Pakastatko makaronin keitinveden myöhäisempää käyttöä varten?
Maukasta vitamiinilientä ei kannata heittää pois! Pakasta jääpalapusseihin ja käytä ruokien maustamiseen ja esim makkarakeiton saostamiseen.
Kommentit (723)
Tää pitää hei aloittaa jo kastevedestä! Tai nimiäisissä käsienpesuvedestä. Säästöä se on kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Mites teillä ton lapsiveden kanssa? Meillä on pakastettu ja käytetty uudestaan ja hyvin on lapset kasvanut ja kehittynyt, kun lapsivesi on ollut täynnä edellisestä lapsesta peräisin olevia vitamiineja ja hiukkasia.
Anteeksi tunkeileva (!) kysymykseni, mutta miten te saatte lapsiveden sinne (hihi) sisään?
Vierailija kirjoitti:
Mies 37v kirjoitti:
Ei makaroneissa mitään vitamiineja ole. Nehän ovat pelkkää valkoista vehnäjauhoa, vettä ja suolaa, eikä kyseisissä aineissa ole lainkaan vitamiineja. Vehnäjauhoistakin on kaikki jyvän päällimmäiset osat ja samalla kaikki vitamiinit, hivenaineet ja kuidut poistettu. Syökää makaronin sijasta vaikka lohta ja muita kaloja, kananmunia, kasviksia, hedelmiä, kaurapuuroa, rasvatonta maitorahkaa, raejuustoa, marjoja, ruisleipää ja muita kunnollisia ruokalajeja, joista niitä ravintoaineita saa. Makaronia syömällä ette saa muuta kuin keripukin, beriberin ja heikot lihakset koska ei siinä ole edes pahemmin proteiinia.
Huumori onkin älylaji.
Minä pakastan kalojen keitinveden.
En.
Mutta nuudelin mausteliemen käytän usein kastikkeisiin tai juon ihan vaan kupista esim. näkkileipien kanssa.
Hyvvee!
En tiennytkään että sitä voi itse pakastaa. Itse olen aina ostanut Lidlistä valmista makaronivettä. Italian teemaviikolla se on tarjouksessa. Tosin en käytä sitä ruoanlaitossa vaan suuvetenä aamuisin.
Vierailija kirjoitti:
Eeeei hele...:D oot varmaan mun ex anoppi
Ei ole ketjua ettei joku ala morkkaamaan anoppiaan. Itse en ole kenellekkään anoppi mutta minua ottaa aivoon tuo että anoppi on kuin joku julkinen sylkykuppi joillekkin huonosti kasvatetuille vatipäille. Tällä palstalla vatipäät kuorossa haukkuu anoppejaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites teillä ton lapsiveden kanssa? Meillä on pakastettu ja käytetty uudestaan ja hyvin on lapset kasvanut ja kehittynyt, kun lapsivesi on ollut täynnä edellisestä lapsesta peräisin olevia vitamiineja ja hiukkasia.
Anteeksi tunkeileva (!) kysymykseni, mutta miten te saatte lapsiveden sinne (hihi) sisään?
Yleensä ollaan käytetty sellaista juomapulloa jota jääkiekkoilijat käyttävät, siinä on se pitkä ja kapea suukappale joka sujahtaa jalkovälistä tosi mukavasti.
Hyvä aloitus! Kiitos muistutuksesta! Olin jo unohtanut tämän tavan. Nykyään kaikkea on niin yllin kyllin ettei mitään arvosteta. Pohjanmaalla 60-luvulla isoäitini antoi hääparille häälahjaksi ämpärin keitinlientä. Tiedä kyllä osattiinko arvostaa silloinkaan. Mainittiinhan siitä joka kirotun sukujuhlissa..
Joo sori kirjotusvirheet ku keitän samalla makaroonia.
Meillä ollaan aina otettu kastajaisiin minigrippipussit mukaan niin voi sitten lapsen kasteveden käydä pyytämässä mukaan ja siitä sitten kastettu omat lapset
Ei onneks tarvii moista pähkäillä, kun syö makaroonit kuivina. Ne kulkee kivasti töissä mukana pikku pussissa. Mutta jos joskus olis aikaa niin kyllä pakastaisin tai keittäisin siinä munkit.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aina pussittanut sen ja vakumoinut. Sitten vienyt SPR:lle, että lähettävät afrikkaan nälkää näkeville.
Eivät muuten lähetä. Parhaat pussit työntekijät vievät kotiinsa. Tämä kuormasta vieminen on talon tapa. Olen ollut itse talolla töissä. Ja noloa myöntää, mutta kyllä minäkin olen muutamat keitinliemet vienyt.
Toisen keittämä on aina sakeampaa.
Po pohjanmaa kirjoitti:
Pohjanmaalla 60-luvulla isoäitini antoi hääparille häälahjaksi ämpärin keitinlientä.
Tätä varten niitä ämpäreitä kannattaa jonottaa, helteessä tai sateessa. Turhaa nauraa kellekään ämpärin jonottajalle.
Minä muuten tykkään värjätä makaroniveden karamelliväreillä ja pakastaa pikkuisissa muoteissa boolia varten.
Tottakai, siinä on paljon vitamiineja ja proteiineja.
Vierailija kirjoitti:
Minä säästän kananmunien keitinveden ja pesen siinä omat munat myöhemmin.
Älytöntä tuhlausta.
Minä pesen siinä tukkani, koska munat on hyväksi hiuksille.
Pakadtan tietenkin. Sitä kun ottaa lusikallinen aamuun illoin niin ei tule keripukki tai muutkaan puutostaudit!
Vierailija kirjoitti:
Säästän veden ja käytän sen myöhemmin vessan huuhteluun.
Minä pakastan vessan huuhteluveden.
Vierailija kirjoitti:
Myös kananmunien keitinvesi kannattaa pakastaa. Siitä saa tehtyä homeopaattisia munakkaita kun sitä paistaa pannulla.
Täytyy vaan laskea tarkkaa, arvostaako sitä 10,100 vai 1000 kertaa, jotta osaa merkitä oikean potenssin.
Minä olen pakastanut kaikki täällä käydyt keskustelut ja miten ihanaa on vaan pakastimesta mitä on 5 kappaletta ottaa esiin joku keskustelu.
Minä upotan kannettavan tietokoneeni keitinveteen. Puhdistaa kovalevyn viruksista tosi tehokkaasti!
Mies 47, atk-tukihenkilö