Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12467)
Värityskirja T:Teuvo Hakkarainen
Vierailija kirjoitti:
Aleksandr Solzenitsynin GULAG: Vankileirien saaristo. Sain ostettua sen Silberfeldtin julkaiseman järkäleen, jossa on noin 1300 sivua.
Kirja on mun ikuisuusprojektini. Aloitin kolme vuotta sitten ja aina toisinaan innostun jatkamaan siitä mihin jäin. Olen jo yli puolivälin! Kirja on kyllä mielenkiintoinen, mutta omintakeinen tyyli tekee siitä raskaan luettavan.
Robin Hobb: Salamurhaajan oppipoika
En yleensä lue fantasiaa, mutta nyt halusin lukea jotain erilaista kuin yleensä luen. Kirja oli kirjastossa aikuisten puolella, mutta tuntuu enemmän nuorten kirjalta. Ihan mielenkiintoista luettavaa silti.
Merri Vik: ' Yhtä hulinaa, Lotta!'
Scott Stossel
Pelosta sekaisin
Auswitchin tatuoija. Järkyttävä, ahdistava, suoraan sanoen kamala lukea mutta silti toivoa antava.
Ihmisten armollisuus ja rakkaus toisiaan kohtaan itää jopa keskitysleirioloissa.
Suosittelen.
Joku valitti, että ihmiset lukevat outoja kirjoja ja liian "suppeasti". Ja epäili vielä, että lukevatko vain niitä, mitä kirjastosta sattuu löytymään.
Olen kirjastossa töissä, ja täytyy sanoa, että kirjastostahan saat mitä vaan. Jos et omasta, niin jostain toisesta, Käyt vaan nettikirjastosta varaamassa, kyllä tulee!
Ja musta täällä on ollut kyllä kirjallisuutta laidasta laitaan, just niin kuin ihmiset lainaakin. Hienoja vinkkejä paljon. Hyvä Suomi, lukemisen ihmemaa! Pidetään se tällasena.
Milla Peltonen, Erakot. Omintakeisten suomalaisten elämäntarinoita
Mielenkiintoinen ja hyvin kirjoitettu ja kuvitettu uutuuskirja.
Suomen tilastollinen vuosikirja vuodelta 1912. Näennäisen kuivakkaasta aiheesta huolimatta erittäin kiinnostava. Ostin tämän kirjan itselleni kirpparilta.
Porrasmaa: Japani pintaa syvemmältä - Muutakin kuin sake, sushi ja samurait
Kertoo Japanin historiasta, yhteiskunnasta ja kulttuurista. Lukisin mielelläni muistakin maista näin kattavia kirjoja, jota on helppo lukea runsaasta asiasisällöstä huolimatta. Olen ollut pitkään animen ja mangan kuluttaja, mutten ole koskaan opiskellut japanin kieltä tai maasta muutenkaan. Tästä kirjasta saan uusia näkökulmia siihen miten fiktiossa asiat esitetään ja mistä ne ovat saaneet ideoitansa. Samoin yhteiskuntana tietää millaisten ongelmien kanssa painitaan ja miksi ne ongelmat ovat olemassa. Yhdistäviä ja erottavia tekijöitä Suomen tilanteeseen on mielenkiintoista verrata.
Hullut diktaattorit! Siitä sain mm. lukea että Idi Amin kerran poistui järjestämiltään päivällisiltä ja palasi kantaen irtonaista päätä jota hän sitten solvasi ja heitteli ruokailuvälineillä. Sitten hän ilmoitti että tilaisuus on päättynyt ja vieraat voivat lähteä.
Keski-Afrikan hallitsija Jean-Bedel Bokassa piti puolestaan kovasti lapsista. Hänellä oli niitä 53kpl, mutta ei pystynyt syömään lapsia kokonaisina. Kruunajaisseremoniassaan Bokassa kuitenkin syötti arvovierailleen 12 teurastamaansa poliittista vastustajaansa paahtopaistina :) Joutuessaan lopulta maanpakoon 1979 Bokassan jääkaapista löytyi kokonainen kouluopettajan ruumis
Vierailija kirjoitti:
Joku valitti, että ihmiset lukevat outoja kirjoja ja liian "suppeasti". Ja epäili vielä, että lukevatko vain niitä, mitä kirjastosta sattuu löytymään.
Olen kirjastossa töissä, ja täytyy sanoa, että kirjastostahan saat mitä vaan. Jos et omasta, niin jostain toisesta, Käyt vaan nettikirjastosta varaamassa, kyllä tulee!
Ja musta täällä on ollut kyllä kirjallisuutta laidasta laitaan, just niin kuin ihmiset lainaakin. Hienoja vinkkejä paljon. Hyvä Suomi, lukemisen ihmemaa! Pidetään se tällasena.
Mä veikkaan, että se viesti on provo. Luulen, että oon lukenut jokaisen tämän ketjun viestin, ja noita vastaavia on tässä ketjussa useampia. Liekö samasta henkilöstä kyse.
Ap
Jarkko Sipilän Valepoliisi. Olen huono lukemaan kirjoja joten tilasin erään äänikirjapalvelun jonka kautta olen nyt vajaassa kahdessa kuukaudessa kuunnellut jo varmaan toistakymmentä kirjaa. Työmatka on ½ tuntia suuntaansa joten siinä ehtii kuunnella.
Tolstoin Anna Karenina venäjäksi + suomeksi. Luen suomeksi lauseen ja heti perään venäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Värityskirja T:Teuvo Hakkarainen
Ja eikös me Teuvo sovittu, että väriä ei saa sutata ääriviivojen ulkopuolelle.
Pitää värittää nätisti.
Jenny Colgan: Uusia lukuja ja onnellisia loppuja.
Yanya Hanagiharan Pieni elämä.
Titulointia. Sarjakuvakirja.