Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakastatko makaronin keitinveden myöhäisempää käyttöä varten?

Vierailija
07.08.2018 |

Maukasta vitamiinilientä ei kannata heittää pois! Pakasta jääpalapusseihin ja käytä ruokien maustamiseen ja esim makkarakeiton saostamiseen.

Kommentit (723)

Vierailija
81/723 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ihan uusi ajatus?

Vierailija
82/723 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makaronin ja jauhelihan keitinvesi yhteen tulee mukava ja ravitseva maukas retkijuoma

Tarkoitit varmaan jauhenliha

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/723 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden tyypin, joka keittää viikon kahvit kerralla ja lämmittää sit mikrossa.

Vierailija
84/723 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kotona keittiössä viisi pakastinta (olohuoneessa 2 kpl). Pakastan aivan kaiken mikä jää syömättä ja juomatta niin ettei mikään mene hukkaan. Sähkölasku on aikamoinen eivätkä lapset eivät mahdu keittiöön ollenkaan ruokailemaan mutta pakastimistani en luovu. Huurteinen tuulahdus pakastimesta on kuin tuulenpuuska Grönlannista!

Vierailija
85/723 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin teen makaronista ruokaa ja keitinvesi viemäriin. Huh.

Vierailija
86/723 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vitamiineja makaronissa on? Ihme juttu

Vierailija
87/723 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin pakastan, kaikkihan niin tekevät! Jauhenlihan pesuvedestä saa seuraavaksi aamuksi maittavan proteiinipirtelön, maistuukin hyvälle.

Mutta entä perunoiden pesuvesi, miten te muut olette tämän hyödyntäneet? Aiemmin kastelin sillä kukkaset ja viherkasvit, eipä  tarvita muita lannoitteita. Nyt kokeilin lauantaina saunassa käyttää sitä vartaloni huuhtomiseen ja täytyy sanoa, että ihoni hehkuu. Kuorinta ja ravinteet samalla kertaa, suosittelen.

Vierailija
88/723 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miniä on ihan kamala. Viimeksi laitoin ruuaksi makaronien keitinvettä, niin se kielsi lapsia syömästä sitä, kun se ei oo vegaanista. Mä kaivoin sitten pakastimen uumenista vanhaa korvasienten ryöppäysvettä  ja tarjoilin miniälle. Se kelpasi. Ei oo kyllä nyt käyny pitkään aikaan. Tv Helga

Vierailija
89/723 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lattianpesuveden voi käytännöllisesti säästää suoraan pesuämpäriin. Isoimmat liat painuvat pohjaan ja vesi kirkastuu kummasti säilytyksen aikana. Meillä on sama vesi kiertänyt jo kolmatta vuotta, pitempäänkin olisi ollut mutta ämpäri pääsi kaatumaan.

Ai, saakeli sä olet meillä töissä!

Siivooja jättää aina perjantain lattiapesuvedet ämpäriin ja jatkaa sillä sitten maanantaina. Tämä on taivaan tosi. Se lillu on vielä meidän pukukopissa, että saadaan ihmetellä. Muutamia kertoja on asiasta sanottu, että ei noin. Tuo vesihän on ihan mustaakin jo.

Hän vaan meinaa, ettei ollenkaan niin mustaa, kun päiväinen vesi. Tuota on vaan keretty käyttämään kerran pari... Hyiiii. Hän on esimieheltäänkin saanut jo noottia.

Vierailija
90/723 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-) kirjoitti:

Tietenkin pakastan! Sitten kun seuraavan kerran keitän makaronia, niin otan sen jäätyneen veden sieltä pakkasesta, sulatan sen kattilassa, keitän siinä makaronit, valutan veden pois makaroneista ja pakastan uudestaan. Olen käyttänyt samaa vettä makaronien keittämiseen jo vuodesta 1984 alkaen eli siitä lähtien kun muutin asumaan yksin. Välillä tosin joudun lisäämään siihen hiukan uutta vettä mukaan, mutta on siinä sitä vuodelta 1984 olevaa alkuperäistä vettä vielä mukana.

Oi, sinullahan on harvinaisuus hallussasi! Tuo makaronien keitinvesihän on kuin ruisleipätaikinan juuri, paranee vain vanhetessaan ja saa omanlaisensa aromikoostumuksen vuosien vieriessä.

Vierailija
91/723 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei makaroneissa mitään vitamiineja ole. Nehän ovat pelkkää valkoista vehnäjauhoa, vettä ja suolaa, eikä kyseisissä aineissa ole lainkaan vitamiineja. Vehnäjauhoistakin on kaikki jyvän päällimmäiset osat ja samalla kaikki vitamiinit, hivenaineet ja kuidut poistettu. Syökää makaronin sijasta vaikka lohta ja muita kaloja, kananmunia, kasviksia, hedelmiä, kaurapuuroa, rasvatonta maitorahkaa, raejuustoa, marjoja, ruisleipää ja muita kunnollisia ruokalajeja, joista niitä ravintoaineita saa. Makaronia syömällä ette saa muuta kuin keripukin, beriberin ja heikot lihakset koska ei siinä ole edes pahemmin proteiinia.

Vierailija
92/723 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme ottaneet talteen ja pakastaneet koko avioliittomme ajan miehen kanssa sekä omat pesuvetemme jolla pesemme itsemme että myös lasten pesuvedet. Siis kaikki vesi, mitä pesemiseen alkuaikoina käytettiin niin otettiin talteen ja pakastettiin ja nyt sitä on käytetty jo noin 15 vuoden ajan samaa vettä. Alussa se tuppasi aina vuosien saatossa likaantumaan että olimme peseytymisen jälkeen olemaan likaisempia kuin ennen sitä, mutta sitten mies keksi ratkaisun. Hän hankki muutaman akvaarioihin tarkoitetun suodattimen, jonka läpi mennessään vesi akvaariossa puhdistuu lian jäädessä suodattimeen. Sillä suodatamme pesuvedestä liat pois ja siten siitä lähtee pois niin lasten kakkapyllyistä tulleet kakat, hiet, lika kuin pesuainejäämätkin.

Vierailija
93/723 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropas ap, mitä vitamiineja siinä keitinvedessä on!

Vierailija
94/723 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pakastanut vain jauhelihan pesuveden.

Vierailija
95/723 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pakastanut vain jauhelihan pesuveden.

Ja mulla on satoja litroja jauhenlihan esipesuvettä. Huuhteluvedet käytän hiusten värjäämiseen. Tulee kiva punertava sävy.

Vierailija
96/723 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 37v kirjoitti:

Ei makaroneissa mitään vitamiineja ole. Nehän ovat pelkkää valkoista vehnäjauhoa, vettä ja suolaa, eikä kyseisissä aineissa ole lainkaan vitamiineja. Vehnäjauhoistakin on kaikki jyvän päällimmäiset osat ja samalla kaikki vitamiinit, hivenaineet ja kuidut poistettu. Syökää makaronin sijasta vaikka lohta ja muita kaloja, kananmunia, kasviksia, hedelmiä, kaurapuuroa, rasvatonta maitorahkaa, raejuustoa, marjoja, ruisleipää ja muita kunnollisia ruokalajeja, joista niitä ravintoaineita saa. Makaronia syömällä ette saa muuta kuin keripukin, beriberin ja heikot lihakset koska ei siinä ole edes pahemmin proteiinia.

Mieheni käy salilla useammankin kerran viikossa ja hän ottaa aina mukaan pullollisen jäähdytettyä makaroninkeitinvettä. Ja ei todellakaan ole mikään heikkolihaksinen mies, vaan jäntevä ja sopusuhtainen. Et ilmeisesti ole edes kokeillut, kun teilaat.

Vierailija
97/723 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän vältellä kosmetiikkateollisuuden myrkkyjä ja valmistan itse kotona mahdollisimman pitkälle kaikki ihonhoitotuotteeni. Makaronien ja muun pastan keittoveden olen huomannut toimivan ihokarvojen vaalennuksessa. Levitän haalean veden käsivarsilleni ja annan vaikuttaa noin 45 minuuttia. Sitten huuhtelen ja tummat ihokarvat ovat huomattavasti vaaleammat. Toistan käsittelyn pari kertaa kuussa ja voin sanoa, että homma toimii.

Vierailija
98/723 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en, saostan jauholla

Vierailija
99/723 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina pussittanut sen ja vakumoinut. Sitten vienyt SPR:lle, että lähettävät afrikkaan nälkää näkeville.

Vierailija
100/723 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 37v kirjoitti:

Huumori onkin älylaji.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi