Posti lopettaa Plus-merkin myymisen 31.3.2023.
Se oli jo alusta alaken tuhoontuomittu idea. Kuka haluaa maksaa 1,50 € extraa käytännöllisesti katsoen tyhjästä?
Kommentit (79)
Plus-merkillä sai kirjeensä perille seuraavaksi päiväksi. Voidaan siis sanoa että oikeastaan se oli siis ensimmäisen luokan merkki varustettuna seurannalla. Luulen vain että todellinen syy lopettamiseen on nimenomaan se että Posti haluaa lopettaa muutamien plus-kirjeiden takia ajettavat jakoreissut ( joiden takia myös edullisempaa postia saattoi päätyä aikaisemmin perille).
Ostin kerran, kun piti saada kirje oikeuteen ajoissa perille ja varmasti. Plus että näin sen seurannan.
En tiennytkään tuommoisia merkkejä olevan olemassakaan. Jäinkö paljostakin paitsi?
Ilman plusmerkkiä tiistaina lähetetty kirje oli perillä seuraavana maanantaina... Jännä, että nykytekniikalla ei saada postia liikkumaan nopeammin vaan hitaammin.
Aika kallista lähettää postikortti 3,60 €:lla.
Minulla on vanhoja 2. luokan postimerkkejä joilla lähetetty lähetys on usein ollut perillä jo seuraavana päivänä. Suhteellisen mielenkiintoista.
Ikinä käytä postin paskoja palveluita, peruin juuri yhden lehden tilauksen kun ei kahta viimeistä ole tullut laatikkoon.
Sanomalehdet tilaan diginä.
Olispa niitä vanhoja ikimerkkejä vielä.
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään tuommoisia merkkejä olevan olemassakaan. Jäinkö paljostakin paitsi?
Plus-merkki 2019-2023. R.I.P. Not.
Tietyt oman yrityksen postit on ollut pakko lähettää plussana, että on saanut ne perille ajoissa. Mitenhän nyt sitten käy. Nää on kuitenki pakko lähettää fyysisesti, ei voi muuttaa sähköiseksi. Per***stä on nykyisen postin toiminta ja uudistukset.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vanhoja 2. luokan postimerkkejä joilla lähetetty lähetys on usein ollut perillä jo seuraavana päivänä. Suhteellisen mielenkiintoista.
Kuinka monta merkkiä laitat? Eikö niiden arvo ole 65 snt?
Vierailija kirjoitti:
Tietyt oman yrityksen postit on ollut pakko lähettää plussana, että on saanut ne perille ajoissa. Mitenhän nyt sitten käy. Nää on kuitenki pakko lähettää fyysisesti, ei voi muuttaa sähköiseksi. Per***stä on nykyisen postin toiminta ja uudistukset.
Niin, tämä onkin mielenkiintoista, kun ei enää voi käytännössä mitenkään laskea lähetyksen saapumispäivää. Synttärikorttiakaan ei voi ajoittaa tietylle päivälle.
Eli jatkossa viikon lähetysajat? Ihan käsittämätöntä touhua.
Vierailija kirjoitti:
Eli jatkossa viikon lähetysajat? Ihan käsittämätöntä touhua.
Mahtaako riittääkään?
Lähetin juuri + -merkillisen ystävänpäiväksi.
Ei ollut perillä seur pv vaan vasta sitä seuraavana, eli ylihuomenna.
Mutta nyt, kun + - merkillä ei voi enää lähettää niin kaikki henk koht kirjeet todennäköisesti katoaa, kuten tähän asti usein on käynyt.
Ei toiminut. Seurannasta ei ollut mitään hyötyä kun sitä ei kuitattu. Kirjeeni olikin perillä mutta seuranta näytti matkalla koska kuittaus puuttui.
Yllättävä ratkaisu. Postin hälläväliäasenteen tuntien olisi luullut, että pitävät kalliin merkin valikoimassaan, vaikka kukaan ei koskaan kuittaisi seurantaa tai kirje tulisi edelleen 3 vuotta myöhässä.
Minä niitä ostin, kun oli kiireellisiä lähetyksiä. Taisin olla ainoa. :0