Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arjen fyysiset epämukavuudet, jotka koettelevat sietokykyäsi

Vierailija
08.08.2018 |

Aloitan: hellehiki, krooninen kusihätä, närästys, runsaat ja kivuliaat kuukautiset sekä ruikulivatsa. Silmätulehdus, takapuolen suonenveto ja toispuoleinen nuha. Nämä erikseen ja varsinkin yhdessä. (Keskitytään ihan lillukanvarsinillitykseen; kroonisiin sairauksiin kuuluvat kivut ja kärsimykset eivät välttämättä kuulu tähän keskusteluun.)

Kommentit (1723)

Vierailija
701/1723 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pillun vonkaaminen ärsyttää. Vaikka kuinka vonkaat avokilta niin mitään et saa. Omin käsin täytyy hoitaa hommat. Sitten on käynyt niin että kun juuri olet nautiskellut yksiksesi niin vartin päästä avokki tulee ehdottelemaan ja silloin ei tietenkään ota eteen. Siitä seuraa taas kauhea kalabaliikki että aina sä vonkaat ja sitten kun antaisin niin sulla ei otakaan eteen. No sitten ollaan taas seuraava kuukausi oman käden varassa. Näin meillä.

Mitäs vonkaat, sillä tavalla ei saa mitään. ällöttävä vonkaaja, yäks ei kiinnosta ketään.

Jos ei nainen tee aloitetta niin miehenhän se sitten pitää tehdä. Muuten jää aivan satavarmasti ilman.  Tai no useimmiten jää ilman joka tapauksessa.

Jos vonkaaminen mielestäsi on huono sana niin sanotaan  sitä sitten vaikka seksin ehdottamiseksi jos se kuulostaa paremmalta.  Mutta ,mutta,  mutta kun sekään ei useimmille naisille käy siinä vaihessa  kun ollaan parisuhteessa. Naiset ovat kyllä tuossa asiassa aika merkillisiä.

Eipä sanota seksin ehdottamiseksi. Vonkaaminen on vonkaamista.

Vonkaamista voi kuvata vain näin: ruokakaupassa lapsi päättää haluavansa karkkia, hän alkaa vinkua äidille että "Mä haluun karkkia" joka toinen minuutti. Äiti sanoo, ettei nyt osteta karkkia. Vinkuminen vaan yltyy. Lopulta lapsi heittäytyy maahan ja alkaa kiljua kovempaa. Ihmiset tuijottavat.

Tässä vaiheesa jonkun äidit hermot repsahtavat ja hän ostaa lapselle karkkia. Toisen äidin hermot kestävät, hän ei päädy ostamaan karkkia. Koko illan se, joka alistui lapsen vinkumiseen, syyttelee itseään kun ei pitänyt puoliaan. Hyvä fiilis ei ole silläkään, joka kieltäytyi, koska hän on vihainen ja stressaantunut.

Olen aina ihmetellyt näitä lapsia jotka järjestävät hirvittäviä kohtauksia julkisesti tai muuten vain. Muistan omasta lapsuudesta sen, että jos äiti sanoi että karkkia ei nyt osteta, se oli niin. Ei olisi tullut mieleenkään heittäytyä kiukuttelemaan lattialle. En  myöskään teininä haistatellut vanhemmille. Olen sitä mieltä, että lapset osaavat ja ymmärtävät käyttäytyä, jos sitä heiltä vaaditaan.

Jos et vieläkään ymmärtänyt: vonkaaminen on inhottavaa. Se asettaa sen toisen ikävään tilanteeseen. Kun vonkaamisesta tulee jatkuvaa, se johtaa siihen että se, jolta vongataan, stressaantuu, ahdistuu ja alkaa vältellä vonkaajaa. Aika huono ennuste parisuhteelle.

Vonkaaminen ei siis toimi kuten vonkaaja haluaisi vaan itse asiassa päinvastoin. Vonkaaja haluaisi enemmän seksiä, mutta vonkaamisen takia alkaa saada yhä harvemmin seksiä.

Lapselle, joka vinkuu karkkia, äiti on pelkkä ilkeä rahakukkaron vartija, este tiellä karkkien nauttimiseen -- samalla lailla vonkaajalle partneri on itsekäs pihtari, joka estää vonkaajan pääsyn herkuttelemaan. Mikä on vialla kyseisessä asenteessa? No, juuri se, että vonkaaja tässä on se itsekäs tyyppi, joka esineellistää sen toisen, ja joka ei välitä miltä siitä toisesta tuntuu se vonkaaminen.

Vonkaaja ei ole viettelijä. Hän ei sano että "haluan sinua, haluan tehdä sinulle hyvää, haluan että meillä olisi kiva yhdessä". Ei, vonkaaja ajattelee vain itseään ja omaa (kuviteltua) oikeutustaan päästä toisen iholle, eikä häntä häiritse se, että ahdistaa vinkumisella partneriaan. Vonkaaminen ei ole vain lapsellinen tapa toimia, aikuisella se saattaa olla hyvin lähellä painostamista ja pakottamista. Siinä tullaan alueelle, jossa jokaisen vonkaajan pitäisi kysyä itseltään: Minkälaisessa parisuhteessa olen, jos pakotan partnerini tekemään juuri sitä, jonka pitäisi olla pakottamisen vastakohta?

Olen aina ihmetellyt näitä lapsia jotka järjestävät hirvittäviä kohtauksia julkisesti tai muuten vain. Muistan omasta lapsuudesta sen, että jos äiti sanoi että karkkia ei nyt osteta, se oli niin. Ei olisi tullut mieleenkään heittäytyä kiukuttelemaan lattialle. En  myöskään teininä haistatellut vanhemmille. Olen sitä mieltä, että lapset osaavat ja ymmärtävät käyttäytyä, jos sitä heiltä vaaditaan.

Vierailija
702/1723 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoilu!

Varsinkin helteellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1723 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pillun vonkaaminen ärsyttää. Vaikka kuinka vonkaat avokilta niin mitään et saa. Omin käsin täytyy hoitaa hommat. Sitten on käynyt niin että kun juuri olet nautiskellut yksiksesi niin vartin päästä avokki tulee ehdottelemaan ja silloin ei tietenkään ota eteen. Siitä seuraa taas kauhea kalabaliikki että aina sä vonkaat ja sitten kun antaisin niin sulla ei otakaan eteen. No sitten ollaan taas seuraava kuukausi oman käden varassa. Näin meillä.

Mitäs vonkaat, sillä tavalla ei saa mitään. ällöttävä vonkaaja, yäks ei kiinnosta ketään.

Jos ei nainen tee aloitetta niin miehenhän se sitten pitää tehdä. Muuten jää aivan satavarmasti ilman.  Tai no useimmiten jää ilman joka tapauksessa.

Jos vonkaaminen mielestäsi on huono sana niin sanotaan  sitä sitten vaikka seksin ehdottamiseksi jos se kuulostaa paremmalta.  Mutta ,mutta,  mutta kun sekään ei useimmille naisille käy siinä vaihessa  kun ollaan parisuhteessa. Naiset ovat kyllä tuossa asiassa aika merkillisiä.

Vonkaamista voi kuvata vain näin: ruokakaupassa lapsi päättää haluavansa karkkia, hän alkaa vinkua äidille että "Mä haluun karkkia" joka toinen minuutti. Äiti sanoo, ettei nyt osteta karkkia. Vinkuminen vaan yltyy. Lopulta lapsi heittäytyy maahan ja alkaa kiljua kovempaa. Ihmiset tuijottavat.

Tässä vaiheesa jonkun äidit hermot repsahtavat ja hän ostaa lapselle karkkia. Toisen äidin hermot kestävät, hän ei päädy ostamaan karkkia. Koko illan se, joka alistui lapsen vinkumiseen, syyttelee itseään kun ei pitänyt puoliaan. Hyvä fiilis ei ole silläkään, joka kieltäytyi, koska hän on vihainen ja stressaantunut.

Jos et vieläkään ymmärtänyt: vonkaaminen on inhottavaa. Se asettaa sen toisen ikävään tilanteeseen. Kun vonkaamisesta tulee jatkuvaa, se johtaa siihen että se, jolta vongataan, stressaantuu, ahdistuu ja alkaa vältellä vonkaajaa. Aika huono ennuste parisuhteelle.

Vonkaaminen ei siis toimi kuten vonkaaja haluaisi vaan itse asiassa päinvastoin. Vonkaaja haluaisi enemmän seksiä, mutta vonkaamisen takia alkaa saada yhä harvemmin seksiä.

Lapselle, joka vinkuu karkkia, äiti on pelkkä ilkeä rahakukkaron vartija, este tiellä karkkien nauttimiseen -- samalla lailla vonkaajalle partneri on itsekäs pihtari, joka estää vonkaajan pääsyn herkuttelemaan. Mikä on vialla kyseisessä asenteessa? No, juuri se, että vonkaaja tässä on se itsekäs tyyppi, joka esineellistää sen toisen, ja joka ei välitä miltä siitä toisesta tuntuu se vonkaaminen.

Vonkaaja ei ole viettelijä. Hän ei sano että "haluan sinua, haluan tehdä sinulle hyvää, haluan että meillä olisi kiva yhdessä". Ei, vonkaaja ajattelee vain itseään ja omaa (kuviteltua) oikeutustaan päästä toisen iholle, eikä häntä häiritse se, että ahdistaa vinkumisella partneriaan. Vonkaaminen ei ole vain lapsellinen tapa toimia, aikuisella se saattaa olla hyvin lähellä painostamista ja pakottamista. Siinä tullaan alueelle, jossa jokaisen vonkaajan pitäisi kysyä itseltään: Minkälaisessa parisuhteessa olen, jos pakotan partnerini tekemään juuri sitä, jonka pitäisi olla pakottamisen vastakohta?

No kuule ihan tavalliset lapsetkin kiukuttelee joskus. Ei ole normaalia sekään, jos lapset ei koskaan kapinoi. Ja sekä se kapinointi että kapinoimattomuus voi olla myös merkki kohtuuttomasta vanhemmasta.

T. Mahdollosesti narsistin aikuinen lapsi, joka on huutanut todella ilkeitä juttuja teinityttönä, kun oli niin paha olla

Vierailija
704/1723 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivat silmät,kuiva suu. Aina mukana vesipullo ja silmätipat,eikä helpota kuin hetkeksi.

Vierailija
705/1723 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihonhoitoöljy, jonka pullossa on huono korkki. Pullosta valuu aina öljyä hyllylle. Ostan siis öljyn ja lutraan sen kunnolliseen pulloon, jossa on nokkakorkki. Miksi kohderyhmä, eli vauvojen hoitajat ei ole vaatinut parempaa pakkausta?

Tähän samaan liittyen, miksi kookosöljyä myydään sellaisissa laakeissa, isoissa purkeissa eikä pulloissa?! Kaapissa on lautasen kokoinen rasvarinkula.

Vierailija
706/1723 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen suolisto tulostaa vessanpönttöön vähintään kolme isoa jöötiä per päivä, vaikkei käsittelyssä olisi ollut kuin pari leipäviipaletta lisukkeineen viimeisten parin vuorokauden aikana?

No minun :D

Vihaan housut alas-housut ylös -rumbaa, koko ajanhukkaa ja paperin tuhlausta.

Kateeksi käy kun yhdenkään kunnon jöötin tekeminen per päivä onnistuu harvoin, vaikka kuitua syön. Joskus suolistoni saa sellaisen kehitettyä ja aah sitä autuutta, suorastaan kaunista.

Käytä puhdistamiseen alapesusuihkua ennen paperia, niin puhdasta tulee vähällä paperilla.

Vierailija
707/1723 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun avaa telkkarin ja painaa kaukosäätimessä sitä guide-nappia, niin kaikkien kanavien meneillään olevat, ja seuraavaksi alkavat ohjelmat pitäisi näkyä alekkain omilla riveillään. Meidän telkkarissa näkyy vaan ehkä joka kolmannen kanavan tiedot, ja muut rivit välissä ovat tyhjiä, joten on pakko sulkea valikko, ja selata erikseen kanavat läpi, jotta näkee että mitä sieltä oikein tulee.

Elämäni on niin vaikeaa.

Tähän on mulla auttanut kanavien uudelleen haku ja päivitys.

Vierailija
708/1723 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitan: hellehiki, krooninen kusihätä, närästys, runsaat ja kivuliaat kuukautiset sekä ruikulivatsa. Silmätulehdus, takapuolen suonenveto ja toispuoleinen nuha. Nämä erikseen ja varsinkin yhdessä.

(Keskitytään ihan lillukanvarsinillitykseen; kroonisiin sairauksiin kuuluvat kivut ja kärsimykset eivät välttämättä kuulu tähän keskusteluun.)

En tieda saako Suomesta mutta USAssa on ihan kaupan hyllylla Uricalm max niminen tuote joka rauhoittaa rakon.

Vierailija
709/1723 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa.

Vierailija
710/1723 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiki! Kun se valuu tissien välissä ja p***evaossa!

Vierailija
711/1723 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun vatsa toimii jatkuvasti. Eilen 9 kertaa, tänään jo kahdesti. Mistä sitä riittää??

Vierailija
712/1723 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on monta juttua, joihin mulla on ratkaisu, palaan niihin tänään heti kun ehdin. :)

....Mutta siis tämä maitopurkkijuttu: työkaveri joskus näytti, että näissä uusissa maitotölkeissä maito pitää kaataa tavallaan eri reunalta. Eli ei siltä reunalta missä korkin ja reunan väli on lyhyt, vaan ikään kuin "väärään suuntaan", siltä reunalta, missä korkkia ei ole niin lähellä reunaa. Siitä tulee olo, että kaataa maitos sen purkin itsensä yli.

Se tuntuu epäloogiselta käteen, mutta maito tulee nätisti. Täydestäkin purkista! Kokeilkaa rakkaat kanssaeläjät! <3

Vierailija
713/1723 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli ihan hirveät finnit ja nypyt poskiin. Stressin hallinta hieman helpotti, mutta yhtäkkiä taas räjähti käsiin. Tätä 1,5v ja siis aiemmin normaalilla iholla. Joku kirjoitti netissä, että aknessa keho ja suolisto ovat käymistilassa. Eli ravinnon pitää olla hiivaton, sokeriton ja maidoton. Vehnätön auttaa myös. Itse en kestä soijamaitoja ym niin korvasin kaiken maitoon liittyvän laktoosittomilla tuotteilla. Tätä vähintään 3 viikkoa. Opin pian tietämään mihin on lisätty sokeria, esim kastikkeet jne, pidin omia eväitä mukana ja tein itse gluteenitonta,hiivatonta, leipää.(Koska vehnä aiheuttaa tulehdusta.)

Ehkä 2 viikkoa meni ja näpyt oli rauhoittuneeet / loppunut uusien muodostuminen. Pesin vain vedellä ja kuivasin hyvin. 3 vk jlk enää 1 rauhallinen minipaise jäljellä. Sekin katosi äkkiä.

Aion jatkaa jotenkin näin, mutta pitää olla tarkkana että saa paljon esim proteiinia... & välipalaa kuten pähkinöitä kannattaa kantaa laukussa. Jos muuta ei ollut niin ranskalaisia saa äkkiä mistä vain, niin niitä pikaiseen nälkään.

Suosittelen lämpimästi. <3

Vierailija
714/1723 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tämä. Jatkuva seksin vonkaaminen ottaa aivoon. Olen siis parisuhteessa ja muuten tullaan hyvin toimeen on yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja viihdytään yhdessä mutta tässä asiassa ollaan eri planeetalta. Minulle riittäis kerta kuussa mies panis jatkuvasti. Alkaa ahdistaa jatkuva vonkaaminen. On keskusteltu asiasta muttei oikein oo tajunnu mun haluttomuutta.

Vierailija
715/1723 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian tiukassa olevat hillopurnukan kannet ja muut. Tuntuu että ranne murtuu.

Saarioisten konsulentti jakoi avaajia joskus kaupassa.

Apuväline Jarkey

Vierailija
716/1723 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilalla, kun yrität saada unta on aina hirveä hiki ja kuuma. Kun heräät aamulla ja pitäis lähteä töihin, lämpötila on juuri sopiva.

Vierailija
717/1723 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tämä. Jatkuva seksin vonkaaminen ottaa aivoon. Olen siis parisuhteessa ja muuten tullaan hyvin toimeen on yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja viihdytään yhdessä mutta tässä asiassa ollaan eri planeetalta. Minulle riittäis kerta kuussa mies panis jatkuvasti. Alkaa ahdistaa jatkuva vonkaaminen. On keskusteltu asiasta muttei oikein oo tajunnu mun haluttomuutta.

Miten kuulostaakaan niin tutulta.... ja aina palkinnoksi kaikesta pitäs saada seksiä. Kerran kuussa laittaa esim ruuan ja kun mä kiitän, hän sanoo vihjaillen, että ”kyllä mä jotain muutakin haluaisin kiitokseksi...” Huoh....🙄

Vierailija
718/1723 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on monta juttua, joihin mulla on ratkaisu, palaan niihin tänään heti kun ehdin. :)

....Mutta siis tämä maitopurkkijuttu: työkaveri joskus näytti, että näissä uusissa maitotölkeissä maito pitää kaataa tavallaan eri reunalta. Eli ei siltä reunalta missä korkin ja reunan väli on lyhyt, vaan ikään kuin "väärään suuntaan", siltä reunalta, missä korkkia ei ole niin lähellä reunaa. Siitä tulee olo, että kaataa maitos sen purkin itsensä yli.

Se tuntuu epäloogiselta käteen, mutta maito tulee nätisti. Täydestäkin purkista! Kokeilkaa rakkaat kanssaeläjät! <3

Siis sillein sivusuunnassa vai niin että purkki olisi ylösalaisin?

Vierailija
719/1723 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hikoilu! Tuntuu ettei mikään dödö pidä ja varsinkin jos ihan pienen hetkenkään on jännittynyt tai stressaantunut niin jo on paita läpimärkä ja se haju on lievästi sanottuna inhottava eikä edes välttämättä lähde vaatteista vaikka pesis 60 asteessa :(

Hei kaikki! Olisko mitään semmoinen, että ei laitettais samoja juttuja yhä uudestaan ja uudestaan? Hikoilu on arkinen ja ärsyttävä juttu, kylläpä kyllä, mutta tämä ketju pysyisi paljon hauskempana, jos siihen ilmestyisi aina uusia oivalluksia.

Olisko mitään semmoinen, että samoja juttuja SAISI laittaa yhä uudestaan ja uudestaan? Tarvitsematta arpoa, onko joku jo saman harmituksenaiheen kerennyt julkituoda. Niin uniikkeja kuin itse kukin olemmekin, kärsimyksen ja kyrsimyksen aiheet ovat lopultakin aika universaaleja :) Saa hikoilla, saa jankata, saa päästellä pikkuvitutuksen ulos sen vähän, mitä tällainen ketju siihen (toivottavasti) helpotusta antaa <3  Terveisin AP

PS. Jutut voivat olla hauskoja. Elämä niiden takana ei välttämättä ole.

Vierailija
720/1723 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyppii se kun naistenlehden väliin on tungettu liimalla joku tyhmä näytepussi naamaseerumia, meikkivoidetta tai shampoota :( Ja jos ei näitä, niin vähintään irtoläpyskä, jolla saisi tilattua lisää turhia lehtiä. En ymmärrä sitäkään, miksi jotkut irtonumerot on paketoitu muovin sisään??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän