Yrityksen pihalta alkaa meteli kello 7
Joku hiekkapuhaltaa ja rälläköi kello 7 aamulla kerrostaloalueen vieressä olevan peltihallin pihassa. Jatkunut pari viikkoa. Onko ihan laillista aiheuttaa melua ympäristöön?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, kyllä sinun pitää saada nukkua puoleen päivään. Työntekijöiden pitää joustaa työpajoissa sinun mukaan.
Tämä. Menet aamulla sinne pyjama päällä, tukka pörröisenä ja raivoat niille niin oppivat olemaan hiljaa. Joku roti.
Olen kyllä teknisellä alalla työskentelevä mies ja teidän mitä melu on, joudun itsekin pitämään töissä usein kuulosuojaimia. Nyt on kuitenkin ollut jo 2 viikkoa kestänyt kohtuuton melu joka kuuluu asuntoihin kun pitää tuulettaa ikkunat auki. AP
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin niin ei tarvitse olla kuulemassa?
Olen lomalla. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, kyllä sinun pitää saada nukkua puoleen päivään. Työntekijöiden pitää joustaa työpajoissa sinun mukaan.
Tämä. Menet aamulla sinne pyjama päällä, tukka pörröisenä ja raivoat niille niin oppivat olemaan hiljaa. Joku roti.
Olen kyllä teknisellä alalla työskentelevä mies ja teidän mitä melu on, joudun itsekin pitämään töissä usein kuulosuojaimia. Nyt on kuitenkin ollut jo 2 viikkoa kestänyt kohtuuton melu joka kuuluu asuntoihin kun pitää tuulettaa ikkunat auki. AP
Melulle on desibelirajat joita pitää noudattaa, niiden rajoissa on "oikeus aiheuttaa melua ympäristöön" vaikka lomalla olevalle tuo rajojen sisäpuolellakin melu voi kuulostaa kohtuuttomalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin niin ei tarvitse olla kuulemassa?
Olen lomalla. AP
Vapaaehtoistyö on päivän sana :D
Aikuinen mies itkee mammapalstalla? Joopa joo. Tee asialle jtn, ei täällä kitiseminen sua auta yhtään. Ihme vässykkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli minun ja 500 muun ihmisen pitää nyt vain kuunnella tätä? Tässä on noin 20 kerrostaloa ympäristössä. AP
Jep. Tekisitkö itse rakennustyöntekijänä mielelläsi esim 12-20 työaikaa? Johonkin aikaan ne työt on tehtävä ja ainahan ne äänet jotain häiritsee. Mihin aikaan ikinä työskentely tapahtuukaan.
/4
Rakennustyö on ihan eri asia kuin peltihallin pihalla rälläköinti. Tottakai silloin lähtee melua. AP
No, kysytään uudelleen. Tekisitkö itse mielelläsi peltityöntekijänä esim. 12-20 työaikaa?
/4
Kysyin aloituksessa että onko yrityksen sallittua aiheuttaa kohtuutonta melua asuinalueella. Lopettakaa nyt tuo viisastelu. Eli onko melun aiheuttaminen sallittua siitä on kyse.
Eli koska ne työt pitäisi tehdä? Sulle sopivana aikana, kun sulla ei ole lomaa? :D Ei ole laitonta tehdä työtä josta kuuluu melua, varsinkaan klo 7 jälkeen.
Mutta taidat olla vaan omituinen trolli, kun väänsit tähän jo naisvihaakin mukaan vaikka sulle on vaan yritetty kertoa että olet väärässä.
/4
Ja ajattelit että on tehokkaampaa täällä välittää kuin mennä suoraan sanomaan? Mut kerro pliis koska meet, aika moni varmasti haluaa olla kärpäsenä katossa silloin ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melulle on desibelirajat joita pitää noudattaa, niiden rajoissa on "oikeus aiheuttaa melua ympäristöön" vaikka lomalla olevalle tuo rajojen sisäpuolellakin melu voi kuulostaa kohtuuttomalta.
Olisiko ihan noinkaan? Tilapäinen melu tosin voidaan sallia, mutta 2 viikkoa kestävä on jo aika pitkäaikaista. Saati sitten että joku uusi yrittäjä alkaisi meluta ympäri vuotisesti, sanomista siitä tulee. AP
Vierailija kirjoitti:
Alapeukutus johtuu naisten lauma ajatteluista. Kun muut ovat antaneet alapeukun niin annanhan minäkin ja tottahan kello 7 saa alkaa huudattaa rälläkkää, mutta eipä saa. Sen kieltää laki.
AP
Mikä laki sen kieltää? Rälläkkälaki? Nukkumislaki?
Oot varmaan huomannut et oli aikamoiset helteet tuossa ja tommonen halli kuumenee aika inhottavasti. Sä voit tuulettaa kämpässäs mut ei sit muut? Niiden on pakko tuulettaa siellä välillä, että olisi inhimmillisempää työskennellä. Teknisellä alalla toimiva "mies" ei tiedä mitä duunarin työ voi olla. Sä oot niitä jotka lähettää nimettömiä heippalappuja ja avautuu sitten tällaisella palstalla. Jaksuhalit sinne.
No jos AP on noin varma asiastaan niin miksi täällä kyselee...
Nyt valoja päälle.
Ei ihme, että miesten itsemurhaluvut nousee, kun ongelmat on tätä luokkaa.
Ap laita itse se ikkunasi kiinni, kun ulkona kerran rälläköidään niin maan p**keleesti. Ai, että tulee kuuma.
Mitähän varten ne sun kiusaksesi rällököijät mahtavat sitten pitää ovia tms auki? Mitään oletuksia, muita kuin se että ihan sinua vaan piinaavat. Olet . . . no antaa nyt olla.
Joo 55 db on melun raja asuinalueella joka vastaa kovaäänistä puhumista. Vieläkin olen sitä mieltä että yritys ei saa aiheuttaa meluhaittaa asuinalueelle, mutta jatkan lakipykälien tutkimistä. Kiitos asiallisille ja muille haistakaa paska.!
AP
Ap on työnvihaaja. Älä väitä muita näsäviisastelijaksi, koska osoitat olevasi mulkku. Siitä ne alapeukutukset johtuvat. Työ, kuten sinulle on sanottu on tehtävä. Sinun tulisi kunnioittaa sitä eikä marista siitä että joku tienaa leipäänsä siellä aivan konkreettisella työllä EIKÄ OLE SINUA HÄIRITSEMÄSSÄ TAHALLAAN NIIN KUIN JUNTTI KUVITTELET. S,atanan suvaitsematon urpo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ihan noinkaan? Tilapäinen melu tosin voidaan sallia, mutta 2 viikkoa kestävä on jo aika pitkäaikaista. Saati sitten että joku uusi yrittäjä alkaisi meluta ympäri vuotisesti, sanomista siitä tulee. AP
Sanomista varmasti tulee, mutta koska se sanominen on vaan sun kaltaisten luusereiden vinkumista niin ketään ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Ap on työnvihaaja. Älä väitä muita näsäviisastelijaksi, koska osoitat olevasi mulkku. Siitä ne alapeukutukset johtuvat. Työ, kuten sinulle on sanottu on tehtävä. Sinun tulisi kunnioittaa sitä eikä marista siitä että joku tienaa leipäänsä siellä aivan konkreettisella työllä EIKÄ OLE SINUA HÄIRITSEMÄSSÄ TAHALLAAN NIIN KUIN JUNTTI KUVITTELET. S,atanan suvaitsematon urpo.
Helpottiko?
mulkku AP
Sua alapeukutetaan, koska hiljaisuus loppuu klo 7.00 eli saa aloittaa hommansa.
Kannattaa muuttaa jos ei kestä.