eli ei menetetä toivoa vaikka tämä hiukkanen ei takertuisikaan. Crinonet saan aloittaa tänä iltana (ei voi käyttää Lugesteronia, koska oon maapähkinälle allerginen).
Tsemppiä kaikille piinailijoille ja oikein hedelmällistä viikonloppua!
joko kaikki muut on lähteneet juhannuksen viettoon? Pp 5 vasta menossa ja hermot pettää pian. Oireita on vaikka muille jakaa, mutta kun ei voi tietää, mikä kaikki kuuluu tuohon keltarahashormonilääkitykseen (Crinone). Eka pas siis ja ekaa kertaa tukihoitokin, koska tuoresiirtoon ei päästy. Kertokaa kokeneemmat, mitä kaikkia oireita teillä tuohon tukilääkitykseen liittyy? Miten muiden oireet?
Eipä tässä oo juuri ehtiny koneelle kun pitää töitä paiskia kaikesta huolimatta=( Nuo keltarauhashormonit saa joillakin aikaan selviä raskauden oireita eli niihin ei juuri ole luottaminen ennen testausta.
Tänään kävin hammaslääkärissä poistattamassa hampaan eli tietysti puudutettiin mutta uskotaan kun viisaammat sanovat ettei ole mitään haittaa... Oikeestaan ihan kiva että on muuta ajateltavaa niin testipäivä tulee paljon nopeammin. Aion kyllä testata myöhemmin kun saisi jos ei vaan vuoto ala ennen,töitä on 3.7. asti niin paljon ettei ole varaa masentua mahdollisesta negasta.
Hauskaa juhannusta kaikille ja tsemppiä!!!
-eternal pp6-
eternal ja kimberly ja muutkin, jotka pinoa vielä seuraavat.
mä olin siirron jälkeen tosi kipeä, olin vielä pari päivää töissä, turvotus paheni ja olo huononi. päätin, että kyseessä on lieviä hyperin oireita ja makasin ja join vettä useita päiviä, kunnes olo parani. oli kyllä ihan erilainen kokemus, kuin edellisessä hoidossa... ihme juttu, kun munasoluja tuli kuitenkin vähemmän, siis vain 7. en tiedä, voiko se vaikuttaa, että nyt alkioita laitettiin 2 - tuskin.
sitten olenkin ollut mökillä enkä tietokoneen ääressä. mielialat kyllä vaihtelee laidasta laitaan. hirvittää jo testauspäivä. en haluaisi katsoa enää yhtään negatikkua, mutta sehän on todennäköisin vaihtoehto.
nyt on pp8, eikä mitaan oireita, jotka eivät menisi lugejen piikkiin. toisaalta, eihän niitä vielä tarvitsisi ollakaan. mites teidän oireet ja mielialat?
Mulla ei parin viime siirron jälkeen ollu edes lugejen piikkiin luettavia oireita mutta nyt on rinnat olleet pp5:stä asti kipeät ja masussa tuntuu möykky,välillä on menkkamaisia kipuja ja epämääräistä vihlontaa mutta mielialat onneks tähän asti pysyneet ihan normaaleina=)
Olishan se mahtavaa jos onnistuttaisiin vihdonkin ja viimeisellä yrityksellä mutta en maalaile pilvilinnoja vielä niin ei ole ihan niin iso pudotus jos negaa tulee. Ens viikko menee kahta työtä tehdessä eli lepoa ei juuri ole luvassa,toivoa sopii vaan että jaksan,jatkossa onkin helpompaa.
-eternal pp8-
PP 8 tänään. Oireita on, mutta aika tutun tuntoisia kylläkin.. rinnat vähitellen tulleet kipeäksi, ei kuitenkaan mitenkään hirveän arat. Mielialat vaihtelee kovasti ja pinnakin on kireällä. Menkkajuilimisia on paljon. Mutta nää on mulle tyypillisiä oireita muutenkin loppukierrossa, en osaa sanoa Crinonen vaikutusta asiaan.
Ainoa uusi juttu on se, että jostain pp4 lähtien on ollut omituinen maku suussa, siitä pistinkin kyselyä mutta kukaan ei nähtävästi ole osannut vastata kysymykseen. En ehkä sanoisi metallin mauksi, mutta aika lähellä sitä. En todellakaan tiiä, voiko johtua Crinonesta, kaipa se on mahdollista, mutta en ole koskaan ennen sellasta kokenut.
Olen uusi tällä palstalla...
Mulla oli pass 16.6 jossa siirettiinn kaksi alkiota. Nyt menossa pp8.
Kamala jännitys menossa...
mulle siirrettiin 15.6. torstaina yksi top-alkio pakastimesta, eli nyt pp9. piti siirtää kaksi, mutta oljen toinen oli tumaviallinen ja ei sitten uutta olkea sulatettu. onhan tämä jännää... mulla on ollu sellaista menkkamaista juilimista koko ajan, se oikeestaan alko jo pari päivää ennen alkion siirtoa. mulla on aina loppukierto sellasta. rinnat on arat/kipeät mutta sitäkin on aina ennen menkkoja. olen toivonut että alkais oksettaa tai jotain :) onneksi tämä kesäaika on sellasta vilkasta töissä ja kotona ettei kovasti ole ehtinyt mietiskelemään.
tervetuloa uudet pinoon!
kimberly ja eternal, teillähän kuulostaa lupaavalta. mullakin on tullut kyllä molemmilla ivf kerroilla rinnat kipeiksi mutta pistosten lopussa, ilmeisesti irroituspiikistä ja arkuus on sitten hävinnyt ensimmäisinä päivinä alkion siirron jälkeen. sama nyt, ei mitään muita oireita kuin luge-turvotusta ja pinna kireällä.
tuntuu jo toivottomalta, mutta yritän selittää itselleni, ettei oireita vielä tarvitse olla. nyt on pp 10.
todennäköisyysmatematiikan mukan ainakin jonkun meistä pitäisi onnistua... edellisen ivf:n aikaan meitä oli pinossa aika monta ja vain yksi plussasi. toivotaan tälle pinolle parempaa onnea!
Päivien laskeminen kyllästyttää..pp9 menossa vasta. Eilen illalla oli paha olo ja sellanen kuumeinenkin. Nuo menkkajuilimiset vaan huolestuttaa, toisaalta mulla on nykyään melkein aina tällaista, kun tuo endo on niin laajalle levinnyt. Silti oireet on edelleen kaiken kaikkiaan sopivat myös pelkkään keltarauhashormoniinkin.. :( Kunpa voisin lopettaa tämän itseni tarkkailun.
Eliane, ei kannata luopua toivosta. Tässä voi käydä vielä miten vaan, lupaavatkin oireet voi tietysti olla monesta muustakin syystä kuin plussasta ja oireettomuus taas voi olla ihan yhtä hyvä merkki. Siksipä tämä niin kamalaa onkin, kun monta päivää kestää tätä itsensä tarkkailua ja toivossa ja pettymyksen tunteessa vuorotelleen elämistä.
Toivotaan, että tähän ketjuun tulee oikein monta plussaa!! Koettakaa jaksaa piinaa.
vais testailetteko jo aijemmin? mulla nyt pp 10 ja virallinen testipäivä (lääkärin ohje) ens lauantai vasta. ole kahden vaiheilla, toisaalta tulosta ei varmasti tiedä aijemmin, toisaalta haluttais testailla jo että sais ehkä jotain viitettä ... nyt ajattelen että vasta lauantaina mut mieli voi yhtäkkiä muuttua:)
syystä että aiemmin en ehdi apteekissa käydä eikä ole töistä yhtään vapaahetkeä eli mahdolliset menkatkaan ei sovi kuvioon,masennuksesta puhumattakaan. Yleensä menkat on kyllä alkanu lugeista huolimatta ajallaan mut nythän ei mentykään mun oman kierron mukaan eli ei kai menkatkaan tule ennenkun lopetan luget.
Oireet ei ole lisääntyneet eikä muuttuneet miksikään,väsymys on sen sijaan tullut mukaan kuvaan ja suuri osa tv-ohjelmista menee ohi kun nukahdan=( No,ehkä mun kuuluu sit nukkua enempi jonkun mielestä.
Jaksamista kaikille!
-eternal pp10-
haalea viiva! voi ihmeiden ihme! nyt vasta pp12, joten pidän jalat maassa. käskettiin testata vasta pp16, ettei tule turhaan testattua kemiallisia raskauksia.
Ihanaa! Onnea Eliane! Itselleni tehtiin kaden alkion siirto (PAS) 15.6 ja testipv on ylihuomenna... Oireita ei ole ollut :( Takana jo melkoinen hoitorupeama: ICSI (2 siirretty) -->Nega, PAS (2 siirretty) -->Nega, PAS uudelleen (2 siirrettin taas) --> Nega. Sitten julkiselle puolelle, jossa miehen simppa-arvot hieman parantuneet: Inseminaatio -->Nega, IVF (yksi siirrettiin tällä kertaa) -->Nega ja nyt siis PAS (jossa kaksi kyydissä). Jotenkin alkaa usko loppua. Ei plussan plussaa! :( Jossain kuitenkin aina kytee pieni toivo. Pakkasessa meillä on vielä 7 alkiota. Alkiot ovat aina olleet hyviä, ykkös tai kakkos luokkaa. Ja ovat selvinneet sulatuksestakin aina. Eivät vaan jaksa kiinnittyä. Meillä lapsettomuuden syyksi on löytynyt vain normaalimuotoisten siittiöiden vähyys. Minussa ei pitäisi olla " vikaa" , mutta alkaa kohta usko loppua. Millaisia oireita sulla Eliane on ollut? Aavistitko plussaa mitenkään?
Eliane kirjoittelikin jo haaleasta plussasta :) Mitä muille kuuluu? Millaisia tuntoja? Koska testailette? Omenakuu, Eternal, Kimberly@, Äätä-83 ja muut!!!
Tänään vasta pp11 ja testasin malttamattomana Acon10 haalean mutta selvän plussan!
Ohi on punktio ja 7 munasolua saatiin saaliiksi,vain=( No,kolmen päivän viljely tehdään eli huomenna saan toivon mukaan 2 alkiota kyytiin ja pääsen piinailemaan. Todennäköisesti pakkaseen ei jää mitään mutta jospa tällä kertaa tärppäisi=)
Tsemppiä muille=D
-eternal-