Yrityksen pihalta alkaa meteli kello 7
Joku hiekkapuhaltaa ja rälläköi kello 7 aamulla kerrostaloalueen vieressä olevan peltihallin pihassa. Jatkunut pari viikkoa. Onko ihan laillista aiheuttaa melua ympäristöön?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Joo 55 db on melun raja asuinalueella joka vastaa kovaäänistä puhumista. Vieläkin olen sitä mieltä että yritys ei saa aiheuttaa meluhaittaa asuinalueelle, mutta jatkan lakipykälien tutkimistä. Kiitos asiallisille ja muille haistakaa paska.!
AP
Ap, valitettavasti taitaa olla niin ettet saa tältä palstalta asiallisia vastauksia.
Palsta on täynnä v*ttuuntuneita ihmisiä, joiden kesälomat ovat juuri loppuneet ja jotka siksi joutuvat heräämään joka aamu viimeistään klo 7. Pelkkä ajatuskin että joku muu saa vielä nukkua aamulla pitkään saa heidät kiehumaan raivosta. Vaikka itse vielä pari viikkoa sitten olivat kesälomalla, niin tietenkään NYT ei kukaan muu saa enää olla kesälomalla tai ainakaan nauttia siitä :)
Olen myös huomannut sellaista, että joskus duunarit jotka joutuvat menemään töihin kukonlaulun aikaan pitävät pelkkää ärtyneisyyttään niin kovaa meteliä että kaikki muutkin heräisivät. ”Kukaan ei saa nukkua silloin kun MINÄ joudun olemaan töissä!”
Uni on tärkeä asia ihmiselle. Jos yhtään lämmittää, niin minusta sinä olet oikeassa ja toivotan tsemppiä asian selvittelyyn virallisia kanavia myöten.
t. Toinen lomalainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, kyllä sinun pitää saada nukkua puoleen päivään. Työntekijöiden pitää joustaa työpajoissa sinun mukaan.
Tämä. Menet aamulla sinne pyjama päällä, tukka pörröisenä ja raivoat niille niin oppivat olemaan hiljaa. Joku roti.
Olen kyllä teknisellä alalla työskentelevä mies ja teidän mitä melu on, joudun itsekin pitämään töissä usein kuulosuojaimia. Nyt on kuitenkin ollut jo 2 viikkoa kestänyt kohtuuton melu joka kuuluu asuntoihin kun pitää tuulettaa ikkunat auki. AP
Melulle on desibelirajat joita pitää noudattaa, niiden rajoissa on "oikeus aiheuttaa melua ympäristöön" vaikka lomalla olevalle tuo rajojen sisäpuolellakin melu voi kuulostaa kohtuuttomalta.
Jos ja kun se on teollisuustontilla tapahtuvaa liiketoimintaa siihen ei varmasti puututa. Menee tämän maan asiat päin persettä ilman, että lähdetään talouskasvua tarkoituksella nitistämään hengiltä. Työ on elintärkeää! Ihan kirjaimellisesti elintärkeää! Jos kaikki lorvailisi aloittajan tavoin kotona kaiket päivät niin kuoltaisiin nälkään kuin rotat. Ei olisi taloja ja kännyköitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo 55 db on melun raja asuinalueella joka vastaa kovaäänistä puhumista. Vieläkin olen sitä mieltä että yritys ei saa aiheuttaa meluhaittaa asuinalueelle, mutta jatkan lakipykälien tutkimistä. Kiitos asiallisille ja muille haistakaa paska.!
AP
Ap, valitettavasti taitaa olla niin ettet saa tältä palstalta asiallisia vastauksia.
Palsta on täynnä v*ttuuntuneita ihmisiä, joiden kesälomat ovat juuri loppuneet ja jotka siksi joutuvat heräämään joka aamu viimeistään klo 7. Pelkkä ajatuskin että joku muu saa vielä nukkua aamulla pitkään saa heidät kiehumaan raivosta. Vaikka itse vielä pari viikkoa sitten olivat kesälomalla, niin tietenkään NYT ei kukaan muu saa enää olla kesälomalla tai ainakaan nauttia siitä :)Olen myös huomannut sellaista, että joskus duunarit jotka joutuvat menemään töihin kukonlaulun aikaan pitävät pelkkää ärtyneisyyttään niin kovaa meteliä että kaikki muutkin heräisivät. ”Kukaan ei saa nukkua silloin kun MINÄ joudun olemaan töissä!”
Uni on tärkeä asia ihmiselle. Jos yhtään lämmittää, niin minusta sinä olet oikeassa ja toivotan tsemppiä asian selvittelyyn virallisia kanavia myöten.
t. Toinen lomalainen
Itsekäs muita yleistäen katteettomasti syyttävä ja haukkuva hieman enemmänkin harhainen lomalainen piti kirjoittaa ilmeisesti. Sellaisena nimittäin esiinnyt viestissäsi, et ajattelevana et älyllisen'ä tai mitään oikeaa muista hahmiottavana, vaan turhakkeena ja kitisijänä, jota häiritsee se että duunarinkin tulee tehdä sitä työtä leipänsä eteen ja siksi alat lapsellisena esittämään että juuri kostoksi sinulle he muka tekevät työtä josta tulee ääntä.
Aikamoisia hörhöjä näyttää tällä palstalla jälleen olevan.
Vierailija kirjoitti:
Ap on työnvihaaja. Älä väitä muita näsäviisastelijaksi, koska osoitat olevasi mulkku. Siitä ne alapeukutukset johtuvat. Työ, kuten sinulle on sanottu on tehtävä. Sinun tulisi kunnioittaa sitä eikä marista siitä että joku tienaa leipäänsä siellä aivan konkreettisella työllä EIKÄ OLE SINUA HÄIRITSEMÄSSÄ TAHALLAAN NIIN KUIN JUNTTI KUVITTELET. S,atanan suvaitsematon urpo.
Tämä on se pointti koko jutussa. Jos ap ajattelisi niillä aivoillaan niin voisi hahmottaa oman typeryytensä asian suhteen. Saa aloittaa, vai nouseeko jo käry korvista kun ei ei enää ajattelu ole sopinut pitkään aikaan ap:lle. Piirit kenties ikuisesti oikosulussa ja ymmärtäminen on mahdotonta, kitinä vaan kuuluu ja savu nousee.
Mene ehdottamaan, että sinä tulet tekemään rälläköinnit iltapäivästä. Varmasti mielellään lykkäävät hommia siihen saakka.
Asun alueella missä rakennetaan koko ajan uusia kerrostaloja. Työt aloitetaan yleensä ennen kuutta, ja työt käsittävät porausta, piikkausta ja moottorisahan käyttöä.
Oletan, ettei kukaan valvo näitä asioita.
Vierailija kirjoitti:
AP
Pakkohan se on, kun sieltäpäin tuulee! 💩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Palsta on täynnä v*ttuuntuneita ihmisiä, joiden kesälomat ovat juuri loppuneet ja jotka siksi joutuvat heräämään joka aamu viimeistään klo 7. Pelkkä ajatuskin että joku muu saa vielä nukkua aamulla pitkään saa heidät kiehumaan raivosta. Vaikka itse vielä pari viikkoa sitten olivat kesälomalla, niin tietenkään NYT ei kukaan muu saa enää olla kesälomalla tai ainakaan nauttia siitä :)Olen myös huomannut sellaista, että joskus duunarit jotka joutuvat menemään töihin kukonlaulun aikaan pitävät pelkkää ärtyneisyyttään niin kovaa meteliä että kaikki muutkin heräisivät. ”Kukaan ei saa nukkua silloin kun MINÄ joudun olemaan töissä!”
t. Toinen lomalainen
Hämmästelen todella ja haluakin nyt tietää, että kenen lomien ja elämänrytmin mukaan haluat työt ajastettavan? Meitä kun lomailee niin moneen aikaan, osa on sitten vuorotyössä ja niin edelleen. Minulla on ratkaisu, lopetetaan kaikki työ, ainakin kaikki sellainen, josta lähtee ääntä. Sitten voimme kaikki nukkua rauhassa, ihan mihin aikaan vaan. Hienoa, eikö totta!?
Eihän tuollaiset korjaamot kuulu keskelle asutusta. Siinä on se ongelma, ei työajat.
Aloituksella on jo 40 alapaukkua, ei voi kuin nauraa. Kannattaa jatkossa miettiä mitä hurjuuksia tänne tulee kyselemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
t. Toinen lomalainen
Hämmästelen todella ja haluakin nyt tietää, että kenen lomien ja elämänrytmin mukaan haluat työt ajastettavan? Meitä kun lomailee niin moneen aikaan, osa on sitten vuorotyössä ja niin edelleen. Minulla on ratkaisu, lopetetaan kaikki työ, ainakin kaikki sellainen, josta lähtee ääntä. Sitten voimme kaikki nukkua rauhassa, ihan mihin aikaan vaan. Hienoa, eikö totta!?
Ihan niinkuin se rälläköijä nauttisi siitä rälläköinnistä ja aivan tahallaan ilman syytä pitäisi itselleeen vaarallisen sekä haitallisen pölykeuhkot tuottavan paskalaitteen käynnissä vain että saisi kiusata muita. Todennäköisesti tuo rälläköinti on enemmän tarpeen luomaan jotain konkreettista esim vesiputkistoa tai portaita ramppeja jne infraa, kuin mikään mitä ap tekee. Toisten työ on yleishyödyllistä verojen lisäksi. Sitten kehdataan urputtaa heidän työstään, aivan pokkana.
Mietipäs, kun asun kasvavalla kerrostaloalueella. Kolmella puolella on tietyötä, yhdellä puolella ratatyö ja vielä pari rakentuvaa kerrostaloa. On meteliä piisannut, mutta lapset vain innoissaan aina katselevat ja kuuntelevat.
Suomalaiset on siitä hauska kansa, että me sallimme minkä tahansa metelin, kunhan siihen jotenkin saa liitettyä viinan ja juhlimisen. Kaupunkien keskustoja suljetaan normaalilta elämältä ja järjestetään festareita, joilla porukka metelöi aamuyölle asti. Sitä pidetään yhteisöllisenä ja ihanana ja jos rohkenee olla eri mieltä, saa vastauksen, että kaupunkiin kuuluu elämän äänet, muuta muualle. Poppikoneen jumputusta saa kuunnella kilometrien päässä juhlapaikalta.
Mutta kun se ääni tulee aamulla työstä - jäteautosta, rälläkästä, lumenaurauksesta - ollaankin eri mieltä. Pitää olla hiljaa, ei saa metelöidä, kyllä on kamalaa!
Yhtä karmeita desibelejä saa aikaan joku JWG kuin rälläkkäkin. Jostain syystä räppi yöllä klo 1 ei häiritse ketään?