Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arjen fyysiset epämukavuudet, jotka koettelevat sietokykyäsi

Vierailija
08.08.2018 |

Aloitan: hellehiki, krooninen kusihätä, närästys, runsaat ja kivuliaat kuukautiset sekä ruikulivatsa. Silmätulehdus, takapuolen suonenveto ja toispuoleinen nuha. Nämä erikseen ja varsinkin yhdessä. (Keskitytään ihan lillukanvarsinillitykseen; kroonisiin sairauksiin kuuluvat kivut ja kärsimykset eivät välttämättä kuulu tähän keskusteluun.)

Kommentit (1723)

Vierailija
741/1723 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun töissä tulee hiki ja mukana myös persehiki. Aivan sama millaiset alushousut on, niin kostea haara/pepun osa alkaa hiertää pakaroita. Joka askel on tuskaa kun pakarat hankaavat toisiaan/niitä alushousuja. Punaista kipeää ihottumaa perseessä eikä siitä pääse pakoon ennen kuin vasta suihkussa kotona.

Vierailija
742/1723 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä logiikka jännitysvatsassa on? Stressaa aikataulut niin eiköhän vatsa päätä, että nyt tyhjennetään koko sisältö. Lopulta paska on vain lirua jota suolisto vääntää raivolla ulos ja itseä hirvittää se ehtiminen noin 68 kertaa enemmän. Maailman turhin vaiva oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1723 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kotona, kun ei ole mikään kiire, paska tulee nopeasti ja helposti? Sitten töissä lyhyen tauon aikana yrittää käydä vessassa, kun on hätä ja se paska ei meinaa tulla ja sitten se ei meinaa loppua. Sulkijalihaksilla sitten katkaista jostain kohtaa ja kärsiä vähintään vartti paskahädästä ja kipeästä vatsasta.

Vierailija
744/1723 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hikoilen paljon. Joudun vaihtmaaan alushousuja monta kertaa päivässä, koska ne ovat märät. Hiki myös haisee rekkamiehelle tai sille, että olisin pissannut housuihini ja unohtanut pestä vaatteet ja vain kuivattanut ne. Ensin luulinkin, että multa lirahtelee, mutta sama haju on kaikissa vaatteissa ja tulee niihin hetkessä. Pyykistä tullessa haisevat vielä raikkaalle.

Kasvojen ihossa koko ajan paksu rasva, aivan kuin olisi ollut meikit koko päivän kasvoilla. Siihenkään ei ole auttanut mikään.

Kaikista pahin muutos on hiukset! Ne pöhöttää, on elottomat, karheat ja hapertuvat ennen kuin kasvavat pitkiksi ja joudun leikkaamaan ne lyhyiksi. Ja pitkillä tarkoitan just ja just olkapäille ulottuvia hiuksia.

Saan myös älyttömiä hepuleita ilman syytä ja jos on syytä, niin paisuttelen niitä kohtuuttoman isoiksi.

Tunnen ovulaation, en ole tuntenut sitä kuin viimeiset vuodet, ennen menkkoja vatsa on todella kipeä, turvoksissa ja täynnä ilmaa. Olen myös usein päivän vesiripulilla.

Saan päiväkausia kestäviä syöppökohtauksia.

Mitä vielä? Varmaan vaikka mitä, mutta koska muistikin on huonontunut, en nyt saa mieleen muuta.

kilpirauhasarvot kannattaisi varmaan mittauttaa..

Vierailija
745/1723 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et löydä parkkipaikkaa, koska kadun varteen ei ole maalattu ruutuja, vaan ainoastaan alku- ja loppuviiva. Niinpä idiootit ovat parkkeeranneet autonsa niin, että ensimmäisen edessä on 1/2 auton verran tilaa ja viimeisen takana 3/4 auton verran.

Vierailija
746/1723 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opit nostamaan nenä- ja kasvolihaksillasi silmälaseja oikealle paikalleen. Ja kerran erehdyt katsomaan peilistä, miltä se näyttää.

Vierailija
747/1723 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hikoilen paljon. Joudun vaihtmaaan alushousuja monta kertaa päivässä, koska ne ovat märät. Hiki myös haisee rekkamiehelle tai sille, että olisin pissannut housuihini ja unohtanut pestä vaatteet ja vain kuivattanut ne. Ensin luulinkin, että multa lirahtelee, mutta sama haju on kaikissa vaatteissa ja tulee niihin hetkessä. Pyykistä tullessa haisevat vielä raikkaalle.

Kasvojen ihossa koko ajan paksu rasva, aivan kuin olisi ollut meikit koko päivän kasvoilla. Siihenkään ei ole auttanut mikään.

Kaikista pahin muutos on hiukset! Ne pöhöttää, on elottomat, karheat ja hapertuvat ennen kuin kasvavat pitkiksi ja joudun leikkaamaan ne lyhyiksi. Ja pitkillä tarkoitan just ja just olkapäille ulottuvia hiuksia.

Saan myös älyttömiä hepuleita ilman syytä ja jos on syytä, niin paisuttelen niitä kohtuuttoman isoiksi.

Tunnen ovulaation, en ole tuntenut sitä kuin viimeiset vuodet, ennen menkkoja vatsa on todella kipeä, turvoksissa ja täynnä ilmaa. Olen myös usein päivän vesiripulilla.

Saan päiväkausia kestäviä syöppökohtauksia.

Mitä vielä? Varmaan vaikka mitä, mutta koska muistikin on huonontunut, en nyt saa mieleen muuta.

kilpirauhasarvot kannattaisi varmaan mittauttaa..

Raudanpuute, 90% todennäköisyydellä. T. Etätohtori

Vierailija
748/1723 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sukassa on joku roska jota ei kuitenkaan jotenkin löydä tai saa sieltä pois ja se vaan vaihtaa paikkaa kun ottaa sukan jalasta.

Vierailija
749/1723 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taukoamaton MELU on hirveää.

Pidän lapsista, mutta bussimatkoilla mietin, kuinka KAMALA ääni lapsista lähtee. Vieressäni oli pikkutyttö, joka lässytti ja yskäisi aina lopuksi vinkuvan yskän. Koko ajan. Arghhhh!

Pieni poika HUUSI vieressään istuvalle äidilleen koko matkan ajan ja hermostutti monet matkustajat. Jäin pois bussista ja kävelin loppumatkan kotiin.

Osa lapsista haluaa koko ajan painaa pysäytysnappia, inisee, narisee tai valittaa asiasta koko matkan ajan huippukimeällä äänellä. 

Rispektiä vanhemmille!

Vierailija
750/1723 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä logiikka jännitysvatsassa on? Stressaa aikataulut niin eiköhän vatsa päätä, että nyt tyhjennetään koko sisältö. Lopulta paska on vain lirua jota suolisto vääntää raivolla ulos ja itseä hirvittää se ehtiminen noin 68 kertaa enemmän. Maailman turhin vaiva oikeasti.

Toinen versio: stressi halvaannuttaa suolen työviikon ajaksi (siis myös iltaisin) ja perjantaina on suorastaan kiire pöntölle kun kroppa onnistuu jotenkin rentoutumaan taas.

Vierailija
751/1723 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän hölmöä, mutta minua ärsyttävät ihmiset, jotka pysähtyvät liukuportaiden päähän ja jäävät siihen töllistelemään niin että takanatulijat ovat vähällä kaatua. Lisäksi ärsyttää lähes joka päivä työpaikalla se, kuinka 1. tai 2. kerroksessa työskentelevät käyttävät hissiä ja siten hidastavat ylimmissä kerroksissa työskentelevien kulkua. Portaat ovat aivan hissien vieressä. Jos eli ole mitään fyysistä syytä miksi ei voisi portaita käyttää, miksi ottaa hissi? 

Minä olen päättänyt että kävelen pahki, jos siihen jää. Tulee lähikontakti pyllyään vasten.

Vierailija
752/1723 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan tulista ruokaa mutta miksi sen pitää polttaa peräaukko ihan turraksi ulos tullessaan?

Kun on kiire ja vihdoin saapuu paikalle ja sitten tulee kauhee jälkihiki kun on pitänyt toppatakki päällä juosta.

Kuukautiset. En jaksa vuotaa joka kuukausi. Ja sattuvatkin vielä. En tee näillä mitään, mutta en myös halua hormoneita. Mieluummin vois olla sellanen systeemi että kuukautiset voitais lääkärissä käynnistää jos olis tarve lisääntyä, muuten ne ei olis päällä. Ah mikä ihana ajatus.

Oksennusrefleksi + jumissa oleva leuka. Joka kerta kun pesen takahampaita, tulee jossain vaiheessa yökkäys kun osun johonkin liian syvälle. Kun yökkään ja suu aukee äärimmilleen, jumissa oleva leuka naksahtaa liian nopeesti auki ja se sattuu niiiiiin paljon.

Karvankasvu. En jaksa.

Vierailija
753/1723 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun ihmiset syövät julkisilla paikoilla HAISEVIA ruokia. Edes ruokailuäänet eivät haittaa niin paljoa, koska aina voi laittaa kuulokkeet, mutta se haju! Chilipähkinät, juustonaksut, banaani, joku hirveen hajunen eines joka haisee ihan suojakaasulta, nakit.... Siis joku söi just eilen kirjastossa nakkeja ja sit vielä banaanin jälkkäriks. Hyi. Teki mieli tunkee nappikuulokkeet sieraimiin.

Vierailija
754/1723 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään ärsyttävämpää kuin vessanpaperimöykky, joka ei suostu huuhtoutumaan vedettäessä?

Se ikäänkuin kerää ilmaa itseensä ja vain pöyhistelee veden pyörteessä. Joskus olen joutunut kumihanskoin noukkimaan, kun vaan sitkeästi pinnalla kellottelee...

Jep, tämä silloin kun oon käyny paskalla tai on menkat ja se ruskea tai punainen paperi pyörii ja pyörii ja pöyhistelee työpaikan vessasaa ja kuulet että joku odottaa vuoroaan oven takana..

Vierailija
755/1723 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kasvaa aina samaan kohtaan karva leuassa joka pitää nyppiä pois noin 2-3 krt/vko.. (olen nainen)

Isojen silmien kirous (joka toinen päivä pitää olla kalastelemassa silmämunasta karvaa/ripseä/jotain murusia)-yök

Aamuherätykset

Kaupassa oviaukolla hidastelevat

Hidastelijat ylipäätään

Vierailija
756/1723 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmälasit. Ne on aina likaiset ja lutraan niitä joka helkutin päivä vedellä ja hinkkaan liinoilla niin, että oon varmaan jo vitsi työpaikallani. Ne vaan on niin saatanasta. Mutta MUN silmiä EI leikata millään laasereilla eikä muillakaan enkä ryhdy piilolinssien orjaksi, ne maksaa mansikoita + silmätulehdukset jne., niistä piilarihommista ei tuu loppua jos siihen lähtee.

/quote]

Silmälasit:

Osta K-kaupasta Pirkka silmälasien puhdistuspyyhkeitä. Siinen pakkaus, hinta n. 1,99 e.  Puhdista rillit aamulla näillä. Ota laukkuun mukaan pari pyyhettä päiväksi (itse en yleensä tarvitse). Pestä voit sitten harvemmin.

Huomaa myös että lasit likaantuvat etenkin ruoanlaitossa, joten käytä silloin kakkoslaseja. Ei tule paraattirilleihin rasvatahroja eikä höyry pilaa niitä.

Liika hinkkaaminen kuluttaa ja raaputtaa pintaa, joten lopeta se.

Multa myös suositus näille Pirkka puhdistuslpuhdistusliinoille. Ovat todella hyviä ja yksittäispakattuina helppo pitää käsilaukussa. Eikä maksa paljoa!

Vierailija
757/1723 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt fyysistä epämukavuutta eikä edes varsinaista kosmeettista haittaa, mutta ihmettelen, mistä hitosta olen saanut kaksi känsää oikeaan kämmeneeni?? Eivät ole syyliä (tietäisin, koska kokemusta vuosien takaa niistä pirulaisista on). En keksi mitään muuta kuin ahdistuneen takertuva ote auton ratista tai konjakkipullon korkin voimallinen kiertämisliike - muuten ihan vain kynänpyörittelyä tämä elämä :)

Känsät voivat tarttua, ajoin joskus toisen autoa, kannattaa käydä polttamassa lääkärillä, koska voivat levitä.

Vierailija
758/1723 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kasvaa aina samaan kohtaan karva leuassa joka pitää nyppiä pois noin 2-3 krt/vko.. (olen nainen)

Isojen silmien kirous (joka toinen päivä pitää olla kalastelemassa silmämunasta karvaa/ripseä/jotain murusia)-yök

Aamuherätykset

Kaupassa oviaukolla hidastelevat

Hidastelijat ylipäätään

Sama vika että silmäripsi hiertää päiväkausia lähtee vesiliukoisen ripsivärin mukana pois.

Vierailija
759/1723 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pillun vonkaaminen ärsyttää. Vaikka kuinka vonkaat avokilta niin mitään et saa. Omin käsin täytyy hoitaa hommat. Sitten on käynyt niin että kun juuri olet nautiskellut yksiksesi niin vartin päästä avokki tulee ehdottelemaan ja silloin ei tietenkään ota eteen. Siitä seuraa taas kauhea kalabaliikki että aina sä vonkaat ja sitten kun antaisin niin sulla ei otakaan eteen. No sitten ollaan taas seuraava kuukausi oman käden varassa. Näin meillä.

Mitäs vonkaat, sillä tavalla ei saa mitään. ällöttävä vonkaaja, yäks ei kiinnosta ketään.

Jos ei nainen tee aloitetta niin miehenhän se sitten pitää tehdä. Muuten jää aivan satavarmasti ilman.  Tai no useimmiten jää ilman joka tapauksessa.

Jos vonkaaminen mielestäsi on huono sana niin sanotaan  sitä sitten vaikka seksin ehdottamiseksi jos se kuulostaa paremmalta.  Mutta ,mutta,  mutta kun sekään ei useimmille naisille käy siinä vaihessa  kun ollaan parisuhteessa. Naiset ovat kyllä tuossa asiassa aika merkillisiä.

Eipä sanota seksin ehdottamiseksi. Vonkaaminen on vonkaamista.

Vonkaamista voi kuvata vain näin: ruokakaupassa lapsi päättää haluavansa karkkia, hän alkaa vinkua äidille että "Mä haluun karkkia" joka toinen minuutti. Äiti sanoo, ettei nyt osteta karkkia. Vinkuminen vaan yltyy. Lopulta lapsi heittäytyy maahan ja alkaa kiljua kovempaa. Ihmiset tuijottavat.

Tässä vaiheesa jonkun äidit hermot repsahtavat ja hän ostaa lapselle karkkia. Toisen äidin hermot kestävät, hän ei päädy ostamaan karkkia. Koko illan se, joka alistui lapsen vinkumiseen, syyttelee itseään kun ei pitänyt puoliaan. Hyvä fiilis ei ole silläkään, joka kieltäytyi, koska hän on vihainen ja stressaantunut.

Olen aina ihmetellyt näitä lapsia jotka järjestävät hirvittäviä kohtauksia julkisesti tai muuten vain. Muistan omasta lapsuudesta sen, että jos äiti sanoi että karkkia ei nyt osteta, se oli niin. Ei olisi tullut mieleenkään heittäytyä kiukuttelemaan lattialle. En  myöskään teininä haistatellut vanhemmille. Olen sitä mieltä, että lapset osaavat ja ymmärtävät käyttäytyä, jos sitä heiltä vaaditaan.

Jos et vieläkään ymmärtänyt: vonkaaminen on inhottavaa. Se asettaa sen toisen ikävään tilanteeseen. Kun vonkaamisesta tulee jatkuvaa, se johtaa siihen että se, jolta vongataan, stressaantuu, ahdistuu ja alkaa vältellä vonkaajaa. Aika huono ennuste parisuhteelle.

Vonkaaminen ei siis toimi kuten vonkaaja haluaisi vaan itse asiassa päinvastoin. Vonkaaja haluaisi enemmän seksiä, mutta vonkaamisen takia alkaa saada yhä harvemmin seksiä.

Lapselle, joka vinkuu karkkia, äiti on pelkkä ilkeä rahakukkaron vartija, este tiellä karkkien nauttimiseen -- samalla lailla vonkaajalle partneri on itsekäs pihtari, joka estää vonkaajan pääsyn herkuttelemaan. Mikä on vialla kyseisessä asenteessa? No, juuri se, että vonkaaja tässä on se itsekäs tyyppi, joka esineellistää sen toisen, ja joka ei välitä miltä siitä toisesta tuntuu se vonkaaminen.

Vonkaaja ei ole viettelijä. Hän ei sano että "haluan sinua, haluan tehdä sinulle hyvää, haluan että meillä olisi kiva yhdessä". Ei, vonkaaja ajattelee vain itseään ja omaa (kuviteltua) oikeutustaan päästä toisen iholle, eikä häntä häiritse se, että ahdistaa vinkumisella partneriaan. Vonkaaminen ei ole vain lapsellinen tapa toimia, aikuisella se saattaa olla hyvin lähellä painostamista ja pakottamista. Siinä tullaan alueelle, jossa jokaisen vonkaajan pitäisi kysyä itseltään: Minkälaisessa parisuhteessa olen, jos pakotan partnerini tekemään juuri sitä, jonka pitäisi olla pakottamisen vastakohta?

Olen aina ihmetellyt näitä lapsia jotka järjestävät hirvittäviä kohtauksia julkisesti tai muuten vain. Muistan omasta lapsuudesta sen, että jos äiti sanoi että karkkia ei nyt osteta, se oli niin. Ei olisi tullut mieleenkään heittäytyä kiukuttelemaan lattialle. En  myöskään teininä haistatellut vanhemmille. Olen sitä mieltä, että lapset osaavat ja ymmärtävät käyttäytyä, jos sitä heiltä vaaditaan.

No kuule ihan tavalliset lapsetkin kiukuttelee joskus. Ei ole normaalia sekään, jos lapset ei koskaan kapinoi. Ja sekä se kapinointi että kapinoimattomuus voi olla myös merkki kohtuuttomasta vanhemmasta.

T. Mahdollosesti narsistin aikuinen lapsi, joka on huutanut todella ilkeitä juttuja teinityttönä, kun oli niin paha olla

Samoin.  Lasten on saatava olla lapsia, muutoin myöhemmin kostautuu.   

Vierailija
760/1723 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Illalla nukkumaan mennessä kun pää on tavoittanut tyynyn, kurkkua alkaa yskä kutittaa. Yritän estää yskähdyksen, nieleskelemällä ja vettä hörppimällä, sormea nipistämällä. Koira pelkää yskimistä, se loikkaa omalta pediltään ja jää ramppaamaan eikä käy nukkumaan, silloin en nukahda minäkään. Yskää pidätellessä kurkkua kutittaa ja tuskanhiki kihoaa ja lopulta se yskähdys kuitenkin tulee ja lopputulos edellä kuvattu.

Olen 150 senttiä pitkä ja tavarat kaupassa ja keittiönkaapeissa liian korkealla. Varvistelen niitä, olkapäässä koskee ja pohkeessa vetää suonta. Vihaan myös liian korkeaa keittiön työtasot, niskat jumissa saa sapuskansa laitella.

Kurkun kutitus makuuasennossa voi olla närästystä. Vatsahapot lähtee liikkeelle ja ärsyttää kurkunpäätä. Mulla tähän autto ruokavalion muutokset ja astmalääkitys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme