Pakastatko makaronin keitinveden myöhäisempää käyttöä varten?
Maukasta vitamiinilientä ei kannata heittää pois! Pakasta jääpalapusseihin ja käytä ruokien maustamiseen ja esim makkarakeiton saostamiseen.
Kommentit (723)
Kyllä pakastan kuten myös riisi ja perunoiden keitinveden, opetin tämän tavan myös lapselleni.
Syömme usein keitinvesi-keiitoa. Hyvää ja halpaa ruokaa! Joskus lisään aromisuolaa mausteeksi, tilkka kermaa sopii myös juhlapäivinä
Mä oon pudottanut painoani nyt 90 kilosta 70 kiloon ihan vaan makarooninkeitinvesi dietillä. Harmittaa etten keksinyt tätä aikaisemmin. (Ennen söin pelkät makaroonit ja liemen heitin viemäriin)
Nyt mä kyllä tarvitsisin kokeneemmilta keittäjiltä apua. Meidän Maka (3v) ja Roni (5v) ei suostu olemaan kattilassa tarpeeksi kauan, mä en saa yhtään keitinvettä tehtyä! Miten te olette onnistuneet? Pitäis varmaan mennä jollekin kurssille.
Ite pakastan lapsiveden seuraavaa raskautta varten. Enimmät sukellusveneet siivilöin pois ja istukan roippeet
Lasken pesukoneen poistoveden tynnyriin, jota käytän sitten talousvetenä esim. tiskaamiseen ja weeceen huuhteluun.
Jollei ole tynnyriä, niin sen voi laskea vaikka kylpyammeeseen.
Ihanaa, kun täällä tulee hyviä vinkkejä talouden hoitoon. Mä en raaski aina ostaa uutta sanomalehteä, mä vaan mustalla tussilla laitan uuden päiväyksen siihen. Ihan täydestä menee mun sohvapenalle. Pena onneksi on pesuvesien säästäjä, sukuvika, käyvät pesulla vain pakotettuina. Sitten saa niin mustaa vettä, että sillä voi käsitellä hiukset, peittää harmaat hyvin. Hajuunkin tottuu. Sekä Penan että hiusten.
ei jää mitään pakastettavaa, otan keitinvedet evääksi elämämkouluun.
Itse lopetin tuhlailun ja lopetin makaronien keittämisen kokonaan. Jonkin aikaa lapset jaksoivat asiasta valittaa, mutta ovat jo nykyään tottuneet syömään ne raakana. Myös hampaat saavat hyvää harjoitusta, ja muutenkin rahaa säästyy, koska ruokaa jostain syystä kuluu vähemmän. Olen ollut erittäin tyytyväinen päätökseeni.
Minä käytän kuukuppia ja kerran kuussa teen verilettuja.
Minä ainakin keitän makaronit ES energiajuomassa, en vedessä! Sitten syön makaronit ja tulee melkein yhtä hyvät pärinät kuin energiajuomasta. Sen keitinjuoman myyn Jonneille koulun lähistöllä hyvään hintaan. Sitä olikin ehitynyt kertyä jo aika monta ämpärillistä heidän kesäloman aikana.
Minä lisään sitä keitinvettä akvaarioon. Kalat voivat hyvin eikä niitä nykyään tarvitse edes ruokkia kun ne makaronien ravinteet ilmeisesti imeytyvät siitä keitinvedestä niiden elimistöön luultavasti kidusten kautta. Suolaa en tosin siihen suolaveteen lisää, koska kalani eivät ole meriveden kaloja. Lisään suolan vasta makaronien päälle ennen syömistä.
Tietenkin! Ja aivan ihana tuliaslahja-idea myös. Jossain kivassa ämpärissä kun vie niin kylläpä ihmiset tykkäävät.
Vierailija kirjoitti:
Nyt mä kyllä tarvitsisin kokeneemmilta keittäjiltä apua. Meidän Maka (3v) ja Roni (5v) ei suostu olemaan kattilassa tarpeeksi kauan, mä en saa yhtään keitinvettä tehtyä! Miten te olette onnistuneet? Pitäis varmaan mennä jollekin kurssille.
Kyllä tavallisen, normaalisti kehittyneen lapsen nyt pitäisi 8 minuuttia jaksaa istua paikallaan. Mitä jos laittaisit heille jonkun lastenohjelman pyörimään taustalle, tai vaikka lukisit kirjaa?
Tässä tulikin hyviä vinkkejä makaronien keitinveden käyttöön, kiitos niistä! Mietin vaan, että mites toi spagetin keitinvesi? Se on kuitenkin ihan eri asia kuin makaronien keitinvesi. Kannattaako sitä säilyttää ja onko siinä läheskään hyvin ravintoaineita, vai kannattaako se nakata suosiolla menemään?
Meillä ei pakasteta, vaan kuivatan keitinveden uunissa, niin että ravintoaineet ja vitamiinit jäävät astian pohjalle! Ei vie tilaa pakastimessa ja helppo sitten ripotella tarvittaessa lisukkeeksi vaikka keitetyn makaronin päälle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tavallisen, normaalisti kehittyneen lapsen nyt pitäisi 8 minuuttia jaksaa istua paikallaan. Mitä jos laittaisit heille jonkun lastenohjelman pyörimään taustalle, tai vaikka lukisit kirjaa?
Tää voi olla hyvä idea. Mä olen vaan laulanut sitä Macarena-laulua, mutta kun eivät millään jaksa keskittyä edes sitä 8 minuuttia. Olen jopa harkinnut pikanuudeleihin siirtymistä, jollei tää peli lopu! Uhkaillut jo olen.
Suomalaiset ovat niin junttikansaa, opin ulkomailla käyttämään tuorepastaa, enkä enää perheelleni muuta tee.
Kunnolla haudutettu tuotepastan keitinvesi on ihan toisesta maailmasta kuin pussimakaronin vesi.
Tilaan pastani verkkokaupasta, Suomesta ei saa mistään kunnollista vedenhaudutuspastaa.