Mihin ateisti laittaa toivonsa kuoleman lähestyessä?
Kommentit (675)
Vierailija kirjoitti:
Tuomiopäivä on todella lähellä, koska evankeliumin sanoma kelpaa ihmisille yhä harvemmin. Raamattu kertoo, että lopulta maapallolla on iso joukko ihmisiä eri kansakunnista, jotka eivät ota vastaan totuutta, vaan vain pilkkaavat Jumalaa.
Osa uskovista uskoo, että evankeliumia saarnataan vielä kauankin, mutta itse en usko siihen. Kaikki merkit viittavat siihen, että ei ole enää juuri ketään, joka sanoman vielä ottaisi vastaan. On yhä turhempaa saarnata.Sen on moni uskova jo huomannut. Ja kun Jumala katsoo, että se on turhaa, niin tuomiot alkavat.
Kunpa loputkin pitäisivät päänsä kiinni. On rasittavaa huomata miten paljon maailmasta löytyy kusetettavia.
Mulla on jälkeläisiä, olen täyttänyt biologisen tehtäväni. Olen elänyt hyvän elämän. Vaikka se on edelleen kivaa, loppu saa tulla kun on tullakseen. Sen jälkeen minua ei ole. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on jälkeläisiä, olen täyttänyt biologisen tehtäväni. Olen elänyt hyvän elämän. Vaikka se on edelleen kivaa, loppu saa tulla kun on tullakseen. Sen jälkeen minua ei ole. Piste.
Miksi luulet, että sinä itse olisit se, joka asiasta päättää, kuinka sinun käy ja mikä olento olet? Olet vain itseksesi päättänyt, että niin asia sinun mielestäsi on, että maaksi muutut ja siinä se? Tutki vielä uudestaan asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattua kun lukee, niin Jumalan luo taivaaseen ei taida päästä, jos ei ole edes uskonut sen Jumalan olemassaoloon - ei, vaikka olisi kuinka hyväsydäminen ja auttavainen tahansa ollut eläessään?
Koska Raamattu sanoo, että "ilman uskoa on mahdoton olla otollinen (Jumalalle kelpaava); sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on."
Ja muitakin ehtoja siellä Raamatussa on, kuten parannuksenteko tahallisesta synninteosta.
Onneksi se on vain sepite. Mutta eläköön sen mukaan kuka tahtoo. Kunhan ei ryhdy rajoittamaan muiden elämää uskomuksillaan.
Pahaksi onneksesi se ei ole sepite.
Jeesus lupaa Raamatussa tehdä itsensä tiettäväksi sille, joka häntä etsii. Sen t
Höpö höpö. Se että sinä kuvittelet jotain ei tee siitä totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuomiopäivä on todella lähellä, koska evankeliumin sanoma kelpaa ihmisille yhä harvemmin. Raamattu kertoo, että lopulta maapallolla on iso joukko ihmisiä eri kansakunnista, jotka eivät ota vastaan totuutta, vaan vain pilkkaavat Jumalaa.
Osa uskovista uskoo, että evankeliumia saarnataan vielä kauankin, mutta itse en usko siihen. Kaikki merkit viittavat siihen, että ei ole enää juuri ketään, joka sanoman vielä ottaisi vastaan. On yhä turhempaa saarnata.Sen on moni uskova jo huomannut. Ja kun Jumala katsoo, että se on turhaa, niin tuomiot alkavat.
Kunpa loputkin pitäisivät päänsä kiinni. On rasittavaa huomata miten paljon maailmasta löytyy kusetettavia.
Kusessa on ainoastaan epäuskoiset ihmiset. Ihan sääli käy, kun ajattelee, kuinka helppoa olisi ollut pelas
Juujuu, niinvarmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet, että sinä itse olisit se, joka asiasta päättää, kuinka sinun käy ja mikä olento olet? Olet vain itseksesi päättänyt, että niin asia sinun mielestäsi on, että maaksi muutut ja siinä se? Tutki vielä uudestaan asioita.
Aivan kuten sinä olet itseksesi päättänyt jotain muuta. Kaikki näyttö tosin viittaa tuohon ensimmäiseen, eikä mikään puolla sinun väitettäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala on varmasti sinunkin tänne tulemisesi takana kuitenkin vaikuttamassa. Hän koittaa vielä, josko kova
Jumala voi tuoda itsensä ilmi ihan suoraan, eikä yrittää valjastaa vauvapalstan vajaaälyisiä uskistolleroita tekemään hänen töitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kusessa on ainoastaan epäuskoiset ihmiset. Ihan sääli käy, kun ajattelee, kuinka helppoa olisi ollut pelas
Ihan kuin ihminen voisi valita mihin uskoo.
Siihen, että elämä jatkuu täällä, vaikka omalla kohdalla se päättyykin. Toivoon, että on elänyt ainakin jossain mielessä hyvin ja jättänyt maailman parempaan kuntoon kuin millaisena sen löysi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattua kun lukee, niin Jumalan luo taivaaseen ei taida päästä, jos ei ole edes uskonut sen Jumalan olemassaoloon - ei, vaikka olisi kuinka hyväsydäminen ja auttavainen tahansa ollut eläessään?
Koska Raamattu sanoo, että "ilman uskoa on mahdoton olla otollinen (Jumalalle kelpaava); sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on."
Ja muitakin ehtoja siellä Raamatussa on, kuten parannuksenteko tahallisesta synninteosta.
Onneksi se on vain sepite. Mutta eläköön sen mukaan kuka tahtoo. Kunhan ei ryhdy rajoittamaan muiden elämää uskomuksillaan.
Pahaksi onneksesi se ei ole sepite.
Jeesus lupaa Raamatussa tehdä itsensä tiettäväksi sille, joka häntä etsii. Sen t
Jo raamatun ensimmäinen lause on todistamaton väite. Miksi siis loppukaan olisi totta? Pronssikautisten aavikkopaimenten nuotiolla keksityt tarinat maailman ilmiöiden selitykseksi eivät päde enää nykyaikana. Millä perustelet itsellesi, että ne olisivat totta? Annapa kun arvaan. Vanhempasi kertoivat sinulle kun olit arvostelukyvytön lapsi. Niin se iskostaminen toimii. Jos olisit syntynyt Intiaan hinduperheeseen, niin pitäisit ihan muuta sepitekokoelmaa totena. Niin se menee, kulttuuri johon synnyt määrittelee uskosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala on varmasti sinunkin tänne tulemisesi takana kuite
Niinhän juuri sanoin, tollo, että hän on varmasti vaikuttanut siihen, miksi tänne edes tulit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan kuten sinä olet itseksesi päättänyt jotain muuta. Kaikki näyttö tosin viittaa tuohon ensimmäiseen, eikä mikään puolla sinun väitettäsi.
Ymmärrän kantasi täysin, koska yksikään ei saa todistetta Jumalasta, jos ei Jumala sitä todi
Miksi osottaisin kiinnostusta jotakin olematonta kohtaan?
"Niinhän juuri sanoin, tollo, että hän on varmasti vaikuttanut siihen, miksi tänne edes tulit."
Etkö osaa lukea, vai etkö vain ymmärrä lukemaasi?
Minkä toivon? Toivooko uskovaiset jotakin kun kuolema lähestyy? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kantasi täysin, koska yksikään e
Miksi luulet tietäväsi jotain asioista, joita et ole edes tutkinut? Et ymmärrä edes omaa parastasi.
No jos olisi noin, että kuolemanjälkeistä elämää olisi jotenkin olemassa, miksi siitä ei ole yhtäkään ainutta tieteellistä todistetta?
Ihmisiksi luettavia olentoja on aikamoinen määrä tässä vuosituhansien varrella ehtinyt syntyä ja kuolla. Miksi kukaan heistä ei ole tullut kertomaan meille jälkeenjääneille, mitä siellä kuolemanjälkeisessä maailmassa on?
Mitäpä sitten jos vaikka ajatellaan antiikin Kreikan, Rooman, Lähi-Idän, Intian ja Kiinan suuria ajattelijoita? Ei ole näkynyt. Nämä kaikki muuten sitäpaitsi muita kuin kristittyjä.
Entä sitten kaikki muut ihmiset? Miten muuten uskikset määrittelevät, mistä ihminen alkaa?
Kaikki uskonnot ovat ihmisten tuskaa ja kamppailua sen TOSIASIAN kanssa, että sinä ja minä ja me kaikki kuollaan, eikä meitä sen jälkeen enää ole. Halutaan vaan luoda toivoa ja siihen on vuosituhansien kanssa kehittynyt myös aivan valtavaa rahan ja vallan väärinkäyttöä.
Jeesus julisti Jumalan valtakuntaa ja syntyi kirkko. Sama on tapahtunut myös kaikissa muissa suurissa maailmanuskonnoissa.
Eräänä hetkenä koittaa se aika, että droppaan. Eikä minua ole sen jälkeen enää enempää kuin hyttystä, jonka hetkeä aikaisemmin liiskasin kädelläni.
Uskikset voisivat sen verran olla kyllä kohteliaita, että sallisivat polttohautauksen, Olisi paljon ekoystävällisempää. Ei se Jeppe teitä sieltä haudasta tempaise hehkeinä parikymppisinä :)
Kova on kuolemanpelko ihmisellä kun pitää naurunortti profeettojen päiväunista itselleen uskonto rakentaa.