Pakastatko makaronin keitinveden myöhäisempää käyttöä varten?
Maukasta vitamiinilientä ei kannata heittää pois! Pakasta jääpalapusseihin ja käytä ruokien maustamiseen ja esim makkarakeiton saostamiseen.
Kommentit (723)
Pakko myöntää etten jaksa, käytän ruoanlaitossa ihan valmiita makaroniliemikuutioita.
Itse käytän yli jäävän teeveden hampaidenpesuun, josta jäävän vedellä on kätevä pesaista pikkupyykki. Pikkupyykin huuhteluvedellä pehmitän jalat ennen kotipedikyyriä. Loput pakastan ja lisään ikkunanpesuveteen. Vuositasolla säästöä tulee pitkä penni ja jalat pysyvät ihanassa kunnossa.
Makaronien kädenlämpöisellä keitinvedellä kiinteytyy decoltee -alue ja se kiusallinen pieni heltta. Muista vain levittää päivittäin vähintään 7 vuoden ajan. Itseäni luullaan jatkuvasti 19 -vuotiaaksi.
T. Nainen, 43v
Vierailija kirjoitti:
Makaronien kädenlämpöisellä keitinvedellä kiinteytyy decoltee -alue ja se kiusallinen pieni heltta. Muista vain levittää päivittäin vähintään 7 vuoden ajan. Itseäni luullaan jatkuvasti 19 -vuotiaaksi.
T. Nainen, 43v
Siis työskentelen sokeiden koulussa.
T.Nainen 43v
Makaronin ja jauhelihan keitinvesi yhteen tulee mukava ja ravitseva maukas retkijuoma
...siis te ootte niin ihania! Todella hyvät naurut sain :-D
Myös kananmunien keitinvesi kannattaa pakastaa. Siitä saa tehtyä homeopaattisia munakkaita kun sitä paistaa pannulla.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän makaronien keitinveden tapetoinnissa liisterinä.
Ei me joka vuosi tapetoida, mutta kun pakastaa tarpeeksi talteen, niin onpa helppoa sulattaa tarvittaessa.
Vieläköhän me ennättäsiin kanssa. Paljonko pitää olla pakastimessa vettä että sillä saa makuuhuoneen tapetoitua? Pitäsköhän mun tänään keittää makaroonia niin saadaan kahden viikon päästä tapetit seinille. Ei me kyllä makaroonista tykätä niin syömättä jää, mutta ei tarttis ostaa liisteriä.
Teevesi kannattaa myös keittää ja pakastaa niin on helppo tehdä teetä kun ottaa pakasteen ja kilauttaa mikrossa
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nyt kaikki tajua että tottakai se makaronin keitinvesi pakastetaan! Itse pakastan myös jauhenlihan pesuveden ja näitä jääkuutioita kun laittaa sekaisin sitten kattilaan ja vähän ketsuppia perään niin ai että on hyvää!
Näin leikkausten aikana on vaikea saada niitä makarooneja tai jauhelihaa, josta saisi tuota vettä.
Itse sivelen keitinveden iltaisin vyötärölleni. Pitää ihanan hoikkana. Kannattaa kokeilla, jos ampiaisvyötärö on ollut vain unelma.
OT: Kurkun pesuvedestä saa ihanan kasvonaamion. Säännöllisesti käytettynä iho tasoittuu ja heleytyy.
Vierailija kirjoitti:
Maukasta vitamiinilientä ei kannata heittää pois! Pakasta jääpalapusseihin ja käytä ruokien maustamiseen ja esim makkarakeiton saostamiseen.
Kyllä pakastan, parhaiten vanhoihin suklaakonvehtirasian konvehtipohjiin.
Siis tottakai, miten vain saan enemmän haitallisia hiilareita mukaan ruokiin! Tuon keitinveden käytän esim.
muuten terveellisten vihannesten keittämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä kun on hyviä vinkkejä niin tekeekö kukaan muu teenystävä niin että keittää koko viikon teet kerralla? 10l kattilasta on sitten helppo kauhoa kylmää teetä mukiin ja lämmittää mikrossa :)
En koko viikon, päivän parin kyllä :)
Tottakai! Osalla kastelen kukat ja loput keitän iltateeksi.
Itse käytän jalkojenpesuveden lihakeiton tai juustokastikkeen pohjaksi.
Itse olen aina kuivannut makaronivedet sienikuivurissa sukkien kera ja sitten vain ripotellaan pizzan päälle: Pizza Funghi et Macaroni. Huom. Sukkia on pidettävä silsajaloissa, jotta sienen maku korostuu.
Minä käytän makaronien keitinveden tapetoinnissa liisterinä.
Ei me joka vuosi tapetoida, mutta kun pakastaa tarpeeksi talteen, niin onpa helppoa sulattaa tarvittaessa.