Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uskoni Jumalaan häiritsee muita?

Vierailija
07.08.2018 |

Uskosta saan elämäniloa, mielenrauhaa, innostusta, turvaa, merkitystä elämään ja jaksan olla positiivisella mielellä, käydä töissä, harrastaa liikuntaa, olla parempi äiti, puoliso ja ystävä.

Paranin (Jumala paransi) minut syvästä masennuksesta ja elämän merkityksettömyydestä noin 10 vuotta sitten. Tiedän, että jos jostain syystä menettäisin uskoni, vaipuisin takaisin masennukseeni ja pelkoihini.

Miksi jotkut ihmiset eivät siedä, että olen uskossa? Täälläkin palstalla juuri avaus, jossa joku "kertoo" uskon olevan satua ja että Jumalaa ei ole olemassa ja haluaa uskovaisten luopuvan uskostaan.

Miksi toisen ihmisen usko häiritsee uskosta osatonta? Miksi yrittää viedä toiselta ilo? ..ei sillä, että uskoni noin heppoisesti olisi mihinkään häviämässä, kukaan ei sitä minulta vie. Ihmetyttää vain, miten joku toiselle tärkeä asia voi häiritä toista, varsinkin kun EN edes uskostani pidä meteliä. Saati että yrittäisin käännyttää ketään.
Vaikken itsekään jaa kaikkien kanssa samoja intressejä, en todellakaan ole kieltämässä tai latistamassa toiselta sellaista asiaa, jonka näen olevan tälle tärkeää, ja tekevän hänelle hyvää...

Kommentit (175)

Vierailija
161/175 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nostetta tälle !

Vierailija
162/175 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mielisairaana olet uhka yhteiskunnalle - siksi!

Hoh-hoijaa... en jaksa nyt provosoitua, mutta heitän kysymyksen:

Enkö ennemminkin uhannut yhteiskuntaa syvästi masentuneena, työkyvyttömänä ja ilottomana, jollainen olin ennen uskoa?

Ap

Toiko se sinun jumalasi työkyvynkin takaisin?

Toi. Syvästi masentuneena on vaikeaa käydä töissä. Masennuksesta parannuttuani hävisi tämäkin ongelma.

Ap

Millähän alapeukuttajat perustelevat?

Käsittämätöntä.

Tai ei oikeastaan. Ne, jotka rivät siedä puhetta uskosta ja Jumalasta, kaikesta siitä hyvästä mitä ne tuovat ihmisen elämään - he ovat oman pimeytensä vallassa.

Teidän alapeukut ei minua hetkauta piiruakaan.

Terv. Iloinen uskova :))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/175 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei häiritse kenenkään uskomiset niin kauan kuin pitävät sen omana tietonaan.

Usein vain uskovaisten tapana on kuuluttaa sitä uskoaan ja sen ihanuutta kahvitunnilla/keskustelupalstoilla/ joka paikassa ja siinä sivussa yrittää käännyttää niitä lähellä olevia pakanoita. Todella ärsyttävää ja rasittavaa. Parhaimpana esimerkkinä lienee Avan lauantaiaamun chat, jossa joku/muutama kiihkouskovainen pukkaa ruudun täydeltä raamatunlauseita ilmeisenä tarkoituksenaan juuri saada kaikki käännytetyiksi. Kun toiminta herättää ärtymyksen muissa, uskovainen lisää raamatunlauseiden viestitulvaa.

En ole oikein koskaan ymmärtänyt sitä miksi uskovaiset eivät vain nauti siitä uskostaan ja anna muiden uskoa/olla uskomatta omalla tavallaan.

Monelle uskosta ei ole kyse pelkästään maallisesta elämästä vaan ihmisten iankaikkisuuskohtalosta. Itse ihmettelen ennemmin sitä, miksi ne uskovat ei käytä valtaosaa vapaa-ajastaan muiden evankeliointiin, jotka todella uskoo epäuskoisten päätyvän ikuiseen helvettiin.

Etkö itse koittaisi epätoivoisesti puhua läheisillesi järkeä, jos tietäisit niiden tekevän jotain erittäin vaarallista jonka seurauksena on todennäköisesti ennenaikainen kuolema? Pystyisitkö seisomaan tumput suorana ja toteamaan tyynen rauhallisesti, että jokaisella on oikeus päättää omasta elämästään?

Vierailija
164/175 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kirjoittaa samoin omasta, esikristillisestå uskostani_mutta_ en usko sen ketään häiritsevän, koska en sitä tuttujeni kesken ota esiin tai mainosta.

Myös uskon"puhdistusten" aikaan on tehty ympäri maailmaa niin sairaita asioita, että toki nekin leimaavat kristinuskoa yhä.

Vierailija
165/175 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahin uhka on erilaisuutta hyväksymätön ihminen...

Usko ei tee mielisairaaksi.

Vierailija
166/175 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kertonut, mihin jumaluuksista uskot, mutta ainakin raamattuun sidottu uskonto on kytköksissä lähetyskäskyihin, mikä tekee kyseisestä maailmankatsomuksesta lähtökohdiltaan kulttuuri-imperialistisen. Kukaan ei pidä sellaisesta. Ja jos taas ei yritä toteuttaa lähetyskäskyjä, ei ole kristitty. (Yksi niin monista ristiriidoista, jotka liittyvät uskontoihin..)

Vierailija
167/175 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkö ennemminkin uhannut yhteiskuntaa syvästi masentuneena, työkyvyttömänä ja ilottomana, jollainen olin ennen uskoa?

Ap

Toi. Syvästi masentuneena on vaikeaa käydä töissä. Masennuksesta parannuttuani hävisi tämäkin ongelma.

Ap

Käsittämätöntä.

Tai ei oikeastaan. Ne, jotka rivät siedä puhetta uskosta ja Jumalasta, kaikesta siitä hyvästä mitä ne tuovat ihmisen elämään - he ovat oman pimeytensä vallassa.

Pari rivii ylempänä melkein silmät tippuu päästä ja sit ei enää tunnukaan missään :D

Vierailija
168/175 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei häiritse kenenkään uskomiset niin kauan kuin pitävät sen omana tietonaan.

Usein vain uskovaisten tapana on kuuluttaa sitä uskoaan ja sen ihanuutta kahvitunnilla/keskustelupalstoilla/ joka paikassa ja siinä sivussa yrittää käännyttää niitä lähellä olevia pakanoita. Todella ärsyttävää ja rasittavaa. Parhaimpana esimerkkinä lienee Avan lauantaiaamun chat, jossa joku/muutama kiihkouskovainen pukkaa ruudun täydeltä raamatunlauseita ilmeisenä tarkoituksenaan juuri saada kaikki käännytetyiksi. Kun toiminta herättää ärtymyksen muissa, uskovainen lisää raamatunlauseiden viestitulvaa.

En ole oikein koskaan ymmärtänyt sitä miksi uskovaiset eivät vain nauti siitä uskostaan ja anna muiden uskoa/olla uskomatta omalla tavallaan.

Monelle uskosta ei ole kyse pelkästään maallisesta elämästä vaan ihmisten iankaikkisuuskohtalosta. Itse ihmettelen ennemmin sitä, miksi ne uskovat ei käytä valtaosaa vapaa-ajastaan muiden evankeliointiin, jotka todella uskoo epäuskoisten päätyvän ikuiseen helvettiin.

Etkö itse koittaisi epätoivoisesti puhua läheisillesi järkeä, jos tietäisit niiden tekevän jotain erittäin vaarallista jonka seurauksena on todennäköisesti ennenaikainen kuolema? Pystyisitkö seisomaan tumput suorana ja toteamaan tyynen rauhallisesti, että jokaisella on oikeus päättää omasta elämästään?

No hei haloo kun teidän jutut on ihan aikuisten oikeasti täysin höpöhöpöjuttuja. Ei ole pienintäkään mahdollisuutta että ne olisi totta, ei minkäänlaista. En sano etteikö joku yliluonnollinen olento voisi olla, mutta nää Jeesuksen veret sun muut ja helvetillä uhkailut, CAMOON.

Vierailija
169/175 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Käsittämätöntä.

Pari rivii ylempänä melkein silmät tippuu päästä ja sit ei enää tunnukaan missään :D

Eri ihminen?

Meitä uskovia on oikeasti aika paljon. Emme pidä melua itsestämme, emme öykkäröi. Lähin työtoverisi/naapurisi lapsesi opettaja jne voi olla uskossa, ja kaikessa hiljaisuudessa rukoilee puolestasi. :)

Vierailija
170/175 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Käsittämätöntä.

Eri ihminen?

Meitä uskovia on oikeasti aika paljon. Emme pidä melua itsestämme, emme öykkäröi. Lähin työtoverisi/naapurisi lapsesi opettaja jne voi olla uskossa, ja kaikessa hiljaisuudessa rukoilee puolestasi. :)

Ihanaa! Minäkin rukoilen että Allah suojelee sinua 💜.

Vierailija
171/175 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Käsittämätöntä.

Eri ihminen?

Tuttu tyyli sulla vrt Sinkkumies, ensin kettuilua ylimielisesti ja sitten tarjotaan pelastusta. Usko ei tee mielisairaaksi, olet sitä, vaikkakin niin vähän että oli pakko alkaa töihin. Mätä luonne, ryyditettynä järjettömällä egolla.

Vierailija
172/175 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Käsittämätöntä.

Eri ihminen?

Rukoilee puolestani mitä? Jos sitä, että pysyn terveenä ja hyviä asioita tapahtuu minulle, niin kiitos siitä. Mutta jos taas, että olisin joku muu, kuin nyt olen ja eläisin toista elämää, kuin elän, niin haistakoon pitkän...

Vierailija
173/175 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun itse kirkkoon, mutta olen ateisti. Voin käydä laulamassa joululauluja tai joissain muissa tilaisuuksissa kirkossa eli en ole mikään telaketjuateisti. 

Olen aiemmin ajatellut, varsinkin aikuisiällä, että ihminen saa minun puolestani uskoa vaikka joulupukkiin, jos se ihmisen elämään jotakin helpotusta tuo. Kuitenkin olen viime vuodet ollut tekemisissä masentuneen ihmisen, joka vaihtoi uskontoa, kanssa, ja koen, että meillä ei ole oikein mitään yhteistä enää. Uskonto on toisella jotenkin vimmaista ja hullua, ja elämä yhtä kirkkotouhua. Mikään muu ei oikeastaan kelpaa, Jeesus siellä ja Jeesus täällä. Jotenkin koen, että minut on myös ulkoistettu hänen elämästään sen takia, etten ole tällainen kiimainen kristitty. 

Myös koko kirkko on saanut silmissäni huonomman leiman kuin aiemmin, sillä mielestäni hän on osin käännytyksen uhri. Olen jotenkin aiemmin enemmän sivuuttanut sen faktan, että myös ev.lut. kirkon perimmäinen tehtävä on kuitenkin käännyttää ihmisiä eli evankelioida, maksoi mitä maksoi. 

Vierailija
174/175 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopunaikoina pilkka kasvaa, tämä on kirjoitettu.

Uskovaisten homoviha ei laannu. Tämä on kirjoitttu tälle palstalle nyt. Voit tarkistaa profetian paikkansapitävyyden vuosittain.

Olet hakoteilla.

Ensinnäkin evlut kirkkohan on täysin rähmällään homoseksuaalisuuden edessä. On gaypappeja, vihitään gayavioliittoja, naispiispa jakaa palkintoja gaylapsille.

Toisekseen uskovainen ei vihaa homoja. Se mitä koet homovihana on sitä että uskovainen pitää homoutta syntinä. Kaikki ovat syntisiä, tekevät syntejä koska kukaan ei ole täydellinen.

Ateisti on taas aidosti hämillään että joku pitää oikeastaan mitään kiellettynä.

Epäilen vahvasti että aikanaan tiede osaa selittää miksi homoseksuaalisuutta kannattaa karttaa yhteiskunnassa, koska ultraliberaalit yhteiskunnat tuhoutuvat väistämättä.

Voi luoja.

Niin, ja sitten vielä ihmettelet, miksi keskustelut sun kanssa ei suju. Olet tuomitseva, ylimielinen ja sitä paitsi toiminut täälläkin satoja kertoja tavalla, jota aito kristitty välttäisi. Homot sillanpää & aalto ovat olleet kuin kiirastulessa.

Ps. Uskoontullut, häiriintynyt palstapersu, sun tyyli on tosi helppo tunnistaa. Jeesuksesta et tiedä mitään, se uskon pilkkaamista kun sillä oikeutat tekojasi

Tämä!

Vierailija
175/175 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahin uhka on erilaisuutta hyväksymätön ihminen...

Usko ei tee mielisairaaksi.

Ei teekään mutta kosto elää näköjään, kun ennen homoseksuaalisuutta pidettiin mielisairsutena niin nyt halutaan kristityt diagnoosien piiriin. Siinä sitä suvaitsevuutta kerrakseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi