Mihin ateisti laittaa toivonsa kuoleman lähestyessä?
Kun maailmankuvaan ei sovi ajatus sielun menemisestä taivaaseen.
Kommentit (675)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aika säälittävää, jos on elänyt niin surkean elämän perseillen, että pitää uskoa johonkin mielikuvitussatumaahan elämän päättymisen jälkeen.
Uudestisyntyneen elämä on keskimäärin paljon parempaa kuin maallisia murheita kärsivän ateistin.
Ja mistä voimme varmistaa, että väitteesi on totta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateisti ei tahdo käsittää että Jumala on olemassa.
Luuletko, että se on tahdosta kiinni? Voisithan sinäkin uskoa, että kuuhun on haudattu turkoosi elefantti jos vain tahdot, vai mitä?
Olet oikeassa. Uskoontulo on aina Jumalan tekemä ihme, ei ihmisen omaa ansiota. Toki ihmisen täytyy ensin haluta sitä.
Miksi ihmeessä haluaisin uskoa todistamattomiin uskovaisten väitteisiin?
Siihen, että maadun ja kaikki päättyy.
No katos kun ihminen on lopussa sellainen että tuota Ateistin suuntaa muuttaa kun loppu löhestyy, joten kaikki halukkaat vaan taivastenvaltakuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että se on tahdosta kiinni? Voisithan sinäkin uskoa, että kuuhun on haudattu turkoosi elefantti jos vain tahdot, vai mitä?
Olet oikeassa. Uskoontulo on aina Jumalan tekemä ihme, ei ihmisen omaa ansiota. Toki ihmisen täytyy ensin haluta sitä.
Miksi sinä et halua uskoa siihen elefanttiin? Tai Odiniin?
Uskonnoton kirjoitti:
En ole ateisti vaan uskonnoton. Sieluni vain lakkaa olemasta ja ruumiini tuhka muuttuu tulevan kasvillisuuden lannoitteeksi.
Minulla on sentään runsaasti toivoa eläessäni. Tuntuu vähän siltä, että uskovaisilla sitä on vasta kuoleman jälkeen.
-uskotko Jumalaan?
-Allekirjoitatko uskontunnustuksen?
Jos vastaat ekaan kyllä, olet ateisti. Jos tokaan kyllä, et ole ev.lut.kristitty jos kristitty lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on jälkeläisiä, olen täyttänyt biologisen tehtäväni. Olen elänyt hyvän elämän. Vaikka se on edelleen kivaa, loppu saa tulla kun on tullakseen. Sen jälkeen minua ei ole. Piste.
Se on ihan sama mitä kirjoitat eikä siinä pisteet auta, kun asia selkenee kuoleman jälkeen kullekin.
Ja sinäkö tiedät mitä tapahtuu? Nyt ei kysytä mihin uskot vaan mitä tiedät.
Kerro sinä mitä tiedät, älä mitä luulet.
Kaippa ateisti uskoo jälleensyntymään. Jokin mekanismi ilman Jumalaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää! Ihanko oikeasti uskot johonkin VIP-loungeen kuoleman jälkeen pääseväsi? Ei ole, ei tule eikä Jumalaa tai mitään jeesuksia ole olemassa eikä sitä myöten taivastakaan. Pelottavaa, että aikuinen ihminen jauhaa soopaa tosissaan. Uskonnonvapaus tietenkin on meillä jokaisella, mutta kannattaa pitää typerimmät aivopierut sisällää.
No miksi et pidä sisälläsi, vaan toitotat tyhmyyttäsi.
Epikurolaisena ajattelen, että tietoisuuden lakkaaminen on hyvä asia: kuoleman jälkeen ei enää seuraa mitään pahaa. Lukekaa Lucretiusta.
Mikä voima saa ateistin julistamaan muille jumalan olemattomuutta? Jokin opettajakompleksiko? Itselleni on ihan sama uskovatko ihmiset vai ei. Mikä oen muita opettamaan tässä suhteessa puoleen tai toiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että uskot noin tuhanteen muuhun asiaan, joka ei pidä paikkaansa 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkasit väärin. Onnittelut siitä.
Minun elämäni pysähtyminen. Toivoa on kaikilla muilla jotka elävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, olen todennut ihan yleisiä arkipäivän "fakta"-uskomuksia, jotka eivät voi pitää paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
"Eiku mä oon niin fiksu että uskon mailmankaikkeuden syntyneen itsestään tyhjästä ja maassa kuolleesta aineesta syntyi itsestään solu, josta syntyi appelsiineja, norsuja ja ihmisiä."
En minäkään oikeasti ymmärrä miten tämä tietokone tai tuo kännykkä voi oikein toimia mutta en minä silti väitä että niiden takana oleva tiede olisi väärässä.
Eipä ymmärrä yksikään muukaan tiäremies mistä kaikki on tullut. Edes yhtä solua eivät ole onnistuneet valmistamaan liemissään, vaikka vähintään 70 vuotta ovat yrittäneet. Totuus on etteivät tiedä eivätkä ymmärrä. Oikeassa tieteessä tapahtumat voidaan toistaa. Tuhansien tai miljoonien vuosien takaisten asioiden tutkiminen on pelkkää arvailua. Kukaan ei ole ollut näkemässä mitä aikoinaan tapahtui ja millaisissa olosuhteissa.
Sitten kun kuolen, lakkaan olemasta. Sielu kuolee ruumiin mukana. Elämäni jatkuu tavallaan omissa lapsissani ja edelleen heidän lapsissaan, jos jatkavat sukua.
Tai niin ainakin toivon. Olisi kamalaa joutua johonkin taivaaseen joka on täynnä rasittavia tyyppejä, joita pitäisi sitten kestää ikuisuus.
Rakennan elämääni ja nautin samalla. "In Heaven there is no beer, that's why I drink it here."
Kuoleman hetkellä minun tietoisuuteni katoaa. En ymmärrä niitä, jotka kuvittelevat olevansa jotain niin suurta, että heidän sielunsa olemassa olo pitäisi olla ikuista