Mihin ateisti laittaa toivonsa kuoleman lähestyessä?
Kun maailmankuvaan ei sovi ajatus sielun menemisestä taivaaseen.
Kommentit (675)
Vierailija kirjoitti:
Kuoleman hetkellä minun tietoisuuteni katoaa. En ymmärrä niitä, jotka kuvittelevat olevansa jotain niin suurta, että heidän sielunsa olemassa olo pitäisi olla ikuista
Onko tämä elämä suurta, kun kerran on olemassa? Miten joku sen jatko suuremmaksi tulisi? Jos jatkuu niin jatkuu, jos ei niin ei ilman suuruuksia.
Ja joka ikinen uskovainen luulee että juuri MINÄ pääsen sinne taivaaseen, paratiisiin tai nirvanaan ym.
Vierailija kirjoitti:
Ja joka ikinen uskovainen luulee että juuri MINÄ pääsen sinne taivaaseen, paratiisiin tai nirvanaan ym.
So what? Onko se sinulle tärkeätä lyödä alas toisten toiveita? Aika ihme tyyppi olet Ankeuttaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateisti ei tahdo käsittää että Jumala on olemassa.
Luuletko, että se on tahdosta kiinni? Voisithan sinäkin uskoa, että kuuhun on haudattu turkoosi elefantti jos vain tahdot, vai mitä?
Olet oikeassa. Uskoontulo on aina Jumalan tekemä ihme, ei ihmisen omaa ansiota. Toki ihmisen täytyy ensin haluta sitä.
Miksi ihmeessä haluaisin uskoa todistamattomiin uskovaisten väitteisiin?
Veikkaan, että uskot noin tuhanteen muuhun asiaan, joka ei pidä paikkaansa 🤣
Moni tosiaan uskoo sokeasti että universumin verran materiaa pölähti täysin tyhjästä ilman kummempaa tarkoitusta. Sitten sen jälkeen kuollut materia muuttui eläväksi sattumalta.
Niinpä niin heti ollaan haukkumassa ankeuttajaksi jos uskaltaa sanoa totuuden. Uskovaiset on niin hyviä ihmisiä joopa joo. Uskontojen varjolla tehdään niin paljon pahaa tässä maailmassa ettei ole mitään rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että se on tahdosta kiinni? Voisithan sinäkin uskoa, että kuuhun on haudattu turkoosi elefantti jos vain tahdot, vai mitä?
Olet oikeassa. Uskoontulo on aina Jumalan tekemä ihme, ei ihmisen omaa ansiota. Toki ihmisen täytyy ensin haluta sitä.
Moni tosiaan uskoo sokeasti että universumin verran materiaa pölähti täysin tyhjästä ilman kummempaa tarkoitusta. Sitten sen jäl
Ei usko. Asiasta on esitetty hypoteeseja. Sokea usko on teidän luulevaisten juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt poikkea asiasta. Siitä tahdosta uskoa oli kyse. Miksi et halua uskoa Odiniin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So what? Onko se sinulle tärkeätä lyödä alas toisten toiveita? Aika ihme tyyppi olet Ankeuttaja?
Itse olet ankeuttaja helvetin uhallasi.
Toivo on juuri kuolemassa, sillä ajatus ikuisesta elämästä on sietämätön (osaan kuvitella äärettömän).
Kyllästyisin itseeni jo 100 vuoden paikkeilla, maailmankaikkeuteen ehkä miljardin vuoden paikkeilla ja siitäpä sitten kehittyisi kirjaimellisesti ääretön vitutus, kun tajuaisi että tämä ei tosiaan lopu koskaan.
Puhumattakaan että tuo ikuisuus pitäisi viettää Raamattu kädessä virsiä veisaten ja palvoen jotakin narsistista ylioliota, joka luo vähempiä olioita omaksi kuvakseen ja uhraa sitten heitä muka omaksi parhaakseen, kun eivät tottele.
Se olisi minulle todellinen helvetti.
(Mikä ihme teitä uskovaisia vaivaa, kun ette näe uskontojen lävitse että mistä niissä on kysymys?).
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin heti ollaan haukkumassa ankeuttajaksi jos uskaltaa sanoa totuuden. Uskovaiset on niin hyviä ihmisiä joopa joo. Uskontojen varjolla tehdään niin paljon pahaa tässä maailmassa ettei ole mitään rajaa.
Sinun totuutesi. Sosiaaliset totuudet eivät ole absoa. Pahuus ei riipu uskosta tai sen puutteesta, vaan raadollisista syistä niin uskovissa kuin uskottomissa. On ollut uskovien tekemää väkivaltaa ja ateistien (Neuvostoliitto esim.) tekemää väkivaltaa, joten uskonnon/uskottomuuden syyksi väittämisen voisi lopettaa. Ja totuudeksi väittämisen tyrkyttäminen puolin ja toisin on ankeuttamista. Miksi ei saa uskoa tai olla uskomatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet ankeuttaja helvetin uhallasi.
En ole tyrkyttämässä kellekään. Vaan saa kukin vapaasti uskoa tai olla uskomatta. Mitä jonkun uskovuus tai ateismi toisille kuuluu. Ei pidä lähetyssaarnata omia käsityksiään.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se tuota ahdistusta että kaikki loppuu ja on vain ikuinen pimeys / tiedottomuus? Tai käykö koskaan mielessä että jos helvetti onkin oikeasti olemassa?
No mä pyörryn aika helposti niin jos se yhtään samanlaista on, kuin tajuttomana niin eipä se miltään tunnu. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni tosiaan uskoo sokeasti että universumin verran materiaa pölähti täysin tyhjästä ilman kummempaa tarkoitusta. Sitten sen jäl
Kyllä ainoa looginen vaihtoehto on, että kaiken takana on näkymätön taikuri, jolla on mielipide ihmisten seksielämästä. Ja koko kosmos on olemassa sitä varten, että tämä näkymätön taikuri voi paheksua sitä ihmisten seksielämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eiku mä oon niin fiksu että uskon mailmankaikkeuden syntyneen itsestään tyhjästä ja maassa kuolleesta aineesta syntyi itsestään solu, josta syntyi appelsiineja, norsuja ja ihmisiä."
En minäkään oikeasti ymmärrä miten tämä tietokone tai tuo kännykkä voi oikein toimia mutta en minä silti väitä että niiden takana oleva tiede olisi väärässä.
Eipä ymmärrä yksikään muukaan tiäremies mistä kaikki on tullut. Edes yhtä solua eivät ole onnistuneet valmistamaan liemissään, vaikka vähintään 70 vuotta ovat yrittäneet. Totuus on etteivät tiedä eivätkä ymmärrä. Oikeassa tieteessä tapahtumat voidaan toistaa. Tuhansien tai miljoonien vuosien takaisten asioiden tutkiminen on pelkkää arvailua. Kukaan ei ole ollut näkemässä mitä aikoinaan tapahtui ja millaisissa olosuhteissa.
Solun synty sopivissa ympäristöolosuhteissa on aika hyvin hanskassa. Ei mene kauaa kun asia tiedetään. Luonnossa syntyy spontaanisti prioneja ja viroideja sekä savesta saippuakuplia (=solukalvoja).
Rakennan toivoni siihen, että heti portin toisella puolella on pubi ilman baarikärpäslätkiä.
Taivaasse ei mennä kellekään, mutta enkeleitä pannaan ilman välineitä laulun sanoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni tosiaan uskoo sokeasti että universumin verran materiaa pölähti täysin tyh
Kyllä ainoa looginen vaihtoehto on, että kaiken takana on näkymätön taikuri, jolla on mielipide ihmisten seksielämästä. Ja koko kosmos on olemassa sitä varten, että tämä näkymätön taikuri voi paheksua sitä ihmisten seksielämää.
Yhtä looginen kuin väittäisi rakennuksten olevan osoitus raksamiesten olemassaolosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni uskoo yhtä sokeasti, että jokin Jumalaksi kutsuttu entiteetti on ilmaantunut tyhjästä ja tekaissut sitten kaiken olevaisen, tyhjästä.
Ateisti Toivo-vaari laitettiin kuoleman jälkeen uuniin ja tuhkat meni maahan. Sitähän varmaan tarkoitit. Kukaan uskonnottomista sukulaisista ei ole kuoleman lähestyessä tai ikääntyessä ruvennut uskomaan sen taivaspaikan takia.
Ei uskonnottomia kuoleman jälkeisyys pelota, me elämme tällä ja nyt ja kun kuolema tulee se on kaiken loppu. En minä ainakaan halua elää ikuisesti sieluna taivaassa, se että elämä loppuu kuolemaan ja sen jälkeen ei ole mitään ei ole mitenkään pelottava tai ahdistava ajatus niin ei ole mitään tarvetta uskoa kuolemanjälkeiseen olemassaoloon.
Toivon mistä? Kannattaa elää ainoa elämänsä niin, ettei tarvitse kuoleman lähestyessä murehtia, että se päättyy.