Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12467)
Alastalon salissa. Jos vuodesta 2013.
Alison Weir: Mary Boleyn - The mistress of kings.
Johannes Anyuru: He hukkuvat äitiensä kyyneliin. Kyseessä on dystopia tulevaisuuden Ruotsista, jossa länsimaiset arvot on nostettu kaikkien muiden kulttuurien yläpuolelle. Esimerkiksi muslimit ja juutalaiset ovat kakkosluokan kansalaisia. Kirjassa käsitellään terrorismia ja rasismia mielenkiintoisista ja erilaisista näkökulmista.
Leena Lehtolaisen dekkari-"novelli" -kokoelma Tappajan tyttöystävä. Lyhyitä tarinoita on helppo lukea itselle iltasaduksi
Leena Lehtolaisen dekkari-"novelli" -kokoelma Tappajan tyttöystävä. Lyhyitä tarinoita on helppo lukea itselle iltasaduksi
Eira Mollberg, Villahousuhäpeä
Joel Dicker, Stephanie Mailerin katoaminen
Katja Ketun Yöperhonen. Hurja tarina ja pitkä lähdeluettelokin. Käännetty useille, mm. marin kielelle, mutta Venäjän viisumia ei ehkä kannata hakea.
Ihan kohta tuore Finlandia voittaja Bolla. Aamulla sain luettua loppuun Selja Ahavan Ennen kun mieheni katoaa.
Katriina Huttunen, Surun istukka
Huttusen tytär on tehnyt itsemurhan masennus- ja unilääkkeillä. Tosikertomus äidin raastavasta surusta, joka ei hellitä.
Jojo Moyes kuinka painovoimaa uhmataan
Asta Raami: Älykäs intuitio. Kohta done.
Jussi Adler-Olsenin uusin, 8. kirja Osasto Q-sarjasta ruotsiksi käännettynä. Nimi on Offer 2117 eli käännettänee ensi kesäksi suomeksi Uhri 2117 nimellä.
Paige Toon if you could go anywhere
Philip pullmanin Kultainen kompassi
Vierailija kirjoitti:
Oletko katsonut tuosta trilogiasta tehtyä sarjaa, joka menee parhaillaan HBO:lla? Mä oon katsonut kaikki ilmestyneet jaksot. Ehkäpä tuon sarjankin voisi lukea uudelleen. Luin kaksi ensimmäistä osaa ja osan kolmatta ollessani Australiass erään sukulaiseni apuna, ja mä jotenkin yhdistän nuo kirjat aina Australiaan.
Universumin tomusta piti tehtämän myös elokuvatrilogia, mutta se jäi yhteen osaan (ja ehkä ihan hyvä niin – muuten sarjaa ei olisi ehkä enää tehty). Silloin puhuttiin, että Vatikaanilla olisi vaikuttanut voimakkaasti elokuvan floppaamiseen.
Tää on nykypäivää, että kirjoista tehdään sarjoja, ei elokuvia. Ei huono juttu ollenkaan. Olen nyt lukenut lapselleni Harry Pottereita ja elokuvat on katsottu sen jälkeen, kun kirja on luettu läpi. Elokuvat ovat aikamoista laukkaa tapahtumien läpi. Tuossa juuri miehelleni pohdin, että koska kynnys korvata vanhat Potter-elokuvien näyttelijät uusilla lienee melko suuri, mahdetaankohan tulevaisuudessa tehdä sarja, jossa vanhojen näyttelijöiden kasvot siirretään teknologian avulla sijaisnäyttelijöiden kasvojen tilalle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko katsonut tuosta trilogiasta tehtyä sarjaa, joka menee parhaillaan HBO:lla? Mä oon katsonut kaikki ilmestyneet jaksot. Ehkäpä tuon sarjankin voisi lukea uudelleen. Luin kaksi ensimmäistä osaa ja osan kolmatta ollessani Australiass erään sukulaiseni apuna, ja mä jotenkin yhdistän nuo kirjat aina Australiaan.
Universumin tomusta piti tehtämän myös elokuvatrilogia, mutta se jäi yhteen osaan (ja ehkä ihan hyvä niin – muuten sarjaa ei olisi ehkä enää tehty). Silloin puhuttiin, että Vatikaanilla olisi vaikuttanut voimakkaasti elokuvan floppaamiseen.
Tää on nykypäivää, että kirjoista tehdään sarjoja, ei elokuvia. Ei huono juttu ollenkaan. Olen nyt lukenut lapselleni Harry Pottereita ja elokuvat on katsottu sen jälkeen, kun kirja on luettu läpi. Elokuvat ovat aikamoista laukkaa tapahtumien läpi. Tuossa juuri miehelleni pohdin, että koska kynnys korvata vanhat Potter-elokuvien näyttelijät uusilla lienee melko suuri, mahdetaankohan tulevaisuudessa tehdä sarja, jossa vanhojen näyttelijöiden kasvot siirretään teknologian avulla sijaisnäyttelijöiden kasvojen tilalle.
Ap
En vielä, mutta jossakin vaiheessa olisi se tarkoitus katsastaa
Toni Morrison: Minun kansani, minun rakkaani
Jussi Adler-Olssonin Korttitalo. En lukenut esittelyä joten luulin sen jatkavan Osasto Q- sarjaa. Onkin aika
pitkäveteinen ja paksu poliittinen trilleri. Saa nähdä jaksanko kahlata loppuun! Rinnalla luen Stefan Ahnhemin rikossarjan toista osaa Virtaviivaiseksi hiottu. Se on aika hyvä.
Taikuri ja taskuvaras, Anniina Mikama