Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (12467)

Vierailija
3261/12467 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaija Puuran ”Näin kasvatat lapsestasi mukavan aikuisen”.

Hyvää kirjassa arkiset esimerkit kuinka aikuisen tulisi toimia ja mitä sanoa yleisissä haasteellisissa kasvatustilanteissa.

Vierailija
3262/12467 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helena Waris: Uniin piirretty polku

Suomalaisen fantasiatrilogian ensimmäinen osa. Luen tätä jo kolmatta kertaa, aina vain yhtä hyvä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3263/12467 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anne Salovaara, Näin piirretään kuu

Opettajan ja oppilaan rakkaus on kirjan aiheena. Juuri sain kirjastosta. Saas nähdä, millainen.

Hämmentynyt olo lukemisen jälkeen. Lukion äikänope Minerva ja abi Jaakko aloittavat suhteen. Kirjassa on valtavasti "me opettajat emme voi/voimme/käymme/teemme" ja se ärsytti minua, vaikka itse olen opettaja. Miksi sitä pitää korostaa? Ihan kuin opettajat olisivat jokin erityinen lahko tai ominaisuus. Kirjoittaja on itse nuori, ehkä tuo johtuu siitä. Sujuvasti kirjoitettu, etenevä, mutta jotenkin paha olon jättävä kirja. Uhrataan lapsi (mitä abi vielä muuta on)   ja jatketaan elämää. Moraalisesti olen järkyttynyt kylmästä otteesta.

Vierailija
3264/12467 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna-Riikka Kuisma, Kerrostalo

Nyt on synkkää: huumeita, köyhyyttä, yksinäisyyttä, huostaan otettuja lapsia, kännäystä, tupakanpolttoa, huoraamista, toivottomuutta, sosiaalitukien avulla elämistä.

Oma arki näyttääkin ihan mukavalta.

Vierailija
3265/12467 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huumeita, köyhyyttä, yksinäisyyttä, huostaan otettuja lapsia, kännäystä, tupakanpolttoa, huoraamista, toivottomuutta, sosiaalitukien avulla elämistä."

Eli kaikki kotimaisen kirjallisuuden kliseet samassa paketissa.

Vierailija
3266/12467 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torey Haydenin lapsi muiden joukossa

Vierailija
3267/12467 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajan ja oppilaan rakkaus on kirjan aiheena. Juuri sain kirjastosta. Saas nähdä, millainen.

Hämmentynyt olo lukemisen jälkeen. Lukion äikänope Minerva ja abi Jaakko aloittavat suhteen. Kirjassa on valtavasti "me opettajat emme voi/voimme/käymme/teemme" ja se ärsytti minua, vaikka itse olen opettaja. Miksi sitä pitää korostaa? Ihan kuin opettajat olisivat jokin erityinen lahko tai ominaisuus. Kirjoittaja on itse nuori, ehkä tuo johtuu siitä. Sujuvasti kirjoitettu, etenevä, mutta jotenkin paha olon jättävä kirja. Uhrataan lapsi (mitä abi vielä muuta on)   ja jatketaan elämää. Moraalisesti olen järkyttynyt kylmästä otteesta.

Hmm, Anne oli meillä lukion äikänopena. Kiinnostaisi kyllä tietää, miten ja millä tyylillä hän itse kirjoittaa.

Vierailija
3268/12467 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, Anne oli meillä lukion äikänopena. Kiinnostaisi kyllä tietää, miten ja millä tyylillä hän itse kirjoittaa.

Selkeää, sujuvaa, siellä täällä muutaman kielikuva tai viittaus kirjallisuuteen. Mutta todella ärsyttävä oli se "me opettajat"-rooli. Ja se, että näkökulma oli vain ja ainoastaan opettajan, ei koskaan pojan tai tämän vanhempien. Itsesääliä kerjäävä operaukka. Oikea rakkaus ei ole tuota.

Vierailija
3269/12467 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kate Atkinsonin Joka lapsia ja koiria rakastaa. Tosi hyvin kirjoitettu, hyvä tarina❤️🌹Kannattaa aloittaa sarja alusta, seuraavissa kirjoissa viitataan edellisiin tapahtumiin. Atkinsonin eka kirja Museon kulisseissa myös hyvä!

Vierailija
3270/12467 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna Burns, Maitomies

Irlannin Belfastissa vuosikymmeniä sitten tapahtuneita vihollisuuksia ja nuoren tytön elämää kuvaava kirja. Tylsä.

Vierailija
3271/12467 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisteluni. Toinen kirja.

Knausgård.

Outoa luettavaa. Vetää puoleensa kuin imuri, vaikka on aivan älyttömän tylsää kirjailijan arjen kuvausta.

Vierailija
3272/12467 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lievähköä koti-ikävääni helpottamaan

Jalo Heikkisen "Suomussalmi, kotiseutu : kaihoisia katkelmia". O tätä nostalgian määrää!! :o

Kellä älykääpiöllä voi olla Suomussalmelle ikävä... Ite en kaipaa muualle kuin aurinkoon.

Mulla on ikävä Suomussalmelle. Vanhemmat sieltä kotoisin. Lapsuuden mummulareissut, heinäpellot, kotikalja, mummut, sedät, tädit, serkut. Voi mennyttä onnea.

Vierailija
3273/12467 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisteluni. Toinen kirja.

Knausgård.

Outoa luettavaa. Vetää puoleensa kuin imuri, vaikka on aivan älyttömän tylsää kirjailijan arjen kuvausta.

Ne huomiota maailmasta. Se on sitä kirjallisuutta!

Mä luin Knasut jo muutama vuosi sitten loppuun, enkä muista niistä kauheasti. Nuorempi lapseni valvotti vuosia, se on tehnyt muistille hallaa. Muistan sen ekan alun, jossa puhutaan kuolemasta (vau!!!!!!!!), asunnon tyhjäämisen, siirtolapuutarhamäkin kohtalon sekä sen runoanalyysin, jota luin tosi pitkään (se on vähän puuduttava, mutta lopulta myös vau!!!!!!!) ja sen aivan loistavan Hitl er-pienoiselämäkerran. Ja sen muistan, että mun yksi ystävä puhui monta kertaa siitä, miten minä puhun koko ajan Knausgårdista :D

Ap

Vierailija
3274/12467 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään muista, mitä oon Knausgårdista puhunut muutaman vuoden ajan... auts.

Ap

Vierailija
3276/12467 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kathryn Stockett: Piiat. Olen aika alussa, mutta tähän mennessä olen pitänyt valtavasti.

Vierailija
3277/12467 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän nimeen

Naiset vakoojina

Huomaa minut

Onnellinen nyt

Vierailija
3278/12467 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

janis joplin paratiisin arvet

Vierailija
3279/12467 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna Burns, Maitomies

Irlannin Belfastissa vuosikymmeniä sitten tapahtuneita vihollisuuksia ja nuoren tytön elämää kuvaava kirja. Tylsä.

Minäkin yritin juuri lukea samaa kirjaa. En saanut loppuun, aivan uskomattoman tylsä vaikka aiheesta olisi voinut saada vaikka mitä irti.

Vierailija
3280/12467 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sally Rooney, Keskusteluja ystävien kesken

Tylsä hömppäkirja nuorten opiskelijatyttöjen nais- ja miesseikkailuista. Hyppien kuin.  Ihme, että tämä on huolittu Otavan kirjasto -sarjaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi