Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

FWB ->onneton parisuhde?

Vierailija
11.08.2022 |

Kaipaisin jonkinlaisia vinkkejä tilanteeseeni - miehen kanssa tästä on keskusteltu jo monet kerrat mutta konkreettista edistystä asian suhteen ei tunnu tulevan.

Eli: nyt jo vuosia jatkunut suhteemme alkoi puhtaasti seksin merkeissä. Siitä etenimme jonkinlaiseen seksi+kaveruus järjestelyyn, joka toimikin oikein hyvin. Asuimme eri osoitteissa, näimme joustavasti silloin kun halusimme ja seksielämä voi todella hyvin. Tuolloin koin jonkinlaista ihastumista (ja varmaan ihan fyysistä "hurmaa", mutta muistan jo tuolloin ajatelleeni että ko. tyyppi on tosi ihana, mutta ei sellainen, jonka kanssa voisin nähdä itseni seurustelemassa.

Noh, nyt, 4 vuotta myöhemmin olen tilanteessa jossa olemme asuneet yhdessä vuoden, seksielämä on ollut täysin kuollut jo monta vuotta ja parisuhde rakoilee pahasti. Toki olen oppinut miehestä paljon ja hän minusta, ja se tuntuukin pitävän meidät yhdessä. En enää tietenkään myöskään ole yhtä jyrkkä mielipiteissäni kuin alun perin, mutta (kenties klassisesti) samat haasteet ovat yhä pinnalla kuin alun perinkin. Olen yrittänyt ja olemme yrittäneet kaikenlaista: puhumista, yhteisiä arjen irtiottoja, yhteisiä harrastuksia. Mutta minusta on alkanut tuntumaan siltä, että en enää tiedä, mikä voisi pelastaa suhteen. Kärjistetysti lähdin suhteeseen seksin kautta ja nyt tuntuu, että muiden asioiden toimimattomuus suhteessa on vienyt kiinnostukseni seksiin, enkä tiedä että missä vaiheessa vain luovuttaa? Tai mitä tässä voisi vielä kokeilla? Olen lopettanut mm. kaikki ehkäisyvalmisteiden käytön, että ne eivät sotke halujani, olen käynyt terapiassa, puhunut miehen kanssa, puhunut muiden kanssa. Olen harrastanut enemmän liikuntaa ja saanut siitä mielekkyyttä elämääni, mutta haluja se ei ole tuonut takaisin eikä oma aika ole auttanut suhdettamme.
Olen luonteeltani tosi turvallisuushakuinen ja en ole osannut lähteäkään, mutta etenkin viime aikoina olen jotenkin alkanut miettimään että olen hyvin paljon vain "ajautunut" tähän suhteeseen, kuten myös muuttamaan yhteen.
Onko kenelläkään viisaita vinkkejä tai samanlaisia kokemuksia.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vaa järjestely ei parisuhde, ehkä siksi olet onneton kun se on vaa semmonen.

Etsi elämästäsi uusi ilo ettet tuhlaa sitä vaan jäämällä jonnekkin koska turvallista olla sen miehen kanssa.

Vierailija
2/13 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis onko ainoa sellainen varsinainen persoonien välinen kipinä välillänne ollut tuo ehkä pieni ihastuminen joskus? Millaisia parisuhdeongelmanne ovat tuon puuttuvan seksin lisäksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli mieheni kanssa jossain vaiheessa ehkä vähän fwb-tyyppinen tilanne, mutta ihan aluksi deittailtiin ihan vakavissaan, sitten tuli välirikko, sitten vasta fwb ja nyt mekin asutaan yhdessä. Me ollaan onnellisia, vaikka seksi ei ole enää niin kiihkeää kuin alkuaikoina tietenkään. Pyrimme silti harrastamaan sitä n. viikottain. En osaa liittää mitään nykyisistä ongelmistamme siihen, että meillä on ollut alkuvaiheessamme pitkään tuollaista muuta kuviota kuin seurustelua. 

Vierailija
4/13 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko lapsia vai yli 30v?

Vierailija
5/13 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut haluaa turvaa ja läheisyyttä ja siksi ovat intohimottomassa suhteessa. Ei siinäkään sinänsä vikaa, jos on itselleen ja kumppanille rehellinen asiasta. Se tuska ja ahdistus tulee lähinnä siitä, että yrität esittää ja elää jotain, mikä ei ole totta. Eli sinuna ihan ensin selvittäisin itselleni haluanko sitä turvaa ja jatkuvuutta ensisijaisesti ja sitten myös kertoisin siitä miehelle (en usko että se edes johtaa suureen riitaan ja loukkaantumiseen, yleensä avoin keskustelu avaa solmuja ja helpottaa tilanteita). Vai haluatko sittenkin tunteenpaloa, intohimoa, jotain uutta, sillä riskillä että olet maailman tuulissa yksin ja ilman satamaa jonkin aikaa tai pitkäänkin. 

Se on oikeastaan ihan sama mistä se suhde on alkanut ja miksi se nyt tökkii. On täysin luonnollista, että ihmissuhde ei toimi aina ja ikuisesti. Ja on täysin luonnollista roikkua siinä vaikka koko loppuelämä. Ja oikeasti se siis myös toimii joillekin, jos ollaan samalla aaltopituudella asiasta. Sisälläsi varmaan tiedät millainen on suhtautumisesi kumppaniisi... ei pidä liikaa feikata ja vääntää, jos ette ole samanlaisia kuin ennen.

Vierailija
6/13 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis onko ainoa sellainen varsinainen persoonien välinen kipinä välillänne ollut tuo ehkä pieni ihastuminen joskus? Millaisia parisuhdeongelmanne ovat tuon puuttuvan seksin lisäksi?

Kipinä oli ennenkaikkea äärimmäisen hyvä seksi ja siihen aikaan tuo jonkinlainen ihastuminen, kyllä.

Kommunikaatio ei toimi kovinkaan hyvin ja vastuunjako on melko yksipuolista siinä mielessä että miehen vahvuuksiin ei kuulu suunnitella tai ideoida asioita tai kantaa vastuuta/ottaa kantaa muihin kun tosi käytännönläheisiin asioihin. Koen myös (ja olemme tästä jutelleet myös miehen kanssa) että jos tarvitsen tukea esim päätöksenteossa tai ylipäätään kaipaan uusia näkökulmia johonkin asiaan elämässäni, niin parisuhteesta en saa tämmöistä tukea. Ymmärrän samalla, että yksi ihminen ei voi olla kaikkea, mutta välillä se turhauttaa.

Vierailija
7/13 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko lapsia vai yli 30v?

yli 30

-ap

Vierailija
8/13 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistakaa paska

Vierailija
9/13 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistakaa paska

ok, no kiitos rakentavasta kommentista :D

Vierailija
10/13 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tota, miks ylipäätään aloitte olemaan yhdessä? eikö fwb riittänyt?

Vierailija
11/13 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kipinä oli ennenkaikkea äärimmäisen hyvä seksi ja siihen aikaan tuo jonkinlainen ihastuminen, kyllä.

Kommunikaatio ei toimi kovinkaan hyvin ja vastuunjako on melko yksipuolista siinä mielessä että miehen vahvuuksiin ei kuulu suunnitella tai ideoida asioita tai kantaa vastuuta/ottaa kantaa muihin kun tosi käytännönläheisiin asioihin. Koen myös (ja olemme tästä jutelleet myös miehen kanssa) että jos tarvitsen tukea esim päätöksenteossa tai ylipäätään kaipaan uusia näkökulmia johonkin asiaan elämässäni, niin parisuhteesta en saa tämmöistä tukea. Ymmärrän samalla, että yksi ihminen ei voi olla kaikkea, mutta välillä se turhauttaa.

Kuulostaa kieltämättä huonolta mätsiltä. Toisaalta keskustelutaidoissa voi kehittyä jos vaan on motivaatiota. Millainen tahtotila miehellä tässä on, haluaisiko hän lähteä työstämään ongelmia?

Vierailija
12/13 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luullut että FWB alkaa ystävyydestä ja päätyy sänkyyn, mutta ei muutu parisuhteeksi.

Teillä kuulostaa alkaneen panosta ja päätyneen parisuhteeksi, mutta ei koskaan ystävyydeksi.

Vierailija
13/13 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen luullut että FWB alkaa ystävyydestä ja päätyy sänkyyn, mutta ei muutu parisuhteeksi.

Teillä kuulostaa alkaneen panosta ja päätyneen parisuhteeksi, mutta ei koskaan ystävyydeksi.

Lähtökohtaisestihan se seksiseura ja ajanvietto keskenään on se juttu fwb:ssä, ei haluta sitoutua samalla tavalla kuin parisuhteeseen, eli lapsista ei haaveilla eikä yhteenmuutosta tai muutenkaan huomioida toista arjessa samalla tavalla kuin parisuhteessa. Mutta joskus asia saattaa johtaa toiseen ja kun huomaa, että tässähän voisi olla ihan kivaa seuraa vakavemminkin, niin se suhde saattaa johtaa vakavampaan parisuhteeseen. Näin on käynyt itselle ja suhde kesti yli 5 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme