Mihin ateisti laittaa toivonsa kuoleman lähestyessä?
Kun maailmankuvaan ei sovi ajatus sielun menemisestä taivaaseen.
Kommentit (675)
Lasteni perintö on tärkeintä. Pienet rahani olen sijoittanut rahastoon, jossa pelataan muslimeja, mormoneja ynnä muita sekopäitä vastaan, tuottomielessä. Korkeat tuotot tähän mennessä. Joku on kai pelannut aseteollisuuden puolesta, sen koin moraalittomana ennen Ukrainaa, harmi.
Yritän ottaa vastuun omasta elämästäni, enkä kaataa Kristukselle syntejäni. Jos jumala on olemassa, miksi hän pitäisi enemmän nöyristelevästä itkupillistä kuin omasta kuvastaan?
Uudelleen syntymiseen, ikuiseen uneen, ikuiseen tiedottomuuteen jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eiku mä oon niin fiksu että uskon mailmankaikkeuden syntyneen itsestään tyhjästä ja maassa kuolleesta aineesta syntyi itsestään solu, josta syntyi appelsiineja, norsuja ja ihmisiä."
En minäkään oikeasti ymmärrä miten tämä tietokone tai tuo kännykkä voi oikein toimia mutta en minä silti väitä että niiden takana oleva tiede olisi väärässä.
Eipä ymmärrä yksikään muukaan tiäremies mistä kaikki on tullut. Edes yhtä solua eivät ole onnistuneet valmistamaan liemissään, vaikka vähintään 70 vuotta ovat yrittäneet. Totuus on etteivät tiedä eivätkä ymmärrä. Oikeassa tieteessä tapahtumat voidaan toistaa. Tuhansien tai miljoonien vuosien takaisten asioiden tutkiminen on pelkkää arvailua. Kukaan ei ole ollut näkemässä mitä aikoinaan tapahtui ja millaisissa olosuhteissa.
Solun synty sopivissa ympäristöolosuhteissa on aika hyvin hanskassa. Ei mene kauaa kun asia tiedetään. Luonnossa syntyy spontaanisti prioneja ja viroideja sekä savesta saippuakuplia (=solukalvoja).
Mites sitten tietoisuuden tekeminen tieteen varassa? Savesta saa kuplia pikkulapsikin polkiessaan märkää savea, että se siitä teidän elämän luomisesta tieteellä. Niin ja luokaapa sitten planeetat yms. galaksit, kun saatte jo saippuakuplia aikaiseksi :D
Luoja ja aktiivinen Jumala ovat eri asioita, jopa kristinuskon alkuaikoina. Jälkimmäistä ei juurikaan näy. Todista Jumala. Sitten kerro mitä hän tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Taivaasse ei mennä kellekään, mutta enkeleitä pannaan ilman välineitä laulun sanoin.
Hyi sinua herjaajaa!!
Kai sitä toivoo että olisi elänyt niin ettei olisi pahemmin mokannut. Kuoleman jälkeen sitä elää niin kauan kuin sinut muistetaan.
Ap:lle: Luonnon kiertokulkuun. Maasta olen tullut ja osa tuhkastani ravitsee flooraa, osa faunaa. Siihen minä ihmisenä toivoni panen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän ottaa vastuun omasta elämästäni, enkä kaataa Kristukselle syntejäni. Jos jumala on olemassa, miksi hän pitäisi enemmän nöyristelevästä itkupillistä kuin omasta kuvastaan?
Saat niin tehdä, mutta muista että taivaaseen ei oteta mitään syntistä.
Eli ei sinua.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se tuota ahdistusta että kaikki loppuu ja on vain ikuinen pimeys / tiedottomuus? Tai käykö koskaan mielessä että jos helvetti onkin oikeasti olemassa?
Ei käy. Kysyin tästä asiasta joskus sukulaisilta, joka oli teologian tohtori, ja hän vakuutti ettei paholaista tai helvettiä ole, ne ovat kuulemma vain muinaisten persialaisten keksintöä.
Vierailija kirjoitti:
Luoja ja aktiivinen Jumala ovat eri asioita, jopa kristinuskon alkuaikoina. Jälkimmäistä ei juurikaan näy. Todista Jumala. Sitten kerro mitä hän tahtoo.
Että semmoista tietoa siellä :DDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateisti Toivo-vaari laitettiin kuoleman jälkeen uuniin ja tuhkat meni maahan. Sitähän varmaan tarkoitit. Kukaan uskonnottomista sukulaisista ei ole kuoleman lähestyessä tai ikääntyessä ruvennut uskomaan sen taivaspaikan takia.
Ei uskonnottomia kuoleman jälkeisyys pelota, me elämme tällä ja nyt ja kun kuolema tulee se on kaiken loppu. En minä ainakaan halua elää ikuisesti sieluna taivaassa, se että elämä loppuu kuolemaan ja sen jälkeen ei ole mitään ei ole mitenkään pelottava tai ahdistava ajatus niin ei ole mitään tarvetta uskoa kuolemanjälkeiseen olemassaoloon.
Tulet ja kaltaisesi vielä järkyttymään, kun kaikki ei lopukaan kuolemaan.
Sitähän ei kukaan tiedä mitä kuoleman jälkeen tapahtuu, mutta ainakaan minä en uhkaile toisinuskovia ikuisella kidutuksella.
Et edes tunne minua tai Toivo-vaaria ja hekumoit sillä miten me syntiset kärsimme ihan vain siksi koska emme jakaneet juuri sinun uskontoasi. Ei kaikki kristityt pääse taivaaseen ja eikös jeesus sanonut että ei pidä sinun tuomitseman, jottei sinua tuomittaisi. Miksi kaikki kristityt olettavat pääsevänsä sinne taivaaseen? Pyhä Pietari, yksi opetuslapsista ja varhaisen kirkon perustaja ei päässyt taivaaseen vaan joutui portinpitäjäksi koska hänellä oli heikko hetki ja hänen uskonsa horjui, mutta sinä olet parempi ihminen kuin Pietari ja takuulla pääset taivaaseen.
En ole ateisti vaan agnostikko. Kuollessa aivot , aistit ja mieli lakkaa vain toimimasta ja kaikki hiljenee lopullisesti.Mitään taivasta ei ole.
Panostan siihen että kuollessani olen tehtäväni tehnyt ja läheisillä ihmisilläni on kaikki hyvin.
Lähimmäisiä voi rakastaa muutenkin kuin lyömällä Raamatulla päähän.
Siihen että saa viimein kunnon yöunet. Vain tiedottomuus,pimeys ja rauha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateisti laittaa toivonsa siihen että on elänyt hyvän elämän ja on kiitollinen siitä että sai elää. Uskovainen elää elämänsä masilmanhistoriassa ennenkuulumatyomassa yltäkylläisyydessä tauotta valittaen kuinka surkeeta kaikki on, ja että lopun aikojen täytyy lähestyä kun kaikki on niin huonosti, toivoen kumpa pääsisi jo täältä kurjuudesta pois oikeaan elämään taivaassa.
Johtuu yksinkertaisesti siitä, että uskova ei kerää maallista mammonaa tähän maailmaan. Siitä on jatkuva huoli, säilyttääkö arvonsa, mitä jos kaiken menettää, mitä sitten on tehtävissä. Uskova ei myöskään tunne oloaan kovin kotoisaksi ja arvokkaaksi täällä. Huijarit, varkaat ja petturit mellastavat täällä. Kuka siitä pitää?
Uskova on Taivaan kansalainen ja alituisesti kaipaa oikeaan kotiinsa. Me myös keräämme aarteemme Taivaaseen, joka on ikuisesti pysyvää. Amen
Uskovat taivaan kansalaiset huijasivat minua ja perhettäni taloudellisesti ja paljon. Vai taivaaseen kerätään aarteet buhhahaa. Kyllä te keräätte ne itsellenne ja muille hurmosheikeille ja sinne seurakuntanne pyörittäjille. Hymiskää edelleen tyytyväisinä oveluuteenne.
Vierailija kirjoitti:
Ateisti hyväksyy sen faktan, että elämä on rajallinen ja loppuu kuolemaan. Toivo on jälkipolvissa.
Kyllä, toisin sanoen ateisti on yleensä myöskin realisti! Raamattuun tms. asioihin "uskovat" ovat haihattelijoita...
Mä tulen laittamaan toivoni siihen, että ennen kuolemaa ei joudu kovasti kärsimään ja ehtii sanoa hyvästit läheisilleen. Ja sitten se on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuuuh ...huh huh ..uuh.uh ... Myönnän ateistit, että voititte. En jaksa väitellä enempää. Jätän teidän pimeyteenne.
Ateisti kieltää myös muilta kristinuskon. Itse uskovat kaikenmaailman yogaan ja vastaaviin ja tavoittelevat sitä kautta täydellisyyttä.
Agnostikko on jo vähintään asteen parempi, joka hyväksyy kristinuskon, mutta vielä kaikki muutkin .
Ei kannata käyttää sanoja joiden merkitystä ei ymmärrä.
Ainakaan minä en kiellä keneltäkään uskoa mihinkään. En vain itse usko.
Ateismi tarkoittaa vain jumaluskon puutetta, ei muuta.
-Ateisti-
Vähän kuin joka ikinen ateisti luulee olevansa yliopiston professori tai tunnettu tiedemiesnobelisti, koska kuulemma jonkun tutkimuksen mukaan ateistit on muita älykkäämpiä.